Samen met mijn vriendin willen we in juni of september het welbekende rondje van Zuidwest Amerika doen in ongeveer 3 weken (mag een dagje meer of minder zijn

Dag 01: Amsterdam - Los Angles
Dag 02: Los Angles
Dag 03: Los Angles
Dag 04: Los Angles - Kingman (via Joshua NP en stukje Route66)
Dag 05: Kingman - Grand Canyon
Dag 06: Grand Canyon - Page
Dag 07: Page
Dag 08: Page - Monument Valley
Dag 09: Monument Valley - Moab (via Canyonlands?)
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Torrey
Dag 12: Torrey - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Bishop / Lee Vining
Dag 18: Bishop / Lee Vining - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: SF
Dag 22: SF
Dag 23: SF - Amsterdam
Zoals jullie zien is het een reis met volle dagen (mede dankzij de uitstap Moab). Waarom Moab? De ouders van mijn vriendin zijn in Phoenix begonnen via Moab naar Las Vegas. Als we over Amerika beginnen vertellen zij keer op keer over de Shaffers Trail (en de Gooseneck voorbij Monument valley) hoe geweldig dit was. Mede hierom willen we graag de uitstap naar Moab. Daarnaast lees ik dat Canyonlands 1 van de ruigste gebieden is?
Onze vraag is of we overal voldoende tijd hebben. Het eerste stuk zal pittig worden: LA naar Kingman (via Joshua Tree NP is dat 7:12 rijden volgens google map) en het stuk van Monument Valley naar Moab. Op weg naar Moab zou ik graag langs de volgende punten willen (wat ook tijd kost):
- Goosenecks State Park
(- Valley of the Gods)
- de Moki Dugway Road
- Natural Bridges National Monument (Mexican hat)
En als we meer tijd in Bryce Canyon willen zitten kunnen we beter niet in Torrey overnachten maar in Boulder. Is dit nodig denken jullie?
Alvast bedankt.
Ow ja:
De google Maps route: Klik hier.
(Op LA - Kingman na zijn dit gewoon de korste wegen. In de wegen moeten we ons nog verdiepen