Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis: van Vegas naar Kingman - 3 parken in 3 dagen mogelijk?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bdvgoesusa
Amerika-newbie

reis: van Vegas naar Kingman - 3 parken in 3 dagen mogelijk?

Bericht door bdvgoesusa »

Best mensen,

Na heel wat routes op dit forum te bekijken hebben we ook onze reis succesvol kunnen plannen. Het enige knelpunt bevindt zich tussen Las Vegas en Kingman:

We zouden 'savonds op 9 of 10 september vertrekken uit Vegas en willen overnachten in Kingman op 13 september. Zou het mogelijk zijn de belangrijkste plekjes in Zion, Bryce, Page en de grand canyon te zien? We gaan geen wandelingen maken maar willen wel eens stoppen om te genieten van de spectaculaire natuurwonderen.

Dit was wat we in gedachte hadden maar we twijfelen over meer tijd in Vegas aangezien we maar laat zullen toekomen de eerste dag.

San Francisco
2 – 5 september

San Fran naar Yosemite
5 – 6 september Curry Village

Yosemite naar Death Valley
6-7 september

Death Valley naar Las Vegas
7 – 9 september of 10?

Vegas naar ZION
9 – 10 september

Zion naar Bryce
10 – 11 september

Bryce naar Page
11 – 12 september

Page naar Grand Canyon
12 – 13 september

grand canyon naar kingman (1)
13- 14 september

kingman via oatman en route 66 (1)
14-15 september

Route 66 – Los Angeles ( tussenstop Barstow )
15 – 16 september

Barstow – La ( 5 volle dagen effectief in LA )
16 – 23 september

Alvast hartelijk bedankt!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: reis: van Vegas naar Kingman - 3 parken in 3 dagen mogel

Bericht door jolanxyz »

Wat wil je zolang in L.A.? Met meer rust in de route hoef je op het eind niet uit te rusten ;-) Op papier kan het allemaal wat je schrijft, maar ik vind eigenlijk jullie hele reis wat gehaast of het komt door je manier van opschrijven... Want wat doe je nou op bijvoorbeeld 5 september? Ben je dan in S.F. of in Yosemite? Schrijf het eens uit per dag met een van-naar.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het komt mij oko wat gehaast over.
Maar inderdaad de tip van uitschrijven maakt het oervzichtelijker. Nu lijkt het alsof je oevral 2 dagen hebt maar dat is niet zo. Hieronder doe ik dat ..
als ik het goed begrijp is het globaal:
5 sept SF - Yosemite xxkm en yy uur rijden
6 sept Yosemite
7 sept Yosemite - Death valley xx km en yy uur rijden
8 sept DV
9 sept DV -Las Vegas
10 spet Las Vegas - ZIon
11 sept Zion Bryce
12 sept Bryce - Page
13 sept Page GCNP
14 sept ... etc

als dit zo klopt is het inderdaad gehaast en heb je bijna nergens een hele dag in de parken. En aan het einde lijk je ineens veel dagen te hebben. Yosemite gaat wel prima maar de parken na Las Vegas vind ik té. Dan zou ik Page overslaan en dagje extra in Zion (of Garnd Canyon) en vanuit Bryce in 1 ruk naar Grand Canyon. Ik zou Kingman en het stuk route 66 in een dag pakken. Vanuit Route 66 / Kingman kun je in 1x naar LA rijden. Ook dat lijkt een dag op te leveren. Zoals Jolanxyz zegt even uitschrijven wekrt verhelderend ook voor jezelf.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bdvgoesusa
Amerika-newbie

komt inderdaad wat verwarrend over :) Ik had het zo opgeschreven voor m'n hotels te boeken.Misschien dat we inderdaad wel wat kunnen snoeien in Los Angeles. Kingman tot LA lijkt me inderdaad ook goed doenbaar in één dag.

Dit is een duidelijker overzicht:

DAG 1: 2 september
Landen in San Francisco om 22.00

DAG 2: 3 september
San Francisco

DAG 3: 4 september
San Francisco

DAG 4: 5 september
's morgends huurwagen oppikken - inkopen doen bij Wallmart en rijden naar Yosemite Village waar we ook gaan slapen

Dag 5: 6 september
Vertrekken vanuit Yosemite village en slapen tussen Yosemite en Death Valley ( hotel zoeken in Lone Pine )

Dag 6: 7 september
Door Death Valley rijden tot het hotel in Las Vegas

Dag 7: 8 september
Las Vegas

Dag 8: 9 september
Vegas - ' savonds doorrijden naar Zion

Dag 9: 10 september
Voormiddag Zion - 's namiddags doortrekken naar Bryce

Dag 10: 11 september
Voormiddag Bryce - 's namiddags doortrekken naar Page

Dag 11: 12 september
Voormiddag Page - 's namiddags doortrekken naar Grand Canyon

Dag 12: 13 september
voormiddag Grand Canyon - namiddag doortrekken naar Kingman

Dag 13: 14 september
Van Kingman route 66 blijven volgen via Oatman - Barstow tot LA

Dag 14: 15 september
Los Angeles: Malibu - Santa Monica

Dag 15: 16 september
Los Angeles: Downtown

Dag 16: 17 september
Los Angeles: Hollywood doorkruisen

Dag 17: 18 september
Los Angeles: Downtown

Dag 18: 19 september
Los Angeles: Strand

Dag 19: 20 september
Los Angeles: Pretpark

Dag 20: 21 september
Los Angeles

Dag 21: 22 september
Los Angeles

Dag 22: 23 september
'S morgends vlucht in LA

Misschien is het wel een idee om 2 dagen in LA te laten vallen? Waar zouden jullie in mijn geval dan één langere stop inlassen? Het zou wel eens fijn zijn mochten we ergens in een park kunnen luieren aan een meer en wat zwemmen :) Is daar ergens een leuke plaats voor op onze baan?

Of San Diego een bezoekje brengen vanuit LA?

Alvast bedankt voor jullie positieve input!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Er is natuurlijk veel te zien in LA (zoek maar eens op het woord " hoge hoed" Rivercola heeft een hele verhandeling geschreven over LA), maar eerlijk gezegd vind ik dit aantal dagen wel veel. Ik zou er 2 zelfs 3 dagen afhalen; het zijn er nu 6. Maar nogmaals dat is ook een kwestie van smaak. Een dag downtown plus strand aan einde, een dag Hollywood (ook dan kun je bij Malibu de dag afsluiten) en een dag pretpark lijkt me genoeg. Het Getty museum is wel een om te bekijken!
Overigens is logischer om eerst anaheim te bezoeken dan downtown te doen daar kom je eerst langs en dan luieren richting strand... Maar da's een detail.

Waar laat je die dagen..? :wink: Ow wat moeilijk (haha :lol: )
Ik zou een dag bij Zion bijplakken (op je gemak riverwalk, en wat andere korte hikes en relaxen aan zwembad) en een dag bij Page. Dat lijkt misschien raar maar Page kun je op het Lake Powell zwemmen en een bootje huren en je kunt er Antelope Canyon(!) bezoeken.

Afbeelding

Je rijdt in USA trouwens eigenlijk nooit 's avonds maar als je in de middag bedoeld dan kan dat wel. Ik wete niet meer precies ik dacht dat het een uur of 3 rijden was. In het donker rijden wordt niet aangeraden avnwege het ontbreken (geheel) van verlichting en de aanwezigheid van wild.
Probeer in Zion in Springdale te zitten dat is lekker dicht bij het park er ook in het park een Lodge maar die is wellicht wat prijzig. Ik ben neit zo thuis in hotels (wij reizen met RV als we gaan).
Als je kunt zou ik 12 sept vanuit GCNP route 66 rijden (delen) en naar Kingman rijden daar hotel. De dag erna hoef je echt niet nog in Barstow te stoppen (dat zou ik annuleren). Ik weet niet wie het pas schreef op het forum maar ik vond het wel geinig: " In Barstow wil je nog niet dood worden gevonden" Gewoon gas geven daar..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik vind het aantal dagen in Los Angeles wat erg veel. Die dagen kun je beter op de route besteden.
Bv. Page zou een goede keuze zijn.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Maak niet dezelfde fout als wij door te weinig tijd voor Zion te nemen. We hebben er nu nog spijt van dat we daar na één dag al weer verder gingen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
bdvgoesusa
Amerika-newbie

Bedankt voor alle info! Ik heb de tips uit de hoge hoed gevonden en heb de routes in LA opgeschreven.

We gaan dan kijken voor een extra nachtje in Zion en Page, het ziet er daar inderdaad prachtig uit!

Wel jammer dat de hotelletjes in de buurt zo duur zijn :(. We reizen met beperkt budget dus het is steeds wikken en wegen. Voor een gewoon bed zonder comfort betalen we max 40€ per nacht ( voor 2 ). Met een zwembadje mag het wel iets duurder zijn.

Heeft iemand tips waar ik iets kan vinden in de buurt van Zion en Page? Ik heb al gekeken op Booking, hotels, tripadvisor maar tot nu toe niets naar ons budget tenzij het nog een uur rijden is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vid die ene nacht in Yosemite helemaal niets. Je rijdt nu alleen maar door het park heen en je zult nauwelijks iets kunnen ondernemen daar. Ik zou nog een nacht LA minder doen en voor yosemite gerbuiken.
Als je zo'n beperkt budget hebt, waarom ga je dan niet kamperen? Dan zit je voor heel weinig geld midden in de parken.

Marianne
bdvgoesusa
Amerika-newbie

Yosemite en Las Vegas staan al vast dus daar kunnen we jammer genoeg niets meer aan veranderen.

Aangezien we maar één nacht blijven hebben we ervoor gekozen te slapen in het park zelf ( Curry village ). Vanuit San Fransisco gaan we vroeg vertrekken zodat we 'smiddags al in Yosemite zijn. De volgende dag zullen we ook in de voormiddag het park verkennen. Dat het beter is om 's avonds niet te rijden las ik net op dit forum, iets waar we jammer genoeg geen rekening mee hebben gehouden. We zullen dus op tijd moete vertrekken vanuit Yosemite.

Kamperen leek ons wel leuk maar het vergt toch de nodige accommodatie die we niet hebben. We zouden dan ook moeten extra betalen voor bagage. In de steden zelf hebben we steeds goedkope hostels gevonden. De parken zijn wel vrij duur.

Het is onze eerste roadtrip dus we zijn nog volop aan het leren :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer