Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RienduPre: San Francisco - Los Angeles
Re: Reis RienduPre: San Francisco - Los Angeles
Ik denk dat Oortjes moe wordt van 2 juni, 3 juni en 5 juli. Klopt dat wel?
Je stipt even Yosemite aan en rijdt gelijk door, idem voor Death Valley en de Grand Canyon is slechts een dagtochtje. Dat zijn een paar dagen veel rijden om vervolgens (relatief) weinig te zien.
Je stipt even Yosemite aan en rijdt gelijk door, idem voor Death Valley en de Grand Canyon is slechts een dagtochtje. Dat zijn een paar dagen veel rijden om vervolgens (relatief) weinig te zien.
We proberen begin van de middag op 1 juni in Yosemite te zijn en dan daar nog een tour te doen of zelf te rijden. op 2 juni ook nog naar Glacier point en/of nog een tour. We proberen tegen zonsondergang in Death Valley te zijn.
Wij zijn geen mensen die een uur gaan staan kijken bij bijvoorbeeld Zabriskie of Glacier point. Misschien passen we ons aan, aan de Amerikanen. Die doen Europa toch ook even in een week
Ondanks de lange afstanden rijden, zie ik dat juist als ontspanning. Ik heb al heel veel miles gereden in de VS en naast het feit dat je heel veel ziet onderweg, is het verkeer in de VS (buiten de grote steden) ook zeer rustig en zijn de mensen netjes in het verkeer. Alleen de reis over de Tioga pas naar Death Valley lijkt me al super gaaf om te doen en stoppen gewoon waar we denken dat het de moeite waard is of wat willen eten/drinken...
Ik heb de trip Hoover Dam en West Rim Grand Canyon meerdere keren met collega's gedaan, en dat is heel goed te doen. In de ochtend een beetje op tijd vertrekken en we waren aan het begin van de avond weer in Vegas.....
We zullen zien hoe het loopt, maar voor nu zie ik hier geen probleem in....
Heb er zin in.....
Gr,
Rien
Wij zijn geen mensen die een uur gaan staan kijken bij bijvoorbeeld Zabriskie of Glacier point. Misschien passen we ons aan, aan de Amerikanen. Die doen Europa toch ook even in een week

Ondanks de lange afstanden rijden, zie ik dat juist als ontspanning. Ik heb al heel veel miles gereden in de VS en naast het feit dat je heel veel ziet onderweg, is het verkeer in de VS (buiten de grote steden) ook zeer rustig en zijn de mensen netjes in het verkeer. Alleen de reis over de Tioga pas naar Death Valley lijkt me al super gaaf om te doen en stoppen gewoon waar we denken dat het de moeite waard is of wat willen eten/drinken...
Ik heb de trip Hoover Dam en West Rim Grand Canyon meerdere keren met collega's gedaan, en dat is heel goed te doen. In de ochtend een beetje op tijd vertrekken en we waren aan het begin van de avond weer in Vegas.....
We zullen zien hoe het loopt, maar voor nu zie ik hier geen probleem in....
Heb er zin in.....
Gr,
Rien
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De hele route is prima te rijden, en als je beseft dat je inderdaad geen uren hebt om op alle mooie punten rond te hangen is er niks aan de hand. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken niemand die daar een uur gaat staan kijken, maar je hebt er ook geen tijd voor. Van Yosemite valley via Glacier Point naar Furnace creek is al bijna 8 uur rijden zonder (korte) stops. Wanneer wil je dan de vally-floor tour doen? Ik zou die laatste trouwens vergeten, het is niet moeilijk om iets van de vallei te zien zonder zo'n tour. Vanuit de lodge loop je naar de Lower Yosemite Fall, en op weg naar de vallei kun je de korte wandeling naar bridalveil fall meenemen. Verder kun je de shuttlebus nemen, of huur fietsen bij de lodge om de rest van de vallei te zien. Leuk om naar Mirror Lake te fietsen. En loop vanuit de lodge over de meadows naar de swinging bridge of sentinel bridge. Je kunt altijd ergens weer op de shuttlebus stappen. Bestudeer de routes van te voren, dat scheelt je tijd.RienduPre schreef:We proberen begin van de middag op 1 juni in Yosemite te zijn en dan daar nog een tour te doen of zelf te rijden. op 2 juni ook nog naar Glacier point en/of nog een tour. We proberen tegen zonsondergang in Death Valley te zijn.
Wij zijn geen mensen die een uur gaan staan kijken bij bijvoorbeeld Zabriskie of Glacier point. Misschien passen we ons aan, aan de Amerikanen. Die doen Europa toch ook even in een week![]()
Op weg naar Death valley kun je even (geen uur) bij Olmsted Point kijken, en misschien tijd nemen voor een picknick bij Tenaya Lake. Een korte wandeling over de Tuolumne Meadows is ook prachtig.
Marianne
Om van Las Vegas naar GCW en weer terug te rijden neemt ongeveer 5 uur. Dan houd je nog een paar uur over om ca $ 100,-- pp te betalen voor de bus, parkeren, en de Skywalk. Vanaf de Skywalk mag je zelf geen photo's maken. Je kan ze wel kopen tegen een aanzienlijk bedrag.
Yeehaw
Yeehaw
Hockey, inderdaad, 's ochtends door Kings Canyon struinen en dan door voor zo'n 650 km naar Las Vegas !
Plus ik leef in de Central Valley, het is nu al de 'warme tijd', vandaag 95F, en de lucht is hier behoorlijk vervuild, dus wie hier woont blijft binnen zoveel mogelijk, en als je naar buiten moet veel zonnebrand, een zonnebril en zo min mogelijk inspanning.
Ook de eerste dagen, de vliegreis is toch snel elf uur, drie uur tevoren inchecken, plus ergens vandaan naar Schiphol rijden.
De tweede maar vooral de derde dag kun je behoorlijk last hebben van jet lag - zelf ben ik de eerste paar dagen altijd 'toast'.
TS moet ook opletten dat schoonvader in het vliegtuig niet kan gaan liggen slapen de hele weg, zeker op die leeftijd moet je regelmatig gaan lopen, bewegen, en in je stoel voet-strek-oefeningen doen om trombose - altijd een risico bij langere vluchten - te voorkomen.
Idem voor de autotochten, er zal regelmatig gestopt moeten worden om de benen goed te bewegen.
Goed idee om Sequoia te laten vallen, maar is de pas al open ?
Plus ik leef in de Central Valley, het is nu al de 'warme tijd', vandaag 95F, en de lucht is hier behoorlijk vervuild, dus wie hier woont blijft binnen zoveel mogelijk, en als je naar buiten moet veel zonnebrand, een zonnebril en zo min mogelijk inspanning.
Ook de eerste dagen, de vliegreis is toch snel elf uur, drie uur tevoren inchecken, plus ergens vandaan naar Schiphol rijden.
De tweede maar vooral de derde dag kun je behoorlijk last hebben van jet lag - zelf ben ik de eerste paar dagen altijd 'toast'.
TS moet ook opletten dat schoonvader in het vliegtuig niet kan gaan liggen slapen de hele weg, zeker op die leeftijd moet je regelmatig gaan lopen, bewegen, en in je stoel voet-strek-oefeningen doen om trombose - altijd een risico bij langere vluchten - te voorkomen.
Idem voor de autotochten, er zal regelmatig gestopt moeten worden om de benen goed te bewegen.
Goed idee om Sequoia te laten vallen, maar is de pas al open ?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De Tioga pas is volgens mij al een aantal dagen open, oortjes. 

Nog even een kleine bemerking van mij: waarom beperk je je op 2-6 niet tot Lone Pine? Van Yosemite naar Death Valley is echt wel een heel eind rijden. Je wilt die dag 's morgens nog iets doen in Yosemite en waarschijnlijk zal je toch ook af en toe willen stoppen langs de Tioga pas? En dan een rit van meer dan 6u tot Death Valley?RienduPre schreef:2-6 --> Yosemite NP,Valley Floor Tour daarna vertrek naar Furnace Creek Ranch in Death valley via Tioga Pass
3-6 --> Death Valley, Badwater etc... en dan naar Las Vegas rijden

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Inderdaad een langer rit die dag, maar wel een hele mooie vwb de omgeving.
Wat bedoel je met Lone Pine? Kan dat even niet thuis brengen.
Alvast bedankt voor je antwoord...
Gr,
Rien
Wat bedoel je met Lone Pine? Kan dat even niet thuis brengen.
Alvast bedankt voor je antwoord...
Gr,
Rien
Laatst gewijzigd door Dude op 22 mei 2012, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had dit al geschreven bij de optie via de Tioga Pass. In Death Valley overnachten is wel mooi maar zoals Doockles al zegt is het dan wel een erg lange dag vanuit Yosemite. Met een overnachting iets eerder heb je de totale afstand naar Las Vegas wat beter verdeeld.Martin & Marianne schreef: Lone Pine ligt gunstig, maar je kunt ook meer tijd voor Yosemite uittrekken en iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Bishop.
Bekijk het eens met googlemaps.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wel ja, dan ga je toch af en toe de benen willen strekken, niet?RienduPre schreef:Inderdaad een langer rit die dag, maar wel een hele mooie vwb de omgeving.

Wat Lone Pine betreft: zie uitleg van Marianne hierboven.
Onze reisverslagen:
Doockles, dat zou best kunnen, het is hier een paar weken geleden behoorlijk warmer geworden.
Ik keek even op de site van de Park Service en inderdaad Tioga Pass op 7 mei open gegaan dit jaar. Fantastisch toch dat Internet !
Snowpack op 43 % - dat is slechter nieuws dus.
RienduPre, de beleving van de bestuurder is toch totaal anders dan die van iemand die met beperkter zicht op de achterbank zit.
En nogmaals, trombose is een reeel gevaar bij langere vliegtochten en langere autoritten. (Been there, done that...)
Ik keek even op de site van de Park Service en inderdaad Tioga Pass op 7 mei open gegaan dit jaar. Fantastisch toch dat Internet !
Snowpack op 43 % - dat is slechter nieuws dus.
RienduPre, de beleving van de bestuurder is toch totaal anders dan die van iemand die met beperkter zicht op de achterbank zit.
En nogmaals, trombose is een reeel gevaar bij langere vliegtochten en langere autoritten. (Been there, done that...)
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 mei 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nogmaals bedankt voor de tip. M'n schoonvader reist veel, dit jaar nog Bali en zuid africa. We zitten in business class bij de KLM dus dat scheelt ook al heel veel met de stoelen en is wat makkelijker om even te gaan lopen.oortjes schreef: En nogmaals, trombose is een reeel gevaar bij langere vliegtochten en langere autoritten. (Been there, done that...)
Groet,
Rien
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rij dit jaar ook in een dag van Yosemite naar Panamint Springs,om dan de volgende dag via Death Valley naar Vegas te gaan.
Een lange dag, maar prima te doen, met tijd genoeg om onderweg te stoppen en wat dingen te bekijken.
Natuurlijk is er genoeg te zien om 3 dagen over de route te doen, maar het kan makkelijk in 1 dag.
Een lange dag, maar prima te doen, met tijd genoeg om onderweg te stoppen en wat dingen te bekijken.
Natuurlijk is er genoeg te zien om 3 dagen over de route te doen, maar het kan makkelijk in 1 dag.
Oy, business class, dat is nog een sjiek ! Dat maakt een behoorlijk verschil, je komt beduidend fitter aan en zult de eerste dagen niet zo vermoeid zijn als degenen die plaatsen hebben 'in the back of the flying bus'.
Een hele fijne reis gewenst jullie drie !
Een hele fijne reis gewenst jullie drie !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1673 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties