Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AnoukM: rondreis West-Amerika juli 2012
Reis AnoukM: rondreis West-Amerika juli 2012
Dag iedereen,
mijn vriend en ik gaan volgend naar in juli met een huurauto een rondreis maken in West-Amerika. We zouden ongeveer 21 tot 23 dagen gaan. Nu heb ik een aantal vraagjes:
1. Reis zelf samenstellen en boeken of boeken bij een reisbureau?
2. Wanneer best de vliegtickets boeken?
3. De route. We zouden liefst aankomen en vertrekken in San Francisco. We zouden de gebruikelijke nationale parken bezoeken zoals Grand Canyon, Sequoia,... Ook Salt Lake City willen we graag bezoeken. Is Yellowstone te ver om in deze reis te doen? Heeft er iemand een goede route?
Alvast bedankt!
mijn vriend en ik gaan volgend naar in juli met een huurauto een rondreis maken in West-Amerika. We zouden ongeveer 21 tot 23 dagen gaan. Nu heb ik een aantal vraagjes:
1. Reis zelf samenstellen en boeken of boeken bij een reisbureau?
2. Wanneer best de vliegtickets boeken?
3. De route. We zouden liefst aankomen en vertrekken in San Francisco. We zouden de gebruikelijke nationale parken bezoeken zoals Grand Canyon, Sequoia,... Ook Salt Lake City willen we graag bezoeken. Is Yellowstone te ver om in deze reis te doen? Heeft er iemand een goede route?
Alvast bedankt!
Re: Rondreis West-Amerika juli 2012
Welkom,
Het staat hier vol met mooie routes op het forum. Lees je even in wat je echt wil zien en maak dat een eerste route opzet, die dan nog kan fijngeslepen worden.
SLC en Yellowstone lijken we iets te ver uit de route als je maar 23 dagen hebt. Wat wil je precies in SLC doen?
Verder zou ik het dus gewoon zelf doen ipv naar een reisbureau te gaan.
Vliegtickets kan je bij verschillende aanbieders boeken, ook daarvan is er veel op het forum te vinden (even de zoekfunctie gebruiken) Wanneer jezelf tevreden bent met de prijs gewoon boeken en niet meer opnieuw gaan kijken
Met een rondje San Francisco - San Francisco kan je makkelijk een mooie route maken in 23 dagen met de bekende parken en steden : SF - kustweg - LA - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF
Veel succes
Bart
Het staat hier vol met mooie routes op het forum. Lees je even in wat je echt wil zien en maak dat een eerste route opzet, die dan nog kan fijngeslepen worden.
SLC en Yellowstone lijken we iets te ver uit de route als je maar 23 dagen hebt. Wat wil je precies in SLC doen?
Verder zou ik het dus gewoon zelf doen ipv naar een reisbureau te gaan.
Vliegtickets kan je bij verschillende aanbieders boeken, ook daarvan is er veel op het forum te vinden (even de zoekfunctie gebruiken) Wanneer jezelf tevreden bent met de prijs gewoon boeken en niet meer opnieuw gaan kijken

Met een rondje San Francisco - San Francisco kan je makkelijk een mooie route maken in 23 dagen met de bekende parken en steden : SF - kustweg - LA - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Reis AnoukM: rondreis West-Amerika juli 2012
Vraag 1: zelf doen. Dit is leuker, meer keuze, flexibeler etc.
Vraag 2: zodra je de route weet, kun je boeken.
Vraag 3: Salt Lake City en Yellowstone liggen te ver weg van het klassieke rondje en je hebt ook geen tijd om die omweg te maken.
Heb ik een nieuwe vraag, waarom wil je graag een volledig rondje maken? Je kan ook beginnen in een stad en eindigen in een andere. Dit hoeft niet veel meer te kosten qua ticket. Drop-off-kosten tussen Californie-Nevada, Californie-Arizona en Californie-Colorado zijn er vaak niet. Zie voor autohuur: http://www.usareisen.de
Voor informatie over de parken: http://www.nps.gov (officiële site) en http://www.ontdek-amerika.nl
Vraag 2: zodra je de route weet, kun je boeken.
Vraag 3: Salt Lake City en Yellowstone liggen te ver weg van het klassieke rondje en je hebt ook geen tijd om die omweg te maken.
Heb ik een nieuwe vraag, waarom wil je graag een volledig rondje maken? Je kan ook beginnen in een stad en eindigen in een andere. Dit hoeft niet veel meer te kosten qua ticket. Drop-off-kosten tussen Californie-Nevada, Californie-Arizona en Californie-Colorado zijn er vaak niet. Zie voor autohuur: http://www.usareisen.de
Voor informatie over de parken: http://www.nps.gov (officiële site) en http://www.ontdek-amerika.nl
Ik dacht dat het goedkoper was om gewoon te landen en terug te vertrekken in San Francisco?...Het hoeft natuurlijk niet, als dit ongeveer even duur is
Een ander probleem is, dat wij beiden -25 jaar zijn. Alleen mijn vriend zal met de wagen rijden, omdat we per dag een extra kost van 25 dollar (dacht ik) zullen moeten betalen. Als je even een sommetje maakt, is dit weeral een hele som.
Ik zou héél graag naar Yellowstone gaan. Maar we zien het anderzijds niet zitten om elke dag 8 uur in de auto te zitten. Dus misschien toch maar laten vallen, en over een paar jaar doen.
Bedankt voor jullie reacties!
Anouk

Ik zou héél graag naar Yellowstone gaan. Maar we zien het anderzijds niet zitten om elke dag 8 uur in de auto te zitten. Dus misschien toch maar laten vallen, en over een paar jaar doen.
Bedankt voor jullie reacties!
Anouk
-
- Amerika-expert
hallo,
inderdaad, salt lake city en yellowstone zijn nogal ver weg, tenzij je vertrekt in san francisco en terugvliegt vanuit jackson hole.
en inderdaad : waarom een rondje ? er zijn heelwat interessante mogelijkheden. starten in phoenix en via las vegas en de parken naar san francisco en los angeles. of starten in las vegas ( klein, druk, speciaal, direkt in de sfeer vanaf de eerste avond) en via rondje parken naar de grote steden...
om mee een route samen te stellen : veel wandelen, weinig ?
Jacques
inderdaad, salt lake city en yellowstone zijn nogal ver weg, tenzij je vertrekt in san francisco en terugvliegt vanuit jackson hole.
en inderdaad : waarom een rondje ? er zijn heelwat interessante mogelijkheden. starten in phoenix en via las vegas en de parken naar san francisco en los angeles. of starten in las vegas ( klein, druk, speciaal, direkt in de sfeer vanaf de eerste avond) en via rondje parken naar de grote steden...
om mee een route samen te stellen : veel wandelen, weinig ?
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen van een route met Yellowstone. Wij heddan meer tijd, en hebben ook veel parken niet bezocht.
Het is niet alleen erg ver rijden, maar voor Yellowstone zelf zul je ook minstens twee of drie dagen uit moeten trekken.
Ik ben een groot voorstander van zelf boeken wat de accommodatie betreft. Vlucht en autohuur, en misschien een eerste overnachting, zou je ook via een reisbureau kunnen doen.
Marianne
Het is niet alleen erg ver rijden, maar voor Yellowstone zelf zul je ook minstens twee of drie dagen uit moeten trekken.
Ik ben een groot voorstander van zelf boeken wat de accommodatie betreft. Vlucht en autohuur, en misschien een eerste overnachting, zou je ook via een reisbureau kunnen doen.
Marianne
Wij willen zeker wel wat wandelen. Nu geen tochten van zes uur, maar een stevige wandeling mag best wel. Wij gaan dan ook voornamelijk voor de parken. Af en toe wat steden is natuurlijk ook wel eens leuk. In ieder geval al bedankt voor de reacties!
Anouk
Anouk
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kijk voor autohuur eens bij USAreisen.de, die hebben een aantrekkelijk underagepakket.
Wat denken jullie van deze route:
1e dag: Aankomst San Francisco
2e dag: San Francisco
3e dag: San Francisco - Yosemite National Park
4e dag: Yosemite National Park
5e dag: Yosemite National Park - Death Valley
6e dag: Death Valley - Las Vegas
7e dag: Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
8e dag: Bryce Canyon National Park
9e dag: Bryce Canyon - Capitol Reef
10e dag: Capitol Reef - Arches
11e dag: Arches National Park
12e dag: Arches - Monument Valley
13e dag: Monument Valley - Grand Canyon
14e dag: Grand Canyon National Park
15e dag: Grand Canyon - Palm Springs
16e dag: Palm Springs - Los Angeles
17e dag: Los Angeles
18e dag: Los Angeles - San Simeon
19e dag: San Simeon - Carmel/Monterey
20e dag: Carmel/Monterey - San Francisco
21e dag: Vertrek San Francisco
Graag tips!
2e dag: San Francisco
3e dag: San Francisco - Yosemite National Park
4e dag: Yosemite National Park
5e dag: Yosemite National Park - Death Valley
6e dag: Death Valley - Las Vegas
7e dag: Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
8e dag: Bryce Canyon National Park
10e dag: Capitol Reef - Arches
11e dag: Arches National Park
12e dag: Arches - Monument Valley
13e dag: Monument Valley - Grand Canyon
14e dag: Grand Canyon National Park
15e dag: Grand Canyon - Palm Springs
16e dag: Palm Springs - Los Angeles
17e dag: Los Angeles
18e dag: Los Angeles - San Simeon
19e dag: San Simeon - Carmel/Monterey
20e dag: Carmel/Monterey - San Francisco
Graag tips!
Het is te doen maar toch net wat te druk. 1 volle dag Moab is imo te weinig net als Zion waar je doorheen raast.
Met 21 dagen zou ik Moab eruit laten om wat meer rust te krijgen in je route.
Iets als dit bv:
2e dag: San Francisco - Yosemite National Park
3e dag: Yosemite National Park
4e dag: Yosemite National Park - Death Valley
5e dag: Death Valley - Las Vegas
6e dag: Las Vegas - Zion
7e dag: Zion NP
8e dag: Zion - Bryce Canyon
11e dag: Capitol Reef - Monument Valley
12e dag: Monument Valley - Grand Canyon
13e dag: Grand Canyon National Park
14e dag: Grand Canyon - Palm Springs
15e dag: Palm Springs - Los Angeles
16e dag: Los Angeles
17e dag: Los Angeles - San Simeon
18e dag: San Simeon - Carmel/Monterey
19e dag: Carmel/Monterey - San Francisco
20e dag: San Francisco
Ik heb de eerste dag SF achteraan geplaats om de reden dat je waarschijnlijk erg vroeg wakker bent en dus meteen op pad kunt gaan. Verder dus Moab eruit en een dag Zion extra (twee overnachtingen)
Je kan altijd nog wat schuiven door bv één overnachting minder te nemen aan de kust en die elders in te plannen (tussen Yosemite en Death Valley bv)
Veel succes
Bart
Met 21 dagen zou ik Moab eruit laten om wat meer rust te krijgen in je route.
Iets als dit bv:
11e dag: Capitol Reef - Monument Valley
12e dag: Monument Valley - Grand Canyon
13e dag: Grand Canyon National Park
14e dag: Grand Canyon - Palm Springs
15e dag: Palm Springs - Los Angeles
16e dag: Los Angeles
17e dag: Los Angeles - San Simeon
18e dag: San Simeon - Carmel/Monterey
19e dag: Carmel/Monterey - San Francisco
Ik heb de eerste dag SF achteraan geplaats om de reden dat je waarschijnlijk erg vroeg wakker bent en dus meteen op pad kunt gaan. Verder dus Moab eruit en een dag Zion extra (twee overnachtingen)
Je kan altijd nog wat schuiven door bv één overnachting minder te nemen aan de kust en die elders in te plannen (tussen Yosemite en Death Valley bv)
Veel succes
Bart
Grts, Bart
Wat is de reden om de rit van LA naar SF in drie dagen te doen? Twee dagen voor die route is haalbaar, zelfs als je veel stopt.
Is Moab wel te doen met 23 dagen ipv. 21 dagen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Als je dan ook nog een overnachting inlevert aan de kust zoals Hockey en ik al eerder aangaven wel volgens mij.
Grts, Bart
Sorry, had de reactie van Hockey nog niet gezien.
LA naar San Simeon is volgens Gogle maps via de 1 ongeveer 5 uur rijden. San Simeon naar Monterey 2 uur en Monterey naar SF via de 1 minder dan 3 uur rijden. Een stop in Monterey heeft nut als je daar dingen gaat doen, zoals walvissen kijken, het Aquarium of de 17 mile drive, Besluit je in Monterey niets te doen dan splits je enkel een rit van 5 uur op in 2 dagen.
Met moab in 23 dagen kan het zo iets worden:
11e dag: Capitol Reef - Moab
12e dag: Moab
13e dag: Moab
14e dag: Moab - Monument Valley
15e dag: Monument Valley - Grand Canyon
16e dag: Grand Canyon National Park
17e dag: Grand Canyon - Palm Springs
18e dag: Palm Springs - Los Angeles
19e dag: Los Angeles
20e dag: Los Angeles - Big Sur
21e dag: Big Sur - San Francisco
19e dag: San Francisco
Er staan nu twee dagen in SF en ondanks dat ik er nog niet geweest ben (volgend jaar in september de eerste keer) krijg je die twee dagen makkelijk gevuld. Indien je met één dag voldoende denkt te hebben kan je ofwel nog een dag in Page doorbrengen (antelope canyon, horseshoebend, lake powell,...) of een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley (voor ghost town bodie, mono lake, ...)
Veel succes
Bart
11e dag: Capitol Reef - Moab
12e dag: Moab
13e dag: Moab
14e dag: Moab - Monument Valley
15e dag: Monument Valley - Grand Canyon
16e dag: Grand Canyon National Park
17e dag: Grand Canyon - Palm Springs
18e dag: Palm Springs - Los Angeles
19e dag: Los Angeles
20e dag: Los Angeles - Big Sur
21e dag: Big Sur - San Francisco
19e dag: San Francisco
Er staan nu twee dagen in SF en ondanks dat ik er nog niet geweest ben (volgend jaar in september de eerste keer) krijg je die twee dagen makkelijk gevuld. Indien je met één dag voldoende denkt te hebben kan je ofwel nog een dag in Page doorbrengen (antelope canyon, horseshoebend, lake powell,...) of een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley (voor ghost town bodie, mono lake, ...)
Veel succes
Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met alleen een dag minder aan de kust ben je er nog niet als je Arches en Canyonlands wil bezoeken. Je zult ook tussen Yosemite en Death valley een extra dag kunnen gebruiken (en en extra dag in Yosemite), en ook nog eens twee overnachtingen bij Zion. Bij Bryce zou je dan wel weer een dag minder kunnen doen.
Kijk ook eens naar de mogelijkheid om in SF te beginnen en in La te eindigen, of een one way LA - Phoenix.Als je Moab overslaat kun je een stop in Page maken. Je hebt dan een veel rustiger route.
Ik heb het idee dat jullie nog niet echt weten wat de mogelijkheden zijn in de parken dus begin eerst eens met lezen als je dat nog niet gedaan hebt. Een hele mooie site is http://www.ontdek-amerika.nl en voor de nationale parken is de NPS-site een must. En veel reisverhalen lezen!
Marianne
Kijk ook eens naar de mogelijkheid om in SF te beginnen en in La te eindigen, of een one way LA - Phoenix.Als je Moab overslaat kun je een stop in Page maken. Je hebt dan een veel rustiger route.
Ik heb het idee dat jullie nog niet echt weten wat de mogelijkheden zijn in de parken dus begin eerst eens met lezen als je dat nog niet gedaan hebt. Een hele mooie site is http://www.ontdek-amerika.nl en voor de nationale parken is de NPS-site een must. En veel reisverhalen lezen!
Marianne
Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken hier op het forum. Het is moeilijk om een route samen te stellen als je er nog nooit bent geweest. Zeker qua tijd en afstand is dit vaak moeilijk in te schatten. Zelfs als we hier veel op het forum rondkijken komen we er nog niet echt uit...
Dé beste manier om ideeën op te doen is dit topic : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=11994
Zo kan je goed inschatten welke dingen je graag zou willen zien, wat jullie aanspreekt en hoe lang de meesten op die plaatsen blijven en hoelang ze erover doen om de afstanden te overbruggen.
Marianne gaf ook al de link van de ondekamerika.nl site waar enorm veel informatie te vinden is.
Bart
Zo kan je goed inschatten welke dingen je graag zou willen zien, wat jullie aanspreekt en hoe lang de meesten op die plaatsen blijven en hoelang ze erover doen om de afstanden te overbruggen.
Marianne gaf ook al de link van de ondekamerika.nl site waar enorm veel informatie te vinden is.
Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk in elk geval eens wat de mogelijkheden in de parken zijn, dan kun je ook een inschatting maken van hoeveel tijd je per ark nodig hebt. Je hebt nu een volle dag Bryce en een volle dag Grand Canyon gepland, is dat bewust? Willen jullie gaan wandelen (= de beste manier om een park te bekijken), fotograferen, aan activiteiten in de parken meedoen? Voor Yosemite zou je meerdere dagen uit kunnen trekken als je alle delen wit bekijken en ook een aantal wandelingen wilt doen.
Ik ben dit jaar met mijn zus naar een aantal parken geweest, en omdat het voor mijn zus de eerste keer was in die hoek hebben we allemaal dingen gedaan die leuk zijn voor een eerste bezoek, dus misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag.
Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite dan krijg je een idee van de wandelmoglijkheden in de parken.
We kunnen je wel helpen met aangeven wat wel en niet mogelijk is, maar de keuze voor de parken en de tijd die je daaraan wilt besteden zul je toch zelf moeten maken.
Marianne
Ik ben dit jaar met mijn zus naar een aantal parken geweest, en omdat het voor mijn zus de eerste keer was in die hoek hebben we allemaal dingen gedaan die leuk zijn voor een eerste bezoek, dus misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag.
Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite dan krijg je een idee van de wandelmoglijkheden in de parken.
We kunnen je wel helpen met aangeven wat wel en niet mogelijk is, maar de keuze voor de parken en de tijd die je daaraan wilt besteden zul je toch zelf moeten maken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht