Ik lees al een tijd mee hier op het forum sinds we plannen hebben om een rondreis door California, Nevada, Arizona en Utah te maken. En nu is het punt dan naderbij gekomen om te gaan boeken.
We zijn met 4 volwassenen (waarvan er wegens beperkt zicht echter maar 2 kunnen rijden) en willen in mei vertrekken. We hebben ons her en der wat laten adviseren door vrienden, kennissen en reisbureaus. Maar nu wil ik onze route ook graag nog even bij jullie voorleggen. Hij ziet er als volgt uit:
Datum Plaats
12-05-12 Los Angeles, Californie
13-05-12 Laughlin, Nevada
14-05-12 Grand Canyon, Arizona
15-05-12 Grand Canyon, Arizona
16-05-12 Page, Arizona
17-05-12 Monument Valley, Arizona
18-05-12 Arches, Utah
19-05-12 Capitol Reef, Utah
20-05-12 Bryce Canyon, Utah
21-05-12 Zion, Utah
22-05-12 Las Vegas, Nevada
23-05-12 Bakersfield, Californie
24-05-12 Three Rivers, Californie
25-05-12 Yosemite (in het park), Californie
26-05-12 Yosemite (in het park), Californie
27-05-12 San Francisco, Californie
28-05-12 San Francisco, Californie
29-05-12 San Francisco, Californie
30-05-12 Carmel/Monterey, Californie
31-05-12 Santa Barbara, Californie
01-06-12 Marina Del Rey, Californie
De rest van de groep gaat nogal op mijn beoordeling af wegens goede ervaringen in het verleden. (Bieden geen garantie voor de toekomst...
1. Tussen LA en GC maken we een stop in Laughlin, vooral om het stuk even op te breken, maar in Laughlin is niets te beleven. Is het toch verstandiger om bijvoorbeeld 1 nacht extra in LA te blijven en dan de derde dag 's ochtends te vertrekken richting GC?
Aan de ene kant is wat extra tijd in LA denk ik nooit weg, want we zouden bijvoorbeeld de Universal Studios willen bezoeken, maar er ligt ook veel moois op de route van LA naar GC, zoals Joshua Tree NP. Of redden we zulke uitstapjes ook wel als we ineens van LA naar GC zouden rijden? (8 uur onderweg als ik me niet vergis)
2. Hoe vinden jullie de verhoudingen tussen het aantal nachten en de nationale parken? We zijn geen mensen die echt tot het uiterste willen gaan binnen een park, maar we willen er wel zoveel mogelijk redelijk gezien hebben. Is dit realistisch?
3. We denken dat Las Vegas ons als niet-gokkers niet heel erg zal trekken. Ook denk ik dat er qua stedenbouw wel mooiere plekken zijn in de US, of gaan we er toch spijt van krijgen als we hier maar 1 avond naartoe gaan? Zo ja, wat zouden jullie opofferen.
Het opofferen van 1 of meer parken lijkt me een zware keus, maar misschien zien jullie dat als noodzakelijk. Ik weet dat deze route kan, maar is er dan ook nog wel genoeg tijd om alles op te nemen? Ik hoor graag jullie meningen.