Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Isis: Rondje met Yellowstone
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone
Kaartlezen / GPS (tomtom) in USA.. nu hadden we er een bij ons. Hebben we zeggen en schrijven 1keer uit de doos gehad. Verder gewoon met kaart gedaan. Het is zo easy in USA. Geweldig die wegnummers en windrichtingen kan bijna niet misgaan. Ik meen dat we 1x mis zijn gereden maar dat was omdat ik net even wat anders zat te doen en niet had opgelet dus snel herstelt.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Isis,
Komt me inderdaad bekend voor. Wij hebben ook de TomTom helemaal niet gebruikt; die heeft werkeloos in het kastje gelegen. De kaart vonden we toch makkelijker.
Wat een gedoe he om zo je vakantie te beginnen, dat is wel het laatste waar je zin in hebt. GElukkig hebben jullie erna wel een leuke vakantie gehad.
Succes met uitzoeken en claimen.... Moet je nog een keer terug zeg...
Komt me inderdaad bekend voor. Wij hebben ook de TomTom helemaal niet gebruikt; die heeft werkeloos in het kastje gelegen. De kaart vonden we toch makkelijker.
Wat een gedoe he om zo je vakantie te beginnen, dat is wel het laatste waar je zin in hebt. GElukkig hebben jullie erna wel een leuke vakantie gehad.
Succes met uitzoeken en claimen.... Moet je nog een keer terug zeg...
Ik heb je verslag met heel veel plezier gevolgd!
De TomTom is inderdaad herkenbaar, die hing hier vaak voor de 'sier', haha
De TomTom is inderdaad herkenbaar, die hing hier vaak voor de 'sier', haha

2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
In 2018 met z'n 4en!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Kaart lezen en rijden gaat niet zo goed samen, en mijn copiloot is het stereotype vrouw wat betreft kaartlezen. Daarom voor ons dus zeker de TomTom. Trouwens ik steek de routes er vooraf reeds in, compleet met POI voor onderweg.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat je kan krijgen voor zo'n afgelaste vlucht. Wij hadden 2 uur vertraging, hebben wij ook recht op iets denk je?
Ik ben eigenlijk benieuwd wat je kan krijgen voor zo'n afgelaste vlucht. Wij hadden 2 uur vertraging, hebben wij ook recht op iets denk je?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze vlucht is geannuleerd en dan heb je volgens Delta recht op €600 pp (onze vlucht kostte €641). Bovendien hebben we extra kosten gemaakt en dingen misgelopen. Extra kosten zijn ander hotel voor veel meer dan het geboekte plus taxi naar Road Bear. Gemiste zaken is dag huur camper wel betaald maar niet gebruikt en camping die ik had gereserveerd. Bij ons werden mensen ook vooral aangemoedigd om de kosten te verhalen (al bij het verlaten van het kapotte vliegtuig).
Voor 2 uur denk ik dat je weinig kans maakt; maar kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vloog.
Voor 2 uur denk ik dat je weinig kans maakt; maar kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vloog.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoe moet ik dat precies zien? Je hebt, zeg, recht op €600, maar moet je dan die vlucht die je alsnog moet nemen om naar je vakantieplek te gaan opnieuw betalen?
Of is het zo dat de vlucht geannuleerd wordt, dus jullie op een volgende vlucht gezet worden en ook nog €600 terugkrijgen?
Of is het zo dat de vlucht geannuleerd wordt, dus jullie op een volgende vlucht gezet worden en ook nog €600 terugkrijgen?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet helemaal je vraag. Ik zal proberen uit te leggen heo het zit.
Delta heeft onze eerste vlucht geannuleerd (die van zodnag 24 juni) daarmee verzaakt ze haar plicht om ons te vervoeren. Ter compensatie kun je max €600 pp terug krijgen (gewoon aan geld) daarnaast heeft ze de plicht je te vervoeren naar je bestemming waarvoor je al betaalde.
Die €600 is alleen schadevergoeding zeg maar. Hoe het precies gaat lopen weet ik niet. Want ik weet niet of ze allen gemaakte kosten vergoeden (in ons geval pakweg 500) of gewoon de 600 pp.Manlief is het aan het uitzoeken.
Hopelijk leg ik het nu duidelijker uit dan eerder.
Delta heeft onze eerste vlucht geannuleerd (die van zodnag 24 juni) daarmee verzaakt ze haar plicht om ons te vervoeren. Ter compensatie kun je max €600 pp terug krijgen (gewoon aan geld) daarnaast heeft ze de plicht je te vervoeren naar je bestemming waarvoor je al betaalde.
Die €600 is alleen schadevergoeding zeg maar. Hoe het precies gaat lopen weet ik niet. Want ik weet niet of ze allen gemaakte kosten vergoeden (in ons geval pakweg 500) of gewoon de 600 pp.Manlief is het aan het uitzoeken.
Hopelijk leg ik het nu duidelijker uit dan eerder.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja zo zit het...dus èn vervoer èn 600 (max dan)PSVwally schreef:Hoe moet ik dat precies zien? Je hebt, zeg, recht op €600, maar moet je dan die vlucht die je alsnog moet nemen om naar je vakantieplek te gaan opnieuw betalen?
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijlen gereden met de camper:
Gestart bij 27.384 miles; de camper was dus niet nieuw.
Tussen haakjes erachter wat ik had berekend aan mijlen; dat komt aardig overeen met werkelijke mijlen.
dag 3: 93 miles naar Moraine Park Cg (88)
dag 4: 235 miles (meer vanwege stukje Rocky Mountain NP en dan naar Fort Laramie) (218)
dag 5: 281 miles naar Badlands (287)
dag 6: 65 miles in Badlands (40)
dag 7: 160 miles naar Windcave (146 route was iets anders.. en dus wat meer)
dag 8: 97 miles naar Mnt Rushmore (Keystone) (82)
dag 9: 295 miles naar Sheridan! verder dan gepland (275)
dag 10: 162 miles Cody (184)
dag 11: 127 miles naar Cooke City (Soda Butte Cg NFS) (128)
dag 12: 65 miles YNP (51)
dag 13: 73 miles YNP (78)
dag 14: en dag 15 vergeten te noteren samen 115 miles beiden YNP (111-170)
dag 16: 107 miles naar Grand Teton (78)
dag 17: 34 miles Jackson (50)
dag 18: 267 miles naar Flaming Gorge NRA (283 andere route.. net andere kmstand)
dag 19: 176 miles naar Loma (Highline Lake SP) verder dan gepland (92)
dag 20: 130 miles naar Arches NP (249)
dag 21: 68 miles naar Canyonlands NP (72)
dag 22: 126 miles naar Moab (met rondje Canyonlands) (24 dan kan helemaal niet)
dag 23: 00 miles (Moab) (20)
dag 24: 194 miles Black Canyon ot Gunnison NP (190)
dag 25: 208 miles naar Great Sand Dunes NP (215)
dag 26: 181 miles naar Manitou Springs (175)
dag 27: 185 miles naar Cherry Creek SP Denver (Aurora) (74)
dag 28: 22 miles naar Road Bear (21)
Einde 30,697 miles
Totaal 3313 miles: 5,334 km (berekend 3356 miles: 5,403 km)
Het verbruik 1gallon op 7 à 8 miles (ongeveer 1:3)
Gallon benzine $3,56 - $3,99 (NPS) gemiddeld $3,69 (gok); rond de 440 gallon verbruikt in totaal voor ongeveer $1.600 à $1.650
Gestart bij 27.384 miles; de camper was dus niet nieuw.
Tussen haakjes erachter wat ik had berekend aan mijlen; dat komt aardig overeen met werkelijke mijlen.
dag 3: 93 miles naar Moraine Park Cg (88)
dag 4: 235 miles (meer vanwege stukje Rocky Mountain NP en dan naar Fort Laramie) (218)
dag 5: 281 miles naar Badlands (287)
dag 6: 65 miles in Badlands (40)
dag 7: 160 miles naar Windcave (146 route was iets anders.. en dus wat meer)
dag 8: 97 miles naar Mnt Rushmore (Keystone) (82)
dag 9: 295 miles naar Sheridan! verder dan gepland (275)
dag 10: 162 miles Cody (184)
dag 11: 127 miles naar Cooke City (Soda Butte Cg NFS) (128)
dag 12: 65 miles YNP (51)
dag 13: 73 miles YNP (78)
dag 14: en dag 15 vergeten te noteren samen 115 miles beiden YNP (111-170)
dag 16: 107 miles naar Grand Teton (78)
dag 17: 34 miles Jackson (50)
dag 18: 267 miles naar Flaming Gorge NRA (283 andere route.. net andere kmstand)
dag 19: 176 miles naar Loma (Highline Lake SP) verder dan gepland (92)
dag 20: 130 miles naar Arches NP (249)
dag 21: 68 miles naar Canyonlands NP (72)
dag 22: 126 miles naar Moab (met rondje Canyonlands) (24 dan kan helemaal niet)
dag 23: 00 miles (Moab) (20)
dag 24: 194 miles Black Canyon ot Gunnison NP (190)
dag 25: 208 miles naar Great Sand Dunes NP (215)
dag 26: 181 miles naar Manitou Springs (175)
dag 27: 185 miles naar Cherry Creek SP Denver (Aurora) (74)
dag 28: 22 miles naar Road Bear (21)
Einde 30,697 miles
Totaal 3313 miles: 5,334 km (berekend 3356 miles: 5,403 km)
Het verbruik 1gallon op 7 à 8 miles (ongeveer 1:3)
Gallon benzine $3,56 - $3,99 (NPS) gemiddeld $3,69 (gok); rond de 440 gallon verbruikt in totaal voor ongeveer $1.600 à $1.650
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet eens in de pen kruipen naar Tioga Tours. Zij hebben op maandag 25 juni ons te kennen gegeven dat wij zelf moesten bellen naar een hotel omdat ze in zo'n korte tijd geen confirmation konden sturen. Mij klonk dat vreemd in de oren maar op dat moment wil je alleen dat je een nieuw hotel krijgt.
Om een en ander duidelijk te vertellen schijf ik het eerst maar eens hier op.
OP zondag 24 juni zouden we naar Denver vliegen en daar in het Fairfield Inn aan de Tower Road een overnachting hebben. Onze vlucht werd echter geannuleerd door technische problemen (lek van kerosine bij de afdichting van de brandstoftoevoer). Allemaal heel vervelend en heel vermoeiend. Op die dag konden we Tioga Tours niet bellen (zondag), maar we hebben wel Fairfield Inn gebeld dat we niet kwamen maar vooral om te vragen of er voor de dag erna nog een kamer vrij was. Dat was niet het geval en dus zaten we toen met een probleem. Via FB hebben allerlei mensen al wel gezegd goh je kunt daar en daar boeken. Wij dachten we bellen maandag om 9 uur Tioga die regelt dan vast wel een ander hotel voor ons.
Op maandag 25 juni om 9 uur bellen we inderdaad Tioga maar het antwoord dat we op ons verzoek krijgen is u kunt van ons een lijst krijgen met namen van hotels en ze zelf bellen. Wij kunnen in die korte tijd geen bevestiging krijgen... Ten eerste baalden we want we moesten om 11:30 gaan instappen en hadden dus niet zo veel tijd en ondertussen moest er worden ingecheckt etc etc. Bovendien waarom kunnen zij niet even bellen naar hotels om alvast een naam met plek te vinden. Dan krijg je een lijst met namen onder elkaar waar geen tel nummer bij staat.. dus weer gebeld of ze een mail konden sturen met tel nummers dat belt makkelijker. De hotels die we doorkrijgen zijn allemaal vol!! Dat hebben we Tioga laten weten maar tegen die tijd moesten we ook het vliegtuig in en vertrokken we. Dan kun je dus niet meer bellen en ook niet meer mailen.
Enfin dan kom je na 20 u reizen in Denver aan rond een uur of 9 's avonds en moet je bij de airport bij zo'n bord met veel hotelnamen gaan bellen. We waren helemaal gaar en kapot, en een ziek kind en dan zijn er ook nog veel hotels vol of je zit 10min op een bandje. Uiteindelijk vinden we dan een hotel Holidays Inn en Suites (tegenover Fairfield Inn). Tegen 10 uur zijn we daar en om half 11 liggen keikapot op een vies bed. We hadden geen puf om nog te klagen en te wachten. EN bovendien betaal je dan rond de 300 voor kamer en ontbijt.
Kortom ik had van Tioga juist in zo'n situatie wel iets meer verwacht dan een lijst met namen van hotels. Wij hadden die dag bijna geen gelegenheid om te bellen omdat we in het vliegtuig zaten. Zij hadden toch kunnen bellen en ons via mail/ sms kunnen laten weten of er iets vrij was??? Ik snap dat niet. Ik snap wel dat er geen bevestiging kan komen maar wij hebben ook slechts op naam een kamer geboekt. Dat kon ook. Juist in die situaties verwacht ik actie van een reisbureau. Hoe meer ik erover nadenk hoe minder het me zint. Ze hadden hier plus punten kunnen scoren maar dat hebben ze nu verzuimd. Jammer volgende keer vraag ik maar weer offerte bij Travelhome. Of het dan anders is weet ik niet maar die kans geef ik ze dan.
Iemand ideeen hoe ik dit verder kan aanpakken???
Enfin Tioga doet leuk zijn werk maar als er stront aan de knikker is geven ze eigenlijk vrij gemakkelijk niet thuis.
Om een en ander duidelijk te vertellen schijf ik het eerst maar eens hier op.
OP zondag 24 juni zouden we naar Denver vliegen en daar in het Fairfield Inn aan de Tower Road een overnachting hebben. Onze vlucht werd echter geannuleerd door technische problemen (lek van kerosine bij de afdichting van de brandstoftoevoer). Allemaal heel vervelend en heel vermoeiend. Op die dag konden we Tioga Tours niet bellen (zondag), maar we hebben wel Fairfield Inn gebeld dat we niet kwamen maar vooral om te vragen of er voor de dag erna nog een kamer vrij was. Dat was niet het geval en dus zaten we toen met een probleem. Via FB hebben allerlei mensen al wel gezegd goh je kunt daar en daar boeken. Wij dachten we bellen maandag om 9 uur Tioga die regelt dan vast wel een ander hotel voor ons.
Op maandag 25 juni om 9 uur bellen we inderdaad Tioga maar het antwoord dat we op ons verzoek krijgen is u kunt van ons een lijst krijgen met namen van hotels en ze zelf bellen. Wij kunnen in die korte tijd geen bevestiging krijgen... Ten eerste baalden we want we moesten om 11:30 gaan instappen en hadden dus niet zo veel tijd en ondertussen moest er worden ingecheckt etc etc. Bovendien waarom kunnen zij niet even bellen naar hotels om alvast een naam met plek te vinden. Dan krijg je een lijst met namen onder elkaar waar geen tel nummer bij staat.. dus weer gebeld of ze een mail konden sturen met tel nummers dat belt makkelijker. De hotels die we doorkrijgen zijn allemaal vol!! Dat hebben we Tioga laten weten maar tegen die tijd moesten we ook het vliegtuig in en vertrokken we. Dan kun je dus niet meer bellen en ook niet meer mailen.
Enfin dan kom je na 20 u reizen in Denver aan rond een uur of 9 's avonds en moet je bij de airport bij zo'n bord met veel hotelnamen gaan bellen. We waren helemaal gaar en kapot, en een ziek kind en dan zijn er ook nog veel hotels vol of je zit 10min op een bandje. Uiteindelijk vinden we dan een hotel Holidays Inn en Suites (tegenover Fairfield Inn). Tegen 10 uur zijn we daar en om half 11 liggen keikapot op een vies bed. We hadden geen puf om nog te klagen en te wachten. EN bovendien betaal je dan rond de 300 voor kamer en ontbijt.
Kortom ik had van Tioga juist in zo'n situatie wel iets meer verwacht dan een lijst met namen van hotels. Wij hadden die dag bijna geen gelegenheid om te bellen omdat we in het vliegtuig zaten. Zij hadden toch kunnen bellen en ons via mail/ sms kunnen laten weten of er iets vrij was??? Ik snap dat niet. Ik snap wel dat er geen bevestiging kan komen maar wij hebben ook slechts op naam een kamer geboekt. Dat kon ook. Juist in die situaties verwacht ik actie van een reisbureau. Hoe meer ik erover nadenk hoe minder het me zint. Ze hadden hier plus punten kunnen scoren maar dat hebben ze nu verzuimd. Jammer volgende keer vraag ik maar weer offerte bij Travelhome. Of het dan anders is weet ik niet maar die kans geef ik ze dan.
Iemand ideeen hoe ik dit verder kan aanpakken???
Enfin Tioga doet leuk zijn werk maar als er stront aan de knikker is geven ze eigenlijk vrij gemakkelijk niet thuis.
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hoi Isis,
Inderdaad heel vervelend. Ook ik verwacht in zo'n geval actie van een reisbureau en ik vind het dan ook geen stijl.
Het lijkt mij in deze moderne tijden ook geen moeite om inderdaad even een mail/sms of andersoortig bericht door te sturen.
Wat bedoel je precies met je vraag 'hoe kan ik dit verder aanpakken'. Bedoel je richting Tioga of bijvoorbeeld richting je reisverzekering?
Heeft Tioga misschien nog ergens algemene voorwaarden op haar site o.i.d. staan (of heb je die bij je boeking ontvangen)?
Nici
Inderdaad heel vervelend. Ook ik verwacht in zo'n geval actie van een reisbureau en ik vind het dan ook geen stijl.
Het lijkt mij in deze moderne tijden ook geen moeite om inderdaad even een mail/sms of andersoortig bericht door te sturen.
Wat bedoel je precies met je vraag 'hoe kan ik dit verder aanpakken'. Bedoel je richting Tioga of bijvoorbeeld richting je reisverzekering?
Heeft Tioga misschien nog ergens algemene voorwaarden op haar site o.i.d. staan (of heb je die bij je boeking ontvangen)?
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal inderdaad de voorwaarden er eens bijpakken. We hadden inderdaad wel een beetje meer inzet/ hulp verwacht van Tioga Tours.
Nou, ik ook hoor. Ik las die passage toen met gefronste wenkbrauwen. Groot gelijk dat je er nog achter aan gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 18466 Weergaves
-
Laatste bericht door peacelord
-
- 11 Reacties