Hoi, wij zijn net terug van onze eerste rondreis in 't zuidwesten. Jullie eerste voorstel is bijna hetzelfde rondje wat wij gedaan hebben, we hadden 20 dagen in totaal incl. vlucht.
In zowel LA als SF heb je zeker 2 dagen nodig.. er is genoeg te zien! SF vonden wij leuker en praktischer, qua afstanden veel beter te doen dan LA.. wij hebben deze dingen gedaan; Golden Gate brug, Fisherman's Wharf, Chinatown (Little Italy), Alamo Square, Lombard street.
In LA heb je de auto nodig om bij verschillende bezienswaardigheden te komen, zoals: Hollywood boulevard, Walk of fame, Beverly hills, Sunset boulevard, Bel air (1e dag) en Santa monica, Venice beach (2e dag). Ik vond de tijd nog tekort, omdat we vluchtig door bv. Beverly hills zijn gereden, terwijl ik daar ook had willen rondlopen of over bv. Rodeo drive, maar daar was geen tijd meer voor. Zeker in LA moet je ook rekening houden met het drukke verkeer (files!) rondom de stad. Ons hotel zat in Old Pasadena, Comfort Inn, een goede wijk en qua ligging best goed, Hollywood is ong. 20 min. rijden en naar de kust ook.
De Tioga pass vonden we heel mooi, is zeker aan te raden! en vanuit daar reden we ook naar Bishop, die afstand is goed te doen. In Bishop zelf is niet veel bijzonders, maar als tussenstop een ideaal plaatsje. Vanuit Bishop zijn we ook door Death Valley gereden (wel een lang stuk) tot aan Las Vegas. Ik zou een volgende keer meer tijd willen in Death Valley om ook te stoppen op bepaalde punten.
En wij waren 2 nachten in Las Vegas, dat vond ik echt te kort! Je kunt daar het beste 's avonds over de Strip wandelen, vanwege de sfeer, maar ook omdat het minder warm (meer schaduw) is. Overdag vond ik het bijna niet te doen om in die hitte te lopen, of je moet de bus pakken. En die hotels zijn daar zó groot, dat we er maar een paar hebben gezien, daar was ik nog lang niet uitgekeken!
Toen we trouwens door Mammoth Lakes reden, dachten we; waarom hebben we hier geen overnachting? het was een erg leuk plaatsje. Oja de laatste dag hebben we die kustroute gedaan van LA naar Monterey (onder SF). Volgens mij is Big Sur ook een mooi plaatsje om te verblijven, wij zouden de volgende keer meer tijd uitrekken voor deze kustroute.
In Page zijn we 2 nachten gebleven, de Antelope canyon daar is de moeite waard! en de Horse Shoebend.
Oja wij reden vanuit de Grand Canyon naar Scottsdale en vanuit daar naar LA, was wel een lange rit.. ong. 5,5 uur.
Zoals je ziet, je leert veel van zo'n reis, en maakt een volgende keer weer andere keuzes. Ik ken het probleem.. lastig om een beperkt aantal dagen te moeten verdelen over al die mooie plekken, er is gewoon teveel te zien.

Succes ermee!