Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ifonnuh: 20dagen: OKT (2-66jr) PH-GC-LV-LA-SF
Reis Ifonnuh: 20dagen: OKT (2-66jr) PH-GC-LV-LA-SF
Na terugkomst in 2009 ouders gemotiveerd ook te gaan en uiteindelijk besloten om met z'n allen zelfde reis nogmaals te maken...
het tempo zal iets lager liggen (vanwege dreumes en ouders) maar route zelfde!
gezelschap: Ifonnuh, vriend, zoontje (2jr), ouders en zus (sluit week later aan in Vegas)
vluchten nog niet geboekt (wacht op aanbieding, in april zijn ze een week goedkoop geweest maar toen was datum nog onzeker)
het word gezien ons schema en de gunstige vliegtijden British airways,
voor alsnog is dit het schema,
Graag jullie tips, trucs en suggesties voor eventuele aanvullingen
dag 1 Amsterdam - Phoenix
dag 2 Apache trail ( evt camper ophalen bij vertrek vrijdag)
dag 3 Phoenix - Sedona - South Rim
dag 4 South Rim wandelen
dag 5 South Rim - Page wandelen GC in de middag op pad, Antilope-tour boeken
dag 6 Page - Cedar City tour Antelope Canyon
via Dixie Forest
dag 7 Cedar City - Zion wandelen Zion
dag 8 Zion - Las Vegas wandelen Zion aankost Vegas bij zonsondergang, wandeling the strip-by-night
aankomst zus Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Boulder City wandeling the strip bij daglicht, bezoek hoover dam
dag 10 Boulder City - Palm Spings???? helicopter vlucht over Canyon
dag 11Palm Springs -
dag 12
dag 13
dag 14 LA Santa Monica vrienden opzoeken!
dag 15 LA - Santa Barbara Universal Studio's ?? - Outlet shoppen??
dag 16 Santa Barbara - Monterey
dag 17 Monterey - San Francisco
dag 18 SF stad verkennen
dag 19 SF Alcatraz
dag 20 SF Fietsen??
dag 21 SF - AMS relaxed dagje, spullen inpakken en back home!
Alleen begin, eind en Vegas staan vast, verder niets zeker, uitsluitend voorstellen,
als te zien aan het gat ben ik nog niet zeker, misschien is San Diego haalbaar, misschien gaat we rustiger vanuit Vegas naar de kust.
Vorige keer voelden wij ons een beetje 'verloren' in Los Angeles, dit staat daarom niet hoog op mijn lijstje!
Misschien tips??
Dank!!
het tempo zal iets lager liggen (vanwege dreumes en ouders) maar route zelfde!
gezelschap: Ifonnuh, vriend, zoontje (2jr), ouders en zus (sluit week later aan in Vegas)
vluchten nog niet geboekt (wacht op aanbieding, in april zijn ze een week goedkoop geweest maar toen was datum nog onzeker)
het word gezien ons schema en de gunstige vliegtijden British airways,
voor alsnog is dit het schema,
Graag jullie tips, trucs en suggesties voor eventuele aanvullingen
dag 1 Amsterdam - Phoenix
dag 2 Apache trail ( evt camper ophalen bij vertrek vrijdag)
dag 3 Phoenix - Sedona - South Rim
dag 4 South Rim wandelen
dag 5 South Rim - Page wandelen GC in de middag op pad, Antilope-tour boeken
dag 6 Page - Cedar City tour Antelope Canyon
via Dixie Forest
dag 7 Cedar City - Zion wandelen Zion
dag 8 Zion - Las Vegas wandelen Zion aankost Vegas bij zonsondergang, wandeling the strip-by-night
aankomst zus Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Boulder City wandeling the strip bij daglicht, bezoek hoover dam
dag 10 Boulder City - Palm Spings???? helicopter vlucht over Canyon
dag 11Palm Springs -
dag 12
dag 13
dag 14 LA Santa Monica vrienden opzoeken!
dag 15 LA - Santa Barbara Universal Studio's ?? - Outlet shoppen??
dag 16 Santa Barbara - Monterey
dag 17 Monterey - San Francisco
dag 18 SF stad verkennen
dag 19 SF Alcatraz
dag 20 SF Fietsen??
dag 21 SF - AMS relaxed dagje, spullen inpakken en back home!
Alleen begin, eind en Vegas staan vast, verder niets zeker, uitsluitend voorstellen,
als te zien aan het gat ben ik nog niet zeker, misschien is San Diego haalbaar, misschien gaat we rustiger vanuit Vegas naar de kust.
Vorige keer voelden wij ons een beetje 'verloren' in Los Angeles, dit staat daarom niet hoog op mijn lijstje!
Misschien tips??
Dank!!
Re: Reis Ifonnuh: 20dagen: OKT (2-66jr) PH-GC-LV-LA-SF
Hoi Ifonnuh,
Wat leuk zo'n reis met zo'n gezelschap! Het lijkt me geweldig om een oppas mee te hebben tijdens zo'n reis, haha
Je geeft aan dat jullie met British Airways willen vliegen wegens de gunstige vliegtijden. Mijn ervaring is dat het aanbod in vliegtijden elke 5 minuten kan wijzigen, dus het kan voordelig zijn om de verschillende vergelijkingssites in de gaten te houden. Wij vonden connections.be een gouden tip! (zijn 1200 euro kwijt voor retour LV voor 2 volwassenen en een peuter onder de 2!). Ook hiermee is de ervaring dat het aanbod en de prijzen heel snel wijzigen!
Het is me niet duidelijk om welke tijd je de antelope tour wil gaan boeken. Rond het middaguur is de canyon het mooist (de upper canyon dan). Je zou ook kunnen kiezen voor de lower canyon, hier hoef je niet vooraf voor te boeken, je kan er gewoon heenrijden en elke 20 minuten (volgens mij) start er een tour waar je aan kan sluiten. Deze canyon is was avontuurlijker en vooral veel langer. Je hebt hier dan ook wat langer de tijd! Vergeet in Page ook de Horse Shoe Bend niet!
Als je nog een dagje over hebt, zou je eventueel Bryce kunnen opnemen in je route. Dit is een schitterend park, en hoeft niet veel tijd te kosten. (als je gaat wandelen kost het natuurlijk wat meer tijd
)
Voor Universal zou ik voldoende tijd nemen. Dit park is namelijk behoorlijk prijzig, dus het is (in mijn ogen) zonde om hier maar een paar uurtjes rond te brengen
Ik zou in jouw schema de extra dagen niet gebruiken om SD er nog in te 'proppen'. Je reist met een kleintje en met ouderen, dus iets meer rust is geen overbodige luxe.
Veel plezier met de voorbereidingen
Wat leuk zo'n reis met zo'n gezelschap! Het lijkt me geweldig om een oppas mee te hebben tijdens zo'n reis, haha

Je geeft aan dat jullie met British Airways willen vliegen wegens de gunstige vliegtijden. Mijn ervaring is dat het aanbod in vliegtijden elke 5 minuten kan wijzigen, dus het kan voordelig zijn om de verschillende vergelijkingssites in de gaten te houden. Wij vonden connections.be een gouden tip! (zijn 1200 euro kwijt voor retour LV voor 2 volwassenen en een peuter onder de 2!). Ook hiermee is de ervaring dat het aanbod en de prijzen heel snel wijzigen!
Het is me niet duidelijk om welke tijd je de antelope tour wil gaan boeken. Rond het middaguur is de canyon het mooist (de upper canyon dan). Je zou ook kunnen kiezen voor de lower canyon, hier hoef je niet vooraf voor te boeken, je kan er gewoon heenrijden en elke 20 minuten (volgens mij) start er een tour waar je aan kan sluiten. Deze canyon is was avontuurlijker en vooral veel langer. Je hebt hier dan ook wat langer de tijd! Vergeet in Page ook de Horse Shoe Bend niet!
Als je nog een dagje over hebt, zou je eventueel Bryce kunnen opnemen in je route. Dit is een schitterend park, en hoeft niet veel tijd te kosten. (als je gaat wandelen kost het natuurlijk wat meer tijd

Voor Universal zou ik voldoende tijd nemen. Dit park is namelijk behoorlijk prijzig, dus het is (in mijn ogen) zonde om hier maar een paar uurtjes rond te brengen

Ik zou in jouw schema de extra dagen niet gebruiken om SD er nog in te 'proppen'. Je reist met een kleintje en met ouderen, dus iets meer rust is geen overbodige luxe.
Veel plezier met de voorbereidingen
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Hi
Het onverharde gedeelte van Apache Trail is ongeschikt voor RV's. Wil je voor die ene dag een auto huren?
Ipv Cedar City zou ik in Bryce overnachten.
Ipv een volled dag GC zou je ook kunnen overwegen een extra dag in Zion te nemen voor wandelen.Boulder City ligt 20 minuten buiten Las Vegas. Waarom blijf je niet in Las Vegas?
Als je een scenic flight wil doen zou ik die over south rim doen.
Je kan natuurlijk van Palm Springs naar San Diego rijden als je zo kort in LA wil doorbrengen. Outlet shoppen kan heel goed in Cabazon 20 miles west van PS.
Ik zou een dag extra nemen voor de kustroute LA-SF
Met zijn zessen in een RV zal behelpen zijn. Zou een grote RV huren dan.
Het onverharde gedeelte van Apache Trail is ongeschikt voor RV's. Wil je voor die ene dag een auto huren?
Ipv een volled dag GC zou je ook kunnen overwegen een extra dag in Zion te nemen voor wandelen.Boulder City ligt 20 minuten buiten Las Vegas. Waarom blijf je niet in Las Vegas?
Je kan natuurlijk van Palm Springs naar San Diego rijden als je zo kort in LA wil doorbrengen. Outlet shoppen kan heel goed in Cabazon 20 miles west van PS.
Ik zou een dag extra nemen voor de kustroute LA-SF
Met zijn zessen in een RV zal behelpen zijn. Zou een grote RV huren dan.
Dank Yeehaw voor de reactie! (briljante naam ook!)
dus dat moet passen!
we gaan op vrijdag OF zaterdag vertrekken, omdat zondag geen RV pick up is zullen we dus iig 2 dagen een auto huren.
We twijfelen nog ivm de aankomst in Vegas de extra dag erbij te pakken, in het 'ergste' geval hebben we een dag dubbel RV en auto!
Van Las Vegas tot LA zijn we met zn 6-en in de rv, misschien boeken we nog wel een hotel ergens onderweg, hangt van de sfeer af
vanaf LA willen we de RV inleveren en met een busje verder reizen. vorige keer met 4 volwassenen vonden we een minivan heerlijk, maar de 7 persoons zien wij niet zitten met z'n 6-en + bagage!
)
Dank voor het meedenken!
inderdaad, we willen onszelf naar het 1e hotel rijden en met de auto de trail rijden, we zijn dan nog met z'n 5-en en hebben nog niet geshoptYeehaw schreef:Hi

we gaan op vrijdag OF zaterdag vertrekken, omdat zondag geen RV pick up is zullen we dus iig 2 dagen een auto huren.
We twijfelen nog ivm de aankomst in Vegas de extra dag erbij te pakken, in het 'ergste' geval hebben we een dag dubbel RV en auto!
Van Las Vegas tot LA zijn we met zn 6-en in de rv, misschien boeken we nog wel een hotel ergens onderweg, hangt van de sfeer af

vanaf LA willen we de RV inleveren en met een busje verder reizen. vorige keer met 4 volwassenen vonden we een minivan heerlijk, maar de 7 persoons zien wij niet zitten met z'n 6-en + bagage!
goede tip! ga ik gelijk achteraan!Yeehaw schreef:Hi
voor een m'n zus is een vlucht over de canyon het ultieme begin, wij hebben dan de SR al gezien, m'n ouders zullen ook met de vlucht meegaan, wij gaan relaxen met de kleine is het plan (budgetair ook wel zo verantwoordYeehaw schreef:Hi
Boulder City ligt 20 minuten buiten Las Vegas. Waarom blijf je niet in Las Vegas?

Dank voor het meedenken!
Joyco! ook dank voor het meelezen en delen van je tips, zal er zeker gebruik van maken!
De harseshoe bend had ik tot gisteren niet van gehoord, staat inmiddels in mn sightseeing lijstje!
Universal is nog een twijfel geval, zelf zijn we er al geweest en zowieso geen echte park-gangers.
vind het inderdaad ook erg duur, vorige keer een pakket gekocht voor seaworld en universal samen, en een park-fanaat in het midden, toen vond ik het ook wat zonde om de hele dag rond te hangen....
Twijfel zelf ook sterk aan San Diego, denk dat ik het af laat hangen van hoe het gaat, we gaan toch per dag de route bekijken, misschien hebben we wel zin in een beetje korte broeken weer en slaan we daarna LA een beetje over (behalve de ECHT toeristische hot-spots natuurlijk)
Dank voor de tips!
Ja he! en inderdaad handig, al zijn we zelf geen feestbeesten op vakantie (teveel te doen overdag) enne..... we zullen ook proberen niet als laastste langs de kassa te lopen, al zal die truc niet altijd opgaanJoyco schreef:Hoi Ifonnuh,
Wat leuk zo'n reis met zo'n gezelschap! Het lijkt me geweldig om een oppas mee te hebben tijdens zo'n reis, haha![]()

De harseshoe bend had ik tot gisteren niet van gehoord, staat inmiddels in mn sightseeing lijstje!
Universal is nog een twijfel geval, zelf zijn we er al geweest en zowieso geen echte park-gangers.
vind het inderdaad ook erg duur, vorige keer een pakket gekocht voor seaworld en universal samen, en een park-fanaat in het midden, toen vond ik het ook wat zonde om de hele dag rond te hangen....
Twijfel zelf ook sterk aan San Diego, denk dat ik het af laat hangen van hoe het gaat, we gaan toch per dag de route bekijken, misschien hebben we wel zin in een beetje korte broeken weer en slaan we daarna LA een beetje over (behalve de ECHT toeristische hot-spots natuurlijk)
Dank voor de tips!
Ik zou vanaf LA verder rijden dan Santa Barbara. Santa Barbara naar Monterey is een behoorlijke rit, zeker als je af en toe wil stoppen om wat dingen te bekijken. En juist het laatste stuk (San Simeon naar Big Sur) is een stuk wat je niet in het donker wil rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3670 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties