Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ajuintje: 6 dgn tussen San Francisco en Las Vegas, help
Reis Ajuintje: 6 dgn tussen San Francisco en Las Vegas, help
Beste kenners,
Eind september-begin oktober zou ik samen met mijn vriend voor de allereerste keer een reis naar Amerika ondernemen. Volgende zaken zijn reeds geboekt dus kunnen niet meer gewijzigd worden:
5 nachten New York
3 nachten San Francisco
---- rondrit van 6 dagen - 5 nachten ----
3 nachten Las Vegas
Ik zou dus graag beroep doen op jullie advies om de rondrit van 6 dagen - 5 nachten tussen San Francisco en Las Vegas te plannen. Het doel van die rondrit is om zoveel mogelijk te zien op de beperkte tijd die we beschikbaar hebben. We weten dat we dan maar 'een blik kunnen werpen op' vele zaken en dat parken ed. in detail ontdekken uitgesloten is. Het gaat ons gewoon om 'indrukken opdoen' en we vrezen dan ook niet om vrij veel in de auto te zitten. We hebben doelbewust na de rondreis 3 nachten Vegas gepland waarop we kunnen uitrusten.
Ik heb alvast een 1e poging gedaan om een route uit te stippelen maar ik heb eigenlijk helemaal (nog) geen kennis van die streek (enkele wat in reisboeken zitten opzoeken) dus het is meer dan mogelijk dat ik teveel zaken in het programma wil proppen om nog haalbaar te zijn. Ik heb de zaken waar ik gehad had om te overnachten, onderlijnd.
Dag 1: San Francisco – 320km- Yosemite
dag 2: Yosemite
dag 3: Yosemite – Mono Lake - Death Valley
dag 4: Death Valley – Zion – Kanab - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Tuba/Old Oraibi - Monument Valley – Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Hoover Dam – Rhyolite/Baetty – Las Vegas
Zoals gezegd: we staan zeker open voor andere voorstellen! Ook tips over overnachtingsplaatsen zijn meer dan welkom. Een zicht op de rijtijden tussen de verschillende plaatsen is ook altijd welkom.
Alvast hartelijk bedankt!
Eind september-begin oktober zou ik samen met mijn vriend voor de allereerste keer een reis naar Amerika ondernemen. Volgende zaken zijn reeds geboekt dus kunnen niet meer gewijzigd worden:
5 nachten New York
3 nachten San Francisco
---- rondrit van 6 dagen - 5 nachten ----
3 nachten Las Vegas
Ik zou dus graag beroep doen op jullie advies om de rondrit van 6 dagen - 5 nachten tussen San Francisco en Las Vegas te plannen. Het doel van die rondrit is om zoveel mogelijk te zien op de beperkte tijd die we beschikbaar hebben. We weten dat we dan maar 'een blik kunnen werpen op' vele zaken en dat parken ed. in detail ontdekken uitgesloten is. Het gaat ons gewoon om 'indrukken opdoen' en we vrezen dan ook niet om vrij veel in de auto te zitten. We hebben doelbewust na de rondreis 3 nachten Vegas gepland waarop we kunnen uitrusten.
Ik heb alvast een 1e poging gedaan om een route uit te stippelen maar ik heb eigenlijk helemaal (nog) geen kennis van die streek (enkele wat in reisboeken zitten opzoeken) dus het is meer dan mogelijk dat ik teveel zaken in het programma wil proppen om nog haalbaar te zijn. Ik heb de zaken waar ik gehad had om te overnachten, onderlijnd.
Dag 1: San Francisco – 320km- Yosemite
dag 3: Yosemite – Mono Lake - Death Valley
dag 4: Death Valley – Zion – Kanab - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Tuba/Old Oraibi - Monument Valley – Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Hoover Dam – Rhyolite/Baetty – Las Vegas
Zoals gezegd: we staan zeker open voor andere voorstellen! Ook tips over overnachtingsplaatsen zijn meer dan welkom. Een zicht op de rijtijden tussen de verschillende plaatsen is ook altijd welkom.
Alvast hartelijk bedankt!
-
Viva Las Vegas
- Amerika-ontdekker
Re: Rondrit 6 dagen tussen San Fransico en Las Vegas - help
Voor exact reistijden moet je natuurlijk google maps gebruiken. Je vindt het ok om lange ritten te maken maar houdt er toch ook rekening mee dat je heel wat vistapoints zal passeren. Je zult geneigd zijn om vaak te stoppen, er is heel wat te zien. Je moet ook eten en er rekening mee houden dat er geen verlichting op de wegen is. Toch maar niet TE strak plannen dus.
Ik zie dat je 2 keer Death Valley inrijdt. Dit lijkt me niet logisch. Hier mijn suggestie voor de 6 dagen die je hebt:
1. San Francisco - Yosemite
2. Yosemite
3. Yosemite - Death Valley
De Oostelijk Viewpoints en de Sand Dunes doen. Mss. zelfs doorrijden tot Rhyolite en terug.
4. Death Valley - Bryce (of dichtbij)
Badwater en terug via Artist Drive en dan noordelijk langs Zabriskie point terug het park uit richting Vegas en door. Als je niet van plan bent om te wandelen of zo heeft Zion NP bezoeken niet veel zin, dus kan je er gewoon langs door.
5. Bryce - Page - Grand Canyon (kort bezoek Bryce, viewpoints page en toch aan te raden ook even naar Horshoe Bend wandelen als je er tijd voor hebt maar ik vrees ervoor)
6. Grand Canyon - Las Vegas
Erg strak allemaal en niet echt aan te raden. Misschien bespaar je wat tijd door aan de noordelijke zijde van de Grand Canyon te blijven. Monument Valley nog inpassen lijkt me toch erg moeilijk.
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat luxe, zwembad liggen enz. Er is erg veel te zien en te doen. Rust maar als je terug bent
Ik zie dat je 2 keer Death Valley inrijdt. Dit lijkt me niet logisch. Hier mijn suggestie voor de 6 dagen die je hebt:
1. San Francisco - Yosemite
2. Yosemite
3. Yosemite - Death Valley
De Oostelijk Viewpoints en de Sand Dunes doen. Mss. zelfs doorrijden tot Rhyolite en terug.
4. Death Valley - Bryce (of dichtbij)
Badwater en terug via Artist Drive en dan noordelijk langs Zabriskie point terug het park uit richting Vegas en door. Als je niet van plan bent om te wandelen of zo heeft Zion NP bezoeken niet veel zin, dus kan je er gewoon langs door.
5. Bryce - Page - Grand Canyon (kort bezoek Bryce, viewpoints page en toch aan te raden ook even naar Horshoe Bend wandelen als je er tijd voor hebt maar ik vrees ervoor)
6. Grand Canyon - Las Vegas
Erg strak allemaal en niet echt aan te raden. Misschien bespaar je wat tijd door aan de noordelijke zijde van de Grand Canyon te blijven. Monument Valley nog inpassen lijkt me toch erg moeilijk.
Uirusten in VegasAjuintje schreef:We hebben doelbewust na de rondreis 3 nachten Vegas gepland waarop we kunnen uitrusten.
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat luxe, zwembad liggen enz. Er is erg veel te zien en te doen. Rust maar als je terug bent
Laatst gewijzigd door Viva Las Vegas op 29 jul 2011, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Ik zou zeggen, kijk eerst eens op googlemaps om te zien wat jouw route betekent qua kilometers en reistijd!
Je vindt autorijden niet erg, maar ik neem aan dat je toch wel eens uit wilt stappen?
Die dagen om uit te rusten heb je zeker nodig, maar ik begrijp niet zo goed waarom je alles heel snel doet en dan 3 dagen ervoor uittrekt om uit te rusten, terwijl je het ook wat rustiger aan zou kunnen doen.
Marianne
Ik zou zeggen, kijk eerst eens op googlemaps om te zien wat jouw route betekent qua kilometers en reistijd!
Je vindt autorijden niet erg, maar ik neem aan dat je toch wel eens uit wilt stappen?
Die dagen om uit te rusten heb je zeker nodig, maar ik begrijp niet zo goed waarom je alles heel snel doet en dan 3 dagen ervoor uittrekt om uit te rusten, terwijl je het ook wat rustiger aan zou kunnen doen.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoals hierboven al een paar keer gezegd, kijk eens op Google Maps wat je reisafstanden en -tijden zijn. In 6 dagen van SF naar LV mét een bezoek aan Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley én Grand Canyon lijkt me een beetje teveel van het goede.
Ik denk dat wij daar zeker 10 dagen voor nodig gehad hebben (en dat mocht zelfs gerust nog meer zijn).
Een mogelijkheid:
Dag 1: San Francisco – Yosemite
dag 3: Yosemite – Lone Pine (bezoek Bodie, Mono Lake)
dag 4: Lone Pine - Death Valley - Zion
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Maar wellicht zijn er nog andere mogelijkheden
Een mogelijkheid:
Dag 1: San Francisco – Yosemite
dag 3: Yosemite – Lone Pine (bezoek Bodie, Mono Lake)
dag 4: Lone Pine - Death Valley - Zion
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Maar wellicht zijn er nog andere mogelijkheden
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas