Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wezzzley: SF naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Wezzzley: SF naar LA

Bericht door pumi1000 »

@wezzzley
In Monterey the Lone Oak Lodge mag je met vier personen per kamer, die kost in juli $ 77,50 incl. tax.

In LA heb je bij Travelodge Hollywood 3 nachten=2 betalen. Ook parkeren gratis. Beide goede reviews op tripadvisor.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

kijk hier eens voor SF
http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... o&staat=CA

Wij zaten in familiekamer Columbus Motor Inn, dat was prima.
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

pumi1000 schreef:@wezzzley
In Monterey the Lone Oak Lodge mag je met vier personen per kamer, die kost in juli $ 77,50 incl. tax.

In LA heb je bij Travelodge Hollywood 3 nachten=2 betalen. Ook parkeren gratis. Beide goede reviews op tripadvisor.
Ik zie het, blijkbaar zijn alle kamers volboekt voor de dag dat wij er zitten =(
heb wel de holliday inn express bij monterey bay gevonden en heb ook een paar interessante keuzes gevonden in Marina op 10 mijl van Monterey iemand daar ervaring mee?
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Wezzzzzzzzley: Kijk eens op www.booking.com of www.e-bookers.nl van dat soort sites.

Hier heb je wat hotels die wij op het moment aan het bekijken zijn voor een deel dezelfde tour. Niet alle hotels zijn op deze sites beschikbaar, maar op de eigen sites soms nog wel, zit een verschil in van heb ik jou daar. Ook is Las Vegas in de tijd dat wij geen extreem goedkoop.

Reken er wel op dat je omdat je met 3-pers gaat de hotels waar je evt met 3 op een kamer wilt slapen e-mailt of dit kan. Neem bv een kamer met 2 queenssize of double beds, dan kan dat vaak wel (dan even met vrienden het bed delen tijdens de 3 weken). Alleen betaal je dan vaak $10 of $20 per nacht extra. Wel altijd aangeven!!!! En gewoon niet boeken als het hotel zelf aangeeft dat het niet kan. Bij booking en e-bookers staat het vaak een stuk naar onder vermeld dat er extra kosten bijkomen als er een extra adult of kinderbedje op de kamer is.

Ga er wel vanuit dat de hotels in de periode dat jij gaat wat duurder zullen zijn ivm hoogseizoensprijzen. Maar dan heb je wat opties die je bij een van de sites kunt invullen en dan moet je alleen je eigen datum er voor invullen

Marina del rey :

Venice on the beach hotel is voor 1 nacht incl. ontbijt, incl. tax €107
Best Western Plus the Inn is voor 1 nacht incl. ontbijt, incl. tax €118
Jolly Roger Hotel is voor 1 nacht incl. ontbijt, incl. tax €101

Hollywood :

the hotel hollywood is voor 2 nachten incl. ontbijt, incl. tax €137
Hotel quality inn near the walk of fame is voor 2 nachten incl. alles €175
Motel 6 is voor 2 nachten, incl. tax €116
Coral sands hotel is voor 2 nachten (via eigen site) €133
Days inn hollywood is voor 2 nacht incl. ontbijt, incl. tax €178
Hollywood guest inn is voor 2 nacht incl. ontbijt, incl. tax €129/€145

Monterey:

Hilton Garden inn is voor 1 nacht zonder ontbijt/tax boeken via eigen site €83
Comfort in by the sea is voor 1 nacht incl. alles, wel maar queensize bed €63
Quality inn is voor 1 nacht, incl. alles €61
El Adobe inn is voor 1 nacht, incl. alles €70
La Quinta inn is voor 1 nacht incl. ontbijt, incl. tax €85

San Francisco:

Hotel Whitcomb 3 nachten €200 whitcomb-hotel-sf.galahotels.com
Baldwin hotel 3 nachten €265 http://www.baldwinhotel.com/
Travelodge by the bay 3 nachten €220 Incl. tax bookers.com
Grand plaza hotel 3 nachten €186 Incl. tax bookers.com
Stratford hotel 3 nachten €250 Incl. tax bookers.com,incl. ontbijt
Hotel Astoria 3 nachten €156 Incl. tax bookers.com

wij hebben in yosemite als we er heen gaan ook curry village voor ogen,

In death valley is stovepipe wells goedkoper dan furnace creek
Stovepipe wells is voor 1 nacht, boeken via eigen site €77/€101
Furnace Creek is voor 1 nacht, boeken via eigen site €116

Las Vegas:
hier wordt als je een kamer met 2 bedden pakt voor een extra persoon 35 dollar per nacht gerekend!!

Tropicana 4 nachten €315
Flamingo 4 nachten €181/€311 voor go kamer (heb niet naar verschil gekeken)
Paris 4 nachten €360
Luxor €230
New York/New York €310/€350
MGM Grand €550
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

wow ontzettend bedankt voor al het opzoekwerk!

we kijken inderdaad op sites zoals booking.com, hotels.com enzovoort...
Maar ik vind het soms moeilijk kiezen welke buurt en aangezien het onze eerste x rondreis amerika is ben ik mij ook niet bewust van de prijzen in die steden.
Ik ga alvast de hotels die jij hebt gevonden eens uitpluizen en kijken of er wat tussen zit voor ons (waarvoor nogmaals dank :thumbup: )

wat betreft de overnachting in Death Valley hebben wij bewust voor furnace creek gekozen. Op de reviews lezen we namelijk vaak dat Furnace Creek iets moderner is, iets betere voorzieningen heeft etc... En omdat we net 2 nachten in een tentje hebben gelogeerd vonden wij dit wel kunnen :lol:

wat MGM betreft, enkel nog maar goede reacties gehoord over dat hotel, en via priceline betalen we slechts 110 dollar per nacht !
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal wel verklappen dat die prijzen al in een documentje stonden hier hoor, alleen nog even de tabs veranderen, want die pakt ie hier niet ;)

Maar ik ben zelf ook nog opzoek naar andere hotels, vooral in hollywood. Het is nogal irritant dat de meningen van priceline, booking, e-bookers en expedia over de hotels (recenties door gasten) nogal uiteenlopen. Het hotel in SF wat hier door iemand anders werd aangegeven heeft ook mijn interesse. Via andere sites nog nooit van dat hotel gehoord. Ook op dit fora begint de info over hotels zo ongeveer te vol te raken om fatsoenlijk een keuze te kunnen maken. Een overflow aan info
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

wij hadden voor San Francisco het Town House Motel in gedachten.
Columbus Motor Inn viel wat duur uit met 3 mensen...

http://www.booking.com/hotel/us/town-ho ... Dgodw1GykA

slechts enkele meters van Fisherman's Wharf en vrij goede recensies aan een zeer schappelijke prijs! Iemand ervaring met dit motel ?

Verder heb ik de overnachting in Kayenta veranderd naar een overnachting een gouldings campground cabine! Zeer positieve dingen over gehoord.

in LA viel het hotel hier boven (Travelodge Hollywood ) wel in de smaak en als alternatief heb ik eventueel ook nog Hollywood City Inn in gedachten.
Afbeelding
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Hey heren/ dames,

de komende week zijn wij van plan om onze vliegtickets te bestellen.
Nadat ik mij wat grondiger heb verdiept in de prijzen van vliegtickets hebben we besloten om te vliegen op 24 juni. (mits goedkeuring van school)
Nu kunnen wij via jet Airways zeer goedkoop vliegen aan +/- 600 euro p.p.
Enige probleem is dat deze vlucht vertrekt vanuit SF om 7 uur smorgens, dit wil dus zeggen dat we ofwel een dag gaan moeten snoeien, 's nachts gaan moeten rijden (wat niet aan te raden is heb ik al begrepen) of toch maar 150 euro pp meer betalen voor de tickets... Wat denken jullie hierover ?

verder waren wij ook van plan om een helikoptervlucht te maken over de GC. We hebben wel maar 1 dag aan de GC is dit haalbaar?

Alvast bedankt
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu pas je opmerking dat je maar met max 2 personen op een kamer zou kunnen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt; wij sliepen altijd met z'n vieren op 1 kamer. Soms moesten we bijbetalen voor de 3e en 4e persoon, maar vaak ook niet.

Wat de GC betreft: kijk wat je wilt doen. Ik zou het ter plaatse beslissen. Ik ben er net 2 nachten geweest, en had geen tijd voor een helicoptervlucht. Maar als je alleen maar een paar viewpoints wilt zien kan het natuurlijk wel.

Probeer zo lang mogelijk te gaan (nog een dag erbij?), dat is die 150 euro echt wel waard.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

hmmz wat mij opvalt is dat de vliegtickets op tix.nl en connections.be de laatste 2 weken bijna 200 euro duurder zijn geworden. Ik ga we vanuit dat ze in november wel weer wat zullen dalen, maar het fluctueert nogal merk ik.
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

op cheaptickets zijn de prijzen ook wat de lucht ingegaan...
voorheen kon ik tegen 600 euro vliegen, nu is het al 680... maar is nog steeds een groot verschil met een dag later (1050 EUR)

Ik heb trouwens een oplossing voor mijn probleem, we blijven in het begin van de reis een dag minder lang in SF. Hierdoor kunnen we op het einde van de reis een dag in San Francisco blijven en zo de vlucht halen ! :clap:
Afbeelding
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

De tickets zijn geboekt !
24 juni vertrekken wij vanuit Brussel naar San Francisco :clap: :clap:
16 juli keren wij terug :cry:

volgende week beginnen we met het vastleggen van de hotels !

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de hulp die we mochten ontvangen!
Afbeelding
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Hey Jongens (en meisjes natuurlijk)

ik ben momenteel bezig met het bepalen van de te rijden route...
Maar nu zit ik mij af te vragen hoe jullie eigenlijk bepalen welke weg jullie nemen?
Ik kan natuurlijk altijd de gps volgen, maar ik ben een beetje bang dat ik dan teveel van het mooie onderweg ga missen en dat ik continue op de autostrade zal vertoeven.

Hebben jullie enige tips ?

Graag zou ik ook één of meerdere dirt roads rijden als iemand een weg kent die ik niet mag missen, dan hoor ik het graag :D

alvast bedankt!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wes...kijk even in mijn topic, daar heeft Yeehaw wat routes opgeschreven in stenotaal. Ik weet niet precies (heb nu alleen deze pagina maar gelezen) waar je heengaat, maar misschien heb je er wat aan! Is een stuk vanuit ridgecrest/bakersfield naar death valley(omdat wij niet over de tioga pass kunnen) en een stuk tussen in mijn geval Las Vegas en Page en een stukkie richting monument valley.

Dirtroads moet je ff in de search zoeken, is een hele topic over!
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Hey Wally bedankt voor de tip :D

heb meteen alles uitgeprint! Nu nog invoeren in street en trips en we zijn weer wat wijzer !
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer