Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EYEla: Reisadvies LV-Yosemite-SF-LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EYEla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis EYEla: Reisadvies LV-Yosemite-SF-LA-LV

Bericht door EYEla »

Beste forumleden,

Tussen 20/8 en 8/9/2012 gaan ik en mijn partner onze eerste autotrip in USA maken :clap: . We hebben aan de hand van eerder geplaatste berichten een globale schets gemaakt van onze reis, maar hebben toch nog veel vragen :roll: . We willen een combinatie van stedentrip, strand en natuur. In hoofdlijnen ziet onze schema er als volgt uit;

20/8 Amsterdam- Las Vegas (aankomst avond 21u)
21/8 LV
22/8 LV
23/8 LV-Bishop of Furnace Creek?
24/8 Bishop of Furnace Creek? -Yosemite
25/8 Yosemite
26/8 Yosemite
27/8 Yosemite-San Francisco (ong.4u)
28/8 SF
29/8 SF
30/8 SF- Carmel en/of San Luis Obispo?
31/8 Carmel en/of San Luis Obispo?
1/9 Carmel en/ofSan Luis Obispo? -Santa Barbara
2/9 SB
3/9 SB - Los Angeles (ong.2u)
4/9 LA
5/9 LA
6/9 LA
7/9 LA-Las Vegas (ong.6u)
8/9 LV-Amsterdam (vertrek ochtend 8u)

1- Op onze route LV-Yosemite willen we Death Valley, Tioga Pass en Mammoth Lakes doen en mooie foto's maken. Vanwege de lange afstand willen we één nachtje tussen LV-Yos overnachten, maar ook genoeg tijd aan Death Valley besteden. Welke plaats raden jullie aan, Bishop, Furnace Creek, Mammoth Lake of ergens anders?
2- Tussen SF-LA willen we onze strandvakantie houden. We hebben begrepen dat er een aantal mooie en kleine plaatsen zijn. iig willen we in Santa Barbara verblijven. Welke plaatsen raden jullie aan?
3- Een grote dilemma is onze terugrit van LA naar LV. Joshua NP staat op onze lijst, maar verder weten we niet wat er allemaal te zien is. Tips of doorrijden naar LV?
4- Grand Canyon en Bryce Canyon hadden we heel graag willen zien, maar we zijn bang dat het té krap gaat worden. Zien jullie een mogelijkheid om deze ertussen te plaatsen?
5- Hebben jullie tips voor mooie routes die we kunnen nemen? San Francisco-Santa Barbara= Cabrillo Highway 1 hebben we alvast uit jullie reisverhalen gehaald. :wink:

Alvast bedankt voor jullie input en voor het lezen van onze lange verhaal :D
Time flies when you're having fun!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisadvies LV-Yosemite-SF-LA-LV

Bericht door PSVwally »

Je maakt in je verhaal zelf eigenlijk al de afscheiding waardoor je de grand canyon en bryce eigenlijk moeilijk ertussen kunt plaatsen. Door al die dagen tussen SF (en de dagen in en om) en LA, heb je daar in deze route weinig tijd voor.
Heb je de vliegtickets al geboekt? Kijk bv eens hoeveel het uitmaakt als je start in Phoenix en vertrekt uit LA.

Je zou ook kunnen kijken om op dag2 al te gaan rijden. 1 of 2 dagen langs de kust eraf en minimaal 1 dag LA eraf dan zou je vanaf LA in 2 dagen (of 1 lange rijdag) naar de GC kunnen rijden en dan de laatste dagen in Las Vegas doorbrengen.

Ik heb een iets andere route gereden vorige maand, ongeveer evenveel dagen en wij hebben expres 4 dagen Las Vegas op het eind gedaan en ipv Bryce hebben we Page en Monument valley gedaan... Keuzes keuzes keuzes
EYEla
Amerika-ontdekker

Re: Reisadvies LV-Yosemite-SF-LA-LV

Bericht door EYEla »

Hoi PSVwally,bedankt voor je reactie :thumbup: we hebben onze tickets en auto al geboekt. Het wordt LV aankomst en LV vertrek. Qua planning was Phoenix beginnen en LA eindigen inderdaad beter geweest :oops: . We nemen je advies mee en gaan kijken of we GC toch erbij kunnen doen. Je zegt in 2 dagen van LA naar GC. Waar zou je dan verblijven?
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis EYEla: Reisadvies LV-Yosemite-SF-LA-LV

Bericht door lovely_laura »

Je zou een dag korter over de kust route kunnen doen . Misschien de vole dag santa Barbara en LA eruit halen.
Van La naar grand canyon is ongeveer 8 uur rijden en als je vroeg vertrekt zou je het in 1 keer kunnen rijden. Ok het word een lange saaie dag maar je zou dan de dag erna al wel de zonsopkomst in GC kunnen zien. Anders zou ik op zijn minst al 6 uur proberen te rijden en de dag erna heel vroeg vertrekken.
Bryce ligt denk ik te ver uit de route maar misschien zou je zion of page erin kunnen stoppen, maar dan word het wel weer erg druk.

Gr. LAURA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je zegt dat je stranddagen wil, en vervolgens bouw je Carmel en San Luis Obispo (SLO) in. In SLO zijn bij mijn weten geen stranden, en dan nog de vraag waarom je elke keer een ander strand probeert op te zoeken. SF naar SLO red je niet in 1 dag als je ook nog onderweg plaatsen wil bezoeken.
Kies dan voor Pismo Beach (ten zuiden van SLO). En ook in San Simeon is een beetje strand met nadruk op een beetje.
EYEla
Amerika-ontdekker

Bericht door EYEla »

lovely_laura schreef:Je zou een dag korter over de kust route kunnen doen . Misschien de vole dag santa Barbara en LA eruit halen.
Van La naar grand canyon is ongeveer 8 uur rijden en als je vroeg vertrekt zou je het in 1 keer kunnen rijden. Ok het word een lange saaie dag maar je zou dan de dag erna al wel de zonsopkomst in GC kunnen zien. Anders zou ik op zijn minst al 6 uur proberen te rijden en de dag erna heel vroeg vertrekken.
Bryce ligt denk ik te ver uit de route maar misschien zou je zion of page erin kunnen stoppen, maar dan word het wel weer erg druk.

Gr. LAURA

Hoi Laura, mijn man begint al te stuiteren bij het idee om dadelijk 8u achterelkaar te moeten rijden :D We gaan kijken of we het in een keer gaan doen of met een nachtje tussenstop. Heb je ook een tip voor een leuke plaats waar we kunnen verblijven tussen LA en GC? Tnx voor je feedback :thumbup:
EYEla
Amerika-ontdekker

Bericht door EYEla »

Hockey schreef:Je zegt dat je stranddagen wil, en vervolgens bouw je Carmel en San Luis Obispo (SLO) in. In SLO zijn bij mijn weten geen stranden, en dan nog de vraag waarom je elke keer een ander strand probeert op te zoeken. SF naar SLO red je niet in 1 dag als je ook nog onderweg plaatsen wil bezoeken.
Kies dan voor Pismo Beach (ten zuiden van SLO). En ook in San Simeon is een beetje strand met nadruk op een beetje.
Hoi Hockey, op de site van Carmel en SLO heb ik mooie strandfoto's gezien en hoop dus dat het ook echte stranden zijn :shock: Reden waarom we andere stranden opzoeken is omdat we tussen SF-LA zoveel mogelijk plaatsen willen zien waarbij we onze strandvakantie kunnen combineren. Maar je hebt gelijk, het wordt inderdaad druk als ik het zo nogmaals bekijk :? . Pismo Beach en San Simeon gaan we onthouden! :thumbup: tnx
lovely_laura
Amerikakenner

Je zou gewoon kunnen gaan rijden en zien hoe ver je komt.
Op ongeveer 6 uur rijden kom je in seligman. Dit is een route 66 stadje. Het is allemaal wel een beetje oud en het schijnt dat het stadje uit de disney pixar tekenfilm cars hier op gebaseert is. Een uurtje verder ligt williams. Hier ben ik niet geweest maar schijnt leuk te zijn.
Succes!!!

Gr Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In jouw route heb je erg veel tijd voor de kust en voor LA. Ik zou nog een nacht tussen Furnace creek en Yosemite plannen. ALs je Joshua Tree wilt bezoeken dan zou je tussen LA en LV nog een overnachting in 29Palms kunnen plannen. De route ziet er dan ongeveer zo uit:

20-aug Amsterdam - Las Vegas
21-aug Las Vegas - Furnace creek
22-aug Furnace creek - Lee Vining
23-aug Lee Vining - Yosemite
24-aug Yosemite
25-aug Yosemite
26-aug Yosemite - San Francisco
27-aug San Francisco
28-aug San Francisco
29-aug San Francisco - Monterey
30-aug Monterey - SLO
31-aug SLO - Santa Barbara
1-sep Santa Barbara - Los Angeles
2-sep Los Angeles
3-sep Los Angeles
4-sep Los Angeles - 29Palms
5-sep 29Palms - Las Vegas
6-sep Las Vegas
7-sep Las Vegas
8-sep Las Vegas

Als je de grand Canyon en ook Bryce in wilt voegen zul je veel minder tijd voor de kust en LA hebben, maar nog voldoende om een goede indruk te krijgen.
Een voorbeeld (waarbij je de indeling natuulijk wat anders kunt doen):

20-aug Amsterdam - Las Vegas
21-aug Las Vegas - Grand Canyon
22-aug Grand Canyon - Page
23-aug Page - Bryce
24-aug Bryce - Zion
25-aug Zion - Furnace creek
26-aug Furnace creek - Mammoth Lakes
27-aug Mammoth Lakes - Yosemite
28-aug Yosemite
29-aug Yosemite - San Francisco
30-aug San Francisco
31-aug San Francisco
1-sep San Francisco - Monterey
2-sep Monterey - SLO
3-sep SLO - Los Angeles
4-sep Los Angeles
5-sep Los Angeles - Las Vegas
6-sep Las Vegas
7-sep Las Vegas
8-sep Las Vegas

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat mij opviel is dat heel veel stranden aan de westkust beschermd gebied zijn ivm zeehonden,zeeolifanten,robben,otters en ook de vogels! Je kunt niet overal aan het strand liggen.

Onderstaande link is een voorproefje van mn nieuwe blog/reisverhalensite. In dit geval mijn dag 4 toen wij de kustweg deden. Wel een beetje in de andere richting. Dag 3 staat er ook al op en daar zit het stuk LA -santa barbara in

http://paulinamerika2012.wordpress.com/ ... /10/dag-4/

p.s. Als je door zou rijden tot Seligman of Williams zou ik ervoor kiezen om 1 uur verder te rijden en bv in de maswik lodge of de bright angel lodge te gaan zitten. Wij hadden de bright angel lodge. Een gewone kamer en we zaten 30 meter van de rim. Kosten waren €75,- voor 1 nacht. Je zou zoals Marianne aangaf evt. ook joshua tree mee kunnen pakken, alleen weet ik dan niet de beste overnachtingsplek, want ik weet niet of bv Kingman dan haalbaar is. Als je echt iets van Joshua wilt zien kiezen veel mensen vaak voor twentynine palms of lake havasu city volgens mij.
Je zou wel vanuit LA naar kingman kunnen gaan en dan vanaf Needles via oatman naar kingman kunnen rijden wat volgens velen een vd nog mooiere bestaande stukken route66 is. ik heb em vanaf seligman gereden en vond het niet zo heel boeiend stuk eigenlijk. Wel machtig om die megatreinen te zien.
Ik zou trouwens zoals marianne in de 2e route aangaf de GC liever in het begin pakken dan na LA. En ook de omgeving van Page is en blijft een aanrader. Bryce kan ik niets over zeggen,maarvaangaande de verhalen ook een top park.
lovely_laura
Amerikakenner

wij zitten ook in de maswik lodge. 2 jaar geleden zaten we daar ook en dat was ons prima bevallen. Ik gaf seligman of williams alleen maar aan omdat ze 8 uur rijden te lang vonden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Laura, i know :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht