Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis VanAatjes: ZW Amerika
Reis VanAatjes: ZW Amerika
Hoi Amerika liefhebbers,
Wij (gezin van 4, ouders en twee kids van 12 en 15 jaar) gaan in de zomer van 2012 voor het eerst naar Amerika. We hebben, na veel lezen op diverse sites, de onderstaande reis samengesteld. We zullen reizen per huurauto en verblijven in hotels.
Als er forumleden zijn die nog tips hebben voor op de lokaties die we gaan bezoeken, dan zijn die welkom.
Dag 1: Amsterdam via Houston naar San Francisco
Dag 2: San Francisco (Alcatraz)
Dag 3: San Francisco - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Visalia
Dag 6: Three Rivers (Sequoia Tree SP en Kings Canyon)
Dag 7: Three Rivers - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon (*1)
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 14: Page - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon (helicoptervlucht)
Dag 18: Grand Canyon - Sedona
Dag 19: Sedona (Red Rock Country)
Dag 20: Sedona - Blythe
Dag 21: Blythe - Palm Springs
Dag 22: Palm Springs (Yosua Tree NP)
Dag 23: Palm Springs - Los Angeles
Dag 24: Los Angeles (Universal Studios, Rodeo Drive)
Dag 25: Los Angeles - New York
Dag 26: New York
Dag 27: New York
Dag 28: New York - Amsterdam
(*1) Is het haalbaar om onderweg vanuit Las Vegas naar Bryce Canyon het Valley of Fire State Park te bezoeken? Dit schijnt ook een heel mooi park te zijn, alleen zijn we die dag al bijna 5 uur onderweg. Wie heeft hier ervaring mee?
We zijn benieuwd naar eventuele tips van jullie.
M.vr.gr.
Van Aatjes
Wij (gezin van 4, ouders en twee kids van 12 en 15 jaar) gaan in de zomer van 2012 voor het eerst naar Amerika. We hebben, na veel lezen op diverse sites, de onderstaande reis samengesteld. We zullen reizen per huurauto en verblijven in hotels.
Als er forumleden zijn die nog tips hebben voor op de lokaties die we gaan bezoeken, dan zijn die welkom.
Dag 5: Yosemite NP - Visalia
Dag 6: Three Rivers (Sequoia Tree SP en Kings Canyon)
Dag 7: Three Rivers - Death Valley
Dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon (*1)
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 14: Page - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon (helicoptervlucht)
Dag 18: Grand Canyon - Sedona
Dag 19: Sedona (Red Rock Country)
Dag 20: Sedona - Blythe
Dag 21: Blythe - Palm Springs
Dag 22: Palm Springs (Yosua Tree NP)
(*1) Is het haalbaar om onderweg vanuit Las Vegas naar Bryce Canyon het Valley of Fire State Park te bezoeken? Dit schijnt ook een heel mooi park te zijn, alleen zijn we die dag al bijna 5 uur onderweg. Wie heeft hier ervaring mee?
We zijn benieuwd naar eventuele tips van jullie.
M.vr.gr.
Van Aatjes
Laatst gewijzigd door VanAatjes op 13 dec 2011, 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
-
osmleerdam
- Amerika-ontdekker
Re: Reis VanAatjes NW Amerika
Dit is een binnenlandse vlucht neem ik aan?
Dit is een binnenlandse vlucht neem ik aan?
Re: Reis VanAatjes NW Amerika
Klopt, dit is een binnenlandse vlucht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis VanAatjes: ZW Amerika
Ik zou een aantal dingen anders in gaan delen. Liggen de hotels al vast?
Marianne
Marianne
-
osmleerdam
- Amerika-ontdekker
Ik zou Washington DC toevoegen. Is maar 3 uurtjes met de trein vanaf New-York.
Ik zou voor Sequoia niet in Visalia gaan zitten, dit is een eind rijden. Veel dichterbij is het plaatsje Three Rivers, of zoek een overnachting in het park zelf.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
Hoi Nicole,
We hebben het hotel omgezet naar Three Rivers. Dank voor je tip.
De hotels worden nl. deze week geboekt/bevestigd, dus was het nog mogelijk te wijzigen.
M.vr.gr. Van Aatjes
We hebben het hotel omgezet naar Three Rivers. Dank voor je tip.
De hotels worden nl. deze week geboekt/bevestigd, dus was het nog mogelijk te wijzigen.
M.vr.gr. Van Aatjes
Laatst gewijzigd door VanAatjes op 13 dec 2011, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gijs&Kelly
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik mis Zion in jullie route. Is dat bewust? Als het mogelijk is zou ik er 1 nacht Bryce voor inruilen. Je krijgt dan Las Vegas - Zion - Bryce. De afstanden zijn kort, als je 's ochtends op tijd uit Las Vegas vertrekt heb je de hele middag voor Zion, eventueel ook de volgende ochtend en in de middag kun je dan naar Bryce. In een middag kun je al veel van dat park zien.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ook een hele dag Monument Valley is, mijns inziens, te veel. Eén overnachting vind ik voldoende. Het was overigens wel één van onze hoogtepunten tijdens die vakantie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er nog wat te wijzigen is, zou ik dat zeker doen!
Misschien ook goed om de hotels eerst hier voor te leggen, want ik begrijp dag je die via een reisbureau wilt boeken? Hou er dan rekening mee dat die vaak hotels op minder gunstige plaatsen hebben.
Wat de route betreft: inderdaad een dag minder Monument Valley. Een middag en/of ochtend is voldoende.
Je vraagt je af of je tussen Las Vegas en Bryce wel tijd hebt voor Valley of Fire terwijl je Zion helemaal niet noemt. Zeker met kinderen zou ik daar een dag (2 nachten) voor uittrekken. Voor Bryce is dan 1 nacht voldoende.
Eventueel heb je voor Page ook aan 1 nacht voldoende, zeker als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt bezoeken, maar 2 nachten is ook prima, dan kun je Lake Powell en de Glen Canyon Dam bezoeken.
Tussen Sedona en Palm Springs zou ik niet in Blythe gaan overnachten, maar in 1 keer doorrijden. Ook 2 nachten Palm Springs lijkt mij veel, het is door vreselijk heet in de zomer.
Je houdt dan tijd over voor Yosemite en Sequoia. Je zou ook Sequoia over kunnen slaan en in plaats daarvan via de Tioga Pass naar Death Valley kunnen rijden. Op die manier zie je meer van Yosemite en je kunt ook Bodie bezoeken.
Met kinderen is het mooi om zeker 2 of meer dagen voor Yosemite uit te trekken. Je kunt daar zwemmen, fietsen, paardrijden, raften en wandelen, sequoia's bekijken, naar Glacier Point, de Panorama Trail lopen etc.
Kijk eens in ons 2008-verslag of een van de oudere verslagen voor Zion, Yosemite, etc met kinderen.
Marianne
Misschien ook goed om de hotels eerst hier voor te leggen, want ik begrijp dag je die via een reisbureau wilt boeken? Hou er dan rekening mee dat die vaak hotels op minder gunstige plaatsen hebben.
Wat de route betreft: inderdaad een dag minder Monument Valley. Een middag en/of ochtend is voldoende.
Je vraagt je af of je tussen Las Vegas en Bryce wel tijd hebt voor Valley of Fire terwijl je Zion helemaal niet noemt. Zeker met kinderen zou ik daar een dag (2 nachten) voor uittrekken. Voor Bryce is dan 1 nacht voldoende.
Eventueel heb je voor Page ook aan 1 nacht voldoende, zeker als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt bezoeken, maar 2 nachten is ook prima, dan kun je Lake Powell en de Glen Canyon Dam bezoeken.
Tussen Sedona en Palm Springs zou ik niet in Blythe gaan overnachten, maar in 1 keer doorrijden. Ook 2 nachten Palm Springs lijkt mij veel, het is door vreselijk heet in de zomer.
Je houdt dan tijd over voor Yosemite en Sequoia. Je zou ook Sequoia over kunnen slaan en in plaats daarvan via de Tioga Pass naar Death Valley kunnen rijden. Op die manier zie je meer van Yosemite en je kunt ook Bodie bezoeken.
Met kinderen is het mooi om zeker 2 of meer dagen voor Yosemite uit te trekken. Je kunt daar zwemmen, fietsen, paardrijden, raften en wandelen, sequoia's bekijken, naar Glacier Point, de Panorama Trail lopen etc.
Kijk eens in ons 2008-verslag of een van de oudere verslagen voor Zion, Yosemite, etc met kinderen.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Jullie hebben in ieder geval goed gekozen voor een rustige route. Ik zou ook de verdeling iets anders maken en zeker Zion toevoegen in je route.:
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite Of Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Yosemite - Lee Vining Of Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Lee Vining - Death Valley Of Sequoia/Kings Canyon - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Page
Dag 15: Page
Dag 16: Page - Monument Valley
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Sedona
Dag 20: Sedona
Dag 21: Sedona - Palm Springs
Dag 22: Palm Springs - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Op deze manier heb je meer tijd voor Valley Of Fire op dag 11. Je zou inderdaad zoals Marianne al aangaf kunnen overwegen om Sequoia/Kings Canyon over te slaan en over de prachtige Tioga Road te reizen richting Lee Vining. Zo zou je ook een extra overnachting toe kunnen voegen aan Yosemite zelf.
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite Of Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Yosemite - Lee Vining Of Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Lee Vining - Death Valley Of Sequoia/Kings Canyon - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Page
Dag 18: Grand Canyon
Dag 20: Sedona
Dag 21: Sedona - Palm Springs
Dag 22: Palm Springs - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Op deze manier heb je meer tijd voor Valley Of Fire op dag 11. Je zou inderdaad zoals Marianne al aangaf kunnen overwegen om Sequoia/Kings Canyon over te slaan en over de prachtige Tioga Road te reizen richting Lee Vining. Zo zou je ook een extra overnachting toe kunnen voegen aan Yosemite zelf.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou ook kiezen voor de route van René en dan i.p.v. Sequoia/Kings Canyon via de Tioga Pass naar Death Valley gaan.
Je kunt dan na de mooie route over de Pass of in Lee Vining of in Mammoth Lakes overnachten. Maar onderweg kun je
wel nog Bodie en Mono Lake meepikken. En het is al vaker gezegd Palm Spring is bloedheet in juli dus daar moet je echt niet
te lang blijven.
Je kunt dan na de mooie route over de Pass of in Lee Vining of in Mammoth Lakes overnachten. Maar onderweg kun je
wel nog Bodie en Mono Lake meepikken. En het is al vaker gezegd Palm Spring is bloedheet in juli dus daar moet je echt niet
te lang blijven.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Allen dank voor jullie reacties. De hotels lagen echter al vast, dus wat dat betreft boeken we liever niet meer om.
Zijn er nog tips op de plaatsen die we bezoeken? In de steden San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, New York, die we bezoeken, hebben we slechts beperkte tijd. Wat mogen we niet missen?
Dit geldt eveneens voor de parken die we bezoeken. Bijvoorbeeld in Page zijn er veel mogelijkheden om te bezoeken (zoals Antilope Canyons, Horseshoe Bend, Lake Powell). Wie heeft daar ervaring mee?
M.vr.gr. de Van Aatjes
Zijn er nog tips op de plaatsen die we bezoeken? In de steden San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, New York, die we bezoeken, hebben we slechts beperkte tijd. Wat mogen we niet missen?
Dit geldt eveneens voor de parken die we bezoeken. Bijvoorbeeld in Page zijn er veel mogelijkheden om te bezoeken (zoals Antilope Canyons, Horseshoe Bend, Lake Powell). Wie heeft daar ervaring mee?
M.vr.gr. de Van Aatjes
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kun je hotels echt niet omboeken vaak kan dat kosteloos en de route die René voorstelt is veel evenwichtger.. ik zou zeker ook omwille van rust Sequoia laten vallen.
Antelope Canyon hebben velen ervaring mee, lees maar eens wat reisverslagen. Zorg wel dat je daar ( bij de Upper) reserveert want in hoogseizoen kan het anders vol zijn. ~Rond het middaguur is het mooiste licht in de Slot canyon van Antelope. Als je niet reserveert kun je de Lower Antelope Canyn bezoeken, die kun je beter op een vroeger tijdstip bezoeken.
Lake Powell is heerlijk om te zwemmen (nabij Wahweap kan dat) of evt ene dure jetski te huren.
Wandelen in Bryce is heerlijk... Queens Garden Trail, Navajo Loop en dan via Waal Street omhoog geweldig mooi. Duur ongeveer 3 uur op je gemak. Dta kan dus op een ochtend de middag ervoor zou je naar de achterkant van het park kunnen rijden (het is een doodlopende weg) en daar kijken. Sla vooral Bryce Point niet over...
SF zou ik stukje China Town en bij Russian Hill die kronkel straat meepakken. Ik vond Alamo Square erg leuk ... de gekleurde huizen (painted ladies). Als je een dagkaart voor OV neemt kun je de bus en cable car pakken voor $13 stap je dan op en af overal.
LV ben ik geen fan van vanwege de drukte herrie en hitte. Maar er is heel veel te doen en zien.
Los Angeles is een topic over... gemaakt door Rivercola. Ik vond het leuk om Hollywood sign te zien...
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... es#p665570
Antelope Canyon hebben velen ervaring mee, lees maar eens wat reisverslagen. Zorg wel dat je daar ( bij de Upper) reserveert want in hoogseizoen kan het anders vol zijn. ~Rond het middaguur is het mooiste licht in de Slot canyon van Antelope. Als je niet reserveert kun je de Lower Antelope Canyn bezoeken, die kun je beter op een vroeger tijdstip bezoeken.
Lake Powell is heerlijk om te zwemmen (nabij Wahweap kan dat) of evt ene dure jetski te huren.
Wandelen in Bryce is heerlijk... Queens Garden Trail, Navajo Loop en dan via Waal Street omhoog geweldig mooi. Duur ongeveer 3 uur op je gemak. Dta kan dus op een ochtend de middag ervoor zou je naar de achterkant van het park kunnen rijden (het is een doodlopende weg) en daar kijken. Sla vooral Bryce Point niet over...
SF zou ik stukje China Town en bij Russian Hill die kronkel straat meepakken. Ik vond Alamo Square erg leuk ... de gekleurde huizen (painted ladies). Als je een dagkaart voor OV neemt kun je de bus en cable car pakken voor $13 stap je dan op en af overal.
LV ben ik geen fan van vanwege de drukte herrie en hitte. Maar er is heel veel te doen en zien.
Los Angeles is een topic over... gemaakt door Rivercola. Ik vond het leuk om Hollywood sign te zien...
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... es#p665570
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
We hebben van de reisorganisatie begrepen dat op dit moment meestal nog kostenloos kan worden omgeboekt. Dat wetende, hebben we toch wat wijzigingen opgenomen naar aanleiding van de tips van de forumleden. De komen nu vooralsnog op de volgende plannen uit:
Dag 5: Yosemite NP - Bodie - Mono Lake
Dag 6: Mono Lake
Dag 7: Mono Lake- Death Valley
Dag 10: Las Vegas (via Valley Of Fire) - Zion NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon
Dag 15: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
Dag 18: Grand Canyon (helicoptervlucht)
Dag 20: Sedona (Red Rock Country)
Dag 21: Sedona - Blythe
Dag 22: Blythe - Palm Springs (Yoshua Tree NP)
We laten dus Sequoia Tree NP vallen en gaan via Bodie naar Mono Lakes en dan door naar Death Valley. We lassen Zion NP in voor twee nachten na Las Vegas. En om te compenseren laten we één nacht Monument Valley vallen en ook één nacht in Palm Springs. Eventueel kunnen we ook nog 1 nacht extra blijven in Yosemite en Mono Lake/Body 1 nacht doen en 1 laten vallen.
Verder tips zijn uiteraard welkom...
Dag 5: Yosemite NP - Bodie - Mono Lake
Dag 6: Mono Lake
Dag 7: Mono Lake- Death Valley
Dag 10: Las Vegas (via Valley Of Fire) - Zion NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon
Dag 15: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
Dag 18: Grand Canyon (helicoptervlucht)
Dag 20: Sedona (Red Rock Country)
Dag 21: Sedona - Blythe
Dag 22: Blythe - Palm Springs (Yoshua Tree NP)
We laten dus Sequoia Tree NP vallen en gaan via Bodie naar Mono Lakes en dan door naar Death Valley. We lassen Zion NP in voor twee nachten na Las Vegas. En om te compenseren laten we één nacht Monument Valley vallen en ook één nacht in Palm Springs. Eventueel kunnen we ook nog 1 nacht extra blijven in Yosemite en Mono Lake/Body 1 nacht doen en 1 laten vallen.
Verder tips zijn uiteraard welkom...
Laatst gewijzigd door VanAatjes op 04 jan 2012, 11:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Mooie route zo !
Wat willen jullie allemaal bij Mono Lake (zonder s) doen omdat jullie daar een volle dag plannen. Als je dat zo laat staan kan je beter op die volle dag Mono Lake naar Bodie gaan in de voormiddag en namiddag dan een bezoek aan Mono Lake.
Heerlijk rustige route zo !
je kan zelfs nog een dag winnen als je van Sedona rechtstreeks doorrijdt naar Palm Springs. Die dag zou ik persoonlijk dan in Monument Valley plaatsen, tussen Page en Grand Canyon. Ook Bryce kan eventueel met een overnachting minder maar het misstaat zeker niet in deze route.
Veel plezier
Bart
Wat willen jullie allemaal bij Mono Lake (zonder s) doen omdat jullie daar een volle dag plannen. Als je dat zo laat staan kan je beter op die volle dag Mono Lake naar Bodie gaan in de voormiddag en namiddag dan een bezoek aan Mono Lake.
Heerlijk rustige route zo !
je kan zelfs nog een dag winnen als je van Sedona rechtstreeks doorrijdt naar Palm Springs. Die dag zou ik persoonlijk dan in Monument Valley plaatsen, tussen Page en Grand Canyon. Ook Bryce kan eventueel met een overnachting minder maar het misstaat zeker niet in deze route.
Veel plezier
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Hoi Bart,
Dank voor je reactie. Als we Yosemite een dag zouden verlengen en Mono Lake/Body met 1 overnachting doen (dus niet 2). Is dat een beetje haalbaar met de route die we daarna naar Death Valley (Furnace Creek Ranch) moeten rijden? Volgens mij is dat dan wel minstens 4 tot 5 uur rijden.
Dank voor je reactie. Als we Yosemite een dag zouden verlengen en Mono Lake/Body met 1 overnachting doen (dus niet 2). Is dat een beetje haalbaar met de route die we daarna naar Death Valley (Furnace Creek Ranch) moeten rijden? Volgens mij is dat dan wel minstens 4 tot 5 uur rijden.
Dat zou ik persoonlijk meteen doen, die dag extra Yosemite. Zo kan je de dag erna naar Bodie via de Tioga Pass en daar je tijd voor nemen. Bodie kost je ongeveer 2à3 uur. Als je daar iets na de middag aankomt heb je alle tijd. Nadien rij je dan terug en bezoek je Mono Lake en overnacht je in Lee Vining of rij je nog even verder tot in Mammoth Lakes, dan heb je al wat voorsprong voor de dag erna.
Alhoewel Lee Vining - DV ook te doen is op één dag, zie ons verslag van 2008. Wij deden het wel omgekeerd:
DV- Lee Vining
Lee Vining - Yosemite (met eerste Bodie en dan de Tioga Pass richting Valley)
Bart
Alhoewel Lee Vining - DV ook te doen is op één dag, zie ons verslag van 2008. Wij deden het wel omgekeerd:
DV- Lee Vining
Lee Vining - Yosemite (met eerste Bodie en dan de Tioga Pass richting Valley)
Bart
Grts, Bart
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou inderdaad kiezen voor die extra nacht in Yosemite. Eén nachtje in de buurt van Mono Lake is meer dan voldoende.
Bryce Canyon is op zich met 1 overnachting wel te doen. De afstand Zion - Bryce Canyon is niet veel, dus je zult deze dag ook al voldoende tijd uit kunnen trekken voor Bryce Canyon. Zo zou je een extra nacht in San Francisco kunnen blijven, want 1 volle dag San Francisco inclusief een bezoek aan Alcatraz is wat krapjes.
Als laatste zou ik Blythe nog vervangen voor Needles en bovenlangs rijden, zodat je de Route 66 ook nog kunt rijden met prachtige plaatsjes als Hackberry en Oatman.
Eventueel zou je van Grand Canyon naar Sedona via Prescott kunnen rijden. Zo hebben wij dat ook gedaan, zodat we van Sedona naar Needles alle tijd hadden voor de Route 66.
Bryce Canyon is op zich met 1 overnachting wel te doen. De afstand Zion - Bryce Canyon is niet veel, dus je zult deze dag ook al voldoende tijd uit kunnen trekken voor Bryce Canyon. Zo zou je een extra nacht in San Francisco kunnen blijven, want 1 volle dag San Francisco inclusief een bezoek aan Alcatraz is wat krapjes.
Als laatste zou ik Blythe nog vervangen voor Needles en bovenlangs rijden, zodat je de Route 66 ook nog kunt rijden met prachtige plaatsjes als Hackberry en Oatman.
Eventueel zou je van Grand Canyon naar Sedona via Prescott kunnen rijden. Zo hebben wij dat ook gedaan, zodat we van Sedona naar Needles alle tijd hadden voor de Route 66.
Groetjes René
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik stem ook voor dag extra Yosemite (Mono Lake niet 2 nachten)!
hebben we wat in te brengen dan.
Als je een dag vanuit Zion naar Bryce rijdt en je gaat op tijd weg kun je daar ook met 1 nacht wel volstaan. De dag dat je naar Page rijdt kun je wat langer blijven hangen in Bryce (wandeling ~queens garden trail- navajo loop- wall street). Ook dat levert weer een dag op; ten favore van SF? Hoewel je met 1 dag veel kan doen. Wij waren er 1 dag. Met OV kaartje voor dag lkun je veel bezichtigen en dande avond tour in Alcatraz... (die moet je wel reserveren) Dan kun je die dag of in Yosemite inzetten dan wel gewoon lekker laten in BRyce.. wij vonden hele dag wel heerlijk!!! Als het goed weer is neem het ervan want soms is de dag erna niet zo best.. ik heb daardoor zonsopkomst neit gezien.... (de dag dat ik wilde gaan regende het pijpenstelen).
Je zou ook een dag kunnen besteden in Joshua Tree NP als je ene dag over hebt.
succes met plannen
Als je een dag vanuit Zion naar Bryce rijdt en je gaat op tijd weg kun je daar ook met 1 nacht wel volstaan. De dag dat je naar Page rijdt kun je wat langer blijven hangen in Bryce (wandeling ~queens garden trail- navajo loop- wall street). Ook dat levert weer een dag op; ten favore van SF? Hoewel je met 1 dag veel kan doen. Wij waren er 1 dag. Met OV kaartje voor dag lkun je veel bezichtigen en dande avond tour in Alcatraz... (die moet je wel reserveren) Dan kun je die dag of in Yosemite inzetten dan wel gewoon lekker laten in BRyce.. wij vonden hele dag wel heerlijk!!! Als het goed weer is neem het ervan want soms is de dag erna niet zo best.. ik heb daardoor zonsopkomst neit gezien.... (de dag dat ik wilde gaan regende het pijpenstelen).
Je zou ook een dag kunnen besteden in Joshua Tree NP als je ene dag over hebt.
succes met plannen
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4144 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties