Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isas: 21 dagen rondje zuidwest met pubers

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
isas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: reis Isas:21 dagen rondje zuid west met pubers

Bericht door isas »

Niemand een advies over dit rondje ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben geen fan van jullie route. Waarom niet vanuit SF naar Sequioa en dan naar Monterey en daarna de kustroute doen. Nu maak je eigenlijk een rare kronkel enkel voor Sequioa. Maar zelfs mijn voorstel betekent dat je sommige wegen dubbel rijdt.
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Klopt helemaal , ik ben het met je eens. Maar ik weet niet zo snel een oplossing. We zouden ook 2 nachten Yosemite kunnen doen en dan naar de kustroute . Ik dacht dat Sequoia wat rustiger zou zijn en de prachtige bomen sprak ons zeer aan .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Isas, misschien kun je de route even wat duidelijker opschrijven, zodat met één oogopslag duidelijk is waar je meerdere dagen zit, dus in de van/naar vorm? Je zit ook eigenlijk in het verkeerde forum met vragen over de route, misschien dat het topic verplaatst kan worden.
Ik vind de keuze voor Sequoia/Kings canyon niet verkeerd, maar kijk wel of het handig is, het is voor ons erg lastig inschatten wat voor jullie mogelijk is, maar hou er rekening mee dat je in Yosemite meer kunt zien vanuit de auto, terwijl je in sequoia/Kings canyon eerder zult moeten wandelen om iets te zien. Zo ligt de General sherman Tree wel een eindje lopen vanaf de parkeerplaats. De Kings Canyon Scenic byway is wel goed te doen, met een aantal wandelmogelijkheden.
Zoals Hockey zet is het inderdaad een wat rare kronkel nu. Met Yosemite heb je hetzelfde, dat lijkt me niet moeilijker in te passen dan seki. Ik zou toch kijken of je niet Death valley en de Tioga Pass -Yosemite - SF (of DV - Sequoia -SF) kunt toevoegen. Misschien beginnen in Phoenix en eindigen in San Diego?
Verder ben ik ook niet enthousiast over 2 nachten Lake Havasu terwijl je maar 1 nacht in Zion blijft. De omgeving van Zion lijkt me veel aangenamer om een dag te zitten en het is mooi kamperen daar aan het water.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Op nog even in te gaan op het 'reizen met pubers', haha. Ik ben zelf 20 jaar oud en heb op mijn 11e, 12e, 14e, 16e, 17e en 18e ook reizen naar de VS gemaakt. De eerste paar keren met mijn 5 jaar oudere zus, de laatste 2 keren met alleen mijn ouders. Ik was toen ook zeker in de 'puberleeftijd', haha. (Ga nou niet zeggen dat ik dat nog steeds ben ;))

Nog wat tips van een echte kenner ;)
- Afwisseling! Het afwisselen van steden met National Parks is wat mij betreft altijd een must geweest. Nu zit je 5 dagen achter elkaar in Santa Monica en San Diego, dan is dan weer misschien een beetje te veel van het goede.
- Zwemmen. Zorg ervoor dat de hotels of cabins zwembaden hebben, of dat er in de buurt een leuk meertje oid is. Ik vond het altijd heerlijk om na het eten te gaan zwemmen, of juist aan het einde van de middag.
- Fietsen in Yosemite. Super leuk! Ik zie nu dat Yosemite niet in de route zit: zonde! Prachtig park, veel te beleven. Naast wandelen en fietsen kun je ook zwemmen en andere actieve acties ondernemen.
- De Mall. Heerlijk vertoeven.
- Visitor Center afstruinen voor magneten van alle parken en steden waar we komen.

Verder vond ik het altijd heel prettig als ik werd betrokken in de route, zowel vooraf als tijdens de reis. Ik ben dan ook wel een geograaf, dus ben dol op kaarten e.d., maar vaak vinden pubers het fijn als ze worden betrokken in het proces. Mijn vader gaf me altijd ook mijn eigen routekaart (van de AAA).

Succes met het plannen van je reis!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
isas
Amerikafan

Re: Reis Isas: 21 dagen rondje zuidwest met pubers

Bericht door isas »

Deze topic bewerk ik overigens vanuit het route onderwerp , hij staat blijkbaar in 2 forum . Ik ga kijken of de route vanaf Phoenix beter is . We kunnen we wel gewoon wandelen maar niet 3 uur achter elkaar . Lake Havasu stond ertussen ivm een ranch die daar is maar ergens anders zullen deze mogelijkheden ook wel zijn .
Ik ga puzzelen en kom vanavond erop terug . Bedankt voor het meedenken
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Ik heb hem nu via Phoenix gemaakt, volgens mij is deze beter en qua afstand niet langer. De eventuele ranch moeten we dan nog gaan zoeken en kijken of het makelijk is een vliegticket Phoenix- san Diego of Phoenix -LA te krijgen.
Ondanks dat het waarschijnlijk erg druk is in Yosemite krijg ik toch de indruk dat we dit echt niet moeten misse. De bomen kunnen we ook evt bekijken bij Carmel in de buurt, al zullen deze niet zo groot zijn.

hier ons schema :
Dag 1 Phoenix aankomst
Dag 2 Phoenix - Sedona
Dag 3 Sedona- Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion- Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -Bishop
Dag 11 Bishop -Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite-San Francisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 San Fransisco
Dag 16 San Fansisco- Carmel/Monterey
Dag 17 Carmel/Monterey - Morro bay of Pismo beach
Dag 18 Morro bay of Pismo beach- Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles --San Diego
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego
Dag 24 San Diego - Huis
Laatst gewijzigd door isas op 06 jun 2012, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Schrijf het eens op als
dag 1 vliegen naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon - Page
dag 4 Page
dag 5 Page - Zion.... etc....
dan wordt het duidelijker waar je rustpunten hebt en waar je drukke dagen hebt.

Ik zou 1 nacht van San Diego afsnoepen en dan 1 nachtje Bryce Canyon NP invoegen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

@ Isis, gedaan :-) is idd veel duidelijker zo . Bryce hebben we bewust weg gelaten om minder km te rijden en wat meer rust te krijgenin de route.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Even een tip, het is Pismo Beach, niet Pismo Bay.

Waarom de stop in Santa Barbara? Deze is qua afstand niet nodig, want zowel Morro Bay als Pismo Beach zijn dichtbij genoeg LA om dit in 1 dag te doen.
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Santa Barbara, is dat we het leuk vonden dit te zien en dan de ochtend optijd naar Venice Beach/La/ of Santa monica kunnen gaan. We weten nog niet exact waar daar te gaan zitten. Ik lees veel van de Orchis suites maar dat moeten we nog gaan bekijken .
Het gaat dus eigenlijk niet om de afstand maar meer dat we Santa Barbara willen zien.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bryce eruit laten omwille van km is eigenlijk geen reden.. Je rijdt er eigenlijk langs kost je pakweg 40-60 km als je hele parkweg rijdt. Kijk maar eens in detail op google maps. :oops: :oops: :blink:
OOOOW foutje je rijdt via Kanab... ik snap het. Toch zou ik ergens een dagje opofferen om Bryce te bezoeken. Heb je al eens plaatjes op google afbeeldingen gekeken???
Bryce is wle heeeeeeel mooi. Al neem je enkel maar de eerste paar uitzichtpunten mee en dan met namen (als klap op de vuurpijl) BRYCE POINT.
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Beste Isis,

Ik begrijp dat het erg mooi is maar we doen dit bewust om minder KM te maken, en we denken dat we zo al heel veel mooie dingen zien en ach dan hebben we nog een reden om voor Bryce en bv Moab terug te komen :-))
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ook een heel goed plan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik blijf het lastig vinden om een goed advies te geven. Het lijkt me een volle en drukke reis voor iemand die chronisch vemoeid is. Jullie trekken redelijk veel tijd uit voor de steden, dat lijkt me ook vermoeiend, want ik neem aan dat je daar ook veel gaat lopen. Is het nog steeds de bedoeling om met een tent te gaan? Dan lijkt het me prettiger om wat meer tijd op dezelfde plaats te blijven.
Als het lukt om in Yosemite iets te boeken zou ik daar zeker 3 nachten blijven. Als je daar niet wilt kamperen, kijk dan op tijd naar accommodatie in het park. De cabins of de stoneman room in Curry village zijn leuk, maar heel snel volgeboekt.
Het is handig om iets vast te leggen zodat je iets hebt wanneer het boeken van een campingplaats niet lukt.
Ik weet niet welke bomen er bij Carmel zijn. In Yosemite heb je op meerdere plaatsen sequoiabomen, zoals in de Mariposa grove. Hier kun je wandelen (net zo ver als je wilt) of er met een open tram doorheen rijden.

Marianne
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Beste Marianne , we zullen zien of het te veel is . Het gaat goed met haar en gisteren zijn de amandelen eruit gegaan dit bleek een constante infectie te zijn zonder dat ze er veel last van had . We hopen dat het dan nog beter gaat nu zit ze op 80 % en over een jaar hopelijk op 90 % . We kunnen best veel doen maar moeten ook de rust inbouwen. De steden is op dit moment 2 dagen San Fransisco , 2 dagen La en 2 dagen San Diego Dit willen we graag zo houden omdat we veel leuke dingen willen ondernemen en zien en dan ook nog de tijd kunnen nemen om rusten .

Ik zal eens kijken naar de plekken die je aangeeft in Curry camp, ik heb ze niet op hun site gevonden. Deze dag zouden we dan van de kustweg kunnen snoepen.
anneke987
Amerika-newbie

Bericht door anneke987 »

Wij hebben vorig jaar met onze 2 tieners (14 en 15) voor een groot deel dezelfde route gevolgd als die van jou.
Met hulp van de forumleden (waarvoor dank ! :thumbup: ) kwam ik tot onderstaande route, we hebben alles zelf via het internet geboekt : auto, hotels & motels, tickets, rafting Alcatraz ... zonder enig probleem, integendeel alles was tip top !

1/ Brussel - Las Vegas
2/ LV - HOOVERDAM - Grand Canyon
3/ Grand Canyon - Page
4/ Page
5/ Page - Bryce
6/ Bryce - Zion (Springdale)
7/ Zion - Las Vegas
8/ LV
9/ LV
10/ LV -Mammoth Lakes
11/ Mammoth Lakes - Yosemite NP (Groveland)
12/ Yosemite NP
13/ Yosemite NP - San Francisco
14/ SF
15/ SF
16/ SF - Cambria
17/Cambria - Los Angeles (Burbank)
18/ LA
19/ LA
20/ LA- San Diego
21/ SD
22/ SD
23/ SD - Brussel

Zoals je ziet waren enkel de eerste dagen verschillend heb dan ook met interesse je programma gelezen ! Zou toch overwegen om i.p.v. San Diego, Monument Valley (deden wij niet maar heb ik nu spijt van) of Bryce te bezoeken.
Tussen Page en Zion zijn de afstanden niet zo groot ( wij reden Page-Bryce in 2u30 en Bryce-Zion In 1u30, heb het even nagekeken) en de landschappen zijn zo mooi dat je afstand vlug vergeet ! Voordeel van Bryce Canyon is dat je zelf met de wagen kan rondrijden waardoor je veel kan zien in weinig tijd anders dan in Zion waar je een bus moet nemen, alhoewel Zion wel mooi is om te wandelen en te ontspannen, zelfs met tieners ! :wink:
Ook in de Grand Canyon moet je een bus nemen waardoor je veel tijd verliest beter is om onderweg naar Page tijd uit te trekken om eens rond te kijken.
San Diego viel wat ons betreft wat tegen (geen stranden zoals in LA, minder bezienswaardigheden) als het niet de bedoeling is om de zoo of Seaworld te bezoeken zou ik daar maar 1 dag uittrekken.
Voor de tieners is er sowieso veel te beleven maar een raft op de Colorado River in Page is zeker zijn geld waard en Horseshoe Bend (nog gratis ook !) moet je zeker gezien hebben ! Onze jongens vonden ook Universal Studios en Hollywood Boulevard, Vegas en ... de moeite waard !
geertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door geertjuh »

wij hebben in 2010 ook veel van hierboven genoemde plaatsen bezocht met onze 2 pubers.
zie hiervoor:
https://sites.google.com/site/bouwensgoesamerica/ of
http://bouwensgoesamerica2010.blogspot.nl/
Uiteindelijk heeft het meeste indruk op onze 2 ongeïnteresseerde pubers het "wild"kamperen in de nationale parken op ze gemaakt. Fikkie stoken in de FirePit en dan lekker 's moors (chocolade Marshmallows) eten en de prachtige overweldigende natuur op de campgrounds en de aanwezige wilde dieren: de beren in Yosemite, slangen, Condors, Chipmunks, grote reebokken, stinkdieren enz. lopen letterlijk om je tent. Ook het contact wat je op zo'n campground maakt met andere kampeerders vonden ze erg leuk.
Verder behoort veelvuldig bezoek aan allerlei Fastfood restaurants en een laptop met WiFi tot de primaire levensbehoefte van pubers!
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Leuk om alle routes en ervaringe te bekijken !! Het lijkt onze oudste dochter wel erg spannend en doodeng om in een tent tussen alle dieren te slapen :-)

NOg even een vraag, de hotel, ik lees dat sommige mensen ze bij het hotel zelf boeken en sommigen bij expedia of booking. Gewoon een kwestie van verglijken en kijken of zijn er nog andere voor/nadelen ?
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Nog even iets veranderd, maar voor de rest is de route zo wel prima volgens ons.
Nu is het wachten op de vliegtickets, en dan de hotels, camping ed erbij zoeken.

vertrek vanuit nederland is om en nabij de 20 juli
Dag 1 Phoenix aankomst
Dag 2 Phoenix - Sedona
Dag 3 Sedona- Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion- Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -Bishop
Dag 11 Bishop -Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite-San Francisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 San Fransisco
Dag 16 San Fansisco- Carmel/Monterey
Dag 17 Carmel/Monterey - Malibu (camping om naar LA te gaan)
Dag 19 Malibu-Annaheim
Dag 20 Annaheim- SanDiego
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego
Dag 24 San Diego - Huis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer