Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis es141: Kees en Es oa Palm Springs

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
es141
Amerika-ontdekker

Reis es141: Kees en Es oa Palm Springs

Bericht door es141 »

Hoera Kees 'moet' voor een conferentie naar Palm Springs en ik mag mee. We plakken er, nu we er toch zijn graag een kleine anderhalve week aan vast.

Vrijdag 23 maart: Ams - Los Angeles en van daaruit met de huurauto naar Palm Spring rijden
Zaterdag 24 maart: Palm Springs
Zondag 25 maart: Palm Springs
Maandag 26 maart: Palm Springs
Dinsdag 27 maart: Palm Springs via Joshua Tree naar San Diego
Woensdag 28 maart: San Diego
Donderdag 29 maart: San Diego naar Phoenix
Vrijdag 30 maart: Phoenix naar Page
Zaterdag 31 maart: Page
Zondag 01 april : Page - Zion
Maandag 02 april : Zion
Dinsdag 03 april : Zion - Las Vegas
Woensdag 04 april : Las Vegas
Donderdag 05 april : Las Vegas
Vrijdag 06 april: Las Vegas - New York - Amsterdam
Zaterdag 07 april: aankomst thuis
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Kees en Es oa Palm Springs

Bericht door jolanxyz »

Phoenix-Page en dan Page snap ik niet... Ik mis de Grand Canyon in dat geheel. Het is niet aan te raden om de Grand Canyon vanuit Page te bezoeken, als dat de bedoeling is. Persoonlijk zou ik San Diego er uit laten en vanuit Palm Springs naar de Grand Canyon gaan en Bryce meepikken. Dus zo:

Vrijdag 23 maart: Ams - Los Angeles en van daaruit met de huurauto naar Palm Spring rijden
Zaterdag 24 maart: Palm Springs
Zondag 25 maart: Palm Springs
Maandag 26 maart: Palm Springs
Dinsdag 27 maart: Palm Springs - Grand Canyon (lange rit)
Woensdag 28 maart: Grand Canyon
Donderdag 29 maart: Grand Canyon - Page
Vrijdag 30 maart: Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam)
Zaterdag 31 maart: Page - Bryce
Zondag 01 april : Bryce - Zion
Maandag 02 april : Zion
Dinsdag 03 april : Zion - Las Vegas
Woensdag 04 april : Las Vegas
Donderdag 05 april : Las Vegas
Vrijdag 06 april: Las Vegas - New York - Amsterdam
Zaterdag 07 april: aankomst thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kees en Es oa Palm Springs

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn eerste gedachte was ook om San Diegoer uit te halen. Het is misschien niet zo ver van Palm Springs, maar het kost je toch wel veel tijd, zeker als je nog naar Joshua Tree wilt. Wij zijn eind december een paar dagen in Riverside geweest en hebben vandaaruit Joshua Tree bezocht. Het was daar heerlijk qua temperatuur en in maart zal het ook prachtig zijn met kans op bloeiende bomen en planten. Ik zou er dan ook voldoende tijd voor uittrekken.
Is er een reden voor Phoenix of is dat opgenomen omdat het de snelste route naar het oosten is? Willen jullie niet naar de Grand Canyon? Zo ja, dan zou ik daar een overnachting plannen.
De route van Jolan is mooi. Je zou daar Joshua Tree aan toe kunnen voegen. Dan blijft er wel wat minder tijd over voor de Grand Canyon, maar daar zou 1 overnachting ook voldoende kunnen zijn.
Bryce kan erg koud zijn, er kan sneeuw liggen, maar het is echt de moeite waard om mee te nemen.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis es141: Kees en Es oa Palm Springs

Bericht door sachasenne »

Ik zou zeker Phoenix laten vallen. Evenals San Diego.
Je doet een grote omweg, enkel om daar te slapen, want verder heb je geen tijd om iets te doen.

Ik zou ook een dag grand canyon laten vallen voor Joshua tree. De temperatuur zal er veel aangenamer zijn en de dag GC-Page heb je tijd genoeg .
Groetjes,
Carine
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

es141 schreef:Hoera Kees 'moet' voor een conferentie naar Palm Springs en ik mag mee. We plakken er, nu we er toch zijn graag een kleine anderhalve week aan vast.
Wat leuk Esther dat je met Kees mee kan naar Palm Springs. Ben heel benieuwd naar je motivatie van de door jouw gekozen route. Jullie hebben al het e.e.a. gezien in het zuidwesten weet ik en ik neem aan dat dit een bewuste keus is?
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Hello allen,

wat Marjan al aangeeft het is niet onze eerste keer in het Zuidwesten.... :mrgreen: wel ( pas ) de twee keer en redelijk kort omdat onze dochter niet mee gaat en het in eerste instantie een zakelijke must is waar we plezier aan vast plakken.

Maar... Palm Springs staat vast en van 3 t/m 6 april Las Vegas ligt vast. Verder willen we ( vooral ik ivm de Antelope Canyon upper en/of lower ) naar Page voor de rest ligt alles open dus als er advies of waardevolle dingen routes zijn houden we ons natuurlijk aanbevolen. ( wat deze reis niet hoeft is GC, Bryce, etc. ) Zion daarintegen zijn we nog niet geweest en lijkt ons zeker de moeite waard ook omdat het mooi 'op de route' van bv Page naar Las Vegas ligt.

@Marjan 't worden 2 bakjes koffie denk ik volgende maand. Ik zorg voor wat lekkers dan.

liefs,
es
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Nog een vraagje qua tijdstip Upper Antelope Canyon. In de zomermaanden is de half twaaf hét tijdstip qua inval van de zon. Hoe is dat eind maart/begin april?

Groeten,
es
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De kans dat de sunbeams de canyonfloor raken is eind maart/begin april uiterst gering. De stralen kunnen wel gedeeltelijk in de canyon vallen . Midday is de beste tijd maar zolang er zonlicht is is een bezoeken aan Upper altijd aanbevolen. Alhoewel AC in het Navajo reservaat ligt is de tijd gelijk aan de tijd in Page. Ben je al eens in Sedona geweest?
Yeehaw
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Hoi Yeehaw,

we zijn nog nooit in Sedona geweest en nemen het op in de route. Dank voor de info over AC.

groeten,
es
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van San Diego kan je in een dag naar Sedona rijden (ca 8 uur via I8, 85, I10, loop west van Phx 101, I17 en 179). Dan zou Phoenix niet nodig zijn tenzij je daar bepaalde plannen hebt.
Van PS via Joshua Tree naar San Diego zal niet meevallen. Maar je kan een andere route nemen via Palm Desert de bergen in via Pines to Pines hw en dan via Temecula naar San Diego of de veel langere route volgen via Anza Borrego en Julian. Julian staat bekend om zijn apple pies en die zijn idd verrukkelijk.
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Route zoals die er nu uit ziet:

Palm Springs - congres
Phoenix - Apache Trail Historic Road
Sedona - nog in te vullen
Page - oa Antelope Canyon
Zion NP - nog in te vullen
Las Vegas - winkelen, je ogen uitkijken etc.

Groeten,
es
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

@Yeehaw, dank voor de tip mbt Sedona. Wat een mooie rode rotsformaties en een pracht van een golfbaan etc. We hadden er een nacht gereserveerd maar ter plekke een tweede nacht erbij geboekt en nog tijd tekort natuurlijk.

Gister net terug gekomen dus nu fijn de bekende jetlag. #dewereldgaatmomenteeltevlug ;)

groeten,
es

ps de Lower AC was geweldig!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe was het weer daar? In Page bedoel ik dan ;)
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Page was weer geweldig! Horseshoe Bend opnieuw bezocht, Glen Canyon Dam tour gedaan en de Lower Antelop Canyon...fantastisch!! Volop zon maar wel veel wind. #korte broek en t-shirt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welkom thuis. Goed om te horen dat jullie zo'n mooie reis hebben gemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer