Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bas: Het besten van het Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
grass_bas
Amerika-ontdekker
Partner van: ilanka
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bas: Het besten van het Westen

Bericht door grass_bas »

Ik vlieg samen met mijn vriendin eind juni 2012 naar Las Vegas. We hebben 27 dagen de tijd om het een en ander te gaan bezichtigen.
Wij zijn geen wandelaars (niet meer dan 15 min). Maar rijden wel graag rond, en stappen graag regelmatig uit om iets moois te zien. Op de dagen dat we rijden, rijden we gemiddeld iets meer dan 3,5 uur per dag. We hebben eventueel nog een paar dagen uitloop op het einde in plaats van Las Vegas.

We hebben een planning gemaakt die er zo uit ziet:

Dag 1 - Aankonst Las vegas
Dag 2 - Las Vegas
Dag 3 - Las Vegas -> Hooverdam -> Zion NP
Dag 4 - Zion -> Bryce Canyon
Dag 5 - Bryce Canyon -> Dead Horse Point State Park -> Moab
Dag 6 - Moab -> Monument Valley
Dag 7 - Monument Valley -> Lake Powell -> Grand Canyon
Dag 8 - Grand Canyon (+ rondvlucht) -> Laughlin
Dag 9 - Laughlin -> Joshua Tree NP -> Palm Springs
Dag 10 - Palm Springs -> Los Angeles
Dag 11 - Los Angeles
Dag 12 - Los Angeles
Dag 13 - LA -> Morro Bay
Dag 14 - Morro Bay -> Monterey
Dag 15 - Monterey -> San Francisco
Dag 16 - San Francisco
Dag 17 - San Francisco
Dag 18 - San Francisco -> Sacramento
Dag 19 - Sacramento -> Reno
Dag 20 - Reno -> Mammoth Lakes
Dag 21 - Mammoth Lakes -> Yosemite NP -> Bishop
Dag 22 - Bishop -> Death Valley -> Beatty
Dag 23 - Beatty -> Death Valley -> Las Vegas
Dag 24 - Las Vegas
Dag 25 - Las Vegas
Dag 26 - Las Vegas
Dag 27 - Las Vegas
Dag 28 - Vertrek vanuit Las Vegas

Heeft er iemand een idee of dit een beetje haalbaar is? En of je dan nog hier en daar de hoogtepunten kan zien?

Ik lees het wel, en alvast bedankt voor de reacties!
06-2012: LV-DV-YNP-SF-LA-JTNP-TUCS-GCNP-MV-BNP-ZNP-LV
06-2013: NYC-FOXW-BOST-NIAG FALL-TORO-CLEV-PITT-WASH-BALT-PHIL-ATLA CITY-NYC
Dude
Moderator

Re: Reis Bas: Het besten van het Westen

Bericht door Dude »

Vanaf dag acht is het goed te doen, daarvoor ga je veels te snel doorheen de prachtige natuur met zijn parken.
Ik zou Moab eruit laten en via Torrey en de mooie UT95 naar Monument Valley rijden, met eerst nog een extra nacht in Zion.
Ook zou ik meteen de eerste dag vertrekken, je hebt nog Las Vegas dagen voldoende op het einde. Velen gaan je aanraden om wat dagen Las Vegas te gebruiken om onderweg in te plannen. Ikzelf zou ze laten staan, wij eindigen ook graag in Las Vegas met een paar rustdagen op het einde van de reis.
Zie http://www.bartenevy.be

Ahja wat is op het einde van 2012 ? Misschien al rekening houden met de weersomstandigheden?

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Niet alleen dat eerste stuk is gehaast (waarom ga je naar Moab, toch niet alleen voor Dead Horse Point SP?), maar Yosemite komt er ook wel bijzonder bekaaid van af. Zelfs als je niet de auto uit gaat kun je daar nog meerdere dagen doorbrengen (naar Glacier Pint rijden, de Mariposa Gorve bezoeken, fietsen, zwemmen, en misschien toch een paar wandelingen).
Het is ook een rare omweg die je daar maakt; ik zou Sacramento en Reno laten vallen en vanuit SF naar Yosemite rijden. De meeste bezienswaardigheden liggen aan de westkant, op weg van Mammoth Lakes naar Bishop zie je maar een heel klein stuk van Yosemite.
Waarom overnachten in Beatty en niet in Death valley zlef? Dat scheelt een heel eid rijden, bovendien is het erg mooi om een overnachting in DV mee te maken.
Van MV via Page naar de Grand Canyon vind ik ook echt te veel Je hebt absoluut geen tijd voor de GC op deze manier, maar ook niet voor de bezienswaardigheden rondom Page.

Marianne
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

Alvast heel erg bedankt voor deze tips. Ik ga het zeker in de planning opnemen. Hopelijk komen er zo nog meer tips!

Dude schreef: Ahja wat is op het einde van 2012 ? Misschien al rekening houden met de weersomstandigheden?
Eind juni 2012
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wij zijn ook geen wandelaars, maar toch zou ik een extra overnachting inplannen in Moab (Arches NP) en Page. Dan heb je dag dat je naar de Grand Canyon reist wat meer tijd om de viewpoints te bekijken. Daarvoor zou ik de lus Sacramento en Reno overslaan en door Yosemite (Tioga Pas) reizen. Misschien kan je daar in het park een nacht overnachten.
Ook ik zou geen nachten Las Vegas inleveren. Misschien alleen aan het begin van je reis, omdat je toch vroeg wakker bent door de jetlag en dan is het ook fijn om vroeg op pad te gaan.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De Hooverdam ligt aan de andere kant van Las Vegas als de weg naar Zion. Gezien je beperkte tijd voor Zion, zou ik de Hooverdam laten voor wat het is. Je zou bij Lake Powell (Page dus) de Glen Canyon dam kunnen bezoeken. Dit is ook een enorm bouwwerk en logischer in je route.

Dag 5/6 snap ik niet. Het heeft voor mij een hoog de-klok-horen-luiden-maar-niet-weten-waar-de-klepel-hangt. De mooiste route van Bryce naar Moab gaat via www.scenicbyway12.com en door Capitol Reef en langs Goblin Valley SP. Ik adviseer alleen al om die route in 2 te delen. Daarna kom je voor 1 nachtje in Moab om Dead Horse SP te zien. Wil je niet naar Arches en Canyonlands?

Ik zou met name Reno offeren en een extra nacht in Yosemite plannen. Je bent dan de rare kronkel Mammoth Lakes- Yosemite- Bishop kwijt. Je gaat zoals de planning nu is, 2 keer de Tioga Pass rijden die dag, daarmee hou je weinig tijd over voor de andere bezienswaardigheden. Yosemite is een groot park, dus als je en de Valley wil bekijken, het bezoekerscentrum wil aan doen (in elk park een aanrader) en naar de grote bomen wil kijken, dan heb je een (te) drukke dag als je het mij vraagt.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ga even zo vrij zijn om een schema te maken hoe ik het zo doen met de gegeven tijd want ik heb je eerste post niet goed gelezen zie ik nu :sleepy2:
Van die eerste dagen klopt nog maar ook achteraan zitten er enkele vreemde dingen in, zoals Mammoth Lakes-Yosemite-Bishop.

Dag 1 - Aankonst Las vegas
Dag 2 - Las Vegas - Zion NP
Dag 3 - Zion NP
Dag 4 - Zion -> Bryce Canyon
Dag 5 - Bryce Canyon - Torrey
Dag 6 - Torrey - Moab
Dag 7 - Moab
Dag 8 - Moab
Dag 9 - Moab - Monument Valley
Dag 10 - Monument Valley - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon - Kingman
Dag 12 - Kingman - Los Angeles
Dag 13 - Los Angeles
Dag 14 - LA -> Morro Bay
Dag 15 - Morro Bay -> Monterey
Dag 16 - Monterey -> San Francisco
Dag 17 - San Francisco
Dag 18 - San Francisco
Dag 19 - San Francisco - Yosemite
Dag 20 - Yosemite
Dag 21 - Yosemite - Lee Vining
Dag 22 - Lee Vining - Death Valley
Dag 23 - Death Valley -> Las Vegas
Dag 24 - Las Vegas
Dag 25 - Las Vegas
Dag 26 - Las Vegas
Dag 27 - Las Vegas
Dag 28 - Vertrek vanuit Las Vegas

Je hebt nog meer mogelijkheden, bv Moab toch schrappen en Page invoegen, of een extra overnachting aan de Grand Canyon of Yosemite of ...

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

jolanxyz schreef:
Dag 5/6 snap ik niet. Het heeft voor mij een hoog de-klok-horen-luiden-maar-niet-weten-waar-de-klepel-hangt. De mooiste route van Bryce naar Moab gaat via http://www.scenicbyway12.com en door Capitol Reef en langs Goblin Valley SP. Ik adviseer alleen al om die route in 2 te delen. Daarna kom je voor 1 nachtje in Moab om Dead Horse SP te zien. Wil je niet naar Arches en Canyonlands?
Ik ben blij dat je deze tip geeft, want dat had ik nooit geweten. Maar als ik alles al zou weten, zou ik deze vraag niet op het forum stellen hè? Dus het heeft hier niks te maken met de-klok-horen-luiden-maar-niet-weten-waar-de-klepel-hangt.

Alsnog bedankt voor je tip! En natuurlijk ook voor alle andere tips! Hopelijk komen er zo meer!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dead Horse Point is prachtig maar niet het meest bekende park in die hoek... ik vond het een beetje raar dat je dan juist die noemt. Dan heb je je dus toch al ingelezen. Dat zou ik hoe dan ook doen. Veel lezen, surfen op het internet etc.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

grass_bas schreef: Alsnog bedankt voor je tip! En natuurlijk ook voor alle andere tips! Hopelijk komen er zo meer!
Twee nuttige sites: http://www.nps.gov/index.htm (Engelstalig) en http://www.ontdek-amerika.nl/. Laatstgenoemde site is van forumlid Henriëtte en haar man.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Met 3,5 uur rijden per dag zijn er nog dagen dat je niet ver komt.
Zie mijn reis 2007 en het reisverslag dan kun je zien dat de afstanden af en toe behoorlijk kunnen zijn.
Ik ben het met Jolanxyz ook eens Dead horse Point is maar een zienswaardigheid in de buurt van Moab.
Stukje verder en je bent in Canyonlands NP en dichtbij ligt Arches NP.
Kijk op de website van Henriëtte en Hans voor tips overzienswaardigheden. Zoals Old Faithful aangaf.
Veel plezier bij de voorbereidingen.

Meer tips kom naar de AA-meeting op 4 februari 2012 :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

Wat voor een huurauto zouden jullie aanraden voor zo'n reis? Een goedkope? Bijvoorbeeld een Chevrolet Aveo, een middel formaat zoals een Pontiac G5 of toch eerder een SUV? De prijzen schelen niet zo gek veel...

Ik ben mijn reisplannen nog aan het aanpassen, en zodra ik er weer uit ben met jullie tips, zal ik hem weer plaatsen!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Een aveo zou ik echt te klein vinden. Je moet toch elke keer je koffers meenemen en je rijdt een aardig aantal km dus een beetje ruimte en comfort is toch wel fijn. Wij namen met ons twee het liefst een intermediate SUV. Met 4 hadden we een fullsize suv.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmm, over die huurauto. Ik ben er ooit eens op gewezen dat je in de USA zelden tot nooit een kleine auto meekrijgt. Een kennis van mij is er al een keer of 20 geweest voor zijn werk en die huurt elke keer een economy car, maar hij heeft maar 3x daadwerkelijk er ook 1 meegekregen, want die dingen zijn daar bijna niet! Je zou dan evt. nog een upgrade kunnen nemen als je daar bent en er staat wel zo'n auto(duurt wel even iets langer). Verwacht dan trouwens niet dat je een dikke SUV meekrijgt ofzo.
Een aantal jaar geleden hebben mijn zus en zwager ook dat aangevraagd en die kregen ook een redelijk grote bak mee.
Ikzelf heb vorig jaar ook een eco car gehuurd en kreeg een nissan altea sutherline mee. Ook alle upgrades en dergelijke die ze aanboden afgeslagen en beneden in de garage hadden ze geen economy cars en die vrouw zei: 'just pick one'.
Ik had zelf een hardtop koffer en een flinke hardbag voor oa laptop en camera etc en wat handbaggage bij me en ik denk dat er zeker 4 grote koffers in de achterklep gingen.

Wil je wat dirtroads meepakken, dan zou ik de gok op zowiets niet nemen trouwens! Maar het is ook een beetje wat je zelf wilt. Wil je een (kleine)SUV, of wil je gewoon een beetje redelijke auto, mede ook voor de kosten?

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik iig als ik er sta nooit een aveo meenemen de garage uit, want ga 1ervanuit dat je soms echt wel meer dan 3.5u in je auto zit. 2 Je rijdt in 3 weken dik 3500km wat in zo'n bakkie echt geen pretje is 3 Er zitten flinke klimmen in de route, vooral tussen SF en LV en ook met 40 graden wil je niet in zo'n bakkie door Death Valley crossen.
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

Wederom bedankt voor alle info.

Ik ga toch niet de gok wagen, en gewoon een SUV reserveren, en wie weet valt het mee...

Één klein vraagje i.v.m. de huur voorwaarden. Ik heb een aantal uren gezocht, gelezen en nog meer gelezen, en als ik een auto huur en bij de voorwaarden staat het volgende:

RATES INCLUDES
Breakdown Assistance Included
Airport Fee Included
Unlimited Mileage Included
Collision Damage Waiver (cdw) No Excess Included
Theft Waiver (tw) Included
Third Party Liability Protection (tp) Included

Kan ik er van uitgaan dat ik dan voldoende vezekerd ben en zonder eigen risico? De site waar ik deze voorwaarden vandaan heb is http://www.rentalcargroup.com.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nee, dat kun je niet. De wettelijke minimum bedragen voor wettelijke aansprakelijkheid verschillen in Amerika van staat tot staat en zijn vaak (te) laag. Daarvoor staat ook een waarschuwing op de door jou genoemde website.
Op het forum wordt daarom algemeen aangeraden de auto via een Europese tussenpersoon te huren, omdat dan de benodigde verzekeringen, o.a. een verhoogd bedrag voor schade aan derden, inclusief zijn. Vaak genoemde tussenpersonen zijn usareisen.de en euatohuur.nl. en via de ANWB kun je met korting bij Hertz boeken.

Er loopt een topic over wat er mis kan gaan met de verzekering van een huurauto.
Groet,

Old Faithful
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

PSVwally schreef:Hmm, over die huurauto. Ik ben er ooit eens op gewezen dat je in de USA zelden tot nooit een kleine auto meekrijgt. Een kennis van mij is er al een keer of 20 geweest voor zijn werk en die huurt elke keer een economy car, maar hij heeft maar 3x daadwerkelijk er ook 1 meegekregen, want die dingen zijn daar bijna niet! Je zou dan evt. nog een upgrade kunnen nemen als je daar bent en er staat wel zo'n auto(duurt wel even iets langer). Verwacht dan trouwens niet dat je een dikke SUV meekrijgt ofzo.
Een aantal jaar geleden hebben mijn zus en zwager ook dat aangevraagd en die kregen ook een redelijk grote bak mee.
Ikzelf heb vorig jaar ook een eco car gehuurd en kreeg een nissan altea sutherline mee. Ook alle upgrades en dergelijke die ze aanboden afgeslagen en beneden in de garage hadden ze geen economy cars en die vrouw zei: 'just pick one'.
Ik had zelf een hardtop koffer en een flinke hardbag voor oa laptop en camera etc en wat handbaggage bij me en ik denk dat er zeker 4 grote koffers in de achterklep gingen.

Wil je wat dirtroads meepakken, dan zou ik de gok op zowiets niet nemen trouwens! Maar het is ook een beetje wat je zelf wilt. Wil je een (kleine)SUV, of wil je gewoon een beetje redelijke auto, mede ook voor de kosten?

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik iig als ik er sta nooit een aveo meenemen de garage uit, want ga 1ervanuit dat je soms echt wel meer dan 3.5u in je auto zit. 2 Je rijdt in 3 weken dik 3500km wat in zo'n bakkie echt geen pretje is 3 Er zitten flinke klimmen in de route, vooral tussen SF en LV en ook met 40 graden wil je niet in zo'n bakkie door Death Valley crossen.
Afgelopen januari hebben wij 22 dagen een Chevrolet Aveo mee gekregen. (via Eautohuur) en door hun Dollar rent a car . een kanarie gele.

Toen we de auto gingen halen hadden ze er 6 staan! ze hebben wel geprobeerd ons een grotere auto aan te bieden tegen heel veel bijbetaling maar dat hebben we niet gedaan. Wij kregen dus de aveo mee ( zie foto's) en er was helemaal eigenlijk niets mis mee. . Alleen in de bergen had hij af en toe toch wat vermogen tekort.. maar het was niet iets om je er erg druk over te maken.. al met al beviel de aveo prima.

Het leuke was ook wel dat we vaak werden aangezwaaid omdat men dacht dat we een taxi waren :)
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

Oke, dan wordt het een midsize SUV bij USAreisen.de met het Super-allinclusive-plus pakket... Kost allemaal wel 200 euro meer, maar 200 euro op zo'n grote reis mag de pret niet drukken...

En bovendien, een goede verzekering is wel belangrijk (maar natuurlijk hoop ik hem niet nodig te hebben).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@emphy

Ja ik haal ook 2 dingen door elkaar. Ik had in Curacao ook een aveo en dat was goed te doen, maar ik heb ooit eens een economy car hier gehuurd en volgens mij was het een c2 of c3 en om daarmee naar spanje te rijden vond ik persoonlijk geen pretje. De stoel kon voor mijn gevoel niet ver genoeg naar achteren en om de hele rit met je benen in een onmogelijke hoek te rijden, ook al heb je cruise control is niet fijn. Maar het ligt er voornamelijk aan wat je allemaal meesjouwt behalve je koffers en of je berijdt bent dingen op de achterbank te leggen. ik heb wel ook nogsteeds het idee dat de auto's in Amerika standaard een maat groter zijn dan hier.
grass_bas
Amerika-ontdekker

Bericht door grass_bas »

Ik heb al het een en ander gezocht en gelezen, maar hoe kun je het best een route uitstippelen binnen Yosemite NP? Of zijn er niet bijzonder veel wegen en kom je toch sowieso overal langs? (zou mooi zijn :wink: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer