Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Qonstrukt: 23 dagen - 4 pers - CA, NV, AZ, UT

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Qonstrukt
Amerika-newbie

Reis Qonstrukt: 23 dagen - 4 pers - CA, NV, AZ, UT

Bericht door Qonstrukt »

Hallo,

Ik lees al een tijd mee hier op het forum sinds we plannen hebben om een rondreis door California, Nevada, Arizona en Utah te maken. En nu is het punt dan naderbij gekomen om te gaan boeken. :)
We zijn met 4 volwassenen (waarvan er wegens beperkt zicht echter maar 2 kunnen rijden) en willen in mei vertrekken. We hebben ons her en der wat laten adviseren door vrienden, kennissen en reisbureaus. Maar nu wil ik onze route ook graag nog even bij jullie voorleggen. Hij ziet er als volgt uit:

Datum Plaats
12-05-12 Los Angeles, Californie
13-05-12 Laughlin, Nevada
14-05-12 Grand Canyon, Arizona
15-05-12 Grand Canyon, Arizona
16-05-12 Page, Arizona
17-05-12 Monument Valley, Arizona
18-05-12 Arches, Utah
19-05-12 Capitol Reef, Utah
20-05-12 Bryce Canyon, Utah
21-05-12 Zion, Utah
22-05-12 Las Vegas, Nevada
23-05-12 Bakersfield, Californie
24-05-12 Three Rivers, Californie
25-05-12 Yosemite (in het park), Californie
26-05-12 Yosemite (in het park), Californie
27-05-12 San Francisco, Californie
28-05-12 San Francisco, Californie
29-05-12 San Francisco, Californie
30-05-12 Carmel/Monterey, Californie
31-05-12 Santa Barbara, Californie
01-06-12 Marina Del Rey, Californie

De rest van de groep gaat nogal op mijn beoordeling af wegens goede ervaringen in het verleden. (Bieden geen garantie voor de toekomst... :D ) Maar er zitten voor mij nog wat twijfelpuntjes in:

1. Tussen LA en GC maken we een stop in Laughlin, vooral om het stuk even op te breken, maar in Laughlin is niets te beleven. Is het toch verstandiger om bijvoorbeeld 1 nacht extra in LA te blijven en dan de derde dag 's ochtends te vertrekken richting GC?
Aan de ene kant is wat extra tijd in LA denk ik nooit weg, want we zouden bijvoorbeeld de Universal Studios willen bezoeken, maar er ligt ook veel moois op de route van LA naar GC, zoals Joshua Tree NP. Of redden we zulke uitstapjes ook wel als we ineens van LA naar GC zouden rijden? (8 uur onderweg als ik me niet vergis)

2. Hoe vinden jullie de verhoudingen tussen het aantal nachten en de nationale parken? We zijn geen mensen die echt tot het uiterste willen gaan binnen een park, maar we willen er wel zoveel mogelijk redelijk gezien hebben. Is dit realistisch?

3. We denken dat Las Vegas ons als niet-gokkers niet heel erg zal trekken. Ook denk ik dat er qua stedenbouw wel mooiere plekken zijn in de US, of gaan we er toch spijt van krijgen als we hier maar 1 avond naartoe gaan? Zo ja, wat zouden jullie opofferen.

Het opofferen van 1 of meer parken lijkt me een zware keus, maar misschien zien jullie dat als noodzakelijk. Ik weet dat deze route kan, maar is er dan ook nog wel genoeg tijd om alles op te nemen? Ik hoor graag jullie meningen. :)
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Qonstrukt: 23 dagen - 4 pers - CA, NV, AZ, UT

Bericht door Hockey »

Op heel veel plekken (parken) ben je slechts zeer kort. Ik denk dat je teveel rondracet en te weinig tijd neemt voor veel zaken.
Waarom de stop in Santa Barbara?
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik ben het met Hockey eens in sommige national parks ben je wel erg kort. Een dag Moab met alleen Arches is veel te weinig. Je hebt dan geen tijd voor Canyonland NP
en Deadhorse State Park en er zijn nog meer mooie dingen rond Moab. Hetzelfde geldt voor Zion een dag is echt te kort.
Ik zou Moab en Capitol Reef weglaten dat geeft al wat meer ruimte. Je kunt dan van Page naar Bryce en dan Zion.
Van Las Vegas ga je via Three Rivers naar Yosemite zonder dat je Death Valley bezoekt. Vind ik ook een rare keuze. De kans is groot dat je niet naar Yosemite kunt
via de Tioga Pass in mei, je zult dan wel onderlangs Sequoia NP moeten, maar om dan te overnachten in Three Rivers vind ik niet zo'n gunstige keuze.

Verder het laatste stuk van San Francisco naar Los Angeles daarvoor is een overnachting genoeg die zou je kunnen doen in Carmel/Montery maar dan nog een overnachting
in Santa Barbara bij zo'n een vol schema is niet echt praktisch.

Verder schrijf je dat jullie tot het uiterste willen gaan in de NP's maar in de meeste NP zijn jullie gewoon veel te kort, behalve Yosemite.
En ja, keuzes maken is altijd moeilijk om dat de punten gewoon allemaal ontzettend mooi zijn. Maar ja het is niet anders. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmm, willen jullie alles van te voren boeken of kan je tijdens de rit ook nog het een en ander boeken? Het wel of niet open zijn van de tioga pass (zeg maar tussen mammoth lakes en yosemite village) kan je vakantie een aantal dagen omgooien.

Ik snap de keuze van de overnachting in Death Valley misschien wel, als je 'dichtbij' in Las Vegas die dag start. Is de Tioga pass dicht, rij dan naar kernville ipv Bakersfield. En ik denk dat jullie de dag erna naar Sequoia & Kings Canyon NP willen. Ook daar zou evt nog sneeuw kunnen liggen, maar als je dat kunt doen, rij er alleen doorheen en stop bij wat highlights (general sherman tree bv) en rij dan door naar bv Oakhurst of El Portal. De 2 dagen erna dan in Yosemite slapen.

Is de pass wel open, dan zou ik vanaf Las Vegas naar Lone Pine of Mammoth Lakes rijden en de dag erna via de tioga pass naar Yosemite Village rijden, of waar je in Yosemite overnacht. Daar moet je even voor op de .gov pagina kijken.

Over Las Vegas verschillen de meningen enorm. De een kan er (ook zonder gokken) makkelijk een week doorbrengen, de ander heeft het in 1 dag wel gezien. Een rondje lopen over de strip ben je wel een paar uur mee zoet. Wil je ook de hotels en de malls bezoeken dan heb je denk ik langer nodig. Freemont street is ook leuk voor een paar uur. Het is maar waarvoor je gaat.

Op dag 2 rij je van LA naar Laughlin? Als je een pretpark in LA wilt meepakken, doe dat dan aan het eind van de vakantie. Dag 2 ben je door het tijdsverschil wrs erg vroeg wakker en dan zou je dus voor de spits al LA uit kunnen zijn. Je zou dan bv 's Joshua Tree NP een stuk mee kunnen pakken, of Palm Springs (tramway) en vanuit daar rij naar Needles en pak vanaf daar de route66 via oatman naar Kingman en overnacht daar zou ik dan zeggen.

Wat wil je de laatste 2 dagen doen in st barbara en marina del rey? Ik zou dan 2 uur doorrijden naar LA (marina del rey dan denk ik in jou geval) en dat 2 dagen als uitvalbasis nemen. En pak dan bv je pretpark mee.

En dan nog een laatste vraag eigenlijk.....Wat moet ik me voorstellen bij beperkt zicht? Daarmee wil ik aangeven dat heel veel dingen in Amerika voor mensen met rolstoel/kinderwagen toegangkelijk zijn. Maar je moet zelf even bepalen of ze over moeilijk begaanbare trails/hikes ed kunnen gaan, vooral in de NP's.

Ik vind het persoonlijk prachtig om natuur vanuit de auto al rijdend te bekijken en af en toe eens een stop te maken. Ik hoef echt niet al de hikes/trails ed te lopen. Ok, voor sommige dingen moet je wel een wandeling overhebben. Als ik de hele dag achterin zou zitten zou het compleet anders zijn!
Maar gebruik googlemaps.com eens (zet em op km's) om goed de afstanden en vooral ook de tijd die erbij staat te bekijken.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou Moab voor maar 1 nachtje sowieso al vergeten. Ook als je geen wandelingen gaat maken.
Is het verder geen optie om te starten in Los Angeles en te eindigen in San Francisco? Daar bespaar je meteen een aantal dagen mee die je zou kunnen verdelen in je route. Dan zou ik alsnog Moab vergeten. Een overnachting in Death Valley is overigens ook een aanrader.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Ik begrijp niet goed waarom jullie heen en terug op Los Angeles willen vliegen, maar geen tijd nemen voor de stad. Als LA jullie weinig zegt (wat kan) dan vlieg je beter op een andere stad. Nu heb je enkel de nadelen van LA (druk) zonder daar leuke plaatsen tegenover te stellen.

Je kunt bijvoorbeeld beginnen in Phoenix en eindigen en Los Angeles. Of beginnen in Los Angeles en eindigen in San Francisco. Meestal kost dit niet meer (ook niet voor de auto).

Verder is het zoals hierboven aangegeven soms wat gehaast. Ik zou sowieso van Monument Valley ineens naar Capitol Reef rijden.
Qonstrukt
Amerika-newbie

Bericht door Qonstrukt »

Bedankt voor alle reacties. :)
Ik moet zeggen dat het ook wel erg tegenvalt om zoiets van tevoren te plannen terwijl vooral de afstanden nog moeilijk te bevatten zijn. Ik zie daarom nu ook wel wat gaten dankzij jullie en ben wat zaken aan het heroverwegen. De reden dat we echter vooruit plannen is omdat we met 4'en zijn en eigenlijk zo min mogelijk 'discussie' voor onderweg willen veroorzaken en geen tijd kwijt willen zijn aan het zoeken naar hotels en uitstippelen van alternatieve routes.
Ik ben namelijk nogal een draaikont wat dat betreft, en ik ben dus bang dat ik dan onderweg meer tijd kwijt ben met planning dan met genieten.
Verder:

- Ik denk dat we inderdaad Santa Barbara als overnachting gaan weglaten. Zo hebben we toch nog iets praktisch aan ons bezoek aan Los Angeles. De reden dat we er wel sowieso wilden starten is om in ieder geval toch nog even door Hollywood te rijden bijvoorbeeld. Daarnaast lijkt ons de weg van SF terug naar LA te mooi om ook niet mee te pakken, ook al is er best een risico op veel laaghangende mist.

- Dat we de parken niet heel goed kunnen bekijken doordat we overal maar 1 nacht blijven leek me al vanzelfsprekend, maar ik denk dat wij al heel veel indrukken op doen door er vooral doorhen (langs) te rijden en te stoppen bij de bekende views. Op sommige dagen kunnen we dan wellicht toch nog een korte wandeling ergens meepikken.

- Over het stuk tussen Las Vegas en Yosemite ben ik nu niet zo zeker meer. Ik ben me ervan bewust dat de Tioga Pass mogelijk nog gesloten is, maar ik had eigenlijk nog niet eens gekeken wat voor invloed dit op de route kan hebben. Daar ga ik dus sowieso nog even induiken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat denk je precies in Hollywood te zien? En welke plekken wil je precies doorheen rijden?

Een tip aangaande afstanden bevatten, zet elk stuk wat je wil rijden in Google maps. En let dan vooral op de reistijd die daar opgegeven wordt. Dit is de pure rijtijd, dus zonder stops.
Qonstrukt
Amerika-newbie

Bericht door Qonstrukt »

Ja, daar ben ik ondertussen mee bezig geweest, ik zit alleen in dubio met de Tioga Pass. We zitten erover te denken om te verblijven in Curry Village in Yosemite, daar zijn ook wat negatieve ervaringen mee, maar wij zien het als een soort van luxe kampeerstop waardoor we veel negatieve ervaringen niet perse als negatief zien. We zijn allemaal wel wat kamperen gewend, en daarom lijkt ons dat natuurlijk hartstikke leuk. Het probleem is echter we dit wel van tevoren moeten boeken, het risico dat het daar vol zit blijkt best hoog te zijn aangezien het me nu al niet eens meer lukt om via bepaalde sites te reserveren voor die periode.

Stel dat we dan via de Tioga Pass zouden kunnen gaan, dan zouden we een dag langer in LV kunnen blijven omdat de route iets korter is, of we nemen wat extra tijd voor bijvoorbeeld Mammoth Lake. Maar ik zie dan niet hoe we Sequoia NP nog in onze planning kunnen krijgen, terwijl het voor ons een must is om hier in ieder geval de highlights te gaan bekijken. (General Sherman etc. plus het bos zelf natuurlijk.)

We moeten dus kiezen voor Sequoia en Kings, of Tioga Pass en de lakes daarvoor. We kunnen de optie ook nog vrij houden door nog geen hotels te boeken tussen LV en Yosemite. Maar is de Tioga Pass dan echt zo'n hoogtepunt dat we daarvoor de andere twee NP's beter over kunnen slaan?

Nogmaals bedankt voor al het nuttige commentaar. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou gewoon Curry village boeken, via http://www.yosemitepark.com kun je tot een week van te voren gratis annuleren.
Het maakt qua tijd niet veel uit hoe je rijdt, want als je de Tioga Pass neemt is er voldoende te zien onderweg met Bodie, Alabama Hills, Mono Lake etc, en natuurlijk de bezienswaardigheden langs de Tioga Road.
Sequoia's kun je ook in Yosemite zien (Mariposa grove, Merced Grove, Tuolumne Grove). Je hebt dan geen tijd voor Sequoia maar ook als je onderlangs rijdt heb je weinig tijd voor Sequoia en Kings Canyon NP.
Zie onze 2004/2006 en 2008 verslagen voor de route via de Tioga Road. In 2006 hebben wij beide routes gedaan: via Sequoia/Kings Canyon en via de Tioga Pass.
Zijn de tickets al geboekt? Als je in SF vertrekt/eindigt ben je nog een paar dagen later in Yosemite en dus meer kans op open wegen.

Marianne
Qonstrukt
Amerika-newbie

Bericht door Qonstrukt »

Die zal ik zeker even gaan lezen. :)
We vliegen overigens expres via LA omdat we bij eventuele vertragingen etc. liever daar tijd verliezen dan is SF. We hebben wel een aantal zaken die in onze ogen het belangrijkste zijn om niet te missen vandaar dat sommige keuzes er misschien wat raar uit zien op het eerste gezicht. :) Net als alle parken op de route na de Grand Canyon, daarvan willen we er maar een paar echt binnen rijden, voor de rest zal het ook veel van het landschap genieten worden natuurlijk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer