Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marly: Graag jullie reactie en tips voor onze reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marly
Amerika-newbie

Reis marly: Graag jullie reactie en tips voor onze reis

Bericht door marly »

Hallo! Op 1 september vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika. Heel erg veel zin in en we zijn de route druk aan het voorbereiden. We vliegen op San Francisco en vertrekken weer vanaf Las Vegas. Omdat we met een baby van 10 maanden reizen (met een camper) willen we het rustig aan doen - en Death Valley willen we vermijden. We zouden het leuk vinden om te wandelen (niet al te steile stukken) en houden van de natuur. Ik heb nu de volgende route opgesteld en al een hotel geboekt in Las Vegas. Alleen in San Francisco moeten we nu nog een hotel boeken; de rest doen we met de camper. Ik zou graag jullie reactie ontvangen op de route, tips voor mooie campings, tips voor mooie wandelingen etc. Alles is welkom! Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast super bedankt! :thumbup:

1-sep-11 donderdag 1 vliegen AMS -> San Francisco
2-sep-11 vrijdag 2 San Francisco
3-sep-11 zaterdag 3 San Francisco (ophalen camper)
4-sep-11 zondag 4 SF naar Monterey (aquarium bezoeken)
5-sep-11 maandag 5 Monterey ->Yosemite National Park
6-sep-11 dinsdag 6 Yosemite National Park
7-sep-11 woensdag 7 Yosemite National Park
8-sep-11 donderdag 8 YNP -> Sequoia park
9-sep-11 vrijdag 9 Sequoia park
10-sep-11 zaterdag 10 Sequoia park -> Barlow
11-sep-11 zondag 11 Barlow -> Grand Canyon (via Route 66)
12-sep-11 maandag 12 Grand Canyon
13-sep-11 dinsdag 13 Grand Canyon -> Page
14-sep-11 woensdag 14 Page
15-sep-11 donderdag 15 Page -> Bryce
16-sep-11 vrijdag 16 Bryce > Zion
17-sep-11 zaterdag 17 Zion
18-sep-11 zondag 18 Zion -> rijden naar Las Vegas
19-sep-11 maandag 19 Las Vegas (camper inleveren - ' s ochtends?)
20-sep-11 dinsdag 20 Las Vegas
21-sep-11 woensdag 21 vliegen LV -> AMS
22-sep-11 donderdag 22 thuis
Perry76
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Graag jullie reactie en tips voor onze reis in september

Bericht door Perry76 »

Als reactie kan ik in ieder geval geven dat wij ook woensdag de 21ste naar huis vliegen vanaf Las Vegas :)
Verder heb ik er zelf weinig verstand van, maar het lijkt op een mooie route die jullie gaan afleggen.

Met welke maatschappij vliegen jullie terug? Wij zitten op de Continental vlucht van 9.35 naar Houston om vandaar uit door te vliegen naar Amsterdam.

Zie net trouwens dat we maar 1 uur en 5 minuten hebben om over te stappen in Houston.....is dat voldoende?
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Algemeen: het eerste weekeinde van sept is een vrij lang weekeinde voor USA dus druk op campings!!! Ik zou hiervoor toch wat boeken!

Zorg dat je vroeg in Monterey bent want het is vaak druk in het aquarium. Dan is het vrije weekeinde... top drukte ben ik bang.
Heb je in Yosemite een plekje op de camping gereserveerd? Ik zou goed kijken of er nog iets is anders moet je buiten het park staan en is het 3 dagen nog een stuk rijden. Kijk goed op de website van NPS Gelukkig kom je net na het vrije weekeind aan in Yosemite dus misschien is er nog plek.
BIj Yosemite wandelen .. http://www.yosemitehikes.com/ een leuke website.
Vanuit Yosemite naar Sequoia is mooi en het is de moeite waard! wel veel km... je zou ook kunnen kiezen een dag langer in Yosemite te blijven en via Tioga pass Yosemite uit te rijden. Je kunt dan alsnog in Needles/ Barstow of iets anders naar Grand Canyon reizen.
Barlow zal Barstow moeten zijn...
Page kun je lekker zwemmen in het meer/ bootje huren kan ook en ANtelop Canyon bezoeken (zal minder druk zijn).
Bryce vind ik supermooi je kunt daar een klein stukje van Queens Garden trail doen.. dan voel je de canyon ook echt. Het kan daar snachts erg koud zijn!
http://www.zionnational-park.com/ leuke wandelingen in Zion

Ook http://www.allesamerika.com heeft over de parken info!
en http://www.ontdek-amerika.nl!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het eerste weekend van september is Labor Day Weekend. Die maandag zelf is het labor Day, en dan hebben veel Amerikanen vrij. Dus inderdaad een goede tip om de campings van dat weekend van tevoren te regelen en vroeg bij het Aquarium te zijn.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis marly: Graag jullie reactie en tips voor onze reis

Bericht door nancywittebols »

Een mooie wandeling in Yosemite is de wandeling naar Vernall en Nevada Falls.Wij hebben de wandeling wel in juni gedaan, dus ik weet niet hoe de watervallen er uit zien in september.
In Zion is Angell's landing een prachtige wandeling (wel een zware wandeling omwille van het hoogteverschil).
In Bryce is de combinatie van de Navajo en Queen trails (iets minder dan 5 km) (en indien je het echt ziet zitten, kan je er de Peekaboo trail ook nog bijdoen) een zeer prachtige wandeling. De campings in Bryce zijn trouwens mooi gelegen.
En wanneer je de Grand Canyon bezoekt, zou je een deel van de South Kaibab trail kunnen doen (tot Cedar ridge bv.). Het is toch nog een ander gevoel indien je een stuk naar beneden in de canyon wandelt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi route! En inderdaad, campings zullen ook gereserveerd moeten worden.
Ik zou met een baby van 10 maanden geen Mist Trail of Angel's Landing doen.
Kijk voor tips over de parken etc eens op http://www.ontdek-amerika.nl en voor wandelingen in de parken op mijn wandelsite (link hieronder).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 aug 2011, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
marly
Amerika-newbie

Bericht door marly »

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb inmiddels gekeken, maar ik kan voor de camper geen plekje meer vinden in Yosemite. Iemand een alternatief (buiten het park) voor een mooie camping, liefst in het bos?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Via deze site kun je zien welke campings in de buurt liggen. Ik heb geen ervarng met campings buiten het park, maar ik denk dat je bij Groveland wel mooi zit, zoals op Dimond O.
Waren er op Crane Flat ook geen plaatsen meer vrij? Misschien dat er op het laatst nog iets vrij komt in het park, je kunt altijd eens informeren als je in het park bent. Bridalveil cg is een camping op basis van first come first serve, dat zou je ook nog kunnen proberen. Ligt mooi.

Marianne
marly
Amerika-newbie

Bericht door marly »

Ik heb nog eens goed gekeken en de drie dagen dat we in het park zijn opgeknipt. Ik heb nu in Crane flat een plekje voor 2 nachten en een ander plekje ook op deze camping voor 1 nacht. Het is dus toch gelukt! Bij Bryce heb ik North Campground geboekt en bij de Grand Canyon Mather Campground. Zo schiet het op! Nu ben ik bezig met het uitzoeken van de campings voor Seqouia, Monterey en Zion. Ook nog een hotel voor San Francisco, maar dat is vrij prijzig allemaal. Leuk werk om uit te zoeken! Weet iemand trouwens of er ergens in Yosemite Wifi is? En heeft iemand de 17 mile drive gedaan bij Carmel? Is dat een aanrader als bijvoorbeeld het aquarium heel erg druk is?
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wij vliegen ook op 1 september van Amsterdam naar San Francisco.
Met welke maatschappij vliegen jullie?
Je bent al laat om een hotel te boeken in San Francisco.
Ik heb net nog even gekeken naar de motels/hotels, maar onder de $200 per nacht vind je bijna niks meer in het centrum, alleen in de buurt van het vliegveld zijn de prijzen nog enigzins redelijk.
marly
Amerika-newbie

Bericht door marly »

Het begint echt op te schieten. Ik heb inmiddels ook een hotel geboekt in San Francisco en ben nu bezig met de camping in San Francisco voor de eerste nacht en de camping in Monterey. Per email heb ik opgevraagd of ze nog beschikbaar zijn. Nu maar hopen dat er nog een plekje is. Wel heb ik nog een vraagje: wij hebben al twee nachten in een hotel geboekt in Las Vegas. Nu blijkt dat we de camper vrij vroeg moeten inleveren (kan ook niet later) en dat betekent dat we eigenlijk de avond van te voren al in Las Vegas moeten zijn. Ook omdat er kennelijk 's ochtends wat file kan staan. Maar eerlijk gezegd lijkt me drie dagen wat veel in Las Vegas. Heeft iemand ideeen hoe ik dat toch kan vermijden? Is er een mooie camping of iets in de buurt waar iemand ervaring mee heeft?
Nog een ander vraagje: ik heb wat websites bekeken over de omgeving van Page. Wij zijn daar twee nachten (ik moet hier nog een camping boeken), maar het ziet er allemaal wel redelijk heet en open uit.
Klopt dat? En zijn er ook leuke dingen vlakbij in de buurt (ik las dat sommige excursies wel de hele dag vergen en we zitten natuurlijk met een baby). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt alvast!
marly
Amerika-newbie

Bericht door marly »

Nog ter aanvulling op mijn vorige berichtje: ik ben een beetje aan het twijfelen hoe ik het met Sequoia/Kings zal aanpakken. Wat zouden jullie mij aanraden om twee verschillende campings te boeken zodat je alle tijd hebt om er rustig doorheen te rijden of 1 plekje uitkiezen en vanuit hier wat dingen doen?
marly
Amerika-newbie

Bericht door marly »

Is er misschien iemand die mij met de vorige twee berichtjes nog verder kan helpen? Zou super zijn!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou in Las Vegas bij Sams town kunnen staan, daar hoor ik altijd wel goede verhalen over.

In Page heb je meerdere mogelijkheden, is recent nog op het forum genoemd. Je kunt de zoekfunctie eens proberen. De ene camping is wahweap, van de andere kan ik de naam even niet bedenken. Twee dagen aan het meer zitten is toch wel lekker denk ik.
Een bezoek aan Antelope Canyon kost niet veel tijd, verder zijn het toch wel veel dingen waar je of dirtroads moet rijden, of vrij ver moet wandelen. Horsehoe bend is goed te oden, en de Glen Canyon Dam. En er zijn prachtige uitzichtpunten overal bij Lake Powell.

In Sequoia vond ik de cmapings in de Cedar grove area in Kings Canyon erg mooi gelegen. Ik heb geen ervaring met de campings, maar de omgeving is mooi, zie ons 2006-verslag. Dat zou je dan de eerste nacht kunnen doen, en dan de 2e nacht in Sequoia of in Three rivers. Kijk eens in de reisverslagen van michelly, zij hebben al een paar keer in en bij sequoia gekampeerd, onder andere in 2009.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor LV inderdaad Sam's Town RV Park , neem wel die op Boulder Hyway die op Nellis is een stuk minder mooi en heeft heel veel vaste bewoners.
De andere campground in Page is Lake Powell Campground deze ligt aan de andere kant van de stad (dichtbij Antelope Canyon) heeft full hookup, griatis wifi, gratis zwembad en gratis douches en is de helft goedkoper dan Wahweap.
Als wij in Page zijn staan we altijd op Lake Powell Campground en in LV altijd bij Sam's.
In 2010 hebben we op beide gestaan zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer