Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Smithers: Alles van het westen in 15 dagen
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis Smithers: Alles van het westen in 15 dagen
Ik krijg het idee dat iedereen je heel graag wil helpen maar dat je voor jezelf toch al de keuze hebt gemaakt om het zo te doen, ongeacht wat de mensen hier adviseren. Ook ik denk dat je alles veel te gejaagd wilt doen en je zult ongetwijfeld heel veel mooie dingen zien maar er te weinig van kunnen genieten en ik denk dat je op het einde zo moe bent van alle indrukken dat je aan vakantie toe bent. Ik denk niet dat die 4 dagen Hawaii daarvoor genoeg zijn.
Tegen beter weten in toch een advies voor je route:
1. San Francisco
2. San Francisco
3. SF - Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Lone Pine
5. Lone Pine - Las vegas
6. Las vegas
7. Las Vegas - Zion
8. Zion
9. Zion - Bryce
10. Bryce - Page
11. Page - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Kingman
13. Kingman - Los Angeles
14. Los Angeles
15. Los Angeles - Hawaii
Het enige wat je dan mist is de kustroute, maar die kun je dan mooi bewaren voor een volgende keer.
Voordeel van bovenstaande route is dat je eventueel nog Monument Valley mee kan nemen ten koste van een dag Zion of Los Angeles, want als ik het zo inschat is Monument Valley een must see voor je.
Tegen beter weten in toch een advies voor je route:
1. San Francisco
2. San Francisco
3. SF - Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Lone Pine
5. Lone Pine - Las vegas
6. Las vegas
7. Las Vegas - Zion
8. Zion
9. Zion - Bryce
10. Bryce - Page
11. Page - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Kingman
13. Kingman - Los Angeles
14. Los Angeles
15. Los Angeles - Hawaii
Het enige wat je dan mist is de kustroute, maar die kun je dan mooi bewaren voor een volgende keer.
Voordeel van bovenstaande route is dat je eventueel nog Monument Valley mee kan nemen ten koste van een dag Zion of Los Angeles, want als ik het zo inschat is Monument Valley een must see voor je.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je schrijft de route wat onhandig op, deels in een van/naar vorm, deels niet, dus dat maakt het niet echt makkelijk om de route te beroodelen.smithers schreef:Ik ben wat gaan sleutelen. De meeste zullen het nog te druk vinden, maar wat vinden jullie van de volgende route?
dag plaats Bezienswaardigheid
1 Los Angeles
2 San Simeon Santa Barbara
3 San Francisco San Fransisco
4 San Francisco San Fransisco
5 Yosemite Wawona Yosemite Park
6 Yosemite Wawona Yosemite Park
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas Zion
10 Bryce Bryce Canyon+Glenn Canyon + Lake Powell
11 Page Monument Vally
12 Kayenta
13 Sedona
14 Lake Havasu
15 Los Angeles
Als ik het goed begrijp is het dus zo:
dag plaats Bezienswaardigheid
1 Los Angeles
2 LA - San Simeon
3 San Simeon - San Francisco
4 San Francisco
5 SF - Wawona
6 Yosemite Park
7 Wawona - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion - Bryce - Page
11 Page - Monument Valley
12 Kayenta - Sedona
13 Sedona - Lake Havasu
14 Lake Havasu - LA
15 Los Angeles
Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan is de optie hierboven een goede natuurlijk.
Wawona - Las Vegas is veel te ver, of wou je niet via de Tioga Pass en Death Valley?
En wat wil je in 4 uurtjes van de Grand Canyon zien? Is het niet mooier om iets meer tijd te nemen daar en Sedona over te slaan?
Verder mis je de mooiste uren bij Bryce als je dat onderweg van Zion naar Page doet.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 jul 2012, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlucht ligt al wel vast. Eerste en laatste nacht (in LA) liggen vast en San Fransisco ligt vast.
Ik neem wel zoveel mogelijk mee anders zou ik het ook niet vragen
Waardeer de hulp ook zeer!
@ Marianne, zo klopt het ja!
En ik kies dan inderdaad er bewust voor om van Wawona 8 uur te moeten rijden naar Vegas.
Ik neem wel zoveel mogelijk mee anders zou ik het ook niet vragen
Waardeer de hulp ook zeer!
@ Marianne, zo klopt het ja!
En ik kies dan inderdaad er bewust voor om van Wawona 8 uur te moeten rijden naar Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel meer dan 8 uur als je via Death Valley naar Las Vegas rijdt, en dan heb je nog nergens gestopt. Probeer in Yosemite accommodatie in de vallei te vinden, dat scheelt je een aantal keren aardig wat heen en weer rijden en dat maakt de rit naar Las Vegas ook wat korter. Of overnacht de tweede nacht in Lee Vining, dan heb je nog vrijwel een hele dag voor het park en heb je ook nog tijd voor de Tioga Road. Twee nachten Yosemite en een nacht in Death Valley zou ook mooi zijn, en als je daar vroeg vertrekt mis je niet veel tijd voor Las Vegas.
Mocht je toch besluiten het iets rustiger aan te doen dan zou je de laatste dagen zo kunnen doen:
9 Las Vegas - Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce -Page
12 Page - Grand Canyon
13 GC - Lake Havasu (of iets anders op de route)
14 Lake Havasu - LA
15 Los Angeles
Marianne
Mocht je toch besluiten het iets rustiger aan te doen dan zou je de laatste dagen zo kunnen doen:
9 Las Vegas - Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce -Page
12 Page - Grand Canyon
13 GC - Lake Havasu (of iets anders op de route)
14 Lake Havasu - LA
15 Los Angeles
Marianne
Ik heb even getwijfeld of ik hier zou reageren, je hebt al genoeg goeie raad gehad van heel wat ervaren mensen, maar blijft kennelijk bij je besluit. Maar ik ga het toch even doen, gewoon omdat ik bij het lezen van de titel van je topic al ongemakkelijk en gestrest wordt, en al helemaal als ik juist zie wat je van plan bent.
Ik heb 3 jaar geleden het rondje dat jij in gedachten hebt ongeveer gedaan. Monument valley niet, want we vonden dat het dan te druk werd. Wij hadden 23
dagen toen en ik vond het nog te druk en gejaagd. Nu zijn wij wandelaars, wat jij duidelijk niet bent, en ik kan mij wel voorstellen dat voor niet wandelaars 23 dagen voor zo'n toertje doenbaar is, en zelfs vrij rustig (als je alleen de viewpoints doet in de nationale parken). Maar 15 dagen, met Monument Valley erbij, dat is in mijn ogen waanzin...dan heb je zelfs niet de tijd om alle viewpoints af te gaan...
Heb je eigenlijk een goed beeld van wat er in elk van de Nationale parken juist te zien is? Op basis waarvan heb je je route opgesteld? Foldertjes van het reisbureau? Daar staan vaak van die overladen programma's in. Het loont om eens wat reisverslagen te lezen. Ik kan je ook aanraden om eens op de site van http://www.ontdek-amerika.nl/ te gaan kijken. Zelfs als je je huidige route aanhoudt ga je hier veel aan hebben. Je kan hier per park pdfjes afprinten van wat er te zien is, alles staat mooi in volgorde beschreven waarin je het tegenkomt. Zo kan je een roadbook samenstellen, en het bespaart je ter plaatse wat tijd om alles uit te zoeken.
Ik hoop echt dat je de eerdere suggesties ter harte neemt, zodat je iets meer tijd hebt om misschien een paar parken écht te beleven.
Ik heb 3 jaar geleden het rondje dat jij in gedachten hebt ongeveer gedaan. Monument valley niet, want we vonden dat het dan te druk werd. Wij hadden 23
Heb je eigenlijk een goed beeld van wat er in elk van de Nationale parken juist te zien is? Op basis waarvan heb je je route opgesteld? Foldertjes van het reisbureau? Daar staan vaak van die overladen programma's in. Het loont om eens wat reisverslagen te lezen. Ik kan je ook aanraden om eens op de site van http://www.ontdek-amerika.nl/ te gaan kijken. Zelfs als je je huidige route aanhoudt ga je hier veel aan hebben. Je kan hier per park pdfjes afprinten van wat er te zien is, alles staat mooi in volgorde beschreven waarin je het tegenkomt. Zo kan je een roadbook samenstellen, en het bespaart je ter plaatse wat tijd om alles uit te zoeken.
Ik hoop echt dat je de eerdere suggesties ter harte neemt, zodat je iets meer tijd hebt om misschien een paar parken écht te beleven.
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
@jenfosch thanks voor de tip! Was wel van plan een roadboek te maken maar die site zal zeker helpen!
En ik sta echt wel open voor suggesties, heb al wat aanpassingen gedaan in het schema. Echter kan ik niet 23 er voor uittrekken.
En ja ik wil zoveel mogelijk zien. Een bevriend stel van ons heeft de reis ook al gedaan (net iets anders) en zij geven aan dat het goed te doen is.
We zullen zien, ik puzzel nog even verder.
Wel bedankt iedereen voor de tips!
En ik sta echt wel open voor suggesties, heb al wat aanpassingen gedaan in het schema. Echter kan ik niet 23 er voor uittrekken.
En ja ik wil zoveel mogelijk zien. Een bevriend stel van ons heeft de reis ook al gedaan (net iets anders) en zij geven aan dat het goed te doen is.
We zullen zien, ik puzzel nog even verder.
Wel bedankt iedereen voor de tips!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Afhankelijk van wat je alleen maar wilt zien, of wat je echt wilt bekijken.Een bevriend stel van ons heeft de reis ook al gedaan (net iets anders) en zij geven aan dat het goed te doen is.
Ik ben 19 dagen geweest en heb bryce en zion zelfs overgeslagen, maar heb ( als ik sommige verhalen lees) nog heel veel meer niet gezien.
Je gaat een roadtrip doen, waarvan je heel veel uit de auto gaat zien, maar weinig echt gaat bekijken, dat is wel duidelijk, maar ok, dat is jou keus natuurlijk! Ook vanuit de auto met korte stops kun je heel veel zien en doen. Je gaat zowieso een topvakantie tegemoed!
Ik heb eigenlijk 3 vraagjes.
1) zijn dag 1 en 15 ook de dagen dat je vliegt van NY naar LA en van LA naar Honolulu?
2) welke route pak je van Sedona naar Lake Havasu city en....
3) welke route wil je de dag erna naar LA rijden?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 20 jul 2012, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het standaard probleem...als je 23 dagen had, zou je ook tijd te weinig hebben hoor, want dan wil je toch nog net iets extra zien (moab of zo)...'t Is sowieso moeilijk om keuzes te maken. Ik vertrek op 11 augustus naar de VS en heb ook maar een goeie 15 dagen te besteden. En ik moet mijzelf ook heel hard bedwingen om het niet te vol te stoppen.smithers schreef:Echter kan ik niet 23 er voor uittrekken.
En ja ik wil zoveel mogelijk zien.
Ik geef alleen maar raad vanuit mijn eigen ervaring: in 2009 hadden wij een iets drukkere eerste helft aan ons rondje en een minder drukke tweede helft, en ik heb nu betere herinneringen aan de tweede helft...leuk als je iets 'alternatiefs' kan bezoeken (Ancient Bristlecone pine forest, Alabama hills- prachtig en dan kan je bij thuiskomst nog eens iets laten zien dat een ander niet kent
Maar dat wil niet zeggen dat de eerste helft van de reis ook niet prachtig was...ook met weinig tijd zie je prachtige dingen natuurlijk, en het hangt gewoon van je persoon af wat jou het meest ligt...
Wij hebben het rondje trouwens omgekeerd gedaan, dus van LA het binnenland in en op het eind van de reis de kustroute. Eerst en vooral omdat we in het voorjaar reisden en zo meer kans hadden dat de Tioga pass in yosemite open was, maar ook omdat je, als je de highway one van Noord naar zuid rijdt aan de 'zeekant' rijdt en dus handiger de pullouts op en af kan rijden en een beter zicht hebt (dat geldt dan vooral voor de bijrijder(s)). In de andere richting moet je rekening houden met tegenliggers tussen jou en de zee...Klein detail, maar ach, ik zeg het maar.
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 8769 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 4 Reacties