Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3,5 week NY en West Amerika. Een haalbare planning? Tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ellen_t
Amerika-ontdekker

3,5 week NY en West Amerika. Een haalbare planning? Tips?

Bericht door Ellen_t »

Beste leden,

Mijn vriend en ik willen a.s. mei voor het eerst naar Amerika gaan. We willen eerst een paar nachten overnachten in New York en vervolgens doorvliegen naar het westen van Amerika. Ik ben al druk bezig met een route opstellen, en naar mijn idee is dat redelijk gelukt. Aangezien ik er nog nooit geweest ben vind ik het moeilijk in te schatten of ik genoeg tijd gereserveerd heb voor alle nationale parken. Zouden jullie eens naar mijn schema willen kijken of het haalbaar is? Misschien moet ik voor de reis wel 2 dagen ofzo extra reserveren.

Ik zat zo te denken om in elk park een korte trail te lopen van ongeveer 2/3uur en daarnaast met de auto nog een aantal hotspots in de parken te bekijken. Met mijn strakke planning snap ik dat het noodzakelijk is om sochtends vroeg te vertrekken (rond een uur of 7 vind ik wel op tijd) en savonds rond een uur of 7 bij een hotel aan te komen.

Hieronder treffen jullie mijn schema aan. (de schuingedrukte plaatsen zijn alleen voor het overnachten en niet om er iets te bekijken en met de dikgedrukte plaatsen geef ik aan dat ik op die dag nog wat in de plaats wil bekijken)

Dag 1: Amsterdam – New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles (afhankelijk van vliegtijden)
Dag 5: Los Angeles - Pfeiffer Big Sur - Salinas
Dag 6: Salinas - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite NP - Three Rivers
Dag 9: Three Rivers - Sequoia NP - Ridgecrest
Dag 10: Ridgecrest - Death Valley NP - Las Vegas (aan het eind van de dag)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Panguitch
Dag 13: Panguitch - Bryce Canyon NP - Salt Lake City
Dag 14: Salt Lake City - Grand Teton NP - Jackson
Dag 15: Jackson - Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP - Idaho Falls
Dag 17: Idaho Falls - Moab
Dag 18: Moab - Arches NP - Blanding
Dag 19: Blanding - Monument Valley - Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Kingman
Dag 22: Kingman - Joshua Tree NP - Palm Springs
Dag 23: Palm Springs - Indian Canyon - Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles - Amsterdam

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt

Vriendelijke groetjes Ellen
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3,5 week NY en West Amerika. Een haalbare planning? Tips

Bericht door LT-- »

Hoi Ellen,

Wij hebben afgelopen sept/okt in 4 weken NYC en het Westen gedaan en dat was op zich heel haalbaar, maar wij hadden niet zoveel stops ingepland als jullie. Dit lijkt mij een heel druk programma waarin jullie vooral érg veel in de auto zitten. Wij zijn bijvoorbeeld 4 nachten in Yellowston NP gebleven en hebben daardoor veel (maar nog niet alles) kunnen zien. In jullie planning zie ik slechts 2 halve dagen Yellowstone. Bedenk je dat Yellowstone enorm groot is en je daar moeilijk kleine rondjes kunt rijden. Er zijn 2 grote lussen, en om zo'n lus te rijden en de bezienswaardigheden te zien ben je zeker al 1 of 2 dagen bezig zonder dat je grote wandelingen maakt. Ook een aantal andere bezienswaardigheden op jullie route waar jullie voorbij 'vliegen' zoals Yosemite en Death Valley zijn absoluut de moeite waard om iets langer te blijven.

Ik snap dat je veel wil zien en dat er ook zoveel moois te zien is, maar uiteindelijk zie en beleef je zo toch veel minder dan je zou willen denk ik.

Is het wellicht een idee om van New York naar Bozeman te vliegen (1,5 uur rijden van Yellowstone, je kunt ook heel dicht op Yellowstone vliegen maar onze ervaring was dat die tickets dan véél duurder waren) en vanuit daar naar het zuiden te rijden en in LA te eindigen? Dat scheelt een boel rijden.

Mocht je willen lezen hoe wij de route gedaan hebben (iets andere volgorde dan jullie hoor), dit is onze blog: http://tomenlindausa.blogspot.com/
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarschijnlijk zullen een aantal "diehards" het niet met me eens zijn, maar ik vind je route en planning wel een optie. Je krijgt op deze manier een indruk van de VS, maar meer ook niet.
Ik geef je echter wel de volgende overwegingen mee. Het blijft bij een indruk, echt veel zien zal je niet. En je planning is erg strak, dus je hebt weinig tijd voor dingen die mis gaan. En je zal heel veel rijden in korte tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt absoluut niet meer dan een indruk. En vooral van de snelwegen.
Met ook wat onlogsiche kronkels zoals Yosemite op weg van SF naar Three rivers en dan de volgende dag naar Sequoia. Dat moet effiecienter kunnen, rij vanuit Yosemite via het noorden Sequoia binnen en overnacht in het park. En meer tijd voor Yosemite (met het liefst minimaal 2 overnachtingen) is toch wel een must.
Grand teton op weg van SLS naar Jackson is ook niet handig met zo weinig tijd; je rijdt dan heen en weer.
Bedenk dat je in de meeste parken niet veel ziet als je er alleen doorheen rijdt. En voor die wandelingen van 2 a 3 uur heb je in dit schema niet of nauwelijks tijd.
Kijk voor de wandelmogelijkheden eens op mijn wandelsite.
Voor een route vanuit het zuidwesten met Yellowstone (met meer tijd en minder parken) zie ons 2008-verslag.

Marianne
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen_t »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! We willen natuurlijk niet een oppervlakkige indruk van Amerika krijgen, en dan vooral van de snelweg, dat is niet echt onze bedoeling. Als we het doen willen we het wel goed doen, dus dan zal ik er maar een paar dagen bij aanknopen (ik denk een extra dag bij Yellowstone, Yosemite en misschien Bryce canyon?).

En hoe kan ik vanuit yosemite dan effiecienter in Sequoia komen? Kun je een aantal plaatsen noemen via waar ik dan rij? (rij ik dan via Kings Canyon?) En zijn er op die route niet een aantal wegen afgesloten en misschien in mei nog niet open zijn? Zou het misschien daarom ook een optie zijn om de route in omgekeerde volgorde te doen?
Ik heb via googlemaps gekeken hoe ik vanuit yosemite naar sequoia kom, en dan gaf hij de route via three rivers aan, vandaar dat ik daar dan een overnachting had gepland.

Is Grand Teton NP trouwens de moeite waard of zou je adviseren om deze over te slaan en in plaats daarvan die tijd extra doorbrengen in Yellowstone?

En dan heb ik ook nog een vraagje over LA, we zijn van plan om even te kijken in de wijken beverly hills en Hollywood, geloof dat rodeo drive daar ook zit. Zijn er verder dingen/plaats in LA waarvan je zegt, die moet je gezien hebben! (we zijn niet van plan om Universal studio’s of iets dergelijks te bezoeken).

Groetjes Ellen

p.s. Mooie wandelsite Marianne, ik ga er even uitgebreid op rondkijken!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je kan ook New York schrappen.
Voor tips aangaande LA:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor een eerste indruk dacht ik ook dat is alleen een doorreis door het Westen... En rijden tot 7 uur dat zal niet altijd gaan en is afhankelijk van de tijd van het jaar. Bij donker rijden is niet fijn: vele wild en absoluut geen verlichting.
Er zitten veel onlogische zaken in je route.. Panguitch.. Waarom niet vlakbij Bryce? Zion overslaan? Je zou in 20 dagen beter kunnen beperken. Voor een trip van 25 dagen (min ene paar in NY) zou ik de omweg naar Yellowstone (SLC en Teton) laten vallen en meer in het zuiden van het westen blijven. Voor Yellowstone met wandelingen heb je toch al gauw 2 volle dagen nodig en dan is het nog haasten.
Je zou dan SF - yosemite (2-3 nachten) - in 2 dagen naar Las Vegas (aldaar 2 nachten)- Zion(2 nachten) - Bryce - Moab(4 nachten) - Monument Valley -Grand Canyon (1/2 nachten) en LA kunnen doen. Zelfs Moab erbij wordt het nog krap 20 nachten. Van Bryce naar Moab kun je in 1 dag rijden maar ook dat is jammer... Kun je vanuit NY niet direct op SF vliegen.. je mist dan de kust maar je houdt wel 2 dagen over om in het binennland te besteden.
Denk even goed na wat je werkelijk wilt zien. En kijk op de afstanden en rijtijden die googlemaps aangeeft. Dta geeft een beetj egevoel. Let ook op dat je halverwege vol zit met indrukken en dat een beetje rust wel fijn is. Het reizen is ook soms vermoeiend. Enfin nog even puzzelen denk ik...

Als je alles wilt zien zou je ook NY kunnen laten vallen (zal geen optie zijn wel)? :wink: zelfs dan zou ik Yellowstone nog niet doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het zou mijn reis niet zijn, maar ik denk dat de Japanners wel enig enthousiasme kunnen opbrengen voor deze variant.

Zoek voor de aardigheid de afstanden eens op die je rijdt van A naar B. Googlemaps geeft je ook een indicatie van de reistijd zonder stops. Verder moet je je realiseren dat de parken groter zijn als je denkt. Met name Yellowstone, Yosemite (de Tioga Pass is nog dicht) en Sequoia komen er beroerd vanaf. Dit zijn grote parken waardoor de verschillende highlights niet dicht bij elkaar liggen. En dan heb ik het nog niet eens over de vele wandelingen die je kan maken. Je slaat ook nog een paar parken over waar je bijna langs komt: Zion en Canyonlands. Kijk op www.nps.gov voor informatie over de parken.

Over het in het donker rijden; dit is absoluut geen aanrader. Na zonsondergang is het ook snel echt donker. Schemering zoals hier, kennen ze er niet. Kies bij een drukke reis je overnachtingen zorgvuldig door ze zo dicht mogelijk bij de parken te nemen, je wil je kostbare tijd niet verdoen met naar een hotel rijden.

Lees veel reisverslagen, lees hier eens rond wat anderen doen in ongeveer 20 dagen en bedenk: less is more.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Wij hebben een paar jaar geleden een paar dagen New York en daarna 3,5 week zuidwesten gedaan.
Maar dan wel een rondje zonder Grand Teton en Yellowstone, dat is echt een flink eind verder rijden vanaf Bryce en Moab.

Als ik jouw schema zie, en dan met name dag 13-17, dan zit je echt vooral in de auto, zonde van alle mooie plaatsen waar je komt!
Bryce tussendoor op een dag dat je 300 mile rijdt, dan kun je niet meer doen dan een paar uitzichtpunten, of een wandeling en de uitzichtspunten overslaan.
Yellowstone 2 daagjes, lijkt me ook veel te weinig, zeker als je er zo'n eind extra voor moet rijden.

Als ik jou was zou ik Salt Lake City, Grand Teton en Yellowstone voor een andere keer bewaren.
Je zou bijvoorbeeld wel Capitol Reef en Canyonlands kunnen doen, daar kom je al bijna langs.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Zou zeker ook Yellowstone en Grand Teton laten vallen. Zo heb je wat meer tijd voor de rest. Kings Canyon/Seqouia zou ik nu ook niet doen, neem dan beter meer tijd voor Yosemite. Je wil nu natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar op deze manier zie je juist heel weinig. En dan heb je al direct een reden om nog een keer terug te gaan!

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Zo zie je hoe persoonlijk het is :) Ik zou Yellowstone nooit laten vallen en eerder Bryce schrappen. Ik vond Yellowstone het mooiste van onze laatste reis en zou het niet hebben willen missen.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen_t »

Bedankt voor jullie reacties,
Ik ben er wel van geschrokken, maar nu ik van bijna iedereen lees dat het bijna niet haalbaar is en ik nog eens goed naar mijn planning kijk, krijg ik het toch ook wel een beetje benauwd. Ik heb er 3 extra dagen bij ingepland (rond yosemite, bryce canyon en yellowstone).

Ik heb op http://www.sunrisesunset.com gezien dat de zon rond 8 uur onder gaat rond die tijd van het jaar, dus als we rond 7 uur bij ons hotel zijn is dat voldoende lijkt mij, of schat ik dat verkeerd in?
En ik heb ook ergens gelezen dat er autoverhuurbedrijven zijn die geen drop-off kosten in rekening brengen als je de auto ophaalt in San Francisco en en weer aflevert in Los Angeles. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien zou ik dan dag 5 kunnen schrappen.

Ik heb hieronder een zeer gedetailleerde planning weergegeven (ja, ik ben een pietje precies), en ik snap wel dat we ons nooit helemaal aan het schema kunnen houden, maar een duidelijke richtlijn lijkt me wel fijn.
Ik heb de afstanden bepaald via Google maps (aan de hand van adressen van hotels die ik geselecteerd heb, en ingangen van nationale parken te nemen)

dag 1
11.00u Vliegen naar New York
13.50u aankomst
Hotel New York

dag 2
New York Verkennen

dag 3
New York Verkennen

dag 4
New York Verkennen
15.00u Vliegen naar Los Angeles
18.20u Aankomst LA Airport
20.00u Huurauto ophalen
Hotel in Los Angeles

dag 5 (zal een dag worden van veel rijden)
07.00u Vertrek (208 km)
09.30u Aankomst Nojoqui Falls Park (even ter onderbreking voor de lange reis)
10.15u Vertrek (275 km)
13.45u Aankomst Pfeiffer Big Sur (ook even rustpuntje)
14.45u Vertrek (40 km)
15.30u Aankomst Point Lobos SP (44 km)
Hotel in Salinas

dag 6
09.00u Vertrek (173 km)
11.15u Aankomst San Francisco
Stad verkennen
Hotel in San Francisco

dag 7
San Francisco verkennen

dag 8
07.00u vertrek (305 km)
11.00u Aankomst Yosemite NP
17.00u vertrek
Hotel bij Yosemity NP

dag 9
08.00u Aankomst Yosemite NP
14.00u vertrek (272 km)
Hotel in Three Rivers

dag 10
08.00u vertrek (8 km)
08.15u Aankomst Sequioa NP
14.30u vertrek (318 km)
Hotel in Ridgecrest

dag 11 (dag met redelijk wat kilometers)
06.00u vertrek (244 km)
08.45u Aankomst Death Valley
14.30u vertrek (238 km)
17.00u aankomst Las Vegas
Hotel in Las Vegas

dag 12
Las Vegas verkennen
ook even relaxen bij het zwembad

dag 13
Las Vegas verkennen

dag 14
08.30u vertrek (414 km)
13.00u aankomst Bryce Canyon
Hotel in omgeving Bryce Canyon

dag 15
07.30u vertrek
08.00u aankomst Bryce Canyon (afhankelijk van waar het hotel zich bevindt)
14.30u vertrek (444 km)
19.00u aankomst Salt Lake City
Hotel in Salt Lake City

dag 16
07.30u Vertrek (446 km)
12.30u Aankomst Grand Teton NP
18.00u vertrek richting hotel
Hotel bij Yellowstone

dag 17
08.00u Aankomst Yellowstone Park
17.00u vertrek richting hotel
Hotel bij Yellowstone

dag 18
08.00u Aankomst Yellowstone Park
17.00u vertrek richting hotel
Hotel bij Yellowstone

dag 19
08.00u Aankomst Yellowstone
15.00u vertrek (232 km)
18.00u aankomst Idaho Falls
Hotel in Idaho Falls

dag 20 (ja behoorlijk wat kilometers, maar vooral om weer terug te komen bij de wat zuidelijke gelegen NP's)
07.00u vertrek (341 km)
10.30u Aankomst Saltlake city
12.00u vertrek (375 km)
18.00u aankomst Moab
Hotel in Moab

dag 21
07.30u vertrek (7 km)
07.45u Aankomst Arches NP
18.00u Vertrek (128 km)
19.15u aankomst hotel
Hotel in Blanding

dag 22
08.30u vertrek (118 km)
10.30u Aankomst Monument Valley
14.00u Vertrek (196 km)
16.20u aankomst Page
16.30u bezoeken horseshoe bend
17.00u hotel
Hotel in Page

dag 23
10.00u vertrek (4 km)
10.00u bezoeken glen canyon dam
11.30u excursie antelope canyon
14.00u vertrek (178 km)
16.45u aankomst Grand Canyon east rim
Hotel bij Grand Canyon (of omgeving)

dag 24
08.00u vertrek
08.00u aankomst Grand Canyon
17.00u Vertrek vanuit south entrance (265 km)
20.00u Aankomst Kingman
Hotel in Kingman

dag 25
07.30u vertrek (313 km)
11.00u aankomst Joshua Tree NP
16.00u vertrek vanuit west entrance (72 km)
17.00u Aankomst Palm Springs
Hotel in Palm Springs

dag 26
08.00u vertrek (4 km)
08.00u Aankomst Indian Canyons
09.30u vertrek (179 km)
11.30u Aankomst Los Angeles
20.00u Huurauto inleveren
Hotel in Los Angeles

dag 27
10.00u vertrek
Aankomst luchthaven
14.00u vliegen

Ik denk niet dat wij zo gauw weer in Amerika komen, omdat het toch wel een vrij prijzige reis is en we het geld er niet echt voor hebben om vaak dit soort reizen te maken. Vandaar ook de reden om Yellowstone en NY er vooralsnog in te laten.
De reden dat ik niet voor Canyonlands en Zion heb gekozen is omdat ik ze qua landschap wel wat vond lijken op Grand canyon en Bryce, maar misschien heb ik dat mis hoor? Yellowstone daarentegen vind is wel heel anders dan vooral rotsformaties, ik vind het zo'n mysterieus park, het lijkt me geweldig om daar te zijn.

Vooralsnog heb ik de planning aangepast door er dagen bij te voegen, en niet wat te schrappen. Misschien is dat uiteindelijk nog wel nodig, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties naar aanleiding van mijn gedetailleerde (misschien wel overdreven :P) planning.

Ellen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ellen_t schreef:dag 4
New York Verkennen (besef je dat je hier tot maximaal 12.00 uur hebt en dan naar het vliegveld moet gaan)
15.00u Vliegen naar Los Angeles
18.20u Aankomst LA Airport
20.00u Huurauto ophalen Waarschijnlijk zal je eerder je auto op kunnen halen, je bent immers al in de VS en hebt geen last meer van immigratie
Hotel in Los Angeles

dag 5 (zal een dag worden van veel rijden)
07.00u Vertrek (208 km)
09.30u Aankomst Nojoqui Falls Park (even ter onderbreking voor de lange reis)Qua tijd red je dit niet. Teveel files.
10.15u Vertrek (275 km)
13.45u Aankomst Pfeiffer Big Sur (ook even rustpuntje)
14.45u Vertrek (40 km)
15.30u Aankomst Point Lobos SP (44 km)Je hebt hier wat uitlooptijd, dus dat red je wel voor het donker. Dit kan trouwens ook in het donker nog.
Hotel in Salinas

dag 6
09.00u Vertrek (173 km)
11.15u Aankomst San Francisco Dit ga je qua tijd ook niet redden. Maar dat geeft niet.
Stad verkennen
Hotel in San Francisco
Verder durf ik je geen advies te geven.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Zion lijkt niets op de Grand Canyon en nog minder op Bryce. Waar je bij de Grand Canyon aan de rand van een canyon staat te turen, sta je bij Zion op de bodem van een kleinere canyon. Het is er dus groen, er stroomt een riviertje. Ik vind Zion een heel prettig park. Canyonlands is mijn favoriete NP omdat het er zo rustig is. Het park is enorm groot maar met name het gedeelte dat Isle in the Sky heet, is goed toegankelijk en hoeft geen hele dag te kosten. Het uitzicht bij Isle in the Sky is zo mooi dat wat mij betreft de Grand Canyon verbleekt. Maar nogmaals dat is mijn smaak.

Ja, het is een dure reis, maar de charme van zo'n reis zit in die kleine dingen, een extra stop omdat het gewoon ergens leuk is, even rondneuzen in een supermarkt, lekker lunchen/picknicken. Je schema houdt geen rekening met wegwerkzaamheden, weersomstandigheden etc. Ik mag hopen dat je de discipline op kan brengen om elke dag om 7 uur aangekleed en met ontbijt achter de kiezen in de auto te zitten en daar bijna de hele dag in te vertoeven.

De meeste autoverhuurders rekeningen geen drop-off tussen S.F. en L.A., tussen Californië en Nevada, tussen Californië en Phoenix en bijvoorbeeld via www.usareisen.de betaal je ook geen drop-off tussen Denver en Californië. Bekijk eens of het mogelijk is een mooie route te maken vanuit Denver naar bijvoorbeeld S.F. of L.A.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En nog een ding: Grand Canyon én Bryce zijn kijkparken en kunnen met een half dagdeel bekeken worden als je je beperkt tot de uitzichtpunten, het bezoekerscentrum (in elk park een aanrader voor informatie en advies).

Zion en Yosemite zijn door de wandelmogelijkheden parken die tenminste 1 volle dag (dus 2 overnachtingen nodig hebben).

In Yosemite en Moab (Arches/Canyonlands) heb je eigenlijk 3 overnachtingen nodig om alles in een normaal tempo te kunnen bekijken.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben bang dat wij forummers het afleggen. Ze willen graag heel veel in 3 weken. Misschien moeten we dan de meest logische route aangeven voor ze. Het is niet mijn reis maar goed dat zijn keuzes die mensen zelf maken.
Het enige dat ik kan zeggen is dat als je nu kunt gaan is er een redelijke kans dat je ooit nog een keer gaat best groot als is dat misschien pas over 10 jaar (of bij ons was het 19 jaar). Daarom roepen wij zo hard less is more... Ja Yellowstone is mooi maar dan zou ik een one way maken en uit SLC terugvliegen.. Dat scheelt zoveel km...

Ellen_t
Het lijkt me qua afstanden soms wel te doen maar enorm vermoeiend. En gezegd is gezegd veel echte wandelingen kun je denk ik ook niet maken. Wat korte trails zal net moeten lukken.
Gericht commentaar:
Dag 4-5
Hotel in Salinas.. waarom niet in Monterey of Big Sur zelf. Dat scheelt en blijf je meer aan de kust. Ik snap waarom je wilt opschieten die eerste dag. Anderzijds als je dag 4 bij aankomst al de auto ophaalt en bv naar Santa Monica/ Malibu/ Santa Barbara rijdt heb je al een stukje gedaan. Reken 's morgens niet altijd op mooi weer pas later breekt het vaak open (is onze ervaring).

dag 8-9 SF Yosemite is dacht ik meer km maar misschien vergis ik me. Probere wel een hotel IN het park te vinden en niet op 1-2 uur rijden. Snel reserveren! Zeker omdat je bijna geen tijd hebt om iets te doen in het park.
Waarom via Sequoia?? Als je via het Zuiden van Yosemite het park inrijdt kun je bij Wawona (Mariposa Grove) ook Sequoia's zien. Ik zou niet naar Three Rivers rijden. Neem de Tioga pass via het Oosten (tenzij je voor half juni bent dan is die pas meestal dicht. Via Tioga naar LV is een heel mooie route door Yosemite. Dan kun je ook via DV naar LV rijden. Dit geeft iets meer tijd voor DV!!

dag 8 SF - Yosemite
dag 9 Yosemite - Lee Vinning (Mono Lake)/ Mammoth Lakes
dag 10 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 11Death Valley - Las Vegas.

Dan komt het stuk dat ik zo jammer vind.. geen Zion en een beetje Bryce. SLC is echt ver rijden.

dag 16 Ik zou van SLC naar Teton rijden daar overnachten (Colter Bay oid? is daar hotel?) en de dag erna lekker Yellowstone in rijden. Zorg voor accomodatie in het park!!!! Snel reserveren.
Teton is echt prachtig qua landschap.

In 2 dagen van Yellowstone naar Moab kan. Beetje straf schema maar het kan.

dag 21 ARches in.. Het visitor center is 7 miles maar het park in is nog een weg van 15 -25 miles (oneway).
Als je overdag Monument Valley bezoekt kun je beter en dag later uit Maob vertrekken. Dan kun je naast Arches ook nog wat uitzichtpunten in Canyonlands bezichtigen!! Mijn google maps geeft Moab Mon Valley 239 km 3 uur en dan nog 195km, 2uur, naar Page Dit geeft je met 2 nachten in Moab iets meer rust op 1 plek. Lijkt me beter

Dus dan wordt het
dag 20 SLC - Moab
dag 21 ARches en evt Canyonlands (moab overnachten)
dag 22 Moab - Page met stop in Mon Valley 5 uur

dag 23 Page antelope canyon horseshoe Bend (kom je langs) en in middag naar Grand Canyon neem een hotel bij de Rim in Grand Canyon Village! Kun je 's morgens zonsopgang zien en de stilte ervaren.
Het laatste stuk na KIngman kan ik niet bij helpen.

iK dnek dat je je beter wel aan je schema kan houden omdat je anders vastloopt of enorme afstanden moet afleggen om het in te halen.
Qua sunrise, sunset dat is wel ok. Ik denk dat je er dan rond juni bent of later???? Ik zei dat even niet staan. Dat is wel van belang ivm je route via Three Rivers dan wel via Tioga pass (is mooier en logischer) Ik zou sowieso Sequoia overslaan daar heb je eigenlijk gene tijd voor.. ik zou die tijd dan beter in DV besteden.. Dus via Zuiden van YOSEMITE eruit en dan snelweg op weg naar DV.

Succes maar weer.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen_t »

Harstikke bedankt voor je suggesties!

Ik denk dat ik dan misschien toch maar yellowstone ga schrappen, en die dagen verspreid over de reis gebruik om wat langer bij de andere parken te blijven, zodat we ECHT van deze reis kunnen genieten en misschien toch ook maar Zion er bij mee pakken.
Het plan is om van 12 mei tot 7 juni te gaan, en ik wil vandaag even kijken of het misschien ook lukt om de reis in andere richting uit te plannen, zodat we aan het eind van onze reis (ipv aan het begin van de reis) bij yosemite aan komen en de kans een stuk groter is dat de tioga pas open is.

Ik ga nog weer even aan het puzzelen!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hou er dan wel rekening mee dat de Tioga Pass dicht is... verder puzzel ze. Ik reageer wel weer op het resultaat. :thumbup:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Heb je de vliegtickets al geboekt? Anders zou je, zoals Isis al voorstelde, terug naar Nederland kunnen vliegen vanaf Salt Lake City. Je zit dan alleen met hogere drop-offkosten. Maar ik zou de kosten eens tegen de baten (tijdswinst) opwegen, als ik jou was.
Ellen_t
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen_t »

De tickets zijn nog niet geboekt, dus we kunnen nog schuiven met de data ;).

Ik zit nu zo te denken om misschien nog 2 weken later te gaan, en yosemite aan het eind van de reis te plannen (zo tegen eind juni).. zodat we over de tioga pass kunnen gaan. Dan slaan we sequoia over maar pakken we zoals Isis voorstelde, het zuiden van yosemite mee om daar sequoia's te zien. Scheelt weer in tijd.

Ik zit er ook aan te denken om Arches NP te schrappen. Of lijkt jullie dit geen goed idee?

Ik ga weer gauw verder met puzzelen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer