Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jenkrino: 15 dagen westkust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overnachting in DV of niet?
Even voor de duidelijkheid; het is niet zozeer de sunset als wel de uren ervoor die erg mooi zijn. Ik zou denk ik ook gaan voor een overnachting in DV. En hou de optie van de Tioga Pass open. Er is de afgelopen dagen wel sneeuw gevallen, maar het zou me niet verbazen als de pas dit jaar vroeg open gaat.
Marianne
Marianne
Re: Reis Jenkrino: 15 dagen westkust
Bedankt Marianne. Eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te plannen, en heb net Stovepipe Wells Village geboekt. Nu maar hopen dat die Tioga Pass open is en we langs die mooie kant kunnen rijden 

Ik moet nog 2 overnachtingen boeken tussen Los Angeles en San Francisco, langs de kustbaan.
Welke plaats raden jullie aan voor een overnachting?
Voor overnachting 1: Cambria, San Simeon of nog ergens anders?
Voor overnachting 2: Carmel, Monterey of nog ergens anders?
We gaan zowiezo die kustroute rijden, en bij enkele bekende bezienswaardigheden stoppen.
Maar ik vind het belangrijk te overnachten in een gezellig plaatsje waar je 's avonds wat keuze hebt qua restaurantjes, bars,... en eventueel nog een avondwandelingetje kan maken.
We zoeken wel een eenvoudig hotel/motel op deze route, dus geen 5*luxe, als we een propere kamer hebben zijn we tevreden.
bedankt,
Jenny
Welke plaats raden jullie aan voor een overnachting?
Voor overnachting 1: Cambria, San Simeon of nog ergens anders?
Voor overnachting 2: Carmel, Monterey of nog ergens anders?
We gaan zowiezo die kustroute rijden, en bij enkele bekende bezienswaardigheden stoppen.
Maar ik vind het belangrijk te overnachten in een gezellig plaatsje waar je 's avonds wat keuze hebt qua restaurantjes, bars,... en eventueel nog een avondwandelingetje kan maken.
We zoeken wel een eenvoudig hotel/motel op deze route, dus geen 5*luxe, als we een propere kamer hebben zijn we tevreden.
bedankt,
Jenny
Stops tussen Yosemite en Death Valley
Hallo,
Wij vertrekken op 19 mei 's ochtends in Yosemite West naar Death Valley, waar we overnachten in Stovepipe Wells.
Wat zijn nu de leukste plaatsen om te stoppen onderweg? Het hoeven daarom geen lange stops te zijn, ook tips onderweg om even de benen te strekken of iets te eten zijn welkom.
Mono Lake lijkt me wel leuk, dat zou een leuke stop zijn na de eerste 2u rijden.
Zouden we ook tijd hebben om de omweg naar Bodie te maken en dit kort te bezoeken?
En waar kunnen we best stoppen voor lunch op het lange stuk op de HW 395?
Of moeten we die dag best een lunchpakket meenemen in de auto?
Als we dan in de late namiddag DV binnenrijden bij Panamint Springs, valt daar nog iets moois te zien? Of best gewoon doorrijden naar hotel in Stovepipe Wells?
bedankt,
Jenny
Wij vertrekken op 19 mei 's ochtends in Yosemite West naar Death Valley, waar we overnachten in Stovepipe Wells.
Wat zijn nu de leukste plaatsen om te stoppen onderweg? Het hoeven daarom geen lange stops te zijn, ook tips onderweg om even de benen te strekken of iets te eten zijn welkom.
Mono Lake lijkt me wel leuk, dat zou een leuke stop zijn na de eerste 2u rijden.
Zouden we ook tijd hebben om de omweg naar Bodie te maken en dit kort te bezoeken?
En waar kunnen we best stoppen voor lunch op het lange stuk op de HW 395?
Of moeten we die dag best een lunchpakket meenemen in de auto?
Als we dan in de late namiddag DV binnenrijden bij Panamint Springs, valt daar nog iets moois te zien? Of best gewoon doorrijden naar hotel in Stovepipe Wells?
bedankt,
Jenny
Laatst gewijzigd door Dude op 06 mei 2012, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Re: Stops tussen Yosemite en Death Valley
Bedoel je dat jullie in één keer van Yosemite naar Death Valley rijden?
Zoja kan je wel enkele korte stops doen, maar het is een behoorlijk lange rit en dus zal je niet heel veel tijd hebben om te spenderen aan tussenstops.
Mono Lake is zeker een optie, Bodie zal te ver uit de route liggen en te veel tijd vragen (2 à 3 uur)
Er liggen verschillende stadjes waar je kan eten (Bishop, Mammoth Lakes, ...)
Nabij Lone Pine liggen ook nog de Alabama Hills maar of jullie daar tijd voor hebben is maar de vraag, want in de voormiddag rijden jullie over de Tioga Pass, waar je zeker enkele mooie stops kan/moet maken (Tuolumne Meadows, Olmsted Point, ...)
Veel succes
Bart
Zoja kan je wel enkele korte stops doen, maar het is een behoorlijk lange rit en dus zal je niet heel veel tijd hebben om te spenderen aan tussenstops.
Mono Lake is zeker een optie, Bodie zal te ver uit de route liggen en te veel tijd vragen (2 à 3 uur)
Er liggen verschillende stadjes waar je kan eten (Bishop, Mammoth Lakes, ...)
Nabij Lone Pine liggen ook nog de Alabama Hills maar of jullie daar tijd voor hebben is maar de vraag, want in de voormiddag rijden jullie over de Tioga Pass, waar je zeker enkele mooie stops kan/moet maken (Tuolumne Meadows, Olmsted Point, ...)
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Stops tussen Yosemite en Death Valley
Als je van voor de westgrens met Yosemite naar DV rijdt is het zeker een eind. En dan is Lee Vining geen 2 uur rijden. Ik mag hopen dat je ook in de valley nog wat tijd besteed??
Mono Lake is leuk en Bodie schijnt echt de moeite waard te zijn. Overnacht je bij Lee Vining/ Bishop of ergens inde buurt?? Dan heb je iets meer tijd in Yosemite.

Mono Lake is leuk en Bodie schijnt echt de moeite waard te zijn. Overnacht je bij Lee Vining/ Bishop of ergens inde buurt?? Dan heb je iets meer tijd in Yosemite.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
We overnachten in Yosemite West, en hebben tijd voor Yosemite zelf de dagen voordien. Op 19/5 vertrekken we dan 's ochtends vroeg richting DV om daar 's avonds in Stovepipe Wells te overnachten. De dag nadien hebben we tijd om DV te bezoeken.
We rijden dus idd in 1 dag van Yosemite West naar DV. We kunnen gelukkig de Tioga Road nemen want die zal uitzonderlijk al open zijn.
Als je 1 korte stop kon maken op de Tioga Road, welke zou je dan doen?
We rijden dus idd in 1 dag van Yosemite West naar DV. We kunnen gelukkig de Tioga Road nemen want die zal uitzonderlijk al open zijn.
Als je 1 korte stop kon maken op de Tioga Road, welke zou je dan doen?
Persoonlijk zou ik dan Tuolumne meadows kiezen. Olmsted Point is ook mooi en kost maar 5 minuten dus daar zou ik ook even stoppen. Je kan daar nog wat verder wandelen naar een uitkijkpunt maar dat hebben wij toen ook niet gedaan.
Bart
Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker even bij Olmsted Point stoppen. Verderop ligt Tenaya Lake, daar kun je ook even een korte stop maken. Verder zou ik aanraden om ter hoogte van het visitor center even een stukje te wandelen over de meadows, bijvoorbeeld de korte wandeling naar Soda Springs. Misschien is het nog nat of wellicht ligt er nog sneeuw, maar dat lijkt me ook heel mooi. Daarna kun je een kijkje nemen bij Mono Lake.
Forumlid wama4040 heeft vorig jaar vlak na de opening van de pas een film gemaakt, bekijk die eens om te zien wat je kunt verwachten.
Zie ook ons 2004-, 2006- en 2008-verslag voor dit stuk.
Voor DV zou ik kijken hoeveel tijd je hebt.Je kunt even stoppen bij Father Crowlwy Point en voor Stovepipe wells bij Mosaic Canyon. Voor die laatste moet je echter wel wat tijd uittrekken. De Dunes zijn tegen zonsonfergang mooi, maar misschien nog mooier bij zonsopgang; dan is het zand nog ongerept en zie je allerlei dierensporen.
Marianne
Forumlid wama4040 heeft vorig jaar vlak na de opening van de pas een film gemaakt, bekijk die eens om te zien wat je kunt verwachten.
Zie ook ons 2004-, 2006- en 2008-verslag voor dit stuk.
Voor DV zou ik kijken hoeveel tijd je hebt.Je kunt even stoppen bij Father Crowlwy Point en voor Stovepipe wells bij Mosaic Canyon. Voor die laatste moet je echter wel wat tijd uittrekken. De Dunes zijn tegen zonsonfergang mooi, maar misschien nog mooier bij zonsopgang; dan is het zand nog ongerept en zie je allerlei dierensporen.
Marianne
Bedankt voor alle tips!
Krijg nu wel ongelofelijk veel zin om te vertrekken...
Nog 1 week geduld
Krijg nu wel ongelofelijk veel zin om te vertrekken...
Nog 1 week geduld

Is dit te doen??
's Ochtends vroeg vertrek in Las Vegas naar Page.
Bezoek aan Upper Antelope Canyon met gids.
Doorrijden naar Tusayan voor overnachting (al geboekt).
Alternatief is:
Vertrek 's ochtends vanuit Las Vegas naar Tusayan met onderweg stops bij Hooverdam, Kingman, Hackberry,...
Antelope Canyon lijkt me zo mooi... Of is het in real life niet zo spectaculair als op de foto's?
En de Hooverdam interesseert me minder. Route 66 sfeer kunnen we ook opsnuiven op rit van GC naar LA, we doen ook 1 overnachting tussen beide plaatsen maar die is nog niet geboekt.
Zal Kingman of Needles worden denk ik, afhankelijk hoe ver we geraken.
Pff, maandag vertrekken we, ik krijg al helemaal kriebels als ik er aan denk
)
Roadbook ligt hier al netjes uitgeprint...
groetjes,
Jenny
's Ochtends vroeg vertrek in Las Vegas naar Page.
Bezoek aan Upper Antelope Canyon met gids.
Doorrijden naar Tusayan voor overnachting (al geboekt).
Alternatief is:
Vertrek 's ochtends vanuit Las Vegas naar Tusayan met onderweg stops bij Hooverdam, Kingman, Hackberry,...
Antelope Canyon lijkt me zo mooi... Of is het in real life niet zo spectaculair als op de foto's?
En de Hooverdam interesseert me minder. Route 66 sfeer kunnen we ook opsnuiven op rit van GC naar LA, we doen ook 1 overnachting tussen beide plaatsen maar die is nog niet geboekt.
Zal Kingman of Needles worden denk ik, afhankelijk hoe ver we geraken.
Pff, maandag vertrekken we, ik krijg al helemaal kriebels als ik er aan denk

Roadbook ligt hier al netjes uitgeprint...
groetjes,
Jenny
Las Vegas naar Page en dan door naar GC is ca 8 uur rijden zonder stops en reken maar op 2 uur voor de AC tour. Plus de vele plaatsen langs east rim waar je kan stoppen voor de uitzidhten en de Cameron Trading Post onderweg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het voordeel is dat het nu al lang licht is, maar het is een heel erg lange dag en het zou erg jammer zijn als het donker is tegen de tijd dat je GC NP binnenrijdt. Als je echt naar Antelope canyon wilt zou ik er een middag en avond Las Vegas voor opofferen en naar bijvoorbeeld Hurricane rijden. Je hebt dan ook de tijd om de mooie route door Zion te rijden.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Jenny,
Heb je een goede reis gehad? Wij willen ook in mei gaan (27-4/11-5), daarom ben ik benieuwd naar je reis!
Ik ben vooral heel benieuwd naar je ervaringen in dat appartement Scenic Wonders. Ik heb het ook gezien, maar kan niets vinden hierover op het forum.
Iemand anders hier toevallig ook ervaring mee?
groet, sabrina
Heb je een goede reis gehad? Wij willen ook in mei gaan (27-4/11-5), daarom ben ik benieuwd naar je reis!
Ik ben vooral heel benieuwd naar je ervaringen in dat appartement Scenic Wonders. Ik heb het ook gezien, maar kan niets vinden hierover op het forum.
Iemand anders hier toevallig ook ervaring mee?
groet, sabrina
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1366 Weergaves
-
Laatste bericht door 83angel
-