Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Eagle`: roadtrip Zuidwesten
Reis Eagle`: roadtrip Zuidwesten
Gisteren men vlucht geboekt, omdat het duurder was om rechtstreeks op LAX in te vliegen zal ik op 1 november in LV landen, 30 november vertrek ik terug vanaf LAX.
Aangezien ik nu toch in een andere staat land, lijkt het me het perfecte excuus om na 4x california eindelijk eens andere horizonten te verkennen. Nu ben de voorbije maanden the X-files nog eens aan het herbekijken en kwam ik op het idee om een X-files geïnspireerd roadtripje te maken. Ook al is het grootste stuk van de serie in Vancouver opgenomen, loop ik met het idee om Roswell, Groom lake, Anasazi landmarks (canyon the chelly & masa verde np) eens te bezoeken.
Mijn vraag: Is het doenbaar om in 2 weken tijd dat ik een auto zou huren, op een vrij normaal tempo Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada te doorkruisen op weg naar LA, zonder te hoeven rushen ?
Alvast dank voor de eventuele hulp
Aangezien ik nu toch in een andere staat land, lijkt het me het perfecte excuus om na 4x california eindelijk eens andere horizonten te verkennen. Nu ben de voorbije maanden the X-files nog eens aan het herbekijken en kwam ik op het idee om een X-files geïnspireerd roadtripje te maken. Ook al is het grootste stuk van de serie in Vancouver opgenomen, loop ik met het idee om Roswell, Groom lake, Anasazi landmarks (canyon the chelly & masa verde np) eens te bezoeken.
Mijn vraag: Is het doenbaar om in 2 weken tijd dat ik een auto zou huren, op een vrij normaal tempo Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada te doorkruisen op weg naar LA, zonder te hoeven rushen ?
Alvast dank voor de eventuele hulp
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Re: Roadtrip Zuidwesten
Hoi,
wat je zou kunnen doen wanneer je die staten allemaal wilt bezoeken op weg van Las Vegas naar Los Angeles is bijvoorbeeld de route:
1. Las Vegas naar Zion NP
2. Zion
3. naar Bryce Canyon
4. naar Torrey (Devils highway 12 en Capitol Reef NP)
5. naar Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP etc. )
6. Moab
7. Moab
8. naar Durango (Colorado) (via prachtige weg 128, Colorado NM, Black Canyon of the Gunnisson, Million Dollar Highway, Silverton)
9. Durango (Mesa Verde NP)
10. naar Monument Valley (kun je op de weg naar toe ook nog even naar Four-Corners waar je op één punt in de 4 staten Utha/Arizona/NewMexico/Colorado tegelijk kunt staan) (verder onderweg zeker nog even langs Gooseneck SP)
11. naar Page (upper en lower Antelope Canyon, Glenn Canyon dam)
12. naar Grand Canyon
13. Grand Canyon
14. naar Los Angeles
Je hebt op die manier slechts twee lange rijdagen (naar Durango en naar Los Angeles van circa 6 uur. Alle andere dagen heb je maximaal 3 uur rijtijd. Je kunt dit echter uiteraard zo lang maken als je zelf wilt, maar als je liever wandelt dan in de auto zit, heb je die mogelijkheid. Je bezoekt zo alle staten die je wilde (Nevada, Utah, Colorado, puntje New Mexico, Arizona, California) en ziet een aantal prachtige parken.
wat je zou kunnen doen wanneer je die staten allemaal wilt bezoeken op weg van Las Vegas naar Los Angeles is bijvoorbeeld de route:
1. Las Vegas naar Zion NP
2. Zion
3. naar Bryce Canyon
4. naar Torrey (Devils highway 12 en Capitol Reef NP)
5. naar Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP etc. )
6. Moab
7. Moab
8. naar Durango (Colorado) (via prachtige weg 128, Colorado NM, Black Canyon of the Gunnisson, Million Dollar Highway, Silverton)
9. Durango (Mesa Verde NP)
10. naar Monument Valley (kun je op de weg naar toe ook nog even naar Four-Corners waar je op één punt in de 4 staten Utha/Arizona/NewMexico/Colorado tegelijk kunt staan) (verder onderweg zeker nog even langs Gooseneck SP)
11. naar Page (upper en lower Antelope Canyon, Glenn Canyon dam)
12. naar Grand Canyon
13. Grand Canyon
14. naar Los Angeles
Je hebt op die manier slechts twee lange rijdagen (naar Durango en naar Los Angeles van circa 6 uur. Alle andere dagen heb je maximaal 3 uur rijtijd. Je kunt dit echter uiteraard zo lang maken als je zelf wilt, maar als je liever wandelt dan in de auto zit, heb je die mogelijkheid. Je bezoekt zo alle staten die je wilde (Nevada, Utah, Colorado, puntje New Mexico, Arizona, California) en ziet een aantal prachtige parken.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Hoi,
hmpff, vergeet bovenstaande route maar
nadat ik mijn reactie geplaatst had las ik je berichtje nog een keer en realiseerde me toen dat ik alleen de route over de verschillende staten had voorgesteld. Ik was vergeten dat je iets met de X-files (die ik overigens nooit gezien heb) wilde doen en naar Roswell en Groom Lake wilde. Even op de routeplanner die twee plaatsen ingegeven, en dat ligt dus echt helemaal ver uit mijn voorstel-route
Met wat schuiven zou je Groom Lake nog wel in mijn route kunnen opnemen, maar Roswell ligt wel heel erg ver New Mexico in. Ik ken dat stuk niet, dus durf er niets over te zeggen.
hmpff, vergeet bovenstaande route maar

1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
LV - Death Valley NP
Death Valley NP - Tonopah
Tonopah - Rachel - Area51 is niet op en voor publiek, maar onderweg naar Caliente passeer je wel een alien museum - Caliente
Caliente - Springdale (Zion NP)
Zion NP - Bryce Canyon NP
Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Lake Powell, Horseshoe Bend)
Page - Monument Valley
Monument Valley - Mesa Verde
Mesa Verde - Santa Fe
Santa Fe - Roswell
Roswell - White Sands - Alamogordo
Alamogordo - Albuquerque
Albuquerque - Chinle
Chinle - Canyon de Chelly - Winslow
Winslow - Cameron Trading Post - Grand Canyon
Grand Canyon - Williams - Kingman - LV
Met http://www.mapquest.com kun je een route plannen met non-stop reistijden.
Je kunt in november extra drukte verwachten in Death Valley, zie http://www.deathvalley49ers.org
Misschien vind je het in november aantrekkelijker om in plaats van via Utah een zuidelijke route te nemen, via Anza Borrego, Ajo, Organ Pipe Cactus NM, Kitt Peak, en een paar dagen voor de bezienswaardigheden rond Tucson.
Johan
Tonopah - Rachel - Area51 is niet op en voor publiek, maar onderweg naar Caliente passeer je wel een alien museum - Caliente
Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Lake Powell, Horseshoe Bend)
Page - Monument Valley
Mesa Verde - Santa Fe
Santa Fe - Roswell
Alamogordo - Albuquerque
Albuquerque - Chinle
Je kunt in november extra drukte verwachten in Death Valley, zie http://www.deathvalley49ers.org
Misschien vind je het in november aantrekkelijker om in plaats van via Utah een zuidelijke route te nemen, via Anza Borrego, Ajo, Organ Pipe Cactus NM, Kitt Peak, en een paar dagen voor de bezienswaardigheden rond Tucson.
Johan
Re: Reis Eagle`: roadtrip Zuidwesten
Thanks voor de tips mensen.
@ mods: excuses om dit in het verkeerde deel van het forum te posten
dat groom lake niet open is voor publiek was ik me ook al van bewust
, lijkt me gewoon eens leuk om in de buurt van lil ale inn te passeren en desnoods groom lake road tot aan de platen
Ondertussen al is mapquest de route gestoken moet nog eens exact kijken hoeveel km elke etappe is. Tips zijn altijd welkom uiteraard mbt tot het aantal af te leggen punten per dag
Compleet idiote vraag wrs maar de parken die je aangegeven hebt, rij je daar dan echt door of rij je daar gewoon in een boog om heen ? Veronderstel dat je dan ook parkpas ofzo moet kopen ?
@ mods: excuses om dit in het verkeerde deel van het forum te posten

dat groom lake niet open is voor publiek was ik me ook al van bewust

Zijn er dan bepaalde dingen te doen dan rond die tijd van het jaar ?Misschien vind je het in november aantrekkelijker om in plaats van via Utah een zuidelijke route te nemen, via Anza Borrego, Ajo, Organ Pipe Cactus NM, Kitt Peak, en een paar dagen voor de bezienswaardigheden rond Tucson.
Johan
Ondertussen al is mapquest de route gestoken moet nog eens exact kijken hoeveel km elke etappe is. Tips zijn altijd welkom uiteraard mbt tot het aantal af te leggen punten per dag

Compleet idiote vraag wrs maar de parken die je aangegeven hebt, rij je daar dan echt door of rij je daar gewoon in een boog om heen ? Veronderstel dat je dan ook parkpas ofzo moet kopen ?
Het zuiden is warmer. Bryce Canyon, Mesa Verde en Santa Fe liggen bijvoorbeeld vrij hoog en kun je lage temperaturen verwachten.
De nationale parken hebben websites http://www.nps.gov/index.htm
Daarnaast zou je een paar reisverslagen/blogs kunnen doornemen om een indruk te krijgen.
Beetje raar eigenlijk dat je regelmatig in Amerika bent geweest en kennelijk nog geen ervaring hebt met de nationale parken, waar de meeste reizigers toch voor naar Amerika gaan (het zuidwesten tenminste).
Johan
De nationale parken hebben websites http://www.nps.gov/index.htm
Daarnaast zou je een paar reisverslagen/blogs kunnen doornemen om een indruk te krijgen.
Beetje raar eigenlijk dat je regelmatig in Amerika bent geweest en kennelijk nog geen ervaring hebt met de nationale parken, waar de meeste reizigers toch voor naar Amerika gaan (het zuidwesten tenminste).
Johan
Okay ga ik zeker eens bekijken, website thx johan
het gaat zelf zover dat ik LA county beter ken dan de meeste belgische steden, jammer genoeg ben ik voor de rest inderdaad een beetje een US maagdje
het gaat zelf zover dat ik LA county beter ken dan de meeste belgische steden, jammer genoeg ben ik voor de rest inderdaad een beetje een US maagdje

Excuses voor het thread diggen maar nog eventjes mijn dankbetuiging aan Johanjohan1973 schreef:LV - Death Valley NP
Page - Monument Valley
Mesa Verde - Santa Fe
Santa Fe - Roswell
Alamogordo - Albuquerque
Albuquerque - Chinle
Johan
Heb uiteindelijk zo goed als jou volledig traject gedaan op een dikke week tijd maar dan in omgekeerde richting
Roadtrip Dag 1:
LV (Donderdag namiddag vertrokken)
- > Williams - > Kingman -> Grand Canyon (in het park geslapen, verdomme best koud in November)
Dag 2 Vrijdag: Cameron Trading post (bijna stil gevallen op weg naar Cameron) -> Tuba City - Kayenta - Monument Valley - Mexican hat (leuk mini dorpke trouwens) -> I-161 -> I-191 - > Chinle -
Canyon de Chelly (jammer genoeg niet gezien, rond uur of 8 's avonds toegekomen, werkelijk niks te doen geen enkele bar, logisch navajo reservation

Omdat we geen zin hadden om nacht door te brengen in de auto, zijn we maar doorgereden richting Albuquerque (ergens op een parking geslapen vrijdag op zaterdag)
Dag 3 Zaterdag:
Albuquerque ontdekt (best leuk stadje, zondagochtend vertrokken)
Dag 4 Zondag:
Albuquerque - Alamagordo - White Sands - (weer bijna stil gevallen, literally on fumes) - alamagordo
- Tularosa - Roswell (nacht doorgebracht)
Dag 5 Maandag:
Roswell Alien Museum bezocht, best grappig, maandagmiddag Duitse travel buddy afgezet aan de greyhound en
terug richting Albuquerque vertrokken via de I-285 en I-40 -> Albuquerque - > I-25 to bernalillo en dan de I-550 tot Aztec - durango en uiteindelijk Cortez - Mesa Verde NP (in het park geslapen, vriestemperaturen, gelukkige deken meegenomen uit holiday inn !)
Stuk I-550 was echt gek, 2-3 uur op 4-5000 ft door een sneeuwstorm gereden echt super gek. Je kan je zon dingen niet voorstellen in Europa.
Dag 6 Dinsdag:
Voormiddag Mesa Verde bezocht, alle alcoves waren toe vanwege winter periode. - > I-160 - 4 Corners - > I-41 - Bluff - Blanding. Vanaf hier begon echt het mooiste stuk van de reis - National Monument - Hanksville, verschrikkelijk prachtige dingen langs de I-95. -> Torrey - Boulder - Op een bepaald punt rij je op een richel, afgrond links afgrond rechts in de bergen, toch wel kriebels in de buik op dat moment

Dag 7 Woensdag:
Paar uur doorgebracht in Bryce, veel toegangswegen gesloten vanwege de sneeuw, ben 's nacht hemelaal tot boven gereden denk ik maar vanaf bepaald plateau kon je niet verder, dus enkel zondsopgang meegemaakt en kleine de trail gedaan het dichts bij de ingang. - Vervolgens doorgereden naar Zion NP. Hillsdale, I-89 tegengehouden voor speeding zoals zo velen wrs

Zion heb ik eerste trail gedaan voor de tunnel, museum op weg naar springdale, blue springs ben ik ook helemaal naar boven gereden, best wel heel lang stuk !
-> Cedar City -> Extra Terrestrial Highway - Rachel - ondertussen een AT&T truck tegengekomen die een kalf geraakt had.
- lil' ale inn was spijtig genoeg gesloten dus weer in de auto geslapen.
Dag 8 Donderdag: North east entrance van Area 51 gedaan tot sign, niks bijzonders maar was wel is leuk - Warm Springs - (weer bijna stil gevallen, ik dacht werkelijk: daar tank ik ! Blijkt dat dorpje dan 2 huizen rijk die dan nog eens verlaten zijn

-> Tonopah -> Beatty - > Death valley NP. Was er inderdaad heel druk met de 49ers convention. Was één van de beste parken uiteindelijk, totaal niet verwacht !
-> Las Vegas
Dacht 4000 mijl voor dikke week. Moet zeggen stuk da ik alleen was, maakte het wel des te ontzagwekkender.
Die adembenemende landscapes, steeds met het nodige respect. Als je stil valt ben je gewoon de klos !
Iemand tips voor een volgende keer, wrs wel wat gerushed

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zo, dat is een serieus rondje geweest.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar Roswell, Extra terrestrial hihway en Rachel.
Je hebt soms geen foto's online staan ergens? Jammer dat de Little A'Le'Inn dicht was.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar Roswell, Extra terrestrial hihway en Rachel.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties