Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cathalina: SF - LA September
-
cathalina
- Amerika-newbie
- Partner van: rolands
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Cathalina: SF - LA September
Hallo,
In september hebben we een rondreis op de planning staan van SF naar LA, de vlucht is geboekt, evenals de huurauto die we op dag 4 ophalen voor vertrek uit SF en het eerste hotel (Grant Plaza Hotel) in China Town en laatste hotel (TravelLodge bij LAX). We hebben al een aantal keer onze route aangepast aan de hand van reisverhalen en tips van het forum en waren oorspronkelijk van plan alleen de kustroute te doen met daarbij Joshua Tree en eventueel San Diego. Ons lijkt echter Yosemite leuker en we hebben daarom onze route aangepast. We hebben twee weken, dus kunnen niet de grotere rondreis maken en willen een komend jaar een ander deel van Californie aandoen en denken nu dat onderstaande voor ons de meest leuke route is.
Dag 1: aankomst in San Francisco - naar hotel en bezoek China town
Dag 2: San Francisco - met cable car naar fisherman’s wharf, Alcatraz tour (geboekt) en Coit Tower (met mini bus vanaf pier 39)
Dag 3: San Francisco - hop on hop off bus
Dag 4: San Francisco - (auto ophalen) – rijden naar South lake Tahoe (305 km)
Dag 5: South Lake tahoe - rijden naar Yosemite village (300 km)
Dag 6: Yosemite village - glacier point en tour doen (http://www.yosemitepark.com/valley-floor-tour.aspx)
Dag 7: Yosemite village – rijden naar Hayward (263 km)
Dag 8: Hayward – rijden naar Monterey via highway 1 (190 km )
Dag 9: Monterey – rijden naar pismo beach (250 km)
Dag 10: Pismo Beach - rijden naar Los Angeles (300 km)
Dag 11: Los Angeles - Hollywood Walk of Fame, Sunset Boulevard en Beverly Hills
Dag 12: Los Angeles - Naar Palisades Park, Santa Monica pier en Third Street Promenade in Santa Monica
Dag 13: Los Angeles - Warner bross vip tour en Hollywood sign
Dag 14: Los angeles - beach time en auto inleveren
Dag 15: Vlucht LAX – AMS
Dag 16: aankomst Amsterdam
Zoals ik al aangaf, het eerste en laatste hotel liggen nu vast, maar kunnen nog worden aangepast eventueel, mochten er tips hiervoor zijn. We willen in Yosemite Village een tent boeken voor 2 nachten (dag 5 op dag 6 en dag 6 op dag 7) en we hebben op dag 2 Alcatraz geboekt.
Is dit een realistische route? Zijn er delen die we beter anders kunnen doen, of hebben we juist dingen gemist op onze route die we echt mee moeten nemen? Dag 4 valt op een zaterdag, moeten we in september nog rekening houden met verkeers en/of drukte van het tourisme o.i.d.?
Alle tips zijn welkom!
Cathalina
In september hebben we een rondreis op de planning staan van SF naar LA, de vlucht is geboekt, evenals de huurauto die we op dag 4 ophalen voor vertrek uit SF en het eerste hotel (Grant Plaza Hotel) in China Town en laatste hotel (TravelLodge bij LAX). We hebben al een aantal keer onze route aangepast aan de hand van reisverhalen en tips van het forum en waren oorspronkelijk van plan alleen de kustroute te doen met daarbij Joshua Tree en eventueel San Diego. Ons lijkt echter Yosemite leuker en we hebben daarom onze route aangepast. We hebben twee weken, dus kunnen niet de grotere rondreis maken en willen een komend jaar een ander deel van Californie aandoen en denken nu dat onderstaande voor ons de meest leuke route is.
Dag 2: San Francisco - met cable car naar fisherman’s wharf, Alcatraz tour (geboekt) en Coit Tower (met mini bus vanaf pier 39)
Dag 4: San Francisco - (auto ophalen) – rijden naar South lake Tahoe (305 km)
Dag 5: South Lake tahoe - rijden naar Yosemite village (300 km)
Dag 6: Yosemite village - glacier point en tour doen (http://www.yosemitepark.com/valley-floor-tour.aspx)
Dag 7: Yosemite village – rijden naar Hayward (263 km)
Dag 8: Hayward – rijden naar Monterey via highway 1 (190 km )
Dag 9: Monterey – rijden naar pismo beach (250 km)
Dag 10: Pismo Beach - rijden naar Los Angeles (300 km)
Dag 11: Los Angeles - Hollywood Walk of Fame, Sunset Boulevard en Beverly Hills
Dag 12: Los Angeles - Naar Palisades Park, Santa Monica pier en Third Street Promenade in Santa Monica
Dag 13: Los Angeles - Warner bross vip tour en Hollywood sign
Dag 14: Los angeles - beach time en auto inleveren
Zoals ik al aangaf, het eerste en laatste hotel liggen nu vast, maar kunnen nog worden aangepast eventueel, mochten er tips hiervoor zijn. We willen in Yosemite Village een tent boeken voor 2 nachten (dag 5 op dag 6 en dag 6 op dag 7) en we hebben op dag 2 Alcatraz geboekt.
Is dit een realistische route? Zijn er delen die we beter anders kunnen doen, of hebben we juist dingen gemist op onze route die we echt mee moeten nemen? Dag 4 valt op een zaterdag, moeten we in september nog rekening houden met verkeers en/of drukte van het tourisme o.i.d.?
Alle tips zijn welkom!
Cathalina
2004: NY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Cathalina: SF - LA September
Hallo Cathalina,
Ik vind het een mooie route zo! Niet te vol en goed te doen allemaal. Je kunt altijd iets aanpassen, afhankelijk van je wensen. Zo zou ik zelf iets meer tijd nemen voor Lake Tahoe en Yosemite door aan de oostkant van Yosemite nog een overnachting te plannen. Je kunt dan ook Bodie bezoeken en een kijkje nemen bij Mono Lake. Daarna 2 nachten Curry Village en dan in een keer door naar Monterey. Ik denk dat het in de weekend bij Lake tahoe en in Yosemite wel druk is, maar niet zo erg als in het hoogseizoen. Er valt ook niet aan te ontkomen, aan die weekenden.
Je hebt aardig wat tijd in LA, voldoende om nog meer dingen te bekijken. Kijk eens naar het topic All about LA in het zuidwesten algemeen forum.
Marianne
Ik vind het een mooie route zo! Niet te vol en goed te doen allemaal. Je kunt altijd iets aanpassen, afhankelijk van je wensen. Zo zou ik zelf iets meer tijd nemen voor Lake Tahoe en Yosemite door aan de oostkant van Yosemite nog een overnachting te plannen. Je kunt dan ook Bodie bezoeken en een kijkje nemen bij Mono Lake. Daarna 2 nachten Curry Village en dan in een keer door naar Monterey. Ik denk dat het in de weekend bij Lake tahoe en in Yosemite wel druk is, maar niet zo erg als in het hoogseizoen. Er valt ook niet aan te ontkomen, aan die weekenden.
Je hebt aardig wat tijd in LA, voldoende om nog meer dingen te bekijken. Kijk eens naar het topic All about LA in het zuidwesten algemeen forum.
Marianne
Zonde van je tijd om tussen Yosemite en Monterey nog een overnachting te plannen imo. Als je vroeg vertrekt van SLT kan je onderweg nog wel Bodie en Mono Lake bezoeken maar Tioga Pass is mooier rijden met de zon in de rug vandaar dat een overnachting in Lee Vining zeker ook het overwegen waard is.
-
cathalina
- Amerika-newbie
@ martin&marian en Yeehaw: De (kortste) route van Yosemite naar monterey duurt 4 uur maar de route die we voor ogen hadden via Hayward, highway 1 naar monterey duurt dan vanaf Yosemite 6 uur. 6 uur lijkt me dan wel erg lang als we langs de kust ook nog dingen willen zien, of ben je/zijn jullie van mening dat dat stukje kust niet veel te zien is, dat we dat deel makkelijk kunnen overslaan?
We komen wel bijna langs bodie dus die heb ik als tussenstop wel opgenomen in mijn planning.
Cathalina
We komen wel bijna langs bodie dus die heb ik als tussenstop wel opgenomen in mijn planning.
Cathalina
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de rechtstreekse route naar Monterey nemen, volgens mij mis je niet veel, alleen een hoop drukte. Eventueel neem je Santa Cruz nog mee. Het mooiste stuk van de kust is onder Monterey. Denk er aan dat je Yosemite zo snel mogelijk boekt, ook in september kan het volgeboekt zijn.
Marianne
Marianne
-
cathalina
- Amerika-newbie
Naar aanleiding van de reacties hebben de route wat aangepast.
Dag 5: South Lake tahoe - rijden naar june lake met een stop bij bodie (233 km) overnachten in hotel (gereserveerd)
Dag 6: lake june - rijden naar Yosemite village (141 km) overnachting in Housekeeping camp (geboekt)
Dag 7: Yosemite village - glacier point en tour doen (http://www.yosemitepark.com/valley-floor-tour.aspx) overnachting Housekeeping camp (geboekt)
Dag 8: Yosemute village – rijden naar Monterey via highway 1 (318 km )
Bij mono lake hebben we wel 2 motelletjes gezien alleen kan je die niet online reserveren, bij june lake wel. Je kan de motelletjes in Lee Vining wel mailen dus dat gaan we wel doen, want june lake is wel een beetje om. Weet iemand waar we in Lee Vining het beste kunnen overnachten (en niet al te duur)?
De tentjes in housekeeping camp hebben we ook gereserveerd, lijkt ons een hele leuke ervaring. Ik hoop alleen dat het nog niet zooo koud is begin september.
Dag 5: South Lake tahoe - rijden naar june lake met een stop bij bodie (233 km) overnachten in hotel (gereserveerd)
Dag 6: lake june - rijden naar Yosemite village (141 km) overnachting in Housekeeping camp (geboekt)
Dag 7: Yosemite village - glacier point en tour doen (http://www.yosemitepark.com/valley-floor-tour.aspx) overnachting Housekeeping camp (geboekt)
Dag 8: Yosemute village – rijden naar Monterey via highway 1 (318 km )
Bij mono lake hebben we wel 2 motelletjes gezien alleen kan je die niet online reserveren, bij june lake wel. Je kan de motelletjes in Lee Vining wel mailen dus dat gaan we wel doen, want june lake is wel een beetje om. Weet iemand waar we in Lee Vining het beste kunnen overnachten (en niet al te duur)?
De tentjes in housekeeping camp hebben we ook gereserveerd, lijkt ons een hele leuke ervaring. Ik hoop alleen dat het nog niet zooo koud is begin september.
Mooie route. Vergeet een bezoek aan Mono Lake niet en ga iets eten bij Whoa Nellie Deli in Lee Vining.
Even een vraag nog over deze route, we (Cathalina en ik) doen deze route en inmiddels hebben we al veel vastliggen qua hotels. Het enige waar ik nog over twijfel is het stuk van Monterey naar Pismo Beach. Is Pismo Beach de beste plek om te overnachten? Het is volgens mij een mooie plek, maar aangezien het stuk tussen Monterey en Pismo Beach het meeste te zien is, vraag ik me af of een overnachting iets hoger bijvoorbeeld in Cambria of Morro Bay niet beter is. De dag erna is het dan wel verder rijden, maar we hebben dan als optie staan om via Solvang te gaan en in Santa Monica te gaan eten en dan door naar het hotel in LA. Ik verwacht dat dit minder tijd zal gaan kosten dan het route vanuit Montery die toch het mooiste is zoals ik begrijp uit info op dit forum.
Iemand hier nog tips over?
Iemand hier nog tips over?
Het mooiste stuk zit tussen Monterey (meer specifiek, Big Sur ten zuiden van Monterey) en San Simeon. Dat is echt het mooiste stuk kust om te bekijken. Daarna zijn er nog wel bezienswaardigheden, zoals Cambria en Morro Bay en Morro Rock. Eerder stoppen is niet onverstandig, maar zal afhangen van de tijd die je op de dag zelf over hebt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat je ook kunt doen is op de bonnefooi langs de kust rijden. Ik kan me niet voorstellen dat er zowel in morro bay als in pismo nergens geen plek in een hotel vrij zou zijn voor die tijd. Ik weet niet of je een routeplanning meeneemt, maar schrijf daar een 10-tal hotel adressen op tussen zeg cambria en pismo en kijk ter plekke hoever je komt. De dag erna via Solvang en Santa Monica naar LA is goed te doen, maar vergis je niet, rond Santa Monica is genoeg te zien en te doen als je wilt 
-
cathalina
- Amerika-newbie
Dit issie dan de aangepaste planning. We hebben nu alle hotels gereserveerd m.u.v. South lake tahoe en Pismo Beach. Ik denk dat het een goed idee is om Pismo beach niet te reserveren (weten we ook hoe dat is
)
Dag 4: San Francisco - (auto ophalen) – rijden naar South lake Tahoe (303 km)
Dag 5: South Lake tahoe - rijden Lee Vining (mono lake) via Bodie (207 km)
Dag 6: Lee Vining - Yosemite village housekeeping camp (123 km) (Tuolumne Grove, Tuolumne meadows,Tenaya Lake en Olmsted point)
Dag 7: Yosemite village (Maripose Grove en Glacier point)
Dag 8: Yosemite village - Monterey (321 km)
Dag 9: Monterey – rijden naar pismo beach/Morro Bay (250 km)
Dag 10: Pismo Beach - rijden naar Los Angeles via Santa Monica Pier(296 km)
Dag 11: Los Angeles - Hollywood Boulevard, Sunset boulevard, rodeo Drive en Beverly Hills
Dag 12: Los Angeles - Universal Studio's
Dag 13: Los Angeles - Hollywood sign, Warner bross vip tour en Griffith Observatory
Dag 14: Los angeles - Venice Beach en auto inleveren
Bedankt voor jullie reacties, we hebben er heel erg veel zin in!
Dag 4: San Francisco - (auto ophalen) – rijden naar South lake Tahoe (303 km)
Dag 5: South Lake tahoe - rijden Lee Vining (mono lake) via Bodie (207 km)
Dag 6: Lee Vining - Yosemite village housekeeping camp (123 km) (Tuolumne Grove, Tuolumne meadows,Tenaya Lake en Olmsted point)
Dag 7: Yosemite village (Maripose Grove en Glacier point)
Dag 8: Yosemite village - Monterey (321 km)
Dag 9: Monterey – rijden naar pismo beach/Morro Bay (250 km)
Dag 10: Pismo Beach - rijden naar Los Angeles via Santa Monica Pier(296 km)
Dag 11: Los Angeles - Hollywood Boulevard, Sunset boulevard, rodeo Drive en Beverly Hills
Dag 12: Los Angeles - Universal Studio's
Dag 13: Los Angeles - Hollywood sign, Warner bross vip tour en Griffith Observatory
Dag 14: Los angeles - Venice Beach en auto inleveren
Bedankt voor jullie reacties, we hebben er heel erg veel zin in!
Probeer in PIsmo Beach Kon Tiki of Best Western Cliffshore. Beide keren konden we daar zonder reservering overnachten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2774 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 19 Reacties