Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Demy88: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Demy88: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
Als inderdaad in de gaten houdt dat je niet in Gardn Canyon zelf komt maar iets eerder stopt. Kingman of misschien is Williams ook nog haalbaar. Ik zou gewoon even kijken hoe het gaat. 600 km met een bezoek aan Joshua Tree is wel veel zeker omdat je ook hele stukken slechts 2 baanwegen hebt. En stukje rt 66 is inderdaad niet te versmaden. Dna kom je vroeg aan bij Grand Canyon en heb je daar nog wat tijd. Die dag Page zou ik in beraad houden.
Wat je kutn doen met campings: (wat ik zou doen)
Joshua Tree misschien reserveren voor dag 13-14 maar dat weet ik niet. Dan een nachtje niks reserveren. Dan dag 15-16 bij Grand Canyon op Mather campground reserveren. De nacht erna kun je ook reserveren OF je kunt dan aan het einde van de dag bij Desert View Tower aan de Oostkant van de South rim een plekje nemen. Daar sta je op 6 min loopafstand van de rim mooi voor zonsopgang en -ondergang. Heel lekker stil en ik vodn die mooier dan Mather... je kunt ook voor 2 nachten reserveren als zekerheid (kost je $20) en alsnog kiezen voor Desert View. Desert View T is op first come first serve en is meestal pas later op de dag vol. Dat is echt wel te doen.
Page zou ik zelf weer naar Wahweap RV park aan het meer gaan staan. Lopend naar het meer daar lekker zwemmen aan het einde van de dag. Het water was in aug 26ºC.Wij hebben daar wel gereserveerd (je hebt elektra daar).
In Zion zou ik op Watchman cg staan met elektra en aan de rivier. Bryce was dit jaar slecht te reserveren in het park maar ik zou daar toch liever staan dan op Ruby's Inn. Las Vegas heeft makkelijk Sam's Town niet ver van de verhuurder. Erg makkelijk, goedkoop en er is plek zat.
succes
Wat je kutn doen met campings: (wat ik zou doen)
Joshua Tree misschien reserveren voor dag 13-14 maar dat weet ik niet. Dan een nachtje niks reserveren. Dan dag 15-16 bij Grand Canyon op Mather campground reserveren. De nacht erna kun je ook reserveren OF je kunt dan aan het einde van de dag bij Desert View Tower aan de Oostkant van de South rim een plekje nemen. Daar sta je op 6 min loopafstand van de rim mooi voor zonsopgang en -ondergang. Heel lekker stil en ik vodn die mooier dan Mather... je kunt ook voor 2 nachten reserveren als zekerheid (kost je $20) en alsnog kiezen voor Desert View. Desert View T is op first come first serve en is meestal pas later op de dag vol. Dat is echt wel te doen.
Page zou ik zelf weer naar Wahweap RV park aan het meer gaan staan. Lopend naar het meer daar lekker zwemmen aan het einde van de dag. Het water was in aug 26ºC.Wij hebben daar wel gereserveerd (je hebt elektra daar).
In Zion zou ik op Watchman cg staan met elektra en aan de rivier. Bryce was dit jaar slecht te reserveren in het park maar ik zou daar toch liever staan dan op Ruby's Inn. Las Vegas heeft makkelijk Sam's Town niet ver van de verhuurder. Erg makkelijk, goedkoop en er is plek zat.
succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dat ziet er inderdaad mooi uit girltje155, ik was Route 66 even helemaal vergeten
, daar moeten we natuurlijk wel even gereden hebben. Hebben we dan nu niet te weinig tijd voor de Grand Canyon? We willen niet een hele wandeling daar doen, eigenlijk gewoon het mooiste uitzichtpunt(en?) bekijken.
Dag 1 Aankomst rond 19 uur in hotel in Las Vegas
Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 3u
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 5u15
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u45
Dag 6 Yosemite National Park
Dag 7 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 4u30
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u45
Dag 10 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 3u15
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u45
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Joshua Tree NP 210 km / 2u45
Dag 14 Joshua Tree NP ('s ochtends weg) - Kingman (via Sitgreaves Pass op Route 66) 320 km - 5u of doorrijden naar Williams 420 km - 6u30
Dag 15 Kingman ('s ochtends weg) - Grand Canyon 208 km - 3u30 of vanaf Williams 100 km - 1u30
Dag 16 Grand Canyon ('s middags weg) - Page 240 km / 3u30
Dag 17 Page -
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u30
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u15
Dag 20 Zion NP -
Dag 21 Zion NP (namiddag weg) - Las Vegas 260 km / 3u30
Dag 22 Las Vegas 10.00 uur camper inleveren / hotel Vegas
Dag 23 Vertrekdag, 9.45 uur vliegen

Dag 1 Aankomst rond 19 uur in hotel in Las Vegas
Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 3u
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 5u15
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u45
Dag 6 Yosemite National Park
Dag 7 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 4u30
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u45
Dag 10 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 3u15
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u45
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Joshua Tree NP 210 km / 2u45
Dag 14 Joshua Tree NP ('s ochtends weg) - Kingman (via Sitgreaves Pass op Route 66) 320 km - 5u of doorrijden naar Williams 420 km - 6u30
Dag 15 Kingman ('s ochtends weg) - Grand Canyon 208 km - 3u30 of vanaf Williams 100 km - 1u30
Dag 16 Grand Canyon ('s middags weg) - Page 240 km / 3u30
Dag 17 Page -
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u30
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u15
Dag 20 Zion NP -
Dag 21 Zion NP (namiddag weg) - Las Vegas 260 km / 3u30
Dag 22 Las Vegas 10.00 uur camper inleveren / hotel Vegas
Dag 23 Vertrekdag, 9.45 uur vliegen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vind het zo schitterend te doen! Natuurlijk zou je nog meer tijd kunnen besteden in de grand canyon, maar goed , dat kan overal. Wij hebben zelf ook een middag, avond en een ochtend daar besteed en dat vond ik voor alleen uitzichtpunten goed te doen. Ook is het leuk om naar de zonsondergang te gaan, ideaal als je dan in het park slaapt.
En net als was isis schreef, in de nationale parken is snel de campground vol, dus iets reserveren kan geen kwaad. Alleen Joshua tree stonden wij helemaal alleen, dat voelt echt raar! Maar het is echt geweldig om in die parken te overnachten.
En net als was isis schreef, in de nationale parken is snel de campground vol, dus iets reserveren kan geen kwaad. Alleen Joshua tree stonden wij helemaal alleen, dat voelt echt raar! Maar het is echt geweldig om in die parken te overnachten.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Dankjewel Isis voor de campingtips, ik ga er naar kijken! Dat is ook een van de redenen waarom ik de route ongeveer vast wil hebben liggen, ook al gaan we pas over 9 maanden.. Op deze manier kan ik de belangrijkste en drukste campings wel alvast reserveren.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kijk aan de kust of je er in een weekeind zit. Dan gaan veel Amerikanen ook er op uit. En zijn deze snel vol. EN campings zijn daar duur.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1737 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties