Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bianca1976: Route het westen juli-aug 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca1976 »

Hoi!

Ik ben nieuw hier op dit forum, en zal me eerst even voorstellen. Ik ben Bianca en samen met mijn man en onze kinderen van 5 en 8 hebben we net een rondreis van drie weken achter de rug door het Westen van Amerika, San Francisco, Yosemite, Bakersfield (even extra tussenstop om de ritten niet te lang te maken), Las Vegas, Grand Canyon (jaja, met een helicoptervlucht welke echt helemaal geweldig was!!!), Lake Havasu (ook extra tussenstop), San Diego en Santa Monica. Het reisbureau had een hele rustige rondreis voor ons gemaakt, we zijn ongeveer overal twee of drie nachten geweest. En het was echt helemaal fantastisch!!!! We zijn nu officieel verslaafd aan Amerika denk ik! Maar zo'n reis met z'n vieren kost aardig wat, dus we gaan weer hard sparen.

Nu zijn we eigenlijk al een beetje aan het fantaseren over onze volgende Amerika reis. Ik was nog even langs het reisbureau geweest met een doosje chocola om ze te bedanken en toen vroeg ik wat nou weer een leuke route voor ons zou zijn. Zij gaven aan dat een rondje vanaf Las Vegas ook heel leuk is, inclusief Bryce Canyon en Zion. Nu dachten wij zelf aan eerst een dag of vier naar New York en dan doorvliegen naar Las Vegas. En dan weten we het eigenlijk niet meer. Heeft iemand leuke ideeen? Belangrijk voor ons is het dus dat we gaan mega afstanden willen rijden, 1x in de twee a drie dagen rijden, en dan een uur of 4 a 5 is voor ons goed te doen. Wie o wie kan ons leuke routes aanbevelen?? Alvast heel erg bedankt voor de tips!!!

Groetjes, Bianca
Laatst gewijzigd door markro op 09 sep 2011, 00:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: berichten uit twee draadjes over dezelfde reis samengevoegd en titel aangepast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Net terug, nu weer op zoek naar een nieuwe route!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Bianca, welkom op het forum (dat bijna net zo verslavend is als reizen naar Amerika)!
De mogelijkheden voor een nieuwe route zijn bijna eindeloos, maar de suggestie voor een rondje met Zion, Bryce is een hele goede.
Je kunt dit combineren met de parken bij Moab (Arches en Canyonlands), Page (varen op Lake Powell of raften op de Colorado river, Antelope Canyon, etc) en Monument valley.
Wij hebben voor onze 2e reis met de kinderen gekozen voor een route vanaf Denver met Yellowstone. In 2008 hebben we naast NY ook Moab, Page, Monument valley bezocht. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum.

Een andere mogelijkheid is een rondje Denver - Denver via South Dakota, Yellowstone/Grand Teton en om ook nog wat rode rotsen mee te nemen Capitol Reef/ Moab/Colorado N.M..
Van Seattle naar San Francisco is ook nog een mogelijkheid met o.a. Olympic N.P, Mount Rainier N.P., Mount St Helens , Columbia River Gorge, Crater Lake N.P., Redwood N.P., Lassen Volcanic N.P. en eventueel een herhaling van Yosemite N.P.. Van het noordelijk gedeelte kun je een rondje met maken met Glacier N.P., Yellowstone N.P. en Grand Teton N.P. erbij. Je zou dan ook kunnen beginnen of eindigen in Salt Lake City; minder kilometers maar waarschijnlijk wel drop off kosten.
En dan hebben we het nog niet gehad over de mogelijkheden in het (noord)oosten en in de zuidelijke staten.
Kortom: mogelijkheden genoeg. Mijn advies is om eens wat reisverhalen te lezen. Het is een plezierig tijdverdrijf en een goede manier om inspiratie op te doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

:lol:
Bekend probleem !!

Wij hadden het (naar wij dachten) opgelost door dit jaar rondje Florida te doen, maar de ruige natuur van het westen ligt ons toch meer !! En de USA werkt inderdaad heel verslavend !
Dus ook wij zijn op zoek geweest naar een ander rondje west-USA en kwamen idd uit op Denver - Denver voor september 2012.
Nooit geweten dat dit ook een 'populaire' route is......

We gaan jullie topic aandachtig volgen...... :wink:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Smedts »

Hetzelfde hier!

Wij zijn nu een maand terug van onze rit en willen zo snel mogelijk terug.
Over het algemeen was het deel rond Grand Canyon, Page, Zion en Vegas het mooiste.
We zijn dan nu ook aan het kijken voor een tour vanuit Vegas met Monument Valley, Arches, Canyonlands en Bryce.
Grad Canyon en Page willen we wel nogmaals doen.

Wat kan ik nog betrekken in deze route?
We zouden ongeveer terug 2 weken blijven en de ritten mogen best pittig zijn.

Ook dachten we aan een tussenstop in New York maar twijfelen hieraan voor de prijs, we gaan ervan uit dat dit wel eens een pak duurder kan zijn met de extra vluchten.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

En ook hier hetzelfde verhaal !! :thumbup: Terug van afgelopen zaterdag, en weeral aan het dromen over het volgende ... Wij dachten misschien Canada eens te doen, of anders de "echte" zuidelijke staten (Texas, Louisiana, Mississippi, ...). We hebben onze rondreis in het westen afgesloten met 3 dagen New York. Geen extra kosten betaald om langere tussenstop te maken. En wij hadden het advies gekregen van het reisbureau om deze citytrip te kleven achteraan de rondreis en niet ervoor, om al 3 dagen te wennen aan het gewonnen uurverschil van 3 uur in NY tov The West. vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Aaah, herkenbaar! De heimwee is hier ook toegeslagen dus ook wij zijn al weer aan het fantaseren over een nieuwe reis. Alleen 2012 wordt niet wat, dan gaan we met vrienden op vakantie. Dus we zijn al aan het nadenken over onze vakantie in 2013, hoe erg is dat! Veel succes in ieder geval met het plannen van je volgende reis!
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

@Lelle

Gewoon je vrienden meenemen !!!! :lol:
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Inderdaad erg herkenbaar! :) wij zijn net een paar dagen terug van onze eerste Amerika reis. Er is nog zóveel meer te zien.. en je leert veel van zo'n eerste keer. We hebben ook Las Vegas, Bryce canyon, Grand canyon, Page (Antelope canyon, heel mooi!) en Zion gedaan. Dit zou ik zeker weer doen, en ook Monument Valley en Arches erbij.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hoe echt geweldig mooi en bijzonder onze eerste reis was naar West-Amerika, ik zou het rondje niet nog een keer doen !!!
Ik heb nu alle eerste indrukken meegekregen en wil elke dag verrast worden..... Dus om te zorgen voor dit gevoel is er een andere route geformeerd en ik denk dat een rondje Denver-Denver met de Black Hills, Yellowstone en Rocky Mountains zeker net zo waanzinnig gaaf gaat worden als de 'Golden Circle'. En we pakken zo gelijk 6 of 7 Staten mee en bij elkaar opgeteld wel rond de 10 NP's / NF's en NM's. Dus een nieuwe annual-pas gaan we zeker aanschaffen :wink:
En de staat Colorado trekt ons enorm, Arizona is onze favoriet tot nu toe !!
juniorparkranger
Amerika-newbie

Bericht door juniorparkranger »

@Bianca
Wij hebben met onze kinderen ook een rondje Las Vegas- Las Vegas gedaan via Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab (Arches, Canyonlands) - Mesa Verde - Monument Valley - Grand Canyon - R66 en Las Vegas. Op elke plaats zijn we minimum 2 nachten gebleven. Deze route is heel goed te doen met kinderen (onze zonen waren toen 4 en 2). Vorig jaar hebben we Denver - Las Vegas gedaan via Rocky Mountains - Cody - Yellowstone - Grand Teton - Dinosaur - Capitol Reef - Bryce - Zion en Las Vegas; ditmaal met onze 3 zonen (8-6-4). Ons jongens spreken nu nog altijd van deze reis.

OVer 2 jaar willen wij een rondje San Diego - Las Begas maken. Waar hebben jullie overnacht in San Diego en Yosemite?

Gr.
Dieter
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Reis Bianca1976 : route voor 2012

Hoi,

Ik heb al in een eerder topic tips gevraagd voor onze tweede rondreis volgende jaar, dit is een opzetje die ik heb gemaakt, maar hou nog wat dagen over, wie o wie heeft goede tips voor onze route?

Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Santa Barbara
Dag 3 Santa Barbara
Dag 4 Santa Barbara
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce
Dag 12 Page Arizona
Dag 13 Page Arizona
Dag 14 Canyonlands Moab
Dag 15 Canyonlands Moab
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19 Denver
Dag 20 Denver
Dag 21 Denver - New York
Dag 22 New York
Dag 23 New York
Dag 24 New York - Amsterdam

Zoals je kunt zien willen we het rustig aan doen, zeker ook omdat we twee kleine kinderen hebben van 6 en 9 jaar. Onze afgelopen reis was ook rustig en dat is ons heel goed bevallen, je kan niet alles zien, moet wel keuzes maken, maar je bent niet constant aan het rijden en kan echt rustig genieten van de prachtige plaatsen waar je bent.Vanaf Denver willen we dus een binnenlandse vlucht nemen naar New York, en dan vanaf NY weer naar Nederland.

Ben benieuwd waar jullie nog mee komen! Bedankt he!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Bianca1976 : route voor 2012

Bericht door Isis »

Ja lekker kalm aan. De ruk van Santa Barbara -> Las Vegas is wel een behoorlijke.
Het schema is overzichtelijker als je het schrijft als
dag 9 Zion- Bryce
dag 10 Bryce
dag 11 Bryce etc..
Dan zie je wat reisdagen zijn en wat niet...

Canyonlands NP zou je in 1 dag kunen doen en dan de andere dag Arches. Maar misschien bedoel je Canyonlands campground. Fiery Frunace is voor hen misschien net te doen (dan is het echt leuk). Maar je kunt wel ook Windows section/ landscape arch Canyonlands is meer uitzichten bezoeken... denk ik.

Tussen Moab en Denver...
dag 16 zou je naar (170 km) Colorado NP kunnen rijden. De weg (interstate) naar Denver is een heel mooie en heeft een paralel weg oid. Die is mooier. Het stadje Georgetown heeft nog ene stoomtreintje..
Uiteraard is ook Rocky Mountains NP mooi... keuzes maken...

In het verslag van KoMar kun je hun ervaringen lezen in de eerste dagen... erg leuk. Je moet maar even haar naar zoeken en kijken waar de link is.
Marco's verslag http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Je kunt ook in mijn plan kijken... maar wij hebben wat meer dagen van Moab naar Denver.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Bianca,

Je had in dit topic ook al een vraag gesteld, en van mij al antwoord gekregen.

He is een goed idee voorstel van Isis om het iets anders op te schrijven zodat je ziet wat de reisdagen zijn.
Waarom wil je 3 dagen naar Santa Barbara?
Bij Canyonlands (Moab) heb je ook Arches, daar zou ik ook een dag voor uittrekken.
In Colorado zou je zoals ik al eerder schreef naar great sand dunes NP kunnen gaan. Of je gaat naar Rocky Mountain NP.
Je zou ook in Phoenix kunnen eindigen en langs Sedona rijden, voor bijvoorbeeld Slide Rock SP. Dan zou je via Capitol Reef naar Moab kunnen rijden (onderweg goblin SP) en na Moab via een stop in Page naar Sedona.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen voor het deel in Colorado:

Verslag 2009: dag 2, 3, 20 en 21 (Rocky Mountain National Park, Black Canyon of the Gunnison National Park)
Verslag 2011: dag 9 t/m dag 16 (Aspen, Maroon Bells, Independence Pass, Leadville, Georgetown, Rocky Mountain National Park)
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Ik zeker hoor Felicitas !!!
Thanx ! :thumbup:
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Hoi!

Onwijs bedankt voor jullie tips, ik heb ze goed gelezen! Maar we komen er niet echt meer uit. We hebben een beetje zitten rekenen maar volgens mij word de rondreis van 3,5 week met die extra dagen in New York een beetje te prijzig, dus ik denk dat we NY helaas moeten laten vervallen, dus hebben we wel vier volle weken in het Westen. Even nog in een notendop wat we graag zouden willen, we hebben dus de route SF-Yosemite-LV-Grand Canyon-San Diego-Santa Monica al gedaan en zouden graag nu andere plaatsen willen aandoen. Op zich geen probleem natuurlijk, maar we zouden wel heel graag met KLM willen vliegen omdat we twee kleine kinderen hebben en dit geweldig was met KLM omdat ze daar eigen tv-schermpjes hebben met veel nederlandse kinderfilms. Wij vonden dat echt heel relaxt vliegen. Alleen heeft KLM maar heel weinig plaatsen in het Westen waar ze op vliegen. Ik ben zo veel met de route bezig geweest dat ik het nu even niet meer zie. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat wil je gaan doen in Santa Barbara 3 dagen lang?
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Als KLM ook op Denver vliegt, zou je een rondje midwesten kunnen doen......
Wij hebben vorig jaar ook het bekende rondje gedaan: LA - GC - LV - SF - LA. Dus tijd voor al het andere moois wat de USA te bieden heeft !!

Als je zoveel tijd hebt, kun je gerust een rondje Denver - Denver doen met uitstapjes naar Zion / Bryce (voor als je er nog niet geweest bent) en Monument Valley. Die laatste hadden wij vorig jaar niet gezien, dus zijn we nu deze route van plan:
Route Midwest.jpg
Highlights zijn dus de Black Hills, Big Horn, Cody, Yellowstone, uiteraard Monument Valley, de staat Colorado en Rocky Mountains. Op deze route zijn minstens 10 nps-gebieden, dus waar de annualpas geldig is. Natuur genoeg dus !!!
Onze route en hotel-keuzes staan al in een reisweblog: http://steson-goes-midwest.reismee.nl

Succes met het terugvinden van een route...... :wink:

Sonja
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een route op deze site gezet, maar we zijn er nu eens echt even goed voor gaan zitten! Afgelopen jaar hebben we een rondreis met onze kids gedaan SF-Yosemite-LV-GC-SD-LA. Het was helemaal geweldig en we willen volgend jaar weer gaan, dus hard sparen. Omdat we het dit jaar zonder tussenkomst van een reisbureau willen regelen hebben we een schema gemaakt, zouden jullie je tips en ervaringen er op los willen laten? Alvast onwijs bedankt voor jullie tijd!

9-jul Ams-Lax-Santa Monica
10-jul Santa Monica
11-jul Santa Monica-LV
12-jul LV
13-jul LV
14-jul LV - Zion
15-jul Zion
16-jul Zion-Bryce Canyon
17-jul Bryce- Moab
18-jul Moab Arches
19-jul Moab Arches - Aspen
20-jul Aspen
21-jul Aspen - Montrose
22-jul Montrose - Monument Valley
23-jul Monument Valley
24-jul Monument Valley - Page
25-jul Page
26-jul Page-Sedona
27-jul Sedona
28-jul Sedona-Phoenix
29-jul Phoenix-San Diego
30-jul San Diego
31-jul San Diego
1-aug San Diego - LA
2-aug LA
3-aug LA - Amsterdam

Groetjes,
Bianca

* Note mod (Marco):
topics over dezelfde reis samengevoegd, zo blijven vragen en antwoorden bij elkaar en is het voor iedereen duidelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer