Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Grand canyon - Moab verdeling

Bericht door ingrid1985 »

Hallo,

Via dit forum heb ik al veel goede tips gehad, dus daarom een nieuwe vraag.
Mijn vraag is: we zijn heel erg aan het twijfelen waar we het best twee nachten kunnen verblijven: In de grand canyon of in Moab.
Dit is de eerste keer dat ik naar Amerika ga, en de Grand canyon lijkt me heel erg gaaf. We willen daar graag een stuk wandelen (afdalen)
en ook een helicoptervlucht maken vanaf Tusayan.
Daarbij moet ik nog melden dat de Grand canyon heel erg in het begin van de reis zit, dus dat een jetlag waarschijnlijk ook nog een rol zal spelen.
Moab lijkt me op zich wel mooi (vooral arches NP willen we graag vanuit daar zien) m

Naar aanleiding van de tips zijn we afgelopen weekend begonnen met het boeken van hotels en dat is maar goed ook.
We wilden namelijk eind mei in het weekend in GC overnachten, maar alle hotels (ook die in tusayan) zitten dan al vol.
Voorlopig heb ik daarom 2 nachten (za en zo) gereserveerd bij de mather campground. Als we er dan maar 1 nacht blijven maakt dat niet zoveel uit (kost me dan 18 dollar). We willen voor de GC dan ook een tentje plus toebehoren kopen.

Nu twijfelen we dus echter of we wel 2 nachten in de GC moeten blijven of dat we beter 1 nacht kunnen inruilen voor moab. Dat zou misschien ook zonde zijn van de kosten voor een tent plus toebehoren. We willen een paar keer in een tent slapen en de rest toch hotels/motels/cabins op een camping doen.

Voor Moab heb ik nu een reservering bij het Days Inn (gratis annuleren) en ik heb gemaild naar Moab Valley RV resort en die heeft voor 1 nacht nog een cabin beschikbaar die ik kan reserveren. Weet niet of ze evt. ook nog een cabin hebben voor de nacht ervoor.

Oftewel, de vragen zijn
-zouden jullie 2 nachten GC doen of 2 nachten Moab
-welke overnachtingsplek in Moab raden jullie aan?
-hoeveel nachten zouden we gebruik moeten maken van een tent om het niet te duur te maken (ikzelf dacht aan minimaal 2, dan kom je op gem. 100 dollar per nacht uit + de kosten van de campground)

Alvast bedankt,
Groetjes Ingrid
Laatst gewijzigd door markro op 22 mar 2012, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee topics over dezelfde reis samengevoegd, zo blijven de vragen en antwoorden bij elkaar.
Muziek
Amerika-ontdekker

Re: Grand canyon - Moab verdeling

Bericht door Muziek »

Ik vind 2 nachten GC en 2 nachten Moab VEEL tekort.
In 2009 ben ik voor eerste keer naar USA getrokken en heb 2 nachten GC en 3 nachten Moab geboekt. Op beide plaatsen was dit veel tekort . Daarom in 2011 teruggekeerd en opnieuw 3 nachten Moab en 2 nachten GC bezocht.

Als je iets moois in Arches wil zien moet je wandelen (Wij hebben zelfs de tijd niet gehad om de mooie wandeling naar delicate arche te doen) Vergeet niet dat je vanuit Moab zeker Canyonlands moet doen en death horse point (met de auto te doen).

Verder liggen GC en Moab niet zo dicht bij elkaar; Hoe ziet jullie volledige reis eruit ?
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Re: Grand canyon - Moab verdeling

We hebben in totaal vier weken, maar voor het stuk van GC t/m Moab hebben we het voorlopig als volgt gepland

Dag 1 (za) Sedona - GC
Dag 2 GC
dag 3 GC - Page
Dag 4 Page
Dat 5 Page - MV
Dag 6 MV - Moab
Dag 7 Moab - Bryce
Dag 8 (za) Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - LV

Daarna gaan we verder via Death valley en Yosemite.
We hebben niet meer dan 10 dagen voor dit stuk, dus uitbreiden kan helaas niet.
Ook voor Zion hebben we nog geen overnachting geregeld, dus tips zijn welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Met die indeling zou ik Moab overslaan, dit is te gehaast. Als je wilt wandelen in de GC en een helikoptervlucht wilt maken is 2 nachten echt nodig. Kijk eens naar mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van onze invulling daar (zonder vlucht al heel vol). Je zou Moab door Capitol Reef kunnen vervangen, dan heb je een prachtige route, en voldoende tijd.

Voor Zion: Desert Pearl Inn! En als het goedkoper moet: Cayon Ranch Motel.

Marianne
Muziek
Amerika-ontdekker

Bericht door Muziek »

Volledig akkoord met Martin en Marianne. Moab is meer dan de moeite waard maar niet voor 1 nacht. Ik zelf zou GC 3 nachten nemen indien jullie de helikoptervlucht willen doen en de belangrijkste uitzichtpunten bekijken. De helikoptervlucht moet ook nog geregeld worden : toen wij er waren was dit niet mogelijk op de door ons gekozen dag wegens te veel rook (bosbrand) en soms ook niet mogelijk bij teveel wind. Gelukkig had we wat speling en konden we de volgende dag wel.

In Springdale hebben we 1 nacht gelogeerd in Desert Pearl Inn. Zeer aangenaam hotel met leuk zwembad en zeer goed gelegen.
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de nuttige tips weer!

We hebben nu de indeling zo aangepast dat we in 1 dag via monument valley naar moab rijden, zodat we daar twee overnachtingen hebben. We hebben een cabin gereserveerd bij Moab Valley RV resort. We hebben dan 1 volle dag om de parken in de buurt te zien en de volgende dag gaan we verder naar bryce. We willen dan wel weer op tijd vertrekken zodat we voor zonsondergang by bryce zijn. In Bryce slapen we in een tentje bij Ruby's inn.

Voor Zion hebben we gekeken naar desert pearl inn (vol en ook duur) en canyon ranch motel had helaas alleen nog de duurste kamers van 139 dollar plus tax vrij. We slapen nu bij Quality Inn & Suites Montclair (130 dollar incl tax). We willen graag niet meer dan 100 euro per nacht uitgeven voor een hotel/motel en dat lukt zo precies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer