Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lautje: Zuid-West juli/aug 2012: Tips zijn welkom!
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Reis Lautje: Zuid-West juli/aug 2012: Tips zijn welkom!
Ik huur voor mijn komende reis in april ook weer bij usareisen. Dat zal nu voor de zesde of zevende keer zijn. Ik reis alleen, maar ik kies ook voor de midsize SUV. Dat rijdt erg fijn en dat vind ik belangrijk, vooral omdat ik lange afstanden afleg. De midsize SUV kost mij bij Alamo, voor een periode van 18 dagen, 50 euro meer dan de kleinste auto die ze aanbieden. Ik heb dat er zeker voor over. Ik haal de auto op in Las Vegas en lever hem daar ook weer in.
Hallo,
Wij gaan een jaar later bijna dezelfde reis maken als jullie! Vanaf dag 5 de zelfde route. Ik zal jullie blijven volgen. Weet je al of je een weblog oid bij gaat houden?
Veel plezier met de voorbereidingen!
Maxime
Wij gaan een jaar later bijna dezelfde reis maken als jullie! Vanaf dag 5 de zelfde route. Ik zal jullie blijven volgen. Weet je al of je een weblog oid bij gaat houden?
Maxime
We hebben ons vanvond eens wat meer verdiept in de huurprijzen van een Midsize SUV. Het viel ons inderdaad ook op dat het eigenlijk best wel weinig scheelt in prijs vergeleken met de andere auto's (kleiner dan Midsize SUV). Alleen al voor het comfort van een SUV zou je het er al voor over hebben.Aricon schreef:De midsize SUV kost mij bij Alamo, voor een periode van 18 dagen, 50 euro meer dan de kleinste auto die ze aanbieden.
(wat is het toch fijn om al deze handige tips hier op het forum tegen te komen

Waarschijnlijk wordt het bij ons toch ook wel een Midsize SUV.
Dank je wel, Maxime! Dat zal vast en zeker lukken! Kunnen nu al niet meer wachten tot de komende 5 maanden voorbij zijnMaxime92 schreef:Wij gaan een jaar later bijna dezelfde reis maken als jullie! Vanaf dag 5 de zelfde route. Ik zal jullie blijven volgen. Weet je al of je een weblog oid bij gaat houden?

Wat toevallig dat jullie ook deze route gaan rijden. Waarschijnlijk gaan we wel een weblog bijhouden, of in ieder geval een reisverslag maken als we terug zijn. Hier hebben we ons nog niet zo in verdiept, maar zodra we zover zijn, hoor je het van ons

Gaan jullie ook met een huurauto? En slapen jullie in hotels, of gaan jullie kamperen?
Ondertussen hebben we een aantal overnachtingen alvast gereserveerd, ivm drukte in het hoogseizoen:
Grand Canyon: Bright Angel Lodge
Bryce Canyon: Bryce View Lodge
Yosemite: Curry Village (tent)
Nu nog steeds op zoek naar een geschikte locatie in Monument Valley en een betaalbaar hotel in Las Vegas.
Dus als er iemand nog tips heeft: Ze zijn meer dan welkom!!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
In Monument Valley zou je de Red Rock Casita of andere cabins kunnen proberen op Gouldings Campground. In Las Vegas zijn mogelijkheden genoeg. Smartervegas.com en Lasvegasdirect goed in de gaten houden.
Volledig OT: Lautje is dezelfde Lautje als op een zeker blauw forum? Groetjes van Fitz dan
Volledig OT: Lautje is dezelfde Lautje als op een zeker blauw forum? Groetjes van Fitz dan

Deze zijn helaas allemaal volgeboekt voor de nacht dat wij er zijn (van za 28/7 tot zo 29/7). We hebben waarschijnlijk net de pech dat we er in het weekend zittenVito schreef:In Monument Valley zou je de Red Rock Casita of andere cabins kunnen proberen op Gouldings Campground.

De prijzen van de Gouldings Lodge schrik ik toch behoorlijk van. Zoveel willen wij echt niet uitgeven voor een nacht.
Heb The View Hotel proberen te bekijken, maar die site kan op dit moment geen prijzen weergeven.
Straks nog maar eens blijven proberen.
Verder zijn er weinig mogelijkheden midden in Monument Valley zag ik al wel.
We willen eigenlijk niet in Kayenta overnachten, omdat de afstand vanaf Page dan maar zo klein is. We rijden liever nog een heel stuk noordelijker, ivm tijdwinst.
OT: ik ben jaren geleden actief geweest op een ander blauw forum, maar nu al lang niet meer. Dus ik weet niet zeker of je het nu tegen dezelfde Lautje hebt, haha

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan nog kijken of er in Mexican Hat nog wat vrij is om te overnachten dat ligt niet zover van MV vandaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als het iets met paarden is, dan heb ik het tegen dezelfdeLautje schreef:
OT: ik ben jaren geleden actief geweest op een ander blauw forum, maar nu al lang niet meer. Dus ik weet niet zeker of je het nu tegen dezelfde Lautje hebt, haha!

En anders was dit non-informatie.
The View is echt heel duur, dat moet je ervoor over hebben. Ik heb hem wel geboekt maar moest wel even slikken van de prijs.
En de huurauto is ook geregeld!!!
We hebben via usareizen een Midsize SUV bij Dollar geregeld!
Heb trouwens vanmorgen geboekt, maar tot op heden nog geen mail gehad met een bevestiging. Komt dat wel vaker voor dat dit langer duurt?
! Zal nu bijna zo'n 10 jaar geleden zijn geweest dan.
Laatste keer ARD met Ret was volgens mij in 2002.
!
Rob, bedankt voor de tip!

We hebben via usareizen een Midsize SUV bij Dollar geregeld!
Heb trouwens vanmorgen geboekt, maar tot op heden nog geen mail gehad met een bevestiging. Komt dat wel vaker voor dat dit langer duurt?
Haha, ja dan heb je het inderdaad tegen dezelfde Lautje, de wereld is kleinAls het iets met paarden is, dan heb ik het tegen dezelfde.

Laatste keer ARD met Ret was volgens mij in 2002.
Inmiddels hebben we een overnachting in Mexican Hat gevonden bij San Juan Inn, we twijfelen nog tussen een normale kamer of de yurt. Waarschijnlijk wordt het toch de yurt. Ook wel weer een aparte ervaringThe View is echt heel duur, dat moet je ervoor over hebben. Ik heb hem wel geboekt maar moest wel even slikken van de prijs.

Rob, bedankt voor de tip!

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mooi dat jullie een Midsize SUV geboekt hebben!Lautje schreef:We hebben via usareizen een Midsize SUV bij Dollar geregeld!

Heb je gisteren ook geen mail ontvangen met de tekst: Ihre Buchung Nr. xxxxx bei http://www.USA-Reisen.de?
Ik heb nl. ook wel op zondag bij ze geboekt (ook andere dagen) en kreeg altijd direct een mail met een boekingsnummer. De dag erna (soms zelfde dag indien doordeweekse dag) de definitieve bevestiging met voucher, rekening en documentatie (een mail met 3 .pdf-bestanden).
Roland
Ja, je hebt ons overtuigd, haha! En voor dat beetje geld meer gaan wij zeker voor comfortMooi dat jullie een Midsize SUV geboekt hebben!

Het is trouwens goedgekomen, hoor!
Vanmiddag de bevestigingsmail ontvangen met de drie PDF-bestanden erbij.
Alweer iets wat we af kunnen strepen van ons 'to do-lijstje'

Tussenstops wel of niet nu al boeken??
Inmiddels krijgt onze reis aardig vorm.
De meeste overnachtingen hebben we nu al geboekt. Dit zijn dan vooral de overnachtingen in de parken, omdat wij daar in het hoogseizoen (juli/aug) zullen zijn.
Nu twijfelen we of we de overnachtingen die op de route van en naar de bezienswaardigheden ook al moeten boeken, of niet.
Het gaat hierbij dan voornamelijk om de overnachtingen rondom:
Kingman
Torrey (Capitol Reef)
Bishop
Cambria/San Simeon
Wat we zelf een pluspunt vinden van het NIET vooraf boeken, is dat we dan niet vastzitten aan een bepaalde plek.
Bijvoorbeeld dat als je 's middags om 3 uur die plek al hebt bereikt en je eigenlijk graag nog tot 5 uur door wilt rijden, om zo dichter bij het park voor de volgende dag te zitten (tijdwinst), dat je dan niet verplicht daar moet blijven omdat je al geboekt hebt.
We willen deze tussenstops graag zo budget mogelijk doen (tussen de 50 en max. 80 dollar), omdat we er alleen maar zijn om te slapen.
Nu zie ik op internet erg goedkope hotel/motels. Moeten we deze dan al wel of niet boeken?
Wat we ook al gedacht hadden is om gewoon nu al een aantal hotels/motels te zoeken rondom de bovengenoemde plaatsen en zodra we daar zijn
deze af te rijden. Er zal vast wel een geschikte plek voor ons bij zitten, toch?
Nadeel is dus wel dat we er in het hoogseizoen zijn en de kans bestaat dat alles vol zit.
Vooral over de omgeving rond Cambria heb ik gelezen dat het hier snel vol zit.
Heeft iemand hier ervaring mee rondom de bovengenoemde plaatsen?
Hopelijk kunnen jullie ons verder op weg helpen!
Alvast bedankt!
De meeste overnachtingen hebben we nu al geboekt. Dit zijn dan vooral de overnachtingen in de parken, omdat wij daar in het hoogseizoen (juli/aug) zullen zijn.
Nu twijfelen we of we de overnachtingen die op de route van en naar de bezienswaardigheden ook al moeten boeken, of niet.
Het gaat hierbij dan voornamelijk om de overnachtingen rondom:
Kingman
Torrey (Capitol Reef)
Bishop
Cambria/San Simeon
Wat we zelf een pluspunt vinden van het NIET vooraf boeken, is dat we dan niet vastzitten aan een bepaalde plek.
Bijvoorbeeld dat als je 's middags om 3 uur die plek al hebt bereikt en je eigenlijk graag nog tot 5 uur door wilt rijden, om zo dichter bij het park voor de volgende dag te zitten (tijdwinst), dat je dan niet verplicht daar moet blijven omdat je al geboekt hebt.
We willen deze tussenstops graag zo budget mogelijk doen (tussen de 50 en max. 80 dollar), omdat we er alleen maar zijn om te slapen.
Nu zie ik op internet erg goedkope hotel/motels. Moeten we deze dan al wel of niet boeken?
Wat we ook al gedacht hadden is om gewoon nu al een aantal hotels/motels te zoeken rondom de bovengenoemde plaatsen en zodra we daar zijn
deze af te rijden. Er zal vast wel een geschikte plek voor ons bij zitten, toch?
Nadeel is dus wel dat we er in het hoogseizoen zijn en de kans bestaat dat alles vol zit.
Vooral over de omgeving rond Cambria heb ik gelezen dat het hier snel vol zit.
Heeft iemand hier ervaring mee rondom de bovengenoemde plaatsen?
Hopelijk kunnen jullie ons verder op weg helpen!
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door markro op 28 feb 2012, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
- jvandijk65
- Amerikafan
Wij sliepen in de Best Western in Kingman. Prima motel. Het is een dorp met veel motels, dus ik denk niet dat het echt noodzakelijk is om te reserveren. Ik zie dat je uit Palm Springs komt, dan kun je wel iets verder komen als je wilt. Aan de andere kant is het ook lekker om te weten waar je naar toe rijdt, en daar je tijdsplanning onderweg op af te stemmen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een manier om alvast een beetje zekerheid te hebben maar waarbij je wel alle vrijheid hebt is motels te boeken die je (vaak) tot op de dag zelf nog kunt annuleren.
Een mooie site om eenvoudig naar motels te zoeken is Wyndham Rewards. Daar zitten zitten veel bekende motelketens bij aangesloten. Je kunt je gratis aanmelden en voor elke overnachting kun je dan punten sparen voor gratis overnachtingen of de punten laten bijschrijven bij bijv. een spaarprogramma van een luchtvaartmaatschappij. Maak er zelf veelvuldig gebruik van tijdens vakanties. Let er wel op dat sommige aanbiedingen niet meer te annuleren zijn. Voordeel is dan wel dat je goedkoper dan het normale tarief zit.
Mochten jullie besluiten geen motels vooraf te boeken, ga dan in Amerika op zoek naar de boekjes van HotelCoupons.com (voorheen Roomsaver). Je vindt deze kortingboekjes bij restaurants (Denny's), tankstations en op restareas. Het mooie is dat je gelijk een duidelijk overzicht hebt van de motels in de plaats waar je wilt overnachten en vaak met een leuke korting.
Roland
Een mooie site om eenvoudig naar motels te zoeken is Wyndham Rewards. Daar zitten zitten veel bekende motelketens bij aangesloten. Je kunt je gratis aanmelden en voor elke overnachting kun je dan punten sparen voor gratis overnachtingen of de punten laten bijschrijven bij bijv. een spaarprogramma van een luchtvaartmaatschappij. Maak er zelf veelvuldig gebruik van tijdens vakanties. Let er wel op dat sommige aanbiedingen niet meer te annuleren zijn. Voordeel is dan wel dat je goedkoper dan het normale tarief zit.
Mochten jullie besluiten geen motels vooraf te boeken, ga dan in Amerika op zoek naar de boekjes van HotelCoupons.com (voorheen Roomsaver). Je vindt deze kortingboekjes bij restaurants (Denny's), tankstations en op restareas. Het mooie is dat je gelijk een duidelijk overzicht hebt van de motels in de plaats waar je wilt overnachten en vaak met een leuke korting.
Roland
Ik zou zeker Torrey en Cambria reserveren.
Bedankt weer voor de tips!
Die kortingscoupons zijn inderdaad erg handig. Als we er eenmaal zijn, zullen we er eens goed op letten!
Op aanraden van Yeehaw hebben we nu Cambria en Torrey alvast geboekt.
Ook vandaag ons eerste/laatste hotel bij Los Angeles Airport geboekt.
De enige die we nu nog niet vast hebben liggen zijn die in de buurt van Kingman en Bishop.
Misschien rijden we we inderdaad nog wel verder dan Kingman (Seligman/Williams?) op die reisdag, dus daarom leggen we nog maar niets vast.
Ook Bishop nog niet, want wie weet komen we die reisdag ook nog wel iets noordelijker uit en dus dichter bij Yosemite.
Verder hebben we nu een motel in San Francisco geboekt, maar die valt ons qua prijs toch iets te duur uit. Nu heb ik contact gezocht per mail met Redwood Inn, maar tot nu toe nog geen antwoord gehad. Heeft iemand hier ervaring met Redwood Inn (Lombardstreet)?
Hieronder een overzicht van de verschillende hotel/motels/lodges die we nu geboekt hebben:
Los Angeles: Baymont Inn & Suites LAX
Palm Springs: Hotel Ramada Palm Springs
Omgeving Kingman: nog niets geboekt
Page: The Pageboy
Mexican Hat: San Juan Inn (Yurt)
Moab: Inca Inn motel
Torrey: Red Sands hotel
Bryce Canyon: Bryce view lodge
Zion: Travelodge Zion NP Area
Las Vegas: Flamingo hotel
Omgeving Bishop: nog niets geboekt
San Francisco: Country Hearth Inn
San Simeon: Courtesy Inn
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze hotels/motels/lodges.
Wij halen op dag 2 onze huurauto om 10 uur op op LAX. Dat is op een maandag.
Nu heb ik hier gelezen dat het behoorlijk druk kan zijn op de wegen rondom LA.
Welke route raden jullie aan richting Palm Springs?
Het liefst nemen we op weg naar Palm Springs nog een stukje kust ten zuiden van LA mee, voordat we het binnenland ingaan.
Is dit handig? En zo ja, hoe kunnen we dan het beste rijden?

Die kortingscoupons zijn inderdaad erg handig. Als we er eenmaal zijn, zullen we er eens goed op letten!
Op aanraden van Yeehaw hebben we nu Cambria en Torrey alvast geboekt.
Ook vandaag ons eerste/laatste hotel bij Los Angeles Airport geboekt.
De enige die we nu nog niet vast hebben liggen zijn die in de buurt van Kingman en Bishop.
Misschien rijden we we inderdaad nog wel verder dan Kingman (Seligman/Williams?) op die reisdag, dus daarom leggen we nog maar niets vast.
Ook Bishop nog niet, want wie weet komen we die reisdag ook nog wel iets noordelijker uit en dus dichter bij Yosemite.
Verder hebben we nu een motel in San Francisco geboekt, maar die valt ons qua prijs toch iets te duur uit. Nu heb ik contact gezocht per mail met Redwood Inn, maar tot nu toe nog geen antwoord gehad. Heeft iemand hier ervaring met Redwood Inn (Lombardstreet)?
Hieronder een overzicht van de verschillende hotel/motels/lodges die we nu geboekt hebben:
Palm Springs: Hotel Ramada Palm Springs
Omgeving Kingman: nog niets geboekt
Page: The Pageboy
Mexican Hat: San Juan Inn (Yurt)
Moab: Inca Inn motel
Torrey: Red Sands hotel
Bryce Canyon: Bryce view lodge
Zion: Travelodge Zion NP Area
Las Vegas: Flamingo hotel
Omgeving Bishop: nog niets geboekt
San Francisco: Country Hearth Inn
San Simeon: Courtesy Inn
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze hotels/motels/lodges.
Wij halen op dag 2 onze huurauto om 10 uur op op LAX. Dat is op een maandag.
Nu heb ik hier gelezen dat het behoorlijk druk kan zijn op de wegen rondom LA.
Welke route raden jullie aan richting Palm Springs?
Het liefst nemen we op weg naar Palm Springs nog een stukje kust ten zuiden van LA mee, voordat we het binnenland ingaan.
Kijk voor hotelbeoordelingen eens hier.
Dit zou dan een optie zijn. Maar nogmaals, je gaat dan flink omrijden.
Eigenlijk nee. Het kan wel, maar dan ga je omrijden. Waar zou je dan heen willen gaan?Lautje schreef:Welke route raden jullie aan richting Palm Springs?
Dit zou dan een optie zijn. Maar nogmaals, je gaat dan flink omrijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Zion zou ik in Springdale gaan zitten; je kunt dan met de shuttlebus naar Zion. Je loopt dan niet het risico op een vol parkeerterrein bij het park. Je kunt er heel mooi en prijzig overnachten (Desert Pearl Inn) maar er zijn ook wel goedkopere opties zoals de Canyon ranch Motel.Lautje schreef:Zion: Travelodge Zion NP Area
Marianne
Hockey, bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat we dan nogal omrijden, maar we hadden het zo bedacht, omdat we in Palm Springs eigenlijk geen activiteiten in de planning hebben (misschien eind van de middag/begin van de avond de Aerial Tramway richting top van San Jacinto Mountain). Palm Springs is voor ons gewoon een stop over, waarbij we de volgende dag op tijd vertrekken om niet in de allerergste hitte door Joshua Tree NP te rijden.
Omdat we dus eigenlijk de hele dag (van 10.00 uur tot ong. 16.00 uur) de tijd hebben om van L.A. in Palm Springs te komen, leek het ons een mooie kans om de zuidkust van L.A. nog te zien, zoals Huntington Beach en Laguna Beach (leuk om van dichtbij te zien waar The Hills is opgenomen
).
Het klopt inderdaad dat we dan nogal omrijden, maar we hadden het zo bedacht, omdat we in Palm Springs eigenlijk geen activiteiten in de planning hebben (misschien eind van de middag/begin van de avond de Aerial Tramway richting top van San Jacinto Mountain). Palm Springs is voor ons gewoon een stop over, waarbij we de volgende dag op tijd vertrekken om niet in de allerergste hitte door Joshua Tree NP te rijden.
Omdat we dus eigenlijk de hele dag (van 10.00 uur tot ong. 16.00 uur) de tijd hebben om van L.A. in Palm Springs te komen, leek het ons een mooie kans om de zuidkust van L.A. nog te zien, zoals Huntington Beach en Laguna Beach (leuk om van dichtbij te zien waar The Hills is opgenomen

In 2010 hebben wij in Page ook in het PageBoy motel geslapen.
Viel ons eerlijk gezegd wel wat tegen.
Kamers en bedden waren goed, maar de airco was nogal luidruchtig.
En zonder was het veel te heet!
Het ontbijt 's morgens was te weinig voor zoveel gasten en (zeker naar Amerikaanse maatstaven
) wel héél erg kleine broodjes/muffins.
Zwembad daarentegen was lekker én we hadden een terrasje voor de kamer.
Lekker voor 's avonds met een wijntje of zo.
Viel ons eerlijk gezegd wel wat tegen.
Kamers en bedden waren goed, maar de airco was nogal luidruchtig.
En zonder was het veel te heet!
Het ontbijt 's morgens was te weinig voor zoveel gasten en (zeker naar Amerikaanse maatstaven

Zwembad daarentegen was lekker én we hadden een terrasje voor de kamer.
Lekker voor 's avonds met een wijntje of zo.

Wat betreft overnachting in Page hadden we helaas niet zo heel veel keus meer.
Heel veel accomodaties zaten al vol. Het is uiteindelijk de Page Boy geworden, vanwege de prijs.
Mijn vriend is een hele vaste slaper, dus die zal waarschijnlijk weinig last hebben van de airco, ik zal mijn oordopjes meenemen
.
En een wijntje bij het zwembad maakt het natuurlijk wel weer goed, haha!
Heel veel accomodaties zaten al vol. Het is uiteindelijk de Page Boy geworden, vanwege de prijs.
Mijn vriend is een hele vaste slaper, dus die zal waarschijnlijk weinig last hebben van de airco, ik zal mijn oordopjes meenemen

En een wijntje bij het zwembad maakt het natuurlijk wel weer goed, haha!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 34 Reacties
- 4908 Weergaves
-
Laatste bericht door AVDam
-
- 12 Reacties