Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mavi86: Zuidwest USA mei 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mavi86
Amerika-newbie

Reis Mavi86: Zuidwest USA mei 2013

Bericht door mavi86 »

Hallo allemaal.

Wij hebben het plan om in mei/jun 2013 de bekende rondreis door zuid west usa te gaan maken. ( ja ja duurt helaas nog even en waarschijnlijk begin ik veel te vroeg.. maar voorpret is ook leuk )

Ik ben langzaamaan begonnen met het uitstippelen van de route.
Het enige waar ik niet helemaal uitkom is waar de route te starten en eindigen. Wat zijn de voor en nadelen van het starten en eindigen in een bepaalde stad?

Wat ik nu ben tegengekomen is het volgenden.

Starten en eindigen in SF: scheelt een aantal dagen autohuur daar je in SF geen auto nodig hebt.
Starten en eindigen in LA: Dit is meer persoonlijk en dat is dat ik begin en eindig met mooi weer.
Starten in Phoenix schijnt dan weer wat goedkoper te zijn kwa vlucht.

Oftewel ik ben er nog niet helemaal uit.

Dit is de route die ik tot nu heb.

dag 1: Aankomst SF
dag 2: SF
dag 3: SF-Monterey
dag 4: Monterey-Cambria
dag 5 :Cambria-LA
dag 6: LA
dag 7:LA
dag 8:LA-Kingman
dag 9: Kingman-Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon-Monument Valley
dag 11: MV-Page
dag 12: Page-Bryce
dag 13: Bryce-Zion
dag 14: Zion
dag 15: Zion-Las Vegas
dag 16: Las Vegas
dag 17: Las Vegas-Death Valley
dag 18: Death Valley-Mammoth Lakes
dag 19: Mammoth-Yosemite
dag 20: Yosemite
dag 21 : Yosemite-San Francisco
dag 22 : San Fransisco
dag 23: San Fransisco - home

Nu kan ik de reis starten en eindigen in LA zodat ik begin en eindig met mooi weer.. vind de vrouw ook fijn :)
Of ik start hem in LA en eindig is SF. Dit scheelt wat reistijd tussen LA en SF (highway 1). Deze route lijkt me heel mooi maar het is ook wel lekker om die dagen te spreiden over het tweede gedeelte van de reis, die ik nu wel wat druk (gehaast vind) Wat vinden jullie? is die route mooi genoeg om te laten staan of kan ik die dagen beter verdelen?

Gelukkig heb ik nog ruim de tijd om het eea in orde te maken.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Mavi86 Zuidwest USA mei 2013

Bericht door Hockey »

T/m dag 7 en vanaf dag 22 kan ik je advies geven, de rest weet ik te weinig van.
Mijn eerste advies als je deze optie neemt zou zijn om niet je bezoek aan SF op te knippen. Dan zou ik 2 dagen achter elkaar daar blijven, en dan het liefst aan het eind. Dus op dag 2 direct gaan rijden. Veel mensen zijn dan ook vroeg wakker vanwege he tijdsverschil.
Dan de kustroute zelf, zeer mooi, maar je dient wel bepaalde keuzes te maken. Je kan er voor kiezen om langer te blijven in Monterey en daar het aquarium te doen of de 17 Mile Drive, of beiden, maar dan dien je Cambria over te slaan. Het echte mooie stuk ligt eigenlijk tussen Monterey en Cambria.
Afhankelijk van jouw wensen kan je ervoor kiezen om of Monterey over te slaan, en daar dus niet te stoppen en direct door te rijden naar Cambria. Of om in Monterey te overnachten en Cambria over te slaan en direct naar LA te rijden, of het zo te houden en wat meer tijd te spenderen in zowel Monterey als Cambria.

Doch een hele belangrijke tip, de kustroute wil je niet in het donker rijden. Er is geen straatverlichting en het eerste stuk na Monterey leent zich er ook niet voor om daar lekker te rijden in het donker.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De route is prima :thumbup: .

In Phoenix is het meestal ook warm weer ;-) Dus je zou ook kunnen beginnen in Phoenix (afstand naar de Grand Canyon is korter, dus dan bespaar je je een overnachting) en eindigen in L.A. Maar dan heb je als "nadeel" dat je je auto de hele reis nodig hebt en je extra kosten hebt met betrekking tot parkeren in S.F.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Ik vind je eerste opzet er prima uitzien. Bij de tips uit de vorige berichten kan ik me aansluiten. Ik zou nog wel kijken of je niet meer tijd vrij kunt maken voor Yosemite. Daar ben je nu een hele dag en als het kan zou ik er zeker 2 van maken.
Waar je je reis moet beginnen en eindigen vind ik lastig te zeggen. Elk scenario heeft zijn voors en tegens. Ik zou zeker ook kijken naar de prijzen van de vliegtickets. Wellicht verschilt dit en helpt dit je keuze....

Groetjes Susanne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nog even een aanvulling op mijn bericht, ik durf geen uitspraak te doen waar je het beste kan beginnen en eindigen. Mijn advies is puur gebaseerd op de route die jij als opzet had gemaakt.
mavi86
Amerika-newbie

Re: Reis Mavi86: Zuidwest USA mei 2013

Bericht door mavi86 »

Bedankt voor de racties :thumbup:

Vooralsnog laat ik het begin en einde van de reis nog even op SF

Heb de reis aangepast. De tweede dag gelijk gaan rijden en een dag extra op Yosemite,
@ Hockey, bedankt voor je uitgebreide reactie. Nu vraag ik me alleen af of de rit van Monterery naar LA niet wat te lang is om in 1x te doen. (dus cambria overslaan) google maps laat mij een reistijd van 6 uur en 16 minuten zien.
Dan kan ik denk ik beter van SF naar Cambria rijden met Monterery als lunchstop (+ evt bezoek aan het Aquarium)

1 ma 27-5 Aankomst SF
2 Di 28-5 SF-Monterey
3 wo 29-5 Monterey-Cambria
4 do 30-5 Cambria-LA

5 Vr 31-5 LA
6 za 1-06 LA
7 zo 2-6 LA-Kingman
8 ma 3-6 Kingman-Grand Canyon
9 di 4-6 Grand Canyon-Monument Valley
10 wo 5-6 MV-Page
11 do 6-6 Page-Bryce
12 vr 7-6 Bryce-Zion
13 za 8-6 Zion
14 zo 9-6 Zion-Las Vegas
15 ma 10-6 Las Vegas
16 di 11-6 Las Vegas-Death Valley
17 wo 12-6 Death Valley-Mammoth Lakes
18 do 12-6 Mammoth-Yosemite
19 vr 13-6 Yosemite
20 za 14-6 Yosemite
21 zo 15-6 Yosemite - San Fransisco
22 ma 16-6 San Fransisco
23 di 17-6 San Fransisco - home
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route, ik zou daar niets meer aan veranderen. Met 2 stops tussen SF en La is Monterey en Cambria mooi verdeeld, want met het aquarium en andere bezienswaardigheden (Big Sur, Hearst Castle) heb je voor het eerste tijd meer tijd nodig.
Met 1 stop is Cambria is goede keuze.

Het duurt nog even, maar bekijk op tijd welke accommodatie je in de parken wilt hebben, en reserveer dan zodra het kan. Zeker voor Yosemite is dat heel belangrijk, de mooiste accommodatie is heel snel (een jaar van te voren) volgeboekt.

Marianne
mavi86
Amerika-newbie

Bericht door mavi86 »

Vervelde update :(

We zijn er achter gekomen dat een eigen huis toch wat duurder is als vooraf gehoopt. Na de planning voor USA al een groot gedeelte rond te hebben incl het daarbij horende budget hebben we moeten besluiten om het een jaartje uit te stellen. Het wordt dus pas 2014 waar we onze droomreis zullen gaan maken. We zullen dan wel proberen om een volle maand naar The USA te gaan om het wachten te compenseren hehe.
Ik was er wel goed ziek van.. Ik verheugde me er enorm op. Maargoed. Beter een jaartje langer sparen en de reis goed doen. Dan dat we op de kleintjes moeten gaan letten.

Dus... dit topic zal ik volgend jaar wel weer een keer omhoogs schoppen :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jammer, maar wrs een verstandig besluit. Als je zo'n reis onderneemt moet je zorgen dat die perfekt op je eigen wensen aansluit en dat je financieen je dus niet tegenhouden (tot op zekere hoogte).
Let wel, de route die je opgeschreven hebt is gewoon zeer in orde, dus die kan je zeker een jaar later zo houden ;)
mavi86
Amerika-newbie

Bericht door mavi86 »

Ja heb je idd gelijk in. Een reis van 3 á 4 weken naar the usa kost nu eenmaal wat meer dan een gemiddelde vakantie. voor ons iig :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer