Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Unkie: rondje NP. Van LA - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Unkie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Unkie: rondje NP. Van LA - SF

Bericht door Unkie »

jolanxyz schreef:Een dag afhalen van Moab? Dan zou ik heel Moab schrappen. Een dag Page schrappen, zou kunnen, al is dat afhankelijk van wat je in Page wilt zien.
Daar heb je denk ik ook weer gelijk in ;).. Dan schrappen we denk ik page en plakken we die in SF. Misschien moeten we dan toch maar 1 dag meer vakantie pakken waardoor we ook een dag extra in LA hebben :)
Reisroute ziet er dan zo uit:

Dag 1: Vertrek Adam Las Vegas aankomst 19 uur
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Monument valley
Dag 10: Monument valley- Page
Dag 11: Page- Grand Canyon (south of nort rim??)
Dag 12: GC via Hooverdam naar Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: LV richting Death Valley
Dag 15: Death Valley - Lee Vinining
Dag 16: Lee Vining - Yosemity
Dag 17: Yosemity
Dag 18: Yosemity - San Francisco
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF- Cambria
Dag 22: Cambria - LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA
Dag 25: LA naar AMS

Of beginnen in Denver. Even kijken waar de tickets goedkoper zijn, rondje blijft hetzelfde. Is dit te doen? :)
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Net even gekeken op www.tix.nl.... amsterdam LV en terug van LA op 1 juni, 24 terug kost 653 euro afgerond p.p....
Is dat iets? Zelfs 1 rechtstreekse terug!

Wij hebben met tussenlanding heen op detroit en terug minneapolis.....maar dat vinden we niet zo erg.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zeker in juni zou ik liever 2 dagen in Yosemite NP zitten dan in LA. Maar dat is persoonlijk. Ik hou meer van Natuur dan van steden. In juni zijn de watrevallen nog erg mooi en ik denk dat je op tioga road (ging dit jaar laat open 18 juni) misschien nog wel sneeuw kunt zien.
Het is maar wat je voorkeur heeft.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

lise30 schreef:Net even gekeken op http://www.tix.nl.... amsterdam LV en terug van LA op 1 juni, 24 terug kost 653 euro afgerond p.p....
Is dat iets? Zelfs 1 rechtstreekse terug!

Wij hebben met tussenlanding heen op detroit en terug minneapolis.....maar dat vinden we niet zo erg.
lise30, bedankt voor de website. Ik zat eergisteren zelf ook al eventjes te kijken. Het is even wachten op de vriendin die vrij heeft gevraagd. Vaak duurt het 3 weken voordat ze het te horen krijgt of het kan of niet :(.. Het wordt allemaal wel krap (om nog overnachtingen in Death Valley, Yosemite, Grand Canyon te boeken), maar het is niet anders :)
Isis schreef:Zeker in juni zou ik liever 2 dagen in Yosemite NP zitten dan in LA. Maar dat is persoonlijk. Ik hou meer van Natuur dan van steden. In juni zijn de watrevallen nog erg mooi en ik denk dat je op tioga road (ging dit jaar laat open 18 juni) misschien nog wel sneeuw kunt zien.
Het is maar wat je voorkeur heeft.
Ja misschien gewoon toch gewoon de dag in page erbij en wat korter in de steden. Afhankelijk of we naar Universal Studios willen is een dag extra in LA een must ;).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die overnachtingen kun je al wel boeken. Kijk wel naar de annuleringsvoorwaarden, maar meestal kan het tot een dag (Yosemite: een week) voor aankomst gratis geannuleerd wornde.

Marianne
Unkie
Amerika-ontdekker

Re: Rondje NP. Van LA - SF

Bericht door Unkie »

jolanxyz schreef:Vergis je niet in Canyonlands. Tussen Monument Valley en Moab ligt de ingang voor Canyonlands Needles Section en boven Moab, nog voorbij Arches, ligt de ingang naar Canyonlands Isle in the Sky. De Shafer Trail ligt bij het Isle in the Sky gedeelte. Of je die met een gewone huurauto kan/mag rijden... dat lijkt me niet. Je hebt daar een echte 4wd voor nodig. Vanuit Moab worden er ook jeeptochten georganiseerd die de trail rijden of kun je een geschikte jeep huren en zelf rijden. Maar kijk voor info over het park en de trail op http://www.nps.gov/cany en http://www.ontdek-amerika.nl

Voor Moab heb je dus een dag extra nodig. De trail kost je een hele dag, zeker als je Isle in the Sky en het nabijgelegen Dead Horse Point SP wil bezoeken. Je bent dan nog niet naar Arches geweest en ook hier kun je een behoorlijk aantal uren doorbrengen. Ik zou een dag minder in L.A. blijven en 1 dag langer in Moab. Zeker gezien je wensen tussen Monument Valley en Moab, ben je pas laat in Moab.

In Boulder is niet zoveel volgens mij (al is er wel een museum over de lokale indianenstam), ik zou gewoon Torrey aanhouden zodat je ook genoeg tijd hebt voor Capitol Reef en voor de weg tussen Torrey en Bryce; http://www.scenicroad12.com. Neem in ieder geval de tijd om die weg rustig te rijden en af en toe te stoppen. Bryce is een kleiner, compact park wat goed in een halve dag bekeken kan worden. De afstand tussen Bryce en Zion is ook niet zo groot en daar heb je nog een dag.

Maar waarom begin je niet in Denver of Phoenix en eindig je in San Francisco als Moab en omgeving het belangrijkste voor je is?

Heb je hier misschien een kaartje van?
Als ik namelijk op de website kijk (hier ) lijkt Island in the Sky onder Moab te liggen? Island in the Sky, hierbegint ook de shaffer's trail?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Klik hier voor de landkaart van het Canyonlands National Park.
Met deze landkaart spreekt het misschien wat meer voor jou. Met de muisaanwijzer op de kaart klikken maakt hem groter.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Ik twijfel nu ook aan de dagen in Moab....wat is daar bijzonder aan? Er zijn veel outdooractiviteiten? maar verder?
Twee nachten Bryce doen ipv meerdere dagen Bryce?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Uitleg dagen Bryce - dagen Moab
Als je in de ochtend uit Zion naar Bryce rijdt heb je een hele middag om daar 1 uitzichten af te rijden en bekijken en 2 de volgend ochtend een wandeling te maken (of met paardjes). Dan heb je echt een mooie indruk van Bryce Canyon. Uiteraard kun je een nacht langer blijven maar ik zou dat niet ten nadele van Moab doen.

In Moab kom je pas later in de middag aan. De weg Capitol Reef - Moab; eerst kun je in Capitoil Reef nog de scenic drive doen, er zijn ook wandelingen doe je kunt maken en verder kun je onderweg in Goblin Valley State Park wandelen en / of Little Wild Horse Canyon wandeling doen. Die ligt daar niet te ver vandaan.
Die dag is dus vol.
De volgende dag (dag 1 Moab) kun je vanuit Moab (vroeg) naar Arches rijden om daar de hele dag te verblijven. Neem voldoende proviant en water mee want er is niks te krijgen in het park. In ons verslag van 2010 is daar wel wat over te vinden... welke dingen mooi zijn.
Dag 2 Moab kun je besteden in Canyonlands met de prachtige uitzichten. Ook Dead HOrse Point is mooi (late middag).
Verder kun je Raften, SLickrock fietsen en alles is vanuit Moab georganiseerd. Raften in de avond (niet te lang) vonden wij in 1993 erg mooi.
Als je naar Mon Valley rijdt kun je 's morgens nog op je gemak in Moab wat doen. Of in Canyonlands (Needles district) Newspaper rock bekijken.
Zo zijn je dagen in Moab snel vol. Het is een plaats waar wel wat te beleven is.

Ik zou het dus niet veranderen, twee parken op een dag is best racen en dan zie je even snel snel de dingen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Nou het verlof verzoek is goedgekeurd alleen nu zijn de vliegtickets natuurlijk vrij hoog :).
Heeft iemand nog tips:

Periode +/- 31 mei - 24 juni (mag 3 dagen meer of minder zijn)
Opstap: Dusseldorf - Denver
Vertrek: LA - Dusseldorf

(rondje mag ook andersom eventueel).

Edit:
Ik zie dat de vluchten vanaf Amsterdam of Brussel goedkoper zijn dan vanaf Dusseldorf :). Heb een vlucht gevonden, in een geschikte periode, voor 618 p.p.! Bedankt in ieder geval.
Unkie
Amerika-ontdekker

Reis Unkie: Volgende maand: Denver - Moab of Yellowstone?

Bericht door Unkie »

Hallo allen,

Volgende maand vertrekken wij naar Denver en maken we een rondje door zuid-west VS.

De meest hotels zijn al geboekt alleen nu sprak ik iemand op een verjaardag en hij vond het erg jammer dat we vanaf Denver naar Moab gingen.

Hijzelf was ook begonnen in Denver en in 1 dag van Denver naar Yellowstone gereden en daar 3 nachten gebleven. Door hem ben ik gaan twijfelen aan onze oorspronkelijk/geplande route. Hierbij de oorspronkelijke route:

Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Moab
Dag 3: Moab
Dag 4: Moab
Dag 5: Moab - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Torrey

De nieuwe (Yellowstone) route zou dan zijn:
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Yellowstone
Dag 3: Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone - Torrey

Wat raden jullie ons aan? De shaffer trail en Arches NP (Moab) schijnt spectaculair te zijn maar Yellowstone lijkt mij persoonlijk nog beter :).... keuzes... ;)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Volgende maand: Denver - Moab of Yellowstone?

Bericht door markro »

Het zijn alle twee prachtige gebieden om te bezoeken en waar heel veel te zien is.

Die keuze zal je toch echt zelf moeten maken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Unkie: Volgende maand: Denver - Moab of Yellowstone

Bericht door Valerie »

Hmmm.... ik verkies Yellowstone boven Moab maar geef wel toe dat ik ze allebei reeds zag en ik heel blij ben met allebei....
Wat is de rest van je route?? Het leuke aan Yellowstone vond ik dat je het met niets anders kon vergelijken... Het is een magische plek.. :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Valerie schreef:Hmmm.... ik verkies Yellowstone boven Moab maar geef wel toe dat ik ze allebei reeds zag en ik heel blij ben met allebei....
Wat is de rest van je route?? Het leuke aan Yellowstone vond ik dat je het met niets anders kon vergelijken... Het is een magische plek.. :)
Ik ben zelf nog niet in Amerika geweest dus kan er weinig nuttigs over zeggen. De rest van de route (uit mn hoofd):

Dag 01: Amsterdam – Denver
Dag 02: Denver – Moab
Dag 03: Moab
Dag 04: Moab
Dag 05: Moab – Monument Valley
Dag 06: Monument Valley – Torrey
Dag 07: Torrey – Bryce
Dag 08: Bryce – Zion
Dag 09: Zion
Dag 10: Zion – Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page – Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon – Route66 – Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – DeathValley
Dag 16: DeathValley – Lee Vining
Dag 17: Lee Vining – Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite – San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco – Cambria
Dag 22: Cambria – Los Angles
Dag 23: Los Angles
Dag 24: Los Angles – Amsterdam
Dag 25: Amsterdam
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik verkies Yellowstone boven Moab (zeker aangezien je al veel rode rotsen gaat zien :) Pas op, ik ben de laatste om te zeggen dat het op den duur allemaal hetzelfde is, want is het zekerrrrrrrrr niet maar goed... als je keuzes moet maken, ben ik helemaal pro Yellowstone... Alleen zou ik de rit van Denver naar Yellowstone in 1 dag niet zien zitten!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Denver - Yellwostone in 1 dag is niet te doen, en van Yellowstone naar Torrey is ook te ver voor 1 dag. Ik vind Yellowstone geweldig, maar als je daar naar toe wilt zou ik de hele route omgooien en ergens iets schrappen. Voor een volgende keer bewaren kan ook, dan kun je het combineren met het noordwesten en/of Canada of met South Dakota.
Misschien heb je iets aan ons 2004 en 2008-verslag.

Kijk ook eens wat je bij Moab kunt doen, er is wel wat meer dan de Shafer Trail.

Marianne
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Die jongen (die ons Yellowstone adviseerde) heeft het in zijn eentje gereden van Denver naar Yellow Stone (ook in 1 dag, direct na aankomst Amerika). Wij zijn nog met zijn 2e. Wat hij alleen kan, moeten wij met zijn 2e sowieso kunnen dacht ik :).. Maar het blijft natuurlijk een erg lange rit en weinig tot geen stops onderweg.

Misschien maar bewaren voor de volgende keer, gezien nu ook alle lodges wel vol zitten.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik zou het bij Moab laten, maar wij zijn echte liefhebbers van 'rode rots'. Yellowstone zou wel iets 'anders' zijn in jullie reis, maar het is toch wel ver rijden.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben een grote Yellowstone fan - wat wil je ook met zo'n forumnaam - maar ik vind het in jouw reis veel te ver omrijden. Reken voor Denver - Yellowstone op 12 uur pure rijtijd, zonder stoppen voor tanken, toiletbezoek, lunch en wegwerkzaamheden. Ook Yellowstone - Torrey zou ik niet graag in één dag doen. Bovendien mis je zo nog een heleboel mooie dingen in de buurt. Ik zou Yellowstone dus bewaren voor een andere reis.
Moab is overigens ook prachtig. Je zou nog kunnen overwegen om je route iets om te gooien en dan ter afwisseling van de rode rotsen Capitol Reef weg te laten en daarvoor Mesa Verde N.P. aan te doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zou ook Yellowstone voor een volgende keer bewaren of je hele route omgooien. 1 dag van Denver naar Yellowstone lijkt me helemaal niks, Yellowstone moet je doen als hoogtepunt van je reis, nu ben je al moe van er naar toe rijden, vakantie is toch leuker als je een beetje relaxed kan rijden en rondkijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer