Reis Sluis: Help wanted!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Beste forumleden,

Na in september 2011 een stedentrip naar New York te hebben gemaakt hoop ik in september 2013 mijn droomreis door het Zuid-Westen van de USA te maken. Zelf ben ik dan 28 jaar en mijn verloofde is tegen die tijd 24 jaar. Een leuke bijkomstigheid van deze reis is dat dit tevens onze huwelijksreis zal gaan worden omdat we graag in Las Vegas willen gaan trouwen!

Ik heb de reisverslagen en de diverse routes bestudeerd en mede a.d.h.v. de tips van dit forum heb ik een planning gemaakt om het ‘standaard’ rondje te gaan zien. Een goede voorbereiding is het halve werk vandaar dat ik nu al dit bericht post. Ik ben zelf nogal planmatig ingesteld vandaar dat ik nu al deze route aan jullie voorleg dan kan ik in september / oktober vast vliegtickets reserveren en accomodaties vast leggen. Misschien ook nuttig te vermelden dat we deze route met een mid-size SUV willen afleggen.

Ik wil graag mijn planning aan jullie voorleggen en alle tips, suggesties, etc. zijn van harte welkom.

Dag 1: AMS – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite – Mammoth Lakes (via Tiogo pass)
Dag 7: Mammoth Lakes – Death Valley
Dag 8: Death Valley – Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (trouwen!)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas – Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion – Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Page
Dag 16: Page – Monument Valley
Dag 17: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon – Palm Springs
Dag 20: Palm Springs – San Diego
Dag 21: San Diego
Dag 22: San Diego – Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles – Santa Maria
Dag 26: Santa Maria – Monterey
Dag 27: Monterey – San Francisco
Dag 28: San Fransisco – AMS

Wij houden van zowel steden als natuur en we zijn beide redelijk sportief. Ik denk dat de beste manier om de meeste parken te zien wandeltochten / hikes zijn vandaar dat we in bijna elk park minimaal 1 dag blijven om een wandeling te doen. Door nu al de route te bepalen kan ik ruim van te voren de accomodatie reserveren voor in de parken zelf.

We kunnen ook echt genieten van steden vandaar de keuze om in elke grote stad (behalve San Diego) 2 hele dagen te verblijven. We hebben eventueel nog wat ruimte om 1 a 2 dagen ergens extra in te plannen.

Nogmaals, voor eventuele wijzigingen en tips hou ik me van harte aanbevolen!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Hockey »

Vergeet Santa Maria, er zijn mooiere en leukere plaatsen. Solvang, Pismo Beach of Morro bay.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7220
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Dude »

Sluis schreef:
Nogmaals, voor eventuele wijzigingen en tips hou ik me van harte aanbevolen!
Nope, niet nodig, prachtige route heb je in elkaar gestoken :thumbup:
Natuurlijk kan er hier of daar nog geschoven worden naargelang persoonlijke interesses, maar ik zou het mooi laten zoals het nu is.

Veel plezier gewenst !
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Bedankt voor je reactie Bart!

Dit geeft in ieder geval wat vertrouwen :thumbup:

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken of zijn er nog kenners die een andere mening zijn toegedaan? Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42307
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prachtige route inderdaad! Het enige wat ik zelf anders zou doen is een dag meer voor Yosemite en minder Las Vegas, maar ik begrijp jullie keuze. Yosemite is ontzettend groot, kijk eens wat je daar zou willen doen en of dat past in die 1 of 2 dagen.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door jolanxyz »

Ik vind de route ook prima. Als je nog ruimte hebt dan zou een extra dag Page en San Diego (strand) niet verkeerd zijn. Maar dat is echt smaakzaak. :thumbup:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Pete.Z »

Ik zou een dag meer San Diego en een dag minder LA doen, maar dat is gebaseerd op persoonlijke voorkeur,ik vindt LA een vreselijke stad. :wink:
Ook zou ik zelf niet overnachten bij Monument Valley maar terugrijden naar en dan overnachten in Page, maar ook dat is persoonlijk.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7220
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Dude »

Dat laatste Pete, zou ik net niet doen! Monument Valley is op zijn mooist in de late of vroege uurtjes in de ondergaande of opkomende zon. Prachtig gewoon !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Pete.Z »

Tja, kwestie van smaak, ik zou het gewoon op de dag bekijken, uurtje, en snel weer naar Page rijden, ik heb niks met MV, en rondom Page is genoeg te zien en te doen.
Ik weet het, het gaat tegen de heersende opvattingen in. :wink:
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Dat is inderdaad een kwestie van smaak.

Ik ben nog nooit in MV of Page geweest dus ik kan hier moeilijk over oordelen :wink:

Vrienden van mij die al wel beide plekken hebben gezien vonden beide plekken prachtig. Ik heb eventueel nog 2 dagen die ik bij de reis kan 'plakken'. Wellicht dat ik een dagje langer in Page blijf!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1329
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Reny »

Ik vind de route er prima uitzien!

Maar ook ik zou een dag minder in Los Angeles blijven en wat extra tijd in Page plannen.
Of ik daarvoor de overnachting bij Monument Valley zou laten vallen, betwijfel ik.

Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Reny, bedankt voor je reactie.

Ik hoor van wel meer mensen dat LA wat tegenvalt. Het is ook zo moeilijk in te schatten als je er nog nooit bent geweest maar daar is dit forum dan ook voor :thumbup:

De overnachting in MV laat ik sowieso wel staan aangezien ik daar positieve verhalen over heb gehoord.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door jolanxyz »

Wat verwacht je van L.A.? Verwacht je te struikelen over de sterren en je te kunnen vergapen aan de huizen en de glitter en glamour dan gaat het je tegen vallen. Die sterren gaan vermomd over straat of sturen een hulpje. De huizen staan achter hekwerken en de glitter/glamour is alleen bij een feestje.

Er is een draadje waar verschillende tips in staan; http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456 En mocht daar niets bijzitten; dagje pretpark (Disney, Knott's Berry Farm, Universal) kan altijd nog. Ik zou het schema er niet voor omgooien, je route is prima.
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Wat dat betreft ben ik redelijk nuchter. Sterren interesseren me niet zoveel :wink:

Van grote mooie huizen ben ik wel fan :D

Maar ik ga meer om de sfeer te proeven. Ik kan me voorstellen dat in San Fransisco een hele andere sfeer heerst dan in LA. En we houden van steden bezichtigen dus ik ben gewoon benieuwd naar het 'overall' plaatje. De sfeer, de mensen, de gebouwen, etc. Gewoon het totaal plaatje dus.

Misschien vinden we LA niets maar dan hebben we wel zelf kunnen ervaren dat het niets is. Ik heb (tot nog toe) alleen maar positieve reacties gehad op mn route dus ik denk niet dat ik veel ga veranderen. Het geeft in ieder geval wel vertrouwen al jullie positieve reacties :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door PSVwally »

Ik vind het beide geweldige steden, alleen is Los Angeles zo ontiegelijk groot en zijn de afstanden tussen de verschillende stadcentra's dus ook mega wat het mijns inziens niet echt een stad als één geheel is. San Francisco is ook groot hoor, maar dat is een wat samenhangendere stad wat het allemaal wat praktischer maakt. Het lijkt (misschien is het ook wel zo) of San Francisco wat meer historie uitstraalt en LA puur zakelijk is. Mijn mening nogmaals is dat ik in beide steden makkelijk enkele dagen me kan vermaken. In en om LA zijn de stranden wat aantrekkelijker, mede ook door de watertemperatuur.

Mijn persoonlijke mening omtrend MV is deels wel een beetje hetzelfde als dat van Pete. Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik had het eigenlijk snel wel gezien. Maarrrrrr in de omgeving liggen oa ook nog Valley of the gods, Moki Dugway, Muley point, Goosenecks en als je die er ook bijpakt is mijns inziens de dag Page - Monument Valley mooi gevuld en dan zou ik zeker overnachten in MV. Dat vond ik meer de moeite waard als het hele gedeelte rond te view hotel
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Pete.Z »

Dat zou zeker een mooie dag zijn, Page->MV, daar uurtje rondkijken en daarna Moki Dugway en Muley Point, met overnachting bij MV dan. :thumbup:
Sluis
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 jun 2011, 14:31

Re: Reis Sluis: Help wanted!

Bericht door Sluis »

Owkey, thx voor de tip!

Misschien dat ik sowieso nog een dagje Page erbij doe. Schijnt best wel mooi te zijn en we hebben nog 2 dagen 'over'.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer