Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jannie: 30 dagen west amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jannie
Amerika-ontdekker

Reis Jannie: 30 dagen west amerika

Bericht door Jannie »

Wij gaan met z'n tweetjes met een camper een rondreis maken door west amerika. Van 04-09-2012 tot 05-10-2012. We twijfelen of Yellowstone te doen is in de route die wij uitgestippeld hebben.
De route ziet er als volgt uit.

San Francisco
Groveland (yosemite pines rv resort)
Yosemite NP (Upper Pines)
Yosemite NP (Upper Pines)
Reno
Elko
Salt Lake City
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstonw NP
Gran Teton
Salt Lake City
Las Vegas
Zion
Zion
Bryce Canyon
Monument Valley
Page
Grand Canyon
Grand Canyon
Sedona
Kingman
Palm Springs
Los Angeles
Pismo Beach
Carmel/Monterey
San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco

De eerste vier overnachtingen zijn al gereserveerd.
Graag hoor ik van jullie of dit te doen is.

J&J
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jannie: 30 dagen west amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijke lange reis! Zoals jullie het nu hebben gepland is Yellowstone wel te doen. Jullie hebben nu relatief veel tijd voor SF, is dat bewust? En geen tijd voor LA. Je zou voor de duidelijkheid (om te zien wat reisdagen zijn en waar je tijd hebt voor een park/stad) de route in een van/naar vorm kunnen schrijven.
Op de route naar Yellowstone zou je wat tijd kunnen winnen door niet via SLC te rijden. Je komt daar na Grand Teton ook al weer langs. Wij reden in 2008 deels dezelfde route, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Las Vegas ligt wat uit de route. Je kunt ook van SLC naar Zion rijden en LAs Vegas tussen de GC en LA bezoeken. Ook dan is het een omweg, maar net iets minder groot. Tussen Lss VEgas en LA zou je dan nog door Death Valley kunnen rijden. Je kunt het ook af laten hangen van hoe de weekenden vallen. Of van het weer.
Van Bryce naar MV en dan Page kan, maar je kunt ook van bryce naar Page en dan naar MV. Zal wat korter zijn. Kijk ook eens naar het stuk van de GC naar LA. Dat is wat onrustig, hoewel dat met een camper natuurlijk geen bezwaar hoeft te zijn. Is Palm Springs bedoeld als uitvalsbasis voor Joshua Tree? In het park of in Twentynine Palms overnachten is dan ook een mogelijkheid.

Marianne
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Bedankt voor je tips Marianne , ik ga kijken wat ik aanpassen kan.
Gr Jannie
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Bedankt voor je tips Marianne , ik ga kijken wat ik aanpassen kan.
Gr Jannie
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Aangepaste route

Marianne ik heb jullie reisverslag gelezen en een groot deel van de route overgenomen.

4-9 San Francisco
5-9 San Leandro-Big oak flat R V Park Groveland
6-9 Upper-Pines Yosemite NP
7-9 Upper-Pines Yosemite NP
8-9 Reno - Burley
9-9 Burley -Jackson
10-9 Jackson-Grand Teton
11-9 Grand Teton -Yellowstone NP
12-9 Yellowstone
13-9 Yellowstone -Salina
14-9 Salina -Moab
15-9 Moab
16-9 Moab- Monument Valley
17-9 Monument Valley-Page
18-9 Page -Grand Canyon
20-9 Grand Canyon
21-9 Grand Canyon -Sedona
22-9 Sedona -Seligman
23-9 Seligma-Kingman
24-9 Kingman -Las-Vegas
25-9 Las-vegas -Death Valley
26-9 Death Valley-Twenty Nine Palms
27-9 Twenty Nine Palms -Los Angeles
28-9 Los Angeles
29-9 Los Angeles-Pismo Beach
30-9 Pismo Beach-Carmel Monterey
1-10 San Francisco
2-10 San Francisco
3-10 San Francisco
4-10 San Francico-Nederland

Wij hebben de ruimte om onderweg ergens een dag langer te blijven en de dagen in San Francisco in te korten.
Gr . J&J
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

WElke dag haal je de camper op?? Want al je ophaalt ben je vaak niet heel vroeg weg ondanks misschien een early pickup.. WIj reden geladen met boodschappen pas echt op pad rond half 2. En we hadden een early pickup, het was niet druk en we hadden een verkorte uitleg (zeiden ze).
ALs je dan om half 2 wegrijdt ben je ook al redelijk gaar van alle nieuwe indrukken en je moet wennen aan de camper. Ik weet niet of je Groveland dan haalt. Misschien wel Manteca .. WIJ planden toen 160 km en dat was echt meer dan genoeg. Hadden ook last van jetlag ogen vielen 's middags dicht.

MIsschien wordt het geheel nog wat duidelijker als je de route uitschrijft als
dag 0 vliegen ...
dag 1 SF camper halen???
dag 2 SF - Groveland
dag 3 Groveland - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - ...etc

dan zie je waar je echte rustdagen hebt en hoe vaak je toch moet rijden. Nu lijk je 2 dagen ZIon te hebben maar je moet er ook naartoe en weer verder (snap je?). Voor jezelf ook de km-ers erbij zetten kan handg zijn.

Yosemite Yellowtsone is volgens mij wel een saai stuk. Ik zou trouwens Bryce - Page - Mon valley doen. Als je niet gaat vliegen is 1 overnachting in Gradn Canyon echt genoeg. September kan het al behoorlijk fris zijn in Bryce misschien wel mooi sneeuw op de rode rotsen. Yellowstone zou ik goed kijken hoe dat zit ... ik wete neit of campings allemaal open blijven. Ook daar koud misschien.. wel mooi de bizons in het water dat dan sosm dampt...
Laatste deel Grand Canyon Pismo vind ik wat druk .. Ik zou e r misschien voor kliezen Sedona over te slaan maar kan me voorstellen dat dat niet im frage is. Je zou via Joshua Tree kunnen rijden.. Of doe je dat al.
Probeer oevral in de parken te gaan staan. Ik denk dat reseveren op veel plekken niet meer nodig is. Yellowstone zou ik voor de zekerheid wel doen.
Hbe je in SF je camper nog of lever je die gelijk in. ALs je met camper bent is Marin RV Park wel een handige keus (met Ferry oversteken en dan hop met OV pasje de stad in).

Ik zie nu je nieuwe bericht....
1 dag Yellowstone.... nee dat is echt sonde.. van de km / tijd etc Moab 1 dag ook sonde.. je moet dan denk ik kiezen of meer zuidwest en paar dagen Moab of oaar dagen Yellowstone. Moab minstens 2 dagen (volle dagen = 3 nachten) en voor Yellowstone is 3 dagen denk ik minimum.
Mins inziens moet je echt kiezen hier.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die ene dag Yellowstone is inderdaad veel te weinig. Staar je ook niet blind op onze indeling; wij hadden toen al een groot deel van het zuidwesten eerder gedaan en hebben de accenten daarom wat anders gelegd. En we hebben niet gekampeerd, dus de overnachtingplaatsen zijn met een camper misschien niet zo handig. Het stuk van Yosemite naar Yellowstone is misschien saai, maar wij vonden het wel mooi. De I80 is een interstate, maar ik vond hem niet veel anders dan de 50.
Wij reden eerst naar GT omdat er op die dagen geen accommodatie was in Yellowstone, maar logischer is het om eerst naar Yellowstone te gaan en dan naar Grand Teton.
Je kunt prima in 1 dag van Sedona naar Las Vegas, dus dan heb je al wat ruimte voor Yellowstone gewonnen. In 1 dag van DV naar LA kan ook heel goed. Een extra dag bij Moab is leuker denk ik.

Marianne
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Wij worden om 7.30 uur opgehaald bij het hotel om de camper op te halen,vorig jaar hebben wij een camperreis door Canada gemaakt ,dat dit tijd neemt ,daar houden we rekening mee.Voor ons is de route een leidraad ,het kan best zijn dat we ergens langer of korter staan,ligt ook aan de (weers) omstandigheden. Nu gaan we nog uitzoeken waar we overnachten kunnen .Het is toch wel fijn om de route grotendeels uitgestippeld te hebben ,zodat je de dagen die je hebt goed verdeelt zijn.Bedankt voor jullie goede raad .
Gr J & J
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ook wij werden al vroeg op gehaald bij hotel maar waren pas rond half 2 op pad (geladen met boodschappen).
Globale planning is prima maar kijk wel goed wat haalbaar is uiteindelijk wil je dan toch wat je plant zo goed als helemaal doen neem ik aan. Blijf je trouwens bij Yellowstone 1 dag??
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Hallo Isis

Wij willen zeker minimaal 2 dagen in Yellowstone blijven .We hebben de apps van chimani gedownload ,waaronder die van Yellowstone park , er staat veel info in ook b.v de openingstijdden , wel gemakkelijk ,juist omdat we later in het seizoen gaan.
gr Jannie
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heb je dan een nieuw schema?
Kijk goed wat je en hoe je het gaat plannen want er is zoveel te zien.
Jannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jannie »

Hallo Isis

Ik ben nu bezig de dagafstanden te berekenen,dan weten wij hoeveel tijd wij nodig hebben aan het reizen. We willen ook genoeg tijd hebben om wandelingen te maken en te genieten van de omgeving.
vr gr Jannie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer