Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MrJeroen90: rondreis LA-LV-SF-LA advies gevraagd
-
- Amerika-newbie
Reis MrJeroen90: rondreis LA-LV-SF-LA advies gevraagd
Hallo Allemaal,
Deze zomer wil ik samen met een vriend een reis maken die er ongeveer zoals hieronder uit moet zien. Wij zijn 2 jongens van 22 jaar en hebben voor deze vakantie alleen nog maar de vliegtickets geboekt en verder moeten we nog alles boeken.
Heeft er nog iemand tips voor accomodaties? We wilden in de steden in hostels gaan overnachten maar in de natuurparken is dat niet mogelijk heb ik volgens mij gezien. Verder ben ik ook benieuwd of onze route logisch is of dat er nog aanpassingen gedaan moeten worden. We hebben bewust gekozen om niet teveel in onze vakantie te plannen zodat we overal de tijd hebben. Ook hebben we ervoor gekozen om in SF lang te blijven zodat we daar uit kunnen gaan.
Omdat ik vaak hier op het forum voor informatie kijk heb ik besloten om zelf ook een topic aan te maken om wat handige info in te winnen.
9 juli Vliegreis van AMS-LAX
9 juli Los Angeles
10 juli Los Angeles
11 juli Los Angeles
12 juli Los Angeles naar Las Vegas
13 juli Las Vegas
14 juli Las Vegas naar Death Valley
15 juli Death Valley naar Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite
19 juli Yosemite naar San Francisco
20 juli San Francisco
21 juli San Francisco
22 juli San Francisco
23 juli San Francisco
24 juli San Francisco naar LA
25 juli kust(carmel)
26 juli Naar Los Angeles
27 juli Los Angeles
27 juli terugreis van LAX-AMS
Gr,
Jeroen
Deze zomer wil ik samen met een vriend een reis maken die er ongeveer zoals hieronder uit moet zien. Wij zijn 2 jongens van 22 jaar en hebben voor deze vakantie alleen nog maar de vliegtickets geboekt en verder moeten we nog alles boeken.
Heeft er nog iemand tips voor accomodaties? We wilden in de steden in hostels gaan overnachten maar in de natuurparken is dat niet mogelijk heb ik volgens mij gezien. Verder ben ik ook benieuwd of onze route logisch is of dat er nog aanpassingen gedaan moeten worden. We hebben bewust gekozen om niet teveel in onze vakantie te plannen zodat we overal de tijd hebben. Ook hebben we ervoor gekozen om in SF lang te blijven zodat we daar uit kunnen gaan.
Omdat ik vaak hier op het forum voor informatie kijk heb ik besloten om zelf ook een topic aan te maken om wat handige info in te winnen.
9 juli Vliegreis van AMS-LAX
9 juli Los Angeles
10 juli Los Angeles
11 juli Los Angeles
12 juli Los Angeles naar Las Vegas
13 juli Las Vegas
14 juli Las Vegas naar Death Valley
15 juli Death Valley naar Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite
19 juli Yosemite naar San Francisco
20 juli San Francisco
21 juli San Francisco
22 juli San Francisco
23 juli San Francisco
24 juli San Francisco naar LA
25 juli kust(carmel)
26 juli Naar Los Angeles
27 juli Los Angeles
Gr,
Jeroen
Re: Rondreis LA-LV-SF-LA advies gevraagd
Vanaf 24 juli denk ik, hmm, iets meer tijd aanbesteden. Jullie plannen zijn nog onvoldoende uitgezocht.
Carmel is erg dicht bij SF en het echt mooie stuk komt pas hierna, de rit tot Cambria. Rijden tot Carmel kan, maar dan heb je die dag flink tijd over, besteed dit in Monterey of nog in SF.
Carmel is erg dicht bij SF en het echt mooie stuk komt pas hierna, de rit tot Cambria. Rijden tot Carmel kan, maar dan heb je die dag flink tijd over, besteed dit in Monterey of nog in SF.
-
- Amerika-newbie
Re: Rondreis LA-LV-SF-LA advies gevraagd
Wij zijn inderdaad nog alles aan het uitzoeken. Carmel was nog maar een voorbeeldje vandaar dat het tussen de haakjes staat, het is de bedoeling om de tijd na 24 juli de besteden aan de reis langs de kust via highway 1. We zijn er alleen nog niet uit waar we precies de 2 overnachtingen willen plannen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis MrJeroen90: rondreis LA-LV-SF-LA advies gevraagd
Ik vind dat je erg veel tijd besteed aan LA en SF ten opzichte van Las Vegas. Daar kun je natuurlijk ook goed stappen! Geen Grand Canyon?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra nacht uittrekken voor de rit van Death Valley naar Yosemite. Onderweg kun je naar Bodie, misschien vinden jullie dat wel leuk ter afwisseling van de steden en de natuur.
In Yosemite vind ik overnachten in het park een aanrader (zie http://www.yosemitepark.com ). Het zal er al vol zijn, maar misschien kun je nog een tent in Curry Village vinden; is ook de goedkoopste optie. Buiten het park heb je meer mogelijkheden, maar reken dan op lange reistijden.
Als het op de data die jullie nu hebben gepland vol zit, zou je ook de route om kunnen draaien. Ruimte genoeg om een beetje te spelen, het weekend vermijden is sowieso verstandig.
Marianne
In Yosemite vind ik overnachten in het park een aanrader (zie http://www.yosemitepark.com ). Het zal er al vol zijn, maar misschien kun je nog een tent in Curry Village vinden; is ook de goedkoopste optie. Buiten het park heb je meer mogelijkheden, maar reken dan op lange reistijden.
Als het op de data die jullie nu hebben gepland vol zit, zou je ook de route om kunnen draaien. Ruimte genoeg om een beetje te spelen, het weekend vermijden is sowieso verstandig.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor alle tips. Even voor de duidelijkheid we gaan niet alleen voor het stappen naar de steden natuurlijk en in Las Vegas lijkt me minder te doen dan in SF of LA vandaar de verdeling van de dagen. Grand Canyon gaan we nog wel ergens tussenvoegen.
Weekenden zullen we ook gaan vermeiden bij Yosemite dus de route gaan we aanpassen.
Weekenden zullen we ook gaan vermeiden bij Yosemite dus de route gaan we aanpassen.
Als 22 jarige zou ik meteen 2 extra dagen Las Vegas plannen, ook hier is veel te zien en te doen hoor! Wij zijn het na drie bezoeken nog steeds niet moe ! En wij zijn 30ers
Verder één overnachting meer aan de kust, ofwel de ene nacht die je nu in Carmel plant, beter verdelen, bv in Big Sur of Morro Bay. Vergis je niet in de afstanden aan de kust en vooral niet aan de gemiddelde rijtijden.
Zoals Marianne al zegt, mss tussen Death Valley en Yosemite ook een extra nacht plannen.
Grand Canyon zou ik er ook bij nemen, als je zo dicht in de buurt bent.
Verder is het ook een mogelijkheid om de dagen in LA pas op het laatste te doen.
Zo kan je dag één vroeg op pad (wegens jetlag)
Voor het huren van een wagen kan je mssn best terecht op usareisen.de , zij hebben een under 25 package.
Bart

Verder één overnachting meer aan de kust, ofwel de ene nacht die je nu in Carmel plant, beter verdelen, bv in Big Sur of Morro Bay. Vergis je niet in de afstanden aan de kust en vooral niet aan de gemiddelde rijtijden.
Zoals Marianne al zegt, mss tussen Death Valley en Yosemite ook een extra nacht plannen.
Grand Canyon zou ik er ook bij nemen, als je zo dicht in de buurt bent.
Verder is het ook een mogelijkheid om de dagen in LA pas op het laatste te doen.
Zo kan je dag één vroeg op pad (wegens jetlag)
Voor het huren van een wagen kan je mssn best terecht op usareisen.de , zij hebben een under 25 package.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik heb even zitten stoeien met de laatste paar dagen.
Optie 1:
24 juli San Francisco naar Monterey - daar 's middags aquarium bekijken
25 juli Monterey naar Morro Bay
26 juli Morro Bay - Solvang
27 juli Solvang naar LA
Optie 2:
25 juli Monterey - whale watchen en 's middags 17 Mile Drive
26 juli Monterey Morro Bay
27 juli Morro Bay - LA
Optie 1:
25 juli Monterey naar Morro Bay
26 juli Morro Bay - Solvang
27 juli Solvang naar LA
Optie 2:
25 juli Monterey - whale watchen en 's middags 17 Mile Drive
26 juli Monterey Morro Bay
27 juli Morro Bay - LA
-
- Amerika-newbie
We hebben nog even gekeken en doen waarschijnlijk toch een nacht extra Las Vegas en dan een nacht minder naar SF.
Verder heb ik ook nog naar jou opties gekeken Hockey maar ik twijfel er wel over. Het lijkt me op zich heel leuk om het op die manier van de 2e optie te doen alleen wil ik eigenlijk liever een dag eerder al in LA zijn ivm het risico van niet halen van de vlucht etc. Wat raad jij aan? Is het niet een te groot risico om op de dag van de terugvlucht in LA aan te komen?
Verder heb ik ook nog naar jou opties gekeken Hockey maar ik twijfel er wel over. Het lijkt me op zich heel leuk om het op die manier van de 2e optie te doen alleen wil ik eigenlijk liever een dag eerder al in LA zijn ivm het risico van niet halen van de vlucht etc. Wat raad jij aan? Is het niet een te groot risico om op de dag van de terugvlucht in LA aan te komen?
Hoe laat vlieg je en hoe laat ben je bereid op te staan?
Reken op 3 uur voor je vlucht op de luchthaven zijn.
Reken op 3 uur voor je vlucht op de luchthaven zijn.
- Dutchkathy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hoi MrJeroen90,
Wat een goed vooruitzicht voor twee vrienden ! Wij zijn een aantal keren in het gebied geweest en ook in de steden die jullie willen aandoen. Waar gaat jullie interesse naar uit ? Uitgaan en overdag wat lichte natuur of cultuur of mag het zwaarte punt ook een dag overdag liggen ?
Wij zijn zelf Las Vegas gekken dus wil ik daar wel een goed woordje voor doen:
- Bezoek aan de Hoover Dam - gemiddeld half uurtje rijden vanaf the Strip
- Floattrip op de Colorado River in de Black canyon. Dit is aan de andere kant van de Hoover Dam dan waar Lake Mead ligt
- Rondje schieten met een Uzi, Glock of AK-47 ? Kan ook in Vegas bij de Gun Shop.
- Bezoek aan Red Rock Canyon SP - heel mooie natuur op nog geen uur rijden vanaf the Strip
- Poolparties bezoeken van de diverse hotels. Dat schijnt erg leuk te zijn voor mensen van jullie leeftijd !
San Francisco: vonden wij wat dorpser over komen dan LA. Niet te missen daar zijn:
- Bezoek aan gevangenis eiland Alcatraz
- Golden gate bridge, fishermans warff, Lombart street, bay bridge en natuurlijk china town bezoeken met een van de cable cars
De kustroute van SF naar LA is heel erg mooi, maar als ik eerlijk ben weet je het wel na een X aantal kilometers maar dan kun je er nergens meer af en ben je gedwongen de hele route af te rijden. Alternatief is inderdaad de 17 mile drive doen en wellicht een klein stukje afzakken naar Carmel en dan omdraaien en via de snelweg naar LA te gaan.
LA:
- Bezoek aan een van de pretparken van Disney - Universal
- Bezoek aan de enige nog werkende filmstudio in Hollywood - Paramount
- Het Hollywood sign met de Hollywood blvd en de walk of fame
Hotels of andere overnachtingsmogelijkheden kun je gemakkelijk boeken als je er bent (alhoewel in de stad het toch wat moeilijker is) Bij diverse benzinepompen vind je boeken met kortingsbonnen voor hotels, handig als je van te voren even belt of je ze kunt gebruiken en of er plaats is.
Wellicht heb je wat aan bovenstaande, in ieder geval succes met de planning.
Groetjes
Caroline
Wat een goed vooruitzicht voor twee vrienden ! Wij zijn een aantal keren in het gebied geweest en ook in de steden die jullie willen aandoen. Waar gaat jullie interesse naar uit ? Uitgaan en overdag wat lichte natuur of cultuur of mag het zwaarte punt ook een dag overdag liggen ?
Wij zijn zelf Las Vegas gekken dus wil ik daar wel een goed woordje voor doen:
- Bezoek aan de Hoover Dam - gemiddeld half uurtje rijden vanaf the Strip
- Floattrip op de Colorado River in de Black canyon. Dit is aan de andere kant van de Hoover Dam dan waar Lake Mead ligt
- Rondje schieten met een Uzi, Glock of AK-47 ? Kan ook in Vegas bij de Gun Shop.
- Bezoek aan Red Rock Canyon SP - heel mooie natuur op nog geen uur rijden vanaf the Strip
- Poolparties bezoeken van de diverse hotels. Dat schijnt erg leuk te zijn voor mensen van jullie leeftijd !
San Francisco: vonden wij wat dorpser over komen dan LA. Niet te missen daar zijn:
- Bezoek aan gevangenis eiland Alcatraz
- Golden gate bridge, fishermans warff, Lombart street, bay bridge en natuurlijk china town bezoeken met een van de cable cars
De kustroute van SF naar LA is heel erg mooi, maar als ik eerlijk ben weet je het wel na een X aantal kilometers maar dan kun je er nergens meer af en ben je gedwongen de hele route af te rijden. Alternatief is inderdaad de 17 mile drive doen en wellicht een klein stukje afzakken naar Carmel en dan omdraaien en via de snelweg naar LA te gaan.
LA:
- Bezoek aan een van de pretparken van Disney - Universal
- Bezoek aan de enige nog werkende filmstudio in Hollywood - Paramount
- Het Hollywood sign met de Hollywood blvd en de walk of fame
Hotels of andere overnachtingsmogelijkheden kun je gemakkelijk boeken als je er bent (alhoewel in de stad het toch wat moeilijker is) Bij diverse benzinepompen vind je boeken met kortingsbonnen voor hotels, handig als je van te voren even belt of je ze kunt gebruiken en of er plaats is.
Wellicht heb je wat aan bovenstaande, in ieder geval succes met de planning.
Groetjes
Caroline
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
- Dutchkathy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hoi Mr Jeroen,
Nog even wat vergeten. Wellicht dat er een aantal forumleden het niet met mij eens zijn maar wij vonden Yosemite echt meer op Oostenrijk of Zwitserland lijken. Wij kregen geen echt Amerika gevoel bij dit NP. De plaats Bodie die aan de oost kant van dit park ligt is wel echt een aanrader. Een hele bijzondere spookstad.
Mocht je toch nog een glimp op willen vangen van de Grand Canyon en het leuk vinden om een Wild Water Raft trip te gaan doen dan zou je vanuit Las Vegas een (Hele lange) dagtocht kunnen gaan doen. Mijn vriend heeft dat gedaan, die werd in het hotel opgehaald om half 5 's ochtends, naar de Grand Canyon / Colorado river gereden, daar hebben we een wilde raft tocht gemaakt (drijfnat en spierpijn) en met een helikopter uit de canyon gevlogen naar de bus die hem weer bij het hotel bracht.
Groetjes
Caroline
Nog even wat vergeten. Wellicht dat er een aantal forumleden het niet met mij eens zijn maar wij vonden Yosemite echt meer op Oostenrijk of Zwitserland lijken. Wij kregen geen echt Amerika gevoel bij dit NP. De plaats Bodie die aan de oost kant van dit park ligt is wel echt een aanrader. Een hele bijzondere spookstad.
Mocht je toch nog een glimp op willen vangen van de Grand Canyon en het leuk vinden om een Wild Water Raft trip te gaan doen dan zou je vanuit Las Vegas een (Hele lange) dagtocht kunnen gaan doen. Mijn vriend heeft dat gedaan, die werd in het hotel opgehaald om half 5 's ochtends, naar de Grand Canyon / Colorado river gereden, daar hebben we een wilde raft tocht gemaakt (drijfnat en spierpijn) en met een helikopter uit de canyon gevlogen naar de bus die hem weer bij het hotel bracht.
Groetjes
Caroline
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat dacht je van Warner Bros? Of Sony?Dutchkathy schreef:- Bezoek aan de enige nog werkende filmstudio in Hollywood - Paramount
Alledrie leuk om te doen, maar WB is het leukste. Zie ons 2008-verslag voor de andere 2.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Heel erg bedankt voor alle goede tips!
Het zwaartepunt ligt zeker niet op uitgaan maar het lijkt ons leuk om af en toe in de steden uit te gaan. Verder zijn er dus genoeg dagen over om overdag leuke dingen te doen. We willen graag ook een aantal mooie lange hike tochten doen dus vandaar dat we toch graag naar Yosemite willen. Ook houden we ervan om andere sportieve dingen te doen dus die tip van die wildwater raft is misschien ook wat voor ons!
Warner bros is ook iets wat we in de planning hebben, moet je daar ver van te voren kaarten voor reserveren?
Het zwaartepunt ligt zeker niet op uitgaan maar het lijkt ons leuk om af en toe in de steden uit te gaan. Verder zijn er dus genoeg dagen over om overdag leuke dingen te doen. We willen graag ook een aantal mooie lange hike tochten doen dus vandaar dat we toch graag naar Yosemite willen. Ook houden we ervan om andere sportieve dingen te doen dus die tip van die wildwater raft is misschien ook wat voor ons!
Warner bros is ook iets wat we in de planning hebben, moet je daar ver van te voren kaarten voor reserveren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel handig om te reserveren voor WB, maar ik denk niet dat het nodig is om dat erg lang van te voren te doen. Hou er rekening mee dat de tours niet in het weekend plaatsvinden.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1993 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful