Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door jolanxyz »

Hmm Orlando kan zonder auto, er is een bussysteem en er zijn shuttles. Maar of ik het zou willen... met de auto heb je een stukje flexibiliteit en hoef je dus niet te wachten tot er een bus is. Met name de hotelshuttles rijden vaak maar een paar keer per dag ('s ochtends heen en in de namiddag terug). Heb je het gezien in een park dan kun je weg en naar een mall of ergens wat gaan eten. De parkeertarieven zijn trouwens wel fors bij de parken. Als het om budget gaat en je autohuur wil beperken , kies dan een hotel met shuttle mogelijkheden en reserveer geld voor taxi's dat als je de laatste shuttle mist, je toch in het hotel komt.

Oh en nog een dingetje, je schrijft nu een ticketprijs voor een los ticket Washington-Orlando. Probeer echt eens te zoeken op multicitytickets. Enkeltjes zijn over het algemeen duurder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Coyote »

Tja, zoals ik eerder ook al schreef zou ik Florida ook niet zonder auto willen doen. Vergeet niet dat je dan erg afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Met een auto kun je gaan en staan waar je wilt. Even shoppen in één van de vele outlet centra, hup de auto in! :D

Persoonlijk zou ik met New York beginnen. Dan doorvliegen naar het westen en eerst richting Yellowstone NP gaan. Daarna afzakken naar het zuiden Bijv. via kust en via Los Angeles, Arizona, Utah weer eindigen in Denver. Daarna doorvliegen naar Florida voor de laatste week.

Het zijn maar suggesties. Je kunt met jullie aantal dagen alle kanten op. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Poging 2, zonder Yellowstone , heb het uigezocht vanaf salt lake city, maar had hier ongeveer een week extra voor nodig (om het maar niet te hebben over het aantal km extra) hebben er nu voor gekozen om wat langer over de kustroute en Los Angeles te doen.

20-aug Denver Vliegtuig
21-aug Denver - Moab 570km 6 uur
22-aug Moab Arches NP
23-aug Moab Canyonlands / Dead horse point
24-aug Moab Capitol reef ?? Is dit te doen ?
25-aug Moab - Cortez 185 2 uur
26-aug Mesa Verde
27-aug Cortez - Monument Valley/Grand Canyon Waar te slapen ?
28-aug Grand Canyon east rim
29-aug Grand Canyon east rim
30-aug Grand canyon - Page 225km 3,5 uur
31-aug Page - Bryce canyon
1-sep Bryce Canyon
2-sep Bryce - Zion
3-sep Zion
4-sep Zion - LV 270km 3,5 uur
5-sep Las Vegas
6-sep Las Vegas
7-sep LV - Death Valley 150km 2,5 uur
8-sep Death valley
9-sep Death valley
10-sep DV - Seqouia 400km 5 uur
11-sep Seqouia
12-sep Seqouia - Kings Canyon
13-sep Kings Canyon
14-sep Kings Canyon - Yosemite 270km 4 uur
15-sep Yosemite
16-sep Yosemite
17-sep Yosemite
18-sep Yosemite - San Francico 310km 4,5 uur
19-sep SF
20-sep SF
21-sep SF - Monterey 200km 3 uur
22-sep Monterey
23-sep Monterey - Malibu 475km 5 uur
24-sep Malibu
25-sep Malibu - Palm Springs
26-sep Palm Springs
27-sep Yoshua tree
28-sep Los Angeles
29-sep Los Angeles
30-sep Los Angeles
1-okt Vertrek naar new York Vliegtuig
2-okt New York
3-okt New York
4-okt New York
5-okt New york - Washington Trein 365km 5 uur
6-okt Washington
7-okt Washington - Orlando Vliegtuig 1400km 7 uur
8-okt Orlando disney
9-okt Orlando disney
10-okt Orlando seaworld?
11-okt Orlando - Miami
12-okt Miami
13-okt Miami
14-okt Miami of Everglades
15-okt Terug naar huis

Scheelt het veel geld om een camping te pakken ipv een hotel ? ik lees hier (vlugjes doorgeleze) dat een hotel gemiddeld 50 a 60 euro is en een camping maar 10 a 20 euro. Mijn vriendin heeft het namelijk niet zo op campings, maarja als het veel geld scheelt kan ik haar misschien nog overhalen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42298
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Rikbeer schreef:
24-aug Moab Capitol reef ?? Is dit te doen ?
Heen en terug? Lijkt me vrij zinloos. Ga er dan overnachten als je naar Capitol reef wilt en rij daarvandaan verder naar bryce. Dus het eerste deel van de route omgooien.
Rikbeer schreef:
25-aug Moab - Cortez 185 2 uur
26-aug Mesa Verde
27-aug Cortez - Monument Valley/Grand Canyon Waar te slapen ?
Dat zou ik liever zo doen:

25-aug Moab - Cortez/Mesa Verde 185 2 uur
26-aug Mesa Verde - Monument valley
27-aug Monument Valley -Grand Canyon
Je hebt het over de east rim maar ik neem aan dat je de South rim bedoelt? Die is verdeeld in een stuk ten oosten van GC Village (de east rim) en een gedelte ten westen daarvan, ...
Overnachten zou ik doen in GC Village, zie daarvoor XAnterra.com. Goedkoper en erg leuk is kamperen: op Mather CG.

Verder mooie route. Misschien een dag extra in Page, en een dag minder bij de GC - wat wil je daar gaan doen? Het enige dat ik jammer vind is dat je de Tioga Pass mist met deze route. Zou je nog wel kunnen meenemen als je eerst naar Yosemite gaat en dan naar Sequoia. Kun je ook van de accommodatie af laten hangen, kijk eens wat er nog vrij is in Yosemite.

Kamperen is erg leuk en stukken goedkoper. In de parken 15 of 20 dollar denk ik. Voor een motel zul je toch op de meeste plaatsen meer kwijt zijn dan 50 a 60 euro, zeker met de huidige koers. Reken op minimaal 100 dollar.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door jolanxyz »

Moab-Capitol Reef - Moab op 1 dag? Neuh dat zou ik niet willen.

Maar wat wil je zolang bij de Grand Canyon? Op zich is 1 overnachting voldoende voor de viewpunten, met 2 overnachtingen kun je een stuk de kloof in wandelen, helitocht of een ezeltjestocht gaan doen. Maar ik tel nu 3 nachten en dat is toch wat veel. Je redt het niet om in 1 dag van boven naar onder én weer terug te wandelen. Er is een lodge op de bodem maar die is meestal al voor jaren volgeboekt.

Ik ben geen kampeerder dus ik ga je niet zeggen wat je moet doen op dat punt. Maar bij Walmart verkopen ze genoeg kampeerartikelen dus ik zou het niet in je koffer (overbagage is ook duur) meeslepen. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Hockey »

Monterey naar Malibu kost je meer dan 5 uur. Geeft niet, maar realiseer je dat. En van Malibu naar Palm Springs naar Joshua Tree naar LA is een stuk van je route dubbelen. Geeft niet, maar ook hier, realiseer je dat wel voordat je het doet.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Coyote »

Dit schema geeft in ieder geval al een goede indicatie.

Net als anderen vind ik het aantal nachten bij de Grand Canyon ruim. Maar dat ligt helemaal aan jullie plannen. Zijn jullie van plan om bijv. een afdaling te maken dan zou het kunnen maar anders is het in mijn ogen te veel.

Monument Valley verdient dan in mijn optiek minstens 2 nachten (persoonlijk had ik Mesa Verda eruit gelaten). Je kunt uitstekend slapen in een cabin op Gouldings Lodge. Er is daar al veel over geschreven op het forum (even (google)zoekfunctie gebruiken).

Death Valley weet ik ook niet of ik daar 3 nachten zou verblijven. Weet dat er enkele voorstanders van zijn hier op het forum maar doe het alleen als je goed tegen de hitte kunt.

Hotelprijzen van $ 50 - $ 60 zijn wel mogelijk maar wellicht niet in alle gebieden waar jullie komen. Zeker niet langs de kust en de grote steden. Reken toch op gauw $ 80 voor jullie tweeën. Bedenk goed van te voren of je wel wilt gaan kamperen als je vriendin het daar niet zo op heeft. Misschien vaker op zoek naar cabins? In Monument Valley, Moab, nabij Bryce Canyon NP kan dat in ieder geval heel goed. Omdat je nu al een soort van schema hebt kun je alvast gaan zoeken in die plaatsen naar overnachtingen. Hoef je nog niets te boeken maar geeft je in ieder geval alvast een indicatie.

Overigens blijf ik erbij dat ik New York eerst zou plannen voordat je naar het zuidwesten gaat. Je eindigt het zuidwesten in een drukke stad en gaat dan naar New York. Zou wel eens tegen kunnen vallen (hoeft niet natuurlijk).

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Dit moet hem omgeveer gaan worden, we willen iig nu zo snel mogelijk de vliegtickets gaan reserveren.

20-aug Düsseldorf - Denver
21-aug Denver - Moab
22-aug Moab Arches NP
23-aug Moab Canyonlands / Dead horse point
24-aug Moab - Cortez
25-aug Mesa Verde
26-aug Cortez - Monument Valley
27-aug Monument valley - Grand Canyon
28-aug Grand Canyon east rim
29-aug Grand canyon - Page
30-aug Page - SlotCanyons bezoeken
31-aug Page - Bryce canyon
1-sep Bryce Canyon
2-sep Bryce - Zion
3-sep Zion
4-sep Zion - LV
5-sep Las Vegas
6-sep Las Vegas
7-sep LV - Death Valley
8-sep DV - Seqouia
9-sep Seqouia
10-sep Seqouia - Kings Canyon / evt. tussenstop lake kaweah
11-sep Kings Canyon
12-sep Kings Canyon - Yosemite
13-sep Yosemite
14-sep Yosemite
15-sep Yosemite - San Francico
16-sep SF
17-sep SF
18-sep SF - Monterey
19-sep Monterey
20-sep Monterey - Malibu
21-sep Malibu
22-sep Malibu - Los Angeles
23-sep Los Angeles
24-sep Los Angeles - Palm springs
25-sep Palm Springs - Yoshua tree/ladder canyon
26-sep Terug naar LA
27-sep Vertrek naar new York
28-sep New York
29-sep New York
30-sep New York
1-okt New york - Washington
2-okt Washington
3-okt Washington - Orlando
4-okt Orlando disney
5-okt Orlando disney
6-okt Orlando seaworld?
7-okt Orlando - Miami
8-okt Miami
9-okt Miami
10-okt Everglades
11-okt Terug naar huis

Ik heb al een aantal keren naar vliegtickets gezocht, nu merk ik wel dat dit per dag nogal wat kan schelen. Maakt vliegen in het weekend ook nog verschil? Via cheaptickets willen we iig een multivlucht gaan boeken, en we kunnen vanaf Dusseldorf het beste vliegen want dat is het dichtste bij.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Hockey »

Malibu ligt tegen LA aan, dus 20 september is een erg lange rijdag.
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Klopt, of we rijden het in 1 keer of we moeten even kijken of we ergens wat kunnen schuiven :), of een plaatsje 2 uur voor Malibu
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Hockey »

Als je het in 1 keer gaat rijden zal je nauwelijks van de kustroute kunnen genieten. Denk eens aan Morro Bay of Pismo Beach of eventueel Solvang/Buellton als stopplaats in plaats van Malibu.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Pete.Z »

Rikbeer schreef:Ik heb al een aantal keren naar vliegtickets gezocht, nu merk ik wel dat dit per dag nogal wat kan schelen. Maakt vliegen in het weekend ook nog verschil? Via cheaptickets willen we iig een multivlucht gaan boeken, en we kunnen vanaf Dusseldorf het beste vliegen want dat is het dichtste bij.
Algemeen genomen is vliegen in of rond het weekend duurder dan op een weekdag, en kan je de goedkoopste tickets boeken op dinsdag.
Boek sowieso nooit in het weekend, dan is iedereen aan het boeken, en dat weten de maatschappijen, de tickets zijn dan duurder,
Statistisch gezien moet je dus dinsdag boeken, op dinsdag vertrekken en op donderdag terugvliegen. :mrgreen:

(en het scheelde mij dit jaar uiteindelijk meer dan 200 euro per ticket om op die manier te zoeken en te boeken,gewoo n wat schuiven met vertrek- en aankomstdata)
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

De 4 vluchten zijn geboekt :D. Beginnen er nu echt zin in te krijgen..
volgende punt, een auto uitzoeken :)
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Dinsdag 21-aug Düsseldorf - Denver
Woensdag 22-aug Denver - Moab
donderdag 23-aug Moab Arches NP
Vrijdag 24-aug Moab Canyonlands / Dead horse point
Zaterdag 25-aug Moab - Mesa Verde
Zondag 26-aug Mesa Verde - Monument Valley
Maandag 27-aug Monument valley - Grand Canyon
Dinsdag 28-aug Grand Canyon east rim
Woensdag 29-aug Grand canyon - Page
Donderdag 30-aug Page - SlotCanyons bezoeken
Vrijdag 31-aug Page - Bryce canyon
Zaterdag 1-sep Bryce Canyon
Zondag 2-sep Bryce - Zion
Maandag 3-sep Zion
Dinsdag 4-sep Zion - LV
Woensdag 5-sep Las Vegas
Donderdag 6-sep Las Vegas
Vrijdag 7-sep LV - Death Valley
Zaterdag 8-sep DV - Seqouia
Zondag 9-sep Seqouia
Maandag 10-sep Seqouia - Kings Canyon / evt. tussenstop lake kaweah
Dinsdag 11-sep Kings Canyon
Woensdag 12-sep Kings Canyon - Yosemite
Donderdag 13-sep Yosemite
Vrijdag 14-sep Yosemite
Zaterdag 15-sep Yosemite - San Francico
Zondag 16-sep SF
Maandag 17-sep SF
Dinsdag 18-sep SF - Monterey
Woensdag 19-sep Monterey
Donderdag 20-sep Monterey - Morro Bay
Vrijdag 21-sep Morro Bay - Joshua Tree
Zaterdag 22-sep Joshua Tree / Ladder Canyon
Zondag 23-sep
Maandag 24-sep Yoshua Tree - Los Angeles
Dinsdag 25-sep Los Angeles pretpark
Woensdag 26-sep Los Angeles / Beverly hills ?
Donderdag 27-sep Los Angeles / Hollywood
Vrijdag 28-sep Vertrek naar New York
Zaterdag 29-sep New York
Zondag 30-sep New York
Maandag 1-okt New York
Dinsdag 2-okt New york - Washington
Woensdag 3-okt Washington
Donderdag 4-okt Washington - Orlando
Vrijdag 5-okt Orlando disney
Zaterdag 6-okt Orlando disney
Zondag 7-okt Orlando seaworld?
Maandag 8-okt Orlando - Miami
Dinsdag 9-okt Miami
Woensdag 10-okt Miami
Donderdag 11-okt Everglades
Vrijdag 12-okt Terug naar huis

Heb nog een aantal vragen.
Ik wil nu van Morro Bay via bakersfield naar Yoshua tree (vooral om het drukke LA te mijden) rijden, is hier onderweg nog iets te zien waar we eventueel kunnen stoppen, zoals je kunt zien hebben we nog 1 dag speling, dit kunne we natuurlijk ook ergens anders opvullen. En is Morro Bay iets of zouden jullie iets anders aanraden om te overnachten / aan het strand te liggen ?
En is 3 a 4 dagen genoeg om in LA de grootste bezienswaardigheden te kunnen zien.
Over het eerste gedeelte van de route, heb ik t gevoel dat we een beetje veel woestijn achtige landschappen gaan zien en niet echt gebieden met veel bossen ? of valt dit mee, zo niet zijn er nog ergens alternatieven om dingen anders te doen of is elk park toch zo verschillend dat het niets uitmaakt. En zijn er nog andere bezienswaardigheden zijn die we onderweg tegenkomen waar een stop meer dan de moeite waard is ? Dan met name op de route van Denver na Moab omdat dit toch een aantal km rijden zijn en we dan onderweg toch moeten stoppen. Kan ook een leuk plaatsje zijn.

groet rik
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Hockey »

Morro Bay naar Joshua Tree is volgens Google maps dik 5 uur en 3 kwartier, waarbij je door LA rijdt. Tenzij je boven langs rijdt en dan een stuk 5 meepakt en dan ben je bijna 6,5 uur bezig. Je spendeert dan dus heel veel tijd om een stad te vermijden die qua rijden heel erg meevalt.
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Scheelt maar een uurtje dus veel maakt dat niet uit :)
Rikbeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2012, 08:42

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Rikbeer »

Ik blijf nog maar even vragen stellen, aangezien we nu bezig zijn met gedetailleerd te gaan kijke naar de route en plaatsen/hotels/campings.

Is er een camping in Moab die echt af te raden is ?
Ik heb even gekeken op de site en kwam de volgende interessante opties tegen: Riverside Oasis campground, Slickrock campground, canyonlands campground, moab KOA camping.
Deze zien er op de sites van de camping goed uit, maarja dat wil niet altijd alles zeggen.

En de route van Moab na Denver gaat via de 70. Is dit een mooie of is een omweg via de bergen ook leuk ? zoja dan zijn we waarschijnlijk pas laat op de camping dus moeten we ook van te voren reserveren neem ik aan ?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door PSVwally »

Ik zie staan, Grand canyon east rim? Ga gewoon 2 dagen in gc village of tusayan zitten en bekijk de canyon vanuit daar.

Ook bij LA, de ene dag beverly hills en de dag erna hollywood? Doe dt samen in één (halve) dag en vergeet santa monica, venice, evt de tarpits, downtown, longbeach ed. niet.

Ik zou sequoia & kings canyon ook vanuit 1 basis doen (camping of hotel).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42298
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de GC lijkt Mather mij ook handiger, je zult toch vooral naar dat deel van de GC gaan.
Sequoia/Kings Canyon is zo groot dat 2 campings daar wel mooi zijn. In Kings Canyon is Cedar Grove een mogelijkheid.
In Moab zou ik niet naar de KOA gaan, die ligt wat buiten het dorp. Het aardige van de Canyonlands camping is dat je daarvandaan heel veel lopend kunt doen, ook wel eens lekker.
Van Denver naar Moab is dacht ik de I70 heel mooi, gebruik anders eens de zoekfunctie daarvoor. Onderweg heb je het Colorado NM.
Van Yosemite naar SF: overweeg eens om de omweg via de Tioga Pass en bijvoorbeeld de Sonora Pass te maken, misschien nog een nacht aan de oostkant van het park? Het is een omweg maar wel mooi.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Rikbeer: hulp gevraagd Zuidwest Amerika

Bericht door jolanxyz »

Van Denver naar Moab kun je gewoon de I70 nemen, deze rijdt lekker door en is qua landschap niet vervelend. We zijn rond een uur of half 9 vertrokken en hebben onderweg een detour gemaakt via het Colorado NM (scenic road gereden door het park, viewpunten bekeken, bezoekerscentrum bezocht). In het Colorado NM kun je ook gelijk je American the Beautifull Pass kopen bij het bezoekerscentrum. Daarna zijn we bij Cisco de I70 afgegaan om via de scenic byway 128 (http://byways.org/explore/byways/2013) naar Moab te rijden. Uiteindelijk waren we rond een uur of 4/half 5 in Moab en door die kleine onderbrekingen was deze reisdag een prima dag.

De eastrim kom je al tegen als je van Monument Valley naar de Grand Canyon gaat en kom je nog een keer tegen als je naar Page gaat. Dus daar zou ik niet extra voor op en neer gaan rijden. Het park zelf is de South Rim én de North Rim. Echter de North Rim is dus de overkant van het deel dat jij gaat bezoeken. Er bestaat ook nog een deel dat de West Rim heet, maar dat ligt een stuk dichterbij Las Vegas en is onzin om te doen vanuit het park. De Westrim is indianengebied en daar ligt ook de Skywalk. Echter de Indianen vragen voor elke voetstap en foto een aparte vergunning ($$$$).

Ik ben het met Marianne eens dat de Tioga Pass en de Sonora Pass prachtig zijn, maar ik vind het ook wel mooi om te zien dat iemand eindelijk tijd maakt voor Sequoia/King's Canyon dus ik zou het mooi laten staan en eventueel de Tioga Pass eventueel op en neer rijden als je in Yosemite bent (kost je wel de hele dag).

Persoonlijk hadden wij Hollywood/Beverly Hills (gewone woonwijk met mooie huizen maar hoe groter de ster, hoe hoger het hek) in een middag wel gezien. Maar je kan altijd nog naar een pretpark, studio, museum etc. Heb je het topic van Rivercola over L.A. al gevonden?

Tja vanaf Colorado NM tot aan Death valley ga je gewoon door een woestijngebied, maar het is geen grote zandbak zoals je misschien verwacht door beelden van de Sahara. Het is rotsig met toch wel begroeing in de vorm van struikjes, vetplanten en cactusachtigen. Ik vind de parken echter niet op elkaar lijken. In elk park zijn er dingen te zien die het uniek maken, vaak door de vorm die de erosie heeft op het landschap. Arches is uniek vanwege de bogen, Canyonlands heeft een prachtig uitzicht (mooier als de Grand Canyon als je het mij vraagt), Monument Valley moet je doen met de muziek van once upon a time in the west, Grand Canyon mag je niet missen, Bryce is weer anders vanwege de hoodoos en kleuren, Zion is de bodem van een kleinere canyon en zo kun je je ongeveer voorstellen hoe de bodem van de grote neef Grand Canyon er uit moet zien. Zion is ook vrij groen door het riviertje wat er stroomt. Het is dat je Capitol Reef (groener + een prachtige plooi in het landschap door het op elkaar schuiven van 2 platen en dat kun je juist door het rotsachtige goed zien) hebt laten vallen maar die zou je weer een ander beeld geven. Capitol Reef kan wel als je een volle dag Grand Canyon inlevert (wat prima kan) en de route omgooit:

26/8 Cortez - Monument Valley
27/8 Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
29/8 Torrey - http://byways.org/explore/byways/2020 - Bryce
30/8 Bryce - Zion
31/8 Zion
1/9 Zion - Page
2/9 Page
3/9 Page - Grand Canyon
4/9 Grand Canyon - route 66 - Hooverdam - Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer