Reis Mike: L.A. -> Vegas -> L.A.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike
Amerikafan
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 nov 2003, 14:40

Reis Mike: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door Mike »

Wij gaan in 2013 weer naar de states, alleen nu gaan waarschijnlijk mn ouders en schoonouders mee (totaal 6 volwassenen). We hebben 2 weken en willen langs familie in LA en Vegas. We willen aankomen in LA en vertrekken uit LA om meerdere redenen. Je auto achterlaten in Vegas kost je weer een paar duiten zeker als je een XL SUV gaat huren(Bij Hertz was het voor een XL SUV niet eens mogelijk), autohuur is in Los Angeles in vergelijking met Vegas ook een stuk goedkoper (info Hertz), het blijft leuk om te cruisen in de US en de belangrijkste reden: op LA zijn rechtstreekse vluchten. We kunnen natuurlijk over highway 15 heen en terug maar mijn vraag is eigenlijk, is het de moeite om op de heen of terug weg de touristische route te nemen (+ overnachting) via Mohave Valley en Palm Springs? Vraag 2: Hebben jullie nog andere suggesties? Vraag 3 heeft er iemand al met 6 personen incl koffers/tassen met een XL SUV (Chevrolet Suburban o.i.d.) gereden, en passen de koffers er "makkelijk" in? Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door PSVwally »

De vraag is, wil je één of meerdere overnachtingen op de route of wil je steeds de afstand in één dag rijden? Er zijn diverse routes mogelijk, alleen zou ik dan die ritten in ieder geval over minimaal 2 dagen spreiden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7968
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door Pete.Z »

Tenzij een rechtstreekse vlucht echt de enige optie is voor jullie, zou ik toch eens kijken naar aankomst in Phoenix en vertrek uit LA, drop-off kosten heb je niet dan, en je kan een prima route maken op die manier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door PSVwally »

Hmm ik kreeg nou niet het idee dat TS een hele route wilde gaan doen!?
Bij mijn weten zijn er geen drop-off kosten tussen LA en Las Vegas en andersom, dus daar moet je het niet voor laten.

Je zou bv van Las Vegas naar Ridgecrest kunnen rijden en daartussen death valley doen. Anderson zou je bv van LA joshua tree NP mee kunnen pakken, overnachten in 29palms en de dag erna vi de mohave desert naar Las Vegas rijden

Dus als je even wil verduidelijken wat de insteek is, ook met familiebezoek. Is het de bedoeling bv 4 dagen LA en 4 dagen LV te doen dan heb je 2 of 3 dagen voor de vlucht die je kwijt bent, dan blijft er niet veel meer over.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door jolanxyz »

Met 6 volwassenen en bagage zou ik of 2 auto's nemen of een minivan. WIj hadden met 4 volwassenen en bagage een fullsize SUV en dat ging allemaal maar net.
Gebruikersavatar
Mike
Amerikafan
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 nov 2003, 14:40

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door Mike »

PSVwally schreef:Hmm ik kreeg nou niet het idee dat TS een hele route wilde gaan doen!?
Bij mijn weten zijn er geen drop-off kosten tussen LA en Las Vegas en andersom, dus daar moet je het niet voor laten.

Je zou bv van Las Vegas naar Ridgecrest kunnen rijden en daartussen death valley doen. Anderson zou je bv van LA joshua tree NP mee kunnen pakken, overnachten in 29palms en de dag erna vi de mohave desert naar Las Vegas rijden

Dus als je even wil verduidelijken wat de insteek is, ook met familiebezoek. Is het de bedoeling bv 4 dagen LA en 4 dagen LV te doen dan heb je 2 of 3 dagen voor de vlucht die je kwijt bent, dan blijft er niet veel meer over.
Het ging mij meer er om dat we niet 2x dezelfde route rijden.

Drop off kosten zijn inderdaad niet zo hoog als ik dacht
Als we hem 2 weken huren in L.A. is dat €932 bij vooruitbetalen en €1308 bij betalen ter plekke
Als we de auto achterlaten in Vegas is het niet mogelijk om vooruit te betalen (op de Hertz website) en kan je alleen €1454 ter plekke betalen, dus maar €150 verschil.
Ik zal nog wel bij andere aanbieders zoeken of dit wel mogelijk is.
Gebruikersavatar
Mike
Amerikafan
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 nov 2003, 14:40

Re: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door Mike »

jolanxyz schreef:Met 6 volwassenen en bagage zou ik of 2 auto's nemen of een minivan. WIj hadden met 4 volwassenen en bagage een fullsize SUV en dat ging allemaal maar net.
Als het goed is krijg je de Suburban als je de Premium SUV neemt.
Als er geen 2 captain stoelen in de middelste rij zitten, dan kan je als het goed is met drie man op de middelste rij,
de achterste rij kan je 1 kant plat gooien.

Wat voor fullsize SUV hadden jullie dan gekregen?? fototje?
Gebruikersavatar
Mike
Amerikafan
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 nov 2003, 14:40

Re: Reis Mike: L.A. -> Vegas -> L.A.

Bericht door Mike »

Via (door vele aanbevolen) USAREISEN.DE daar staan de prijzen van de grotere verhuurders naast elkaar. Alleen Hertz blijkt one-way kosten te berekenen(ook maar $100).
Nu zal ik even in de reisgroep gooien of we toch maar via Las Vegas moeten vliegen en 1 keer moeten overstappen.....denk ik.
Ik zal ook de parken die jullie beschrijven bekijken zodat we met een mooie tussenstop van L.A. naar Vegas gaan, bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer