Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LadyMQ: reisschema - 16 dagen auto tour

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Reis LadyMQ: reisschema - 16 dagen auto tour

Bericht door LadyMQ »

Heb een reisschema in elkaar gebouwd met behulp van reisgidsen en online auto reizen etc.

Vraag me af of de route's niet te lang zijn, wat zou ik eventueel kunnen overslaan of waar kan ik het aantal KM's wat verkorten? Tevens zat ik er aan te denken om vanuit Las Vegas weer terug te gaan naar LA, dus wel via Death Valley en Seqouia, maar slaan we Yosemite en SF over.

dag 1 17 juni- Aankomst LA en auto ophalen
18 juni-
Los Angeles hele dag verkennen
19 juni
Los angeles - Joshua Tree Park - Kingman 524 KM (is dit niet te lang?? wellicht de dag ervoor al ergens in die richting overnachten in plaats van in LA?)
20 juni
Kingman - Grand Canyon Village 292 KM
21 juni
Grand Canyon Village-Lake Powell (Page) 223 KM
22 juni
Page-Bryce canyon 145 KM
23 juni
Bryce Canyon - Zion NP- Las Vegas 400 KM
24 juni
Las Vegas hele dag
25 juni
Las Vegas- Death Valley - Lone Pine 360 KM
26 juni
Lone Pine-Yosemite 315 KM
27 juni
Yosemite-San Francisco 340 KM
28 juni
San Francisco
29 juni
San Francisco- Morro Bay 373 KM
30 juni
Morro Bay - LA 320 KM
1 juli
16:00 uur auto inleveren en terugvlucht.

Graag reacties :thumbup:
Laatst gewijzigd door LadyMQ op 20 mar 2012, 16:41, 6 keer totaal gewijzigd.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Reisschema: 16 dagen auto tour

Bericht door lyan »

Los Angeles-Phoenix (via Death Valley) is 683 miles volgens Google Maps en te doen in 12 uur 36 min, dat lijkt me teveel voor 1 dag. Ik neem aan dat je ook nog wel even wilt stoppen onderweg. Hou er ook rekening mee dat het vroeger donker wordt en rijden in de duisternis is daar geen pretje.
Vervolgens wil je van Phoenix naar Williams?? Dat is een rare kronkel want daar ben je dan al praktisch voorbij gereden.

Van Bryce naar Las Vegas, wil je Zion Np niet zien?

Ik zou als ik jou was de route eens uitzetten op een kaart, en kijken naar de miles en de tijd die je hiervoor nodig bent, en dan de route aanpassen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van Las Vegas naar Mammoth Lakes kom je door Death Vaaley dus waarom in het begin zo'n rare lange onnodige kronkel maken.
Mogelijk bedoel je Joshua Tree aan het begin van je reis.
Persoonlijk zou ik Phoenix helemaal uit de route laten.
Betere optie is LA > Joshua Tree > Kingman en dan de volgende dag Kingman > R-66 > Grand Canyon
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Of in Phoenix beginnen en LA eindigen
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Behoorlijk drukke route
Death Valley op weg van LA naar Phoenix is niet te doen, maar ik veronderstel dat dat een typfout is, zoals Rob al zei.
Geen tijd voor Zion en Yosemite.
De tip om in Phoenix te starten en te eindigen in LA zou ik ter harte nemen.
Maak anders eens een nieuw schema, starten vanuit Phoenix. (Ervanuit gaand dat de tickets nog niet geboekt zijn.)

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je al iets geboekt? En is dit echt het maximale qua dagen? Phoenix - LA of andersom lijkt me nl. een stuk geschikter qua route, maar ook dan moet je dingen laten als je die dagen hebt. Williams of Flagstaff zijn niet de beste plekken om te overnachten als je naar de Grand Canyon wilt. Of aan de rim zelf, of Tusayan zijn betere overnachtingplekken. Death Valley meepakken als je van Las Vegas naar Mammoth lakes gaat, maar dan overnachten in Lone Pine. Dagje LA op het begin eraf en die in Yosemite doorbrengen lijkt me zinvoller, want je slaat Yosemite eigenlijk compleet over (ja ok, je rijd er doorheen, maar veel tijd om te stoppen heb je niet)

Dag 1 is heenvlucht, dag 15 vlieg je terug en dag 16 kom je thuis aan als ik het goed zie. Dan zou ik eerder iets in deze richting plannen

Dag 1 vlucht naar Phoenix
Dag 2 Phoenix - grand Canyon (vanwege tijdgebrek omdat je zo weinig dagen hebt onderweg sedona overslaan of daar ontbijten, omdat je wrs ook vroeg wakker bent vanwege tijdsverschil) Dan ben je rond de middag in GCvillage.
Dag 3 GC - Page In de ochtend nog even naar de rand of een helicoptervlucht, dan onderweg nog een paar x stoppen bij uitkijkpunten en dan direct naar Page. Deze dag daar de antelope canyon en horseshoe bend ook meepakken
Dag 4 Page - Bryce
Dag 5 Bryce - Zion
Dag 6 Zion - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Dag 8 Lone Pine - Yosemite NP
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - SF
Dag 11 SF
Dag 12 SF - Morro Bay
Dag 13 Morro Bay - LA
Dag 14 Hele dag LA
Dag 15 LA en vlucht terug
Dag 16 aankomst thuis

Persoonlijk is dit nog te snel en zou ik als het kan een paar dagen erbij proberen te regelen, dan kun je ook rustig nog dingen bekijken. Ik zou in dit geval zelf ook nog een keuze maken tussen Bryce en Zion en dan die dag die vrijkomt in SF of LA spenderen, maar dat is persoonlijk
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Wat zijn de dingen die je echt wil zien? Als je twee weken de tijd hebt moet je helaas keuzes maken. Wij zijn afgelopen jaar ook 16 dagen geweest. Misschien heb je iets aan onze route:

1. SF
2. SF
3. SF - Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Death Valley
6. Death Valley - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Zion
9. Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Page
12. Page - Grand Canyon
13. Grand Canyon - Phoenix
14. Phoenix
15. Phoenix - huis

Succes!
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

@ lyan,
Bedankt voor de reactie, is het beter inderdaad een idee om dan in Palm Islands te overnachten en van daaruit naar Phoenix? Omdat het misschien toch te veel is in 1 dag. Van Phoenix naar Williams OF Flagstaff lijkt me wel haalbare kaart, aangezien en op de route kaart geen rare kronkel is? Of kijk ik misschien verkeerd.

Van Bryce naar LV, inderdaad wel door Zion NP uiteraard :thumbup:
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2012, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

@ Rob,
Klopt helemaal verkeerd gezien, ik bedoelde inderdaad Joshua Tree, heb het aangepast. Bedankt! Betere optie is trouwens ook een mogelijkheid
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2012, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

@ Dude,
Ik bedoelde inderdaad Los Angeles - Phoenix.. :D

Zion en Yosemite zitten er wel in verwerkt.. maar heb ik er niet bij gezet.
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

@ PSVwally,
Bedankt voor de tips! de vlucht is al geboekt, en de auto ook vanwege de underage kunnen we alleen de auto ophalen en inleveren op dezelfde plek, LA dus. Zijn in Grand Canyon village ook betaalbare overnachtingsmogelijkheden?
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis LadyMQ: reisschema - 16 dagen auto tour

Bericht door Isis »

Ik snap niet waarom je naar Phoenix rijdt als ja de dag erna weer verder rijdt.... Het is toch al vrij krap... MIsschien prioriteiten stellen.
Dag 26 juni is niet leuk om te doen dan zou ik of DV overslaan of Yosemite overslaan niet beiden doorrijden want meer is het in Yos niet.
Kun je er geen rondje LV van maken...??? Dan hoef je niet terug naar de kust.

19 LA - Kingman
20 Kingman - Grand C
21 Grand C - Bryce
22 Bryce - Zion
23 ZIon - Las Vegas
24 Las Vegas
25 LV - DV of LV - Mammoth Lakes
26 DV - SF (bijna 800 km 8,5 uur rijden saaie snelweg) of Mammoth Lakes - SF (lijkt minder ver maar gaat langzamer!!)
27 SF
28 SF - Big Sur ?
29 - LA
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Rij in ieder geval tot Cambria en niet tot slechts Big Sur. Anders moet je de volgende dag nog veel te veel en veel te ver rijden.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

@ Isis,
Ik heb mijn reisschema aangepast zie OP :clap: Ik vind op zich wat jij hebt ook wel oke, alleen vind ik de afstanden wat te lang. Kun je nog even kijken naar wat ik nu heb veranderd? Ik zit te twijfelen om wellicht het hele laatste gedeelte over te slaan en van LV gelijk weer richting LA. Of is dat echt zonde?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt heel weinig tijd voor een rondje, jammer dat de tickets al vastliggen. Ik zou meteen de eerste dag al richting Grand Canyon rijden, je zult waarshcijnlijk toch heel vroeg wakker zijn. Probeer zo ver mogelijk te rijden die dag, en dan de volgende dag overnachten in het park, zie http://www.xanterra.com voor de mogelijkehden. Bright Angel Lodge, Maswik Lodge en Yavapai Lodge zijn heel betaalbaar.

Als ik de route uitschrijf en probeer nog tijd voor Yosemite in te bouwen krijg ik dit:
17-jun LA
18-jun LA - Kingman
19-jun Kingman - GC
20-jun GC - Bryce
21-jun Bryce - Zion
22-jun Zion - Las Vegas
23-jun Las Vegas
24-jun Las Vegas - Lone Pine
25-jun Lone Pine - Yosemite
26-jun Yosemite
27-jun Yosemite - SF
28-jun SF
29-jun SF - Cambria
30-jun Cambria LA
1-jul LA

Je hebt dan echter een tijd meer voor LA. Wil je dat wel, dan moet je een dag Yosemite of Las Vegas laten vallen. Als je nog iets wilt zien, en ook eens een wandeling wilt maken, dan zou ik Zion en Bryce overslaan en voor de rest van de route meer tijd uittrekken. Voor de kust is een extra stop niet verkeerd, en dat geldt ook voor Yosemite, LA en de Grand Canyon.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je je openingsbericht niet intact houden? Nu is het niet duidellijk meer waar iedereen op reageert. Alles quoten is ook niet nodig.

Marianne
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Goede tip! Ben nieuw hier, begrijp nog niet helemaal wat handig is :lol:
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Gewoon je laatste planning hieronder zetten. We lezen meestal eerste het laatste bericht als er al veel is gereageerd.
Ik weet niet wat je met OP bedoeld OPingspost...?
Ergens blijft het proppen. Ik zou er meer voor kiezen om dingen te laten vallen. Want je wilt van SF - Morro Bay doen maar ook dat is een heel pittig stuk misschien niet qua km maar wel qua tijd... auto's rijden er niet hard en het is er niet zo hele breed.
Het is een hele uitdaging om dit goed te doen. Is Grand Canyon een must (kan me voorstellen dat antwoord ja is) anders zou je die loop kunnen laten en dan...
LA -LV- ZIon - Bryce - (via ZIon of anders) - Death valley - Yosemite - SF - LA
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Route van Merced naar Mammoth Lakes door Yosemite NP

Bericht door LadyMQ »

Omdat we nergens meer een goedkoop hotel konden vinden in Yosemite NP en we ook willen doorrijden naar DV.
Heb ik deze route gezien op Google map. Nou vroeg ik me af of die weg die dwars door NP wel rijdbaar is in 1 dag,
hebben mensen daar ervaringen mee???

Afbeelding
Laatst gewijzigd door markro op 25 mar 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route van Merced naar Mammoth Lakes door Yosemite NP

Op het kaartje ga je naar Bishop. Wil je daar naartoe, of wil je meteen door naar DV? Zit je meerdere dagen in Merced, maw heb je al iets van Yosemite gezien voor je deze rit gaat maken?
Ik weet niet wat je goedkoop vindt, maar het lijkt me dat je in Oakhurst ook wel iets betaalbaars moet kunnen vinden. Of kijk naar de Yosemite Bug.
Voor de reistijd kun je de tijden van googlemaps gewoon aanhouden. Dat is natuurlijk wel zonder stops.
Hoe ziet de rest van de route er nu uit, overnacht je in Death valley?

Het is handiger om alle vragen wat je route betreft in hetzelfde topic te houden, misschien kan het verplaatst worden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer