Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Groopy: Los Angeles - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Groopy
Amerika-ontdekker

Re: Reis Groopy: Los Angeles - San Francisco

Bericht door Groopy »

Isis schreef:Je kunt aan de Westkant altijd in Yosemite komen maar vanuit DV is dat veel te ver. Kijk maar even op Google maps. Je 'moet' dan een stpje maken rodn Lake Isabella of zo.
Klopt, we hebben het liggen opzoeken om via de Tioga pass te gaan, maar deze opent pas eind mei. Dus dat risico gaan we niet nemen.
Heb het eventjes opgezocht en de route die we gepland hadden (zie hieronder) loopt via Lake Isabella

http://maps.google.com/maps?saddr=Los+A ... ls&t=m&z=7
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Isis schreef: 27 - 4 Page
28-4 Page - Capitol Reef
29-4 Capitol Reef - Bryce

Maar ja dat is dan een keus die jij moet maken wel / geen Moab.
Is het de moeite waard om van Page naar Capitol Reef te rijden? Dit is toch meer dan 400km rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel mooi om via Capitol Reef (en de UT12) te rijden, maar dan zou ik Monumet valley er nog tussen doen, dus zo:

22-apr Amsterdam - Los Angeles
23-apr Los Angeles
24-apr Los Angeles - Kingman/Willams
25-apr Kingman/Willams - Grand Canyon
26-apr Grand Canyon
27-apr Grand Canyon - Page
28-apr Page - Monument Valley
29-apr Monument Valley - Torrey
30-apr Torrey - Bryce
1-mei Bryce - Zion
2-mei Zion
3-mei Zion - Las vegas
4-mei Las vegas Las vegas
5-mei Las vegas - Death Valley
6-mei Death Valley - ?
7-mei ? - Yosemite
8-mei Yosemite
9-mei Yosemite
10-mei Yosemite - SF
11-mei SF
12-mei SF
13-mei SF - Amsterdam
14-mei Amsterdam

Ik heb de 2e overnachting in DV er uitgehaald; ik denk dat je beter al iets richting Yosemite kunt rijden. Hou de passen in de gaten, het is echt niet zo dat de Tioga Pass altijd eind mei open gaat. Het kan ook eind juni zijn, of eind april. Dat laatste is wat minder waarschijnlijk, maar misschien zou je wel de Sonora Pass kunnen nemen.
Wacht niet te lang met boeken in de parken, ook DV kan snel vol zitten. Heb je al naar de Grand Canyon en naar Yosemite gekeken? Om te reserveren: http://www.xanterra.com (DV en GC) en http://www.yosemitepark.com .

Marianne
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

De Tioga Pass houden we natuurlijk in de gaten, mocht deze toch open zijn. Maar die kans schatten we erg laag in.

Jouw voorstel is wel erg interessant. Ik heb er zelf nog een dagje LV uitgehaald en kom nu op:
datum Van - Naar
21/apr A'pen - A'dam
22/apr A'dam - Los Angeles
23/apr LA
24/apr LA - Tusayan (erg lang, maar zou ik toch graag in 1 keer doen, om een dagje te winnen in de parken)
25/apr Grand Canyon
26/apr Grand Canyon – Page
27/apr Page – Monument Valley
28/apr Monument Valley – Torrey
29/apr Capitol Reef – Bryce
30/apr Bryce – Zion
1/mei Zion
2/mei Zion - Las Vegas
3/mei LV
4/mei LV - Death Valley
5/mei Death Valley – Lake Isabella
6/mei Lake Isabella – Sequoia NP
7/mei Sequoia NP - Yosemite
8/mei Yosemite
9/mei Yosemite
10/mei Yosemite – Montery
11/mei Monterey – SF
12/mei SF
13/mei SF - A'dam
14/mei A'dam - A'pen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, mooi! :thumbup:
Dat Tusayan is wel hardnekkig :wink: , waarom niet in het park proberen hoe sneller je er bij bent, hoe groter de kans dat er nog iets betaalbaars vrij is.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ah Marianne hij is al van WIlliams naar Tusayan gegaan. Maar Grand Canyon zou ook mij eerste voorkeur hebben en als er niks betaalbaars vrij is in T verblijven.
De route ziet er prima uit.
Waarom Grand Canyon - Page - MV - Torrey? en niet GC - MV - Page - Torrey ?
Is het een zoveel langer/ korter dan de andere; ik heb in mijn hoofd dat de laatste korter zou zijn. Maar misschien heb ik dat dan mis. Ik zou iig de kortere pakken welke dat ook is. Van GC en Page kom je bijna langs Horse SHoe Bend... enorme bocht in de Colorado mooi om de wandeling te maken. Kort maar heftig door mule zand en geen schaduw. Niet te vroeg op morgen doen. En als je GC uitrijdt stop ook bij Deserst View Tower ... leuk punt anders dan de rest ervoor.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Martin & Marianne schreef:Ja, mooi! :thumbup:
Dat Tusayan is wel hardnekkig :wink: , waarom niet in het park proberen hoe sneller je er bij bent, hoe groter de kans dat er nog iets betaalbaars vrij is.

Marianne
Ja, ik ga eerst eens het park bekijken of ik iets betaalbaars vind hoor :-) Als ik daar niets vind wordt het Tusayan.
Vandaag ga ik vele hotelletjes boeken, wish me luck ;-)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Kijk goed op google maps waar ze precies liggen mn in de parken.
op allesamerika.com ook nog reviews te vinden van hotels. EN ook in verschillende reisverslagen vast wel.
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Laatste update:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Omdat Furnace Creek enkel nog te boeken was op 5 mei, hebben we toch een extra dag Las Vegas en skippen we Sequoia NP.
Heb al wat hotelletjes geboekt (zie excel)

datum Van - Naar
21/Apr A'pen - A'dam
22/Apr A'dam - Los Angeles
23/Apr LA
24/Apr LA - Tusayan
25/Apr Grand Canyon
26/Apr Grand Canyon – Page
27/Apr Page – Monument Valley
28/Apr Monument Valley – Torrey
29/Apr Capitol Reef – Bryce
30/Apr Bryce – Zion
1/May Zion
2/May Zion - Las Vegas
3/May LV
4/May LV
5/May LV - Death Valley
6/May Death Valley – Lake Isabella
7/May Lake Isabella - Yosemite
8/May Yosemite
9/May Yosemite
10/May Yosemite – Montery
11/May Monterey – SF
12/May SF
13/May SF - A'dam
14/May A'dam - A'pen

Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe groter de goesting om te vertrekken ^^
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ziet er goed uit. lekker 2 dagen in Yosemite.
Nu inhoudelijk lekker lezen; http://www.ontdek-amerika.nl geeft veel info voor de parken en mooie foto's.
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Pfff amai. Hotelletjes boeken is niet altijd even gemakkelijk :-)

Alles is geboekt buiten Zion en San Francisco.
- Voor Zion een mailtje gestuurd naar Canyon Ranch Motel, maar nog geen reactie. Dus vrees dat dit niets wordt
- San Fran vind ik ongelooflijk duur :s.

Omdat we toch redelijk veel overnachten in de parken zelf is het vrij kostelijk geworden dus ben ik voor de laatste plaatsjes toch meer voor de budget vriendelijke hotelletjes aan het zoeken.

Voor de geïnteresseerden, de file met oa de hotelletjes en prijzen:
" onclick="window.open(this.href);return false;

En nu nog veel lezen, wat we juist allemaal gaan bezoeken ;-) Nog 2 weekjes...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

MIsschien snap je nu waarom veel mensen van het forum soms al meer dan een jaar tevoren beginnen met voorbereiden.. :D
Het lezen en uitzoeken van dingen is niet alleen handig maar ook leuk. Je ziet wat er allemaal kan en kunt dan goed afwegen wat voor jou het leukste lijkt. Zelf ben ik al vanaf feb 2011 bezig met de route van 2012. Pas in okt 2011 wist ik dat we in 2012 ook zouden gaan. Maar ik had al wel een redelijk pasklare route. Ik ben zlefs nu nog (niet dagelijks) dingen aan het lezen en aanpassen. Waar wil ik 's morgens kijken of kan ik een ochtend uitslapen; welke wandelingen zijn waar leuk (ook voor onze pubers) en waar zijn bijzondere plekken om bv te zwemmen .. Enfin er is veel uit te zoeken. Dat hoeft natuurlijk niet maar ik vind het leuk en maakt dat ik goed weet wat we kunnen gaan doen.. nadruk op kunnen.
Maar succes als je nog detail vragen hebt kun je dat ook gewoon melden op dit topic. De mensen die al eerder antwoorden gaven zien dat ook en kunnen dan hun idee geven. Over hotels weet ik trouwens niet zoveel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Groopy schreef:Voor Zion een mailtje gestuurd naar Canyon Ranch Motel, maar nog geen reactie. Dus vrees dat dit niets wordt
Ik zou bellen, dan weet je het meteen. Het gebeurt vaak dat er niet of traag op e-mail wordt gereageerd, dus dat zegt op zich nog niet zo veel.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Yavapai Lodge; gaaf mooi aan de RIM!!!! Echt mooi daar en je stapt zo de GC in.. nou ja bij wijze van spreken dan... :) Met bus naar Hermits Rest voor zonsopgang of bij Yavapai point zelf. Zonsondergang is het vaak druk en is wel de moeite waard maar zonsopgang is vaak stiller omdat mensen geen zin hebben om vroeg hun nest uit te komen.
Ruby's Inn heel goed lekker dichtbij het park... Vanuit Grand Canyon - Page rijd je al 'langs de Horse Shoe Bend... kun je stopje maken en naartoe lopen (wel heet en geen schaduw, mul zand).
ZIon zijn er niet meer hotels in SPringdale??? Hieronder een aantal van de review pagina, ik zou er een paar aanschrijven en dan beslissen wat je doet. Zion Pakr Motel is eenvoudig en goedkoop. Zion Lodge is prachtig en duur.
http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?staat=UT
Bumbleberry Inn, Canyon Ranch zoals jij had gemeld, CliffRose Lodge &Gardens, Desert Pearl Inn, Majestic View Lodge, Terrace Brook Lodge, ZIoon Bed & Breakfast, Zion Park Motel, Zion Mountain Ranch... (hwy 9 minde rhandig voor Zion park moet je terug weer door tunnel), Zoin Lodge (rond $170 maar wel wereld plek).
Waar is de Narrow Gauge Inn ... nabij Yosemite???
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Narrow Gauge Inn is ligt op +-10 mijl vd zuidelijk ingang van Yosemite park, Fish Camp. Omdat ik idd véél te laat ben voor Yosemite zelf, heb ik daar 2 nachten (het krijgt heel goeie reviews en het schijnt heel mooi te liggen, en lijkt me een mooi vertrekpunt voor wandelingen en activiteiten) De derde nacht heb ik dan midden in het park, Housekeeping camp geboekt om toch even de beleving daar mee te nemen ;-)

Voor Zion (Springfield) heb ik idd nog wat mogelijkheden. Zion Lodge had ik bekeken en zit vol, en we zoeken nu toch ook eerst iets budgetvriendelijker :-)
Zoals Marianne aangeeft is het misschien handig om vanavond even te bellen, mocht het dan volzitten zoek ik gelijk verder.

Ik begin te begrijpen waarom er heel véél op voorhand wordt begonnen. Ik keek er eerst wat tegenop om vanalles te plannen, maar met het lezen verslagen, informatie enzoverder begin ik het wel leuk te vinden :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Isis schreef:Yavapai Lodge; gaaf mooi aan de RIM!!!! Echt mooi daar en je stapt zo de GC in..
Wel in het park, maar niet aan de rim. Dus zo de canyon instappen is er niet bij. Maar nog wel op loopafstand.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Staat dat ding niet aan Yavapai point dan? Dat is niet echt logisch.. maar goed loopafstand dan is het goed.
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Klopt, overlaatst het plannetje nog gezien. Het Yavapai point ligt wat verder, maar er vertrekken heel wat shuttles om dan aan Yavapai point GC binnen te stappen :-)
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Gisteren voor Zion uiteindelijk in Bumbleberry Inn geboekt voor 2 nachtjes. Op het forum hier waren veel mensen die hier tevreden over waren.
Voor San Francisco hebben we wel al de rondleiding in Alcatraz gereserveerd, nu nog een hotel vinden.

Hierbij wil ik jullie allemaal erg bedanken voor de zeer waardevolle commentaren en inputs. Ik heb hier veel aan het forum te danken ;-)

Super!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer