Ga eind maart trouwen en daarna willen we op huwelijksreis. Heb al wel wat gekeken op het forum en ben gekomen tot volgende rondje. Voordat ik verder ga met zaken uitzoeken wik ik eerst aan jullie vragen om jullie mening te geven. We willen gaan met een auto (midsize SUV) huren denk ik bij Alamo.
Maar eerst de route:
1. Ams-SF
2. SF
3. SF
4. SF-Yosemite (hotel in park)
5. Yos
6. Yos-? (niet via tioga maar onderlangs, DV is volgens mij te ver in 1keer)
7. ?-Death Valley
8. DV-Las Vegas
9. LV
10. LV-Zion
11. Zion-Bryce
12. Bryce
13. bryce-Page
14. Page-GC
15. GC
16. GC-Scotsdale
17. Scottsdale-Palm Springs
18. PS-LA
19. LA
20. LA
21. LA -Ams
We willen het rustig aan doen en het liefst in parken verblijven. Graag jullie reacties!
Allereerst proficiat met jullie huwelijk. Is er al iets geboekt qua huwelijksreis? Je zou ook in Phoenix (Scottsdale) kunnen beginnen en in L.A. kunnen eindigen en zo de kustroute meenemen. Anders zou ik ook niet weten wat je in Scottsdale wil doen.
Ik zou de volle dag Bryce verruilen voor een volle dag Zion. Zion is meer een wandelpark als Bryce. Bryce ligt ook hoger (en is dus kouder). Zelf vind ik 1 nacht Grand Canyon wel genoeg, maar het is dan ook niet mijn favoriete park.
Als jullie het rustig aan willen doen en vooral voor de parken gaan zou ik zeker 2 nachten bij Zion nemen. Voor Bryce is 1 nacht wel voldoende, zeker omdat het daar wellicht nog niet mogelijk is om naar beneden te lopen.
Voor Page zou je wat meer tijd uit kunnen trekken, er zijn daar erg veel dingen te zien in de omgeving en ik denk dat het in die tijd qua temperatuur wellicht ook wel aangenaam zal zijn.
Ik zou ook Scottsdale overslaan, één stop tussen de GC en LA is voldoende. Vergeet Joshua Tree NP niet, misschien ben je nog te vroeg voor bloeiende cactussen, maar het zal er qua temperatuur wel aangenaam zijn.
Ik had de afgelopen vakantie 2 nachten in de Grand Canyon (zie mijn reisverslag) en dat was eigenlijk nog niet voldoende. Als je echter alleen vanaf de rim wat viewpoints wilt bekijken is 1 overnachting genoeg. Wij hebben echter meerdere viewpoints gedaan en een groot deel van de route naar Hermits Rest gelopen. Bovendien is het ook interessant om het visitor center te bezoeken, of een rangerpraatje bij te wonen. En als je een stuk naar beneden wilt lopen (je hoeft echt niet helemaal naar beneden om een leuke wandeling te hebben) of een helikopterlvucht wilt maken heb je echt 2 nachten nodig.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 okt 2011, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
misschien ben je nog te vroeg voor bloeiende cactussen
Kan best wel eens meevallen zeker eind maart staat er al genoeg in bloei en met wat geluk staan in de hogere delen van het park de Joshua Tree's nog in bloei hoewel de hoofdbloei in februari ligt.
Ok, bedankt alvast voor jullie reactie.
We hebben nog helemaal niks vastgelegd, dus alles staat nog vrij.
Scottsdale hebben we gedaan omdat GC-PS beetje ver is in 1 keer volgens mij. En verder dachten we da Scotsdale ook wel leuk was.
Hoe lang heb je nodig voor Joshua tree parks en vanaf waar kan je dat het beste bezoeken?
We willen graag de laaste paar dagen beetje rustig aan doen dus vandaar een paar dagen in LA.
Ipv Scottsdale zou ik Sedona www.visitsedona.com toevoegen. En als je voor de parken gaat mag je Joshua Tree NP niet overslaan. Bv: GC-Sedona, Sedona-Twentynine Palms, 29Palms-LA. Of van GC via Kingman en Amboy naar 29Palms.
Tussen Yosemite en Death Valley zou je kunnen overnachten in bv Tehachapi of als dat niet ver genoeg is in Ridgecrest.
Houd er rekening mee dat er in maart nog sneeuw kan liggen bv bij Bryce en bij GC.
En wil je Monument Valley niet in je route opnemen?
Bedankt! Ga zeker naar je opties kijken.
Heb geen monument valley opgenomen omdatvdat dan weer ten koste gaat van iets anders, we moeten een beetje kiezen omdt we er geen haast vakantie van willen maken. Willen ook beetje uitrusten.
Wilden niet teveel proppen in 3 weken
The wave is een prachtig gebied wat je kan bezoeken als je een permit kan bemachtigen. WIj hadden dat geluk en bezochten het gebied in 2009, zie ons verslag van 2009 op dag 18.
Het gebied, coyote buttes, ligt zowat op de grens van Arizona en Utah, ongeveer halverwege tussen Page en Kanab.
Hier kan je er ook meer over lezen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... hilit=wave
hier kan je je inschrijven : http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Voor the Wave zijn de maanden april en mei de druks bezochtste maanden, voor de online permits zijn per dag (10 permits) vaak meer dan 1.000 aanvragen je moet dus heel veel geluk hebben.
Ook voor de permits ter plaatsen is in die periode veel belangstelling (tussen de 75 rn 100 personen per dag)
Als je voor de permits ter plaatsen wil gaan zal je meerdere dagen in die omgeving moeten plannen, de gewonnen permit is sowieso pas de volgende dag geldig dus twee dagen heb je gelijk al nodig.
Wij hebben het in 2010 gedaan en hadden toen een week in Page en omgeving gepland, op dag twee hebben we permits gewonnen en op dag drie dus the Wave bezocht.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html vanaf dag 9 voor onze belevenissen rond Page.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 okt 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Dag Route
1 Ams-SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-YOS
5 YOS
6 YOS-Tehachapi
7 Tehachapi-Death Vally
8 DV-LV
9 LV
10 LV-Zion
11 Zion
12 Zion-Page
13 Page
14 Page-GC
15 GC
16 GC-?
17 ?-LA
18 LA
19 LA
20 LA
21 LA-Ams
De laatse paar dagen in LA zijn om lekker te relaxen in een luxe hotel
Het vraagteken is omdat we die dag niet weten waar we precies zijn en we eigenlijk ook een dag speling hebben.
We doen Bryce en Josua NP maar niet omdat het anders wel erg krap/doorrijden wordt en we vinden het nu soms al best krap.
Je kan niet alles hebben.
Hebben jullie misschien ook tips voor hotels? Ze hoeven niet heel goedkoop te zijn. Het is toch onze huwlijksreis
Ook ik raad jou aan om het Bryce Canyon National Park wel op te nemen in de route. Het is een uniek en prachtig gebied en je komt er nagenoeg langs. Bezoek de uitkijkpunten en doe een wandeling de canyon in, bijvoorbeeld de Navajo of de Queens Garden Trail, of doe deze gecombineerd. Het is er zo mooi.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.