Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Algarve: reis juli/aug SF-LA-NY

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Algarve
Amerika-ontdekker

Reis Algarve: reis juli/aug SF-LA-NY

Bericht door Algarve »

Hallo allemaal,
Na heel veel onderwerpen op dit forum uitgebreid gelezen te hebben hoop ik dat jullie nog tips hebben betreffende onze reis in juli/aug.
We gaan met z'n vieren, gezin met zoon (19) en dochter (16)
25 juli vertrek Dusseldorf-San Francisco en overnachting SF
26 juli SF, fietsen Golden Gate bridge, Sausolito en Golden Gate Park, Pier 39 en overnachting SF
27 juli SF, Cable Cars, Alcatraz, China town en overnachting SF
28 juli vertrek naar Yosemite via Berkeley (universiteit voor dochter) en overnachting El Portal
29 juli Yosemite en overnachting El Portal
30 juli naar Sequoia en Kings Natinal Park en overnachting Three Rivers
31 juli vertrek Las vegas en overnachting LV
1 augustus LV en overnachting
2 aug LV en overnachting
3 aug naar Grand Canyon South Rim en overrnachting in GC
4 aug Grand canyon, helicoptervlucht en overnachting Williams
5 aug naar Palm Springs via Joshua Tree en overnachting
6 aug palm Springs en overnachting
7 aug Palm Springs en overnachting.
8 aug naar Los Angeles en overnachting
9 aug LA en overnachting
10 aug LA en overnachting
11 aug LA en overnachting
12 aug vlucht naar New York en overnachting
13-14 aug New York
15 aug 's avonds Vlucht NY - Dusseldorf.

Oorspronkelijk was de bedoeling om van Yosemite via Tioga Pas naar Death valley te rijden, overnachting Furnace Creek en dan naar Las Vegas. Echter gezien de te verwachten temperaturen ziet mijn echtgenoot dit helaas niet zitten en heb ik vandaag de reis aangepast.
Verblijf in LA, Palm Springs en NY is voor veel van jullie waarschijnlijk te lang, maar dit is omdat de kids van steden houden en niet alleen maar natuur willen zien.
Ik vind het ontzettend jammer dat we niet in Death Valley komen, maar het is wel een goed excuus om nog een keer terug te gaan :)

Ben benieuwd naar de reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Juli/Aug SF-LA-NY

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al 3 keer met de kinderen in juli/augustus in Death Valley overnacht. Je hebt overal airco, dus van de hitte heb je geen last. Je moet er echter geen wandelingen plannen, maar de uitzichtpunten zijn prachtig, zeker als je er later op de dag of vroeg in de ochtend bent.
Vergis je niet in Palm Srings, ook daar kan het behorolijk zijn. Wat wil je daar 2 dagen doen? Ik zou die tijd liever bij Yosemite gebruiken, of in Sequoia/Kings Canyon. Bedenk wat avontuurlijke wandelingen of ga raften, een beetje natuur zullen de kinderen toch niet erg vinden?

Marianne
Algarve
Amerika-ontdekker

Bericht door Algarve »

Dank voor je reactie!
Wat betreft Death Valley: het lijkt mij schitterend, maar ik heb ervaringen gelezen van mensen die hier inderdaad alleen maar binnen hebben gezeten bij aankomst in Furnace Creek. Dat was eigenlijk niet wat mijn bedoeling hier was. Ook lees ik op internationale fora dat Amerikanen zich ver houden van Death Valley in de zomermaanden....40 tot 50 graden is wel erg warm. Daarbij vertelde een kennis dat zij Sequoia zo mooi vonden en dat moet nu dus de vervanging zijn van Death Valley.
In Palm Springs komen we pas 's avonds aan, na een lange rit. Oorspronkelijk was hier 1 overnachting gepland, maar we willen hier nu eerst een dag relaxen en de dag erna naar Mount San Jacinto met de aerial tram en dochterlief wil Palm Springs zien.
Groet Liesbeth.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat je 3 nachten Palm Springs had, maar dan lees ik het niet goed?
Ik zou echt meer tijd voor Sequoia uittrekken, het is een enorm groot park. Kings Canyon is ook prachtig, ik kan aanraden om de scenic byway te rijden. Kijk maar eens in ons 2006-verslag voor Sequoia/Kings Canyon.

Wij hebben onze tijd in DV altijd zo gepland dat we er vrij laat aankwamen. Dan de uitzichtpunten bekijken, eten, zwemmen en naar bed. En weer vroeg op. Je zit dan nauwelijks binnen. Maar in de winter kun je er natuurlijk veel meer doen.

Marianne
Algarve
Amerika-ontdekker

Re: Reis Algarve: reis juli/aug SF-LA-NY

Bericht door Algarve »

Zoooo leuk om de verslagen te lezen!
Ik moet me nog verdiepen in de precieze dagindeling in de parken. Omdat ik pas eind december wist of ik 3 weken vakantie zou hebben hebben we ook pas 2 weken geleden de vluchten kunnen boeken en vorige week de hotels ingevuld.
We hebben 3 overnachtingen in Palm Springs, komen laat aan ....slapen.....rustdag......slapen.......naar M.S Jacinto en shoppen....slapen en vertrek naar LA.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Algarve: reis juli/aug SF-LA-NY

Bericht door gleuknie »

Ik zou aangezien jullie in de zomermaanden gaan toch kiezen om niet via Sequoia N.P. te reizen, maar via de prachtige Tioga Road. Die mis ik nu in jullie route. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen overnachten in Lee Vining of Mammoth Lakes. Bij Lee Vining heb je ook nog Bodie (ghosttown) en Mono Lake. En daarna kom ik dan ook op Death Valley. Wij zaten afgelopen zomer 3 nachten in Death Valley, 1 van mijn favoriete N.P.'s, dus zal mijn mening vast niet als objectief worden gezien. :lol: Als je Death Valley wel wilt bezoeken, maar niet van de hitte houdt, is een overnachting juist aan te raden. Als je gewoon in de avond uren aankomt, kun je de dag erna in de iets minder hete ochtenduren het park bezoeken en als het jullie dan te heet onder de voeten wordt, kun je altijd nog verder reizen richting Las Vegas.

28 juli vertrek naar Yosemite via Berkeley (universiteit voor dochter) en overnachting El Portal
29 juli Yosemite en overnachting El Portal
30 juli El Portal - Lee Vining
31 juli Lee Vining - Death Valley
1 augustus Death Valley - Las Vegas

Drie nachten Palm Springs is wel heel veel. Ik had me er ook heel veel van voorgesteld in 2009, maar het viel me eigenlijk behoorlijk tegen. Het mooiste daar was de Aerial Tramway omhoog. In Palm Springs is een temperatuur van 40+ trouwens ook vrij normaal in de zomer.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer