Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ArMau: (Zuid)West Amerika 13 aug - 6 sept 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ArMau
Amerika-ontdekker

Reis ArMau: (Zuid)West Amerika 13 aug - 6 sept 2011

Bericht door ArMau »

Hi there! Wij zijn Armando & Mauricia en zullen op 13 augustus naar de USA vertrekken voor een tripje van 3 weken. Armando heeft al eerder drie maanden door de USA gereisd en voor Mauricia is het de 1e keer USA. Hier onder onze route. Het zullen drie aardig drukke weken worden, maar dat is het allemaal waard!

In april hebben we onze vliegtickets + huurauto via Exit Reizen geboekt. De huurauto gaat via Alamo en omdat ik helaas nog geen 25 ben, betalen we voor de huur van de auto helaas aardig wat meer. De hotelletjes hebben we inmiddels allemaal los geboekt via Booking.com Dit omdat we bij bijna alle van de 14 hotels voor 24/48 uur van aankomst gratis kunnen annuleren. Dit kan natuurlijk handig zijn in het geval we wat van onze planning afwijken.

Inmiddels hebben we de tickets voor Universal Studios Hollywood, Six Flags Magic Mountain en Alcatraz Nighttour ook al binnen evenals de Annual Pass voor de nationale parken!

- San Diego (13 – 16, 3 nachten)
- Joshua Tree Park (16 – 17, 1 nacht)
- Hackberry- Seligman (50’s/60’s town)
- Flagstaff - Grand Canyon (17 – 18, 1 nacht)
- Horse Shoe Bend (korte stop voor uitzicht)
- Page - Antelope Canyon (18 – 19, 1 nacht)
- Parowan - Bryce Canyon (19 – 20, 1 nacht)
- ST. George - Zion Nationalg Park (20 – 21 , 1 nacht)
- Las Vegas (21 - 24 , 3 nachten) (Hooverdam & Barstow)
- Mammoth Lakes - Yosemite National Park (24 – 25, 1 nacht)
- Bodie Ghost Town
- San Francisco (25 – 27, 2 nachten)
- Santa Cruz
- Monterey (27 – 28, 1 nacht)
- Santa Barbara
- Port Hueneme (28 – 29, 1 nacht)
- Malibu Beach
- Los Angeles (29 – 1, 3 nachten)
- Long Beach
- Laguna Beach - San Clemente (1 – 2, 1 nacht)
- San Diego (2 – 4, 2 nachten) (Tijuana, Mexico)

Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Groet,
Armando & Mauricia :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis ArMau: (Zuid)West Amerika 13 aug - 6 sept 2011

Bericht door Yeehaw »

Hi.
Kan het niet helemaal volgen.
SD naar Joshua Tree NP (29Palms?). Dan overnachting in Seligman of nee, je gaat door naar GC . Via Flagstaff is dan een behoorlijke omweg. Gewoon van Williams naar south rim rijden.
Dan ga je van GC naar Page. Horseshoe bend is geen korte stop. Je moet naar de rand wandelen en weer terug over een soort zandpad. Reken op minstens een uur voor een bezoek en neem water mee. Ook geen schaduw.
En nu ben ik je helemaal kwijt. Parowan? Ligt nog niet in de buurt van Bryce. Wil je van Page naar Bryce rijden en dan in Parowan overnachten? Waarom niet bij Bryce? En waarom niet tussen Bryce en Zion via die schitterende ut9 gereden en dan in Springdale slapen? Of desnoods Hurricane als je een goedkopere plaats zoekt. St. George ligt nog een uur rijden van Zion en je mist ut9. De oostkant van Zion is ook heel mooi (Checkerboard Mesa, Canyon Overlook trail en dan door de tunnel en de afdaling..)
En je wil toch niet naar Barstow vanaf Las Vegas en weer terug alleen voor Galico (neem ik aan)? Je gaat nog naar Bodie. En vergeet Valley of Fire SP niet tussen Zion and Las Vegas.
Van Las Vegas door Death Valley naar Mammoth is een lange rit. Probeer voor dag en dauw Las Vegas te verlaten. DV is 120F Mammoth ligt niet zo dicht bij Yosemite. Als je Bodie wil bezoeken en daarna Tioga Pass over naar Yosemite heb je wel heel weinig tijd voor Yosemite als je daarna de volgende dag meteen door naar San Francisco wil. Maar dat is uiteraard jullie keuze. Van Mammoth naar Bodie, bezoek aan Bodie en terug naar Lee Vining neemt als snel 3+ uur. En je hebt ook nog Mono Lake dat een bezoek waard is.
Van Monterey naar Oxnard is ook nog een hele rit. Neem je tijd voor hw1. Ook nog Hearst Castle onderweg en nog veel meer maar ik ben bang dat je daar allemaal geen tijd voor zult hebben.
Vergeet een bezoek aan Tijuana. Veel te gevaarlijk tenzij je een of andere bustour vanaf San Diego neemt. Je mag ook niet met je huurauto Mexico in van het verhuurbedrijf. Sept. 2-4 is het Labor Day weekend.
Yeehaw
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Hi. Ik zal hieronder onze planning plaatsen met daarbij de plaatsen waar we zullen overnachten.

Vanaf San Diego zullen we in Palm Springs overnachten. Plaatsje wat ik toch wel een keer wil zien. Vanaf Palm Springs dan een (kort) dagje Joshua en dan door rijden naar Flafstaff via Hackberry en Seligman. Flagstaff heb ik tijdens mijn vorige trip niet kunnen meepakken en wil ik nu toch ook graag wel even zien. Dus daar hebben we een overnachting geboekt. Horseshoe bend heb ik inderdaad 1,5 uur voor gerekend, in vergelijking met een park vinden we dat een korte stop haha. Ik had op de route sites gekeken en daar werd aangegeven dat Parowan – Bryce Canyon ongv. 1:30/1:45 uur rijden is. Dus wij dachten inderdaad vanaf de Grand Canyon naar Page rijden, daar overnachten en de volgende dag Antelope Canyon. Dan van Antelope Canyon naar Parowan (overnachting) en de volgende dag Bryce Canyon. Dan van Bryce Canyon naar ST. George (overnachting) en de volgende dag Zion. UT9? Ik ben benieuwd. Eigenlijk al de hotelletjes die we hebben geboekt zijn goedkope/budget hotelletjes, aangezien ons budget niet veel meer toelaat. Misschien heeft het daarom te maken dat we af en toe inderdaad ’s ochtends nog een stuk moeten rijden voordat we bij een N.P. aankomen. Als je tips hebt over inderdaad andere routes/plaatsen voor overnachting (budget) hoor ik dat graag. Want van de UT9 en Williams heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord. Het is ook zoveel allemaal haha! Je geeft aan vanaf Williams naar de South Rim rijden, waar ligt Williams? Zo te zien ben ik niet helemaal thuis in dit gebied.

Vanaf Las Vegas inderdaad alleen naar Barstow rijden voor in principe alleen Calico en Peggy Sue Dinner. Het is ook mogelijk vanaf Los Angeles, maar dan hebben we te weinig tijd in L.A. en in Las Vegas hebben we toch 3 overnachtingen. Ook om wat op kracht te komen, maar inderdaad ook dit tripje er tussen geplanned. Ik heb die Valley of Fire SP eens bekeken en dat ziet er inderdaad goed uit! Daar zou in principe zeker tijd voor zijn vanaf ST. George naar Las Vegas. Bedankt voor de tip!

Vanaf Las Vegas naar Mammoth zal inderdaad één van de langste ritten worden uit onze planning. Lee Vining en Tioga Pass zeggen mij ook helemaal niks. Ik zal ze eens opzoeken. Mono Lake zouden we er graag tussen plaatsen, maar we hebben geen idee meer waar haha. Vanaf San Francisco gaat alles goed komen, ook Monterey. Hearst Castle zullen wij sowieso niet bezoeken. De HW1 heb ik 3 jaar geleden ook gereden, dus dat is allemaal wat meer bekend voor mij dan het N.P. gedeelte haha. Tijuana zullen we inderdaad via een bustour doen. Ik ben meerdere keren in Juarez geweest en een keer in Nogales. Juarez heb ik destijds inderdaad een schietpartij recht voor m’n neus meegemaakt. Tijuana zullen we alleen bezoeken als daar nog tijd voor over is. Als er nog maar 1 dagje over is, wordt het sowieso een shopdagje. Maar met Labor Day zijn de winkels etc. wel gewoon open toch? Deze dagen worden in principe toch de rust dagen.

Het klopt dat het allemaal druk druk en veel rijden is, maar dit is de komende periode de laatste keer dat ik drie weken achter elkaar vrij kan krijgen, dus willen we zoveel mogelijk doen. Tips voor andere plaatsen om te overnachten etc. horen wij graag!

San Diego (3 overnachtingen)
Palm Springs (overnachting)
Joshua Tree Park
Hackberry
Seligman
Flagstaff (overnachting)
Grand Canyon
Horse Shoe bend
Page (overnachting)
Antelope Canyon
Parowan (overnachting)
Bryce Canyon
ST. George (overnachting)
Zion
Las Vegas (3 overnachtingen)
Mammoth Lakes (overnachting)
Yosemite
San Francisco (2 overnachtingen)
Santa Cruz
Monterey (overnachting)
Santa Barbara
Port Hueneme (overnachting)
Malibu Beach
Los Angeles (3 overnachtingen)
Long Beach
Laguna Beach - San Clemente (overnachting)
San Diego (2 overnachtingen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens goed op googlemaps hoe de route loopt en waar alle genoemde plaatsen liggen, zoals Williams (AZ). Williams is beter voor de GC dan Flagstaff, maar een overnachting in het park is nog veel mooier. Er zijn wel goedkope cabins hoewel die wel het eerste vol zijn. Misschien toch een checken of er iets vrij komt, op www.xanterra.com . Of met een tentje op Mather CG; als je een tent koopt kun je goedkoop in de parken overnachten.
St George is inderdaad niet handig voor Zion, je rijdt dan eerst door Zion, met weinig tijd omdat je eerst nog naar Bryce moet, en dan nog helemaal naar St George. En dan de volgende dag nog weer terug naar Zion is absoluut niet handig want je rijdt dan het stuk St George - Zion twee keer. Springdale ligt ideaal voor Zion, een redelijk betaalbaar motel daar is de Canyon Ranch Motel, maar Hurricane zal zoals Yeehaw zegt meer mogelijkheden bieden als het niet veel mag kosten. Voor Bryce ligt Tropic handig.
Begrijp ik nu goed dat je helemaal niet in/bij Yosemite overnacht? Dan blijft er niet veel tijd over voor het park, zeker als je eerst nog naar Bodie gaat. Rij je van Las Vegas naar ML via Death Valley?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Goed, dat scheelt al weer wat geschrijf. Thx Marianne ;)
Palm Springs is geen "plaatsje" Er wonen 500.000 mensen in Coachella Valley waarvan PS een onderdeel is. Behalve 130 golfbanen en nog veel meer hotels is er niet zo veel te zien. Wellicht dat je de Aerial Tramway nog kan nemen (geen goedkoop uitje)
Vanaf Palm Springs een kort dagje Joshua Tree en dan doorrijden naar Flagstaff? Dan zal je niet veel van Joshua Tree NP zien. Williams ligt aan I40 bij de afslag naar GC south rim. Veel goedkope hotels maar idd aan de rim is aanbevolen. In 29Palms heb je ook goedkope hotels. Ik zou willen voorstellen: San Diego-kort bezoek PS-ca62 naar Joshua Tree en overnachten in Twentynine Palms.
Het is natuurlijk jouw reis maar dat stuk over I15 naar Barstow en weer terug lijkt mij overbodig en dan zou je zelfs van LV naar Barstow kunnen gaan en dan via 395 naar Mammoth rijden. Dan sla je wel Death Valley over. Vermijd I15 op een vrijdagmiddag tussen Barstow en Las Vegas. Dan komt al het verkeer uit LA voor een weekend bezoek aan LV. I15 tussen LV en LA behoort voor mij tot de onaantrekkelijkste interstates. Maar goed, kennelijk is Galico een must.
Mammoth-Bodie-Lee Vining-Tioga Pass-Yosemite-San Francisco???? Blimey!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had over Barstow/Calico heen gelezen. Niet doen. Zie ook ons 2006-verslag voor dat stuk. Waarom dan niet een dag minder Las Vegas en die tijd gebruiken voor de route naar Mammoth Laekes. Daar zul je geen spijt van krijgen.

Marianne
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Hi Marianne!

Ik heb gekeken voor Williams, maar Flagstaff is een stuk goedkoper en omdat ik daar toch wel een keertje geweest wil zijn laten we dat dan voor wat het is. Flagstaff is volgens Google Maps een rit van 42 minuten vanaf Williams.

Ik heb ook even op www.xanterra.com gekeken, maar uiteraard zit alles daar al vol haha. ST. George is inderdaad een extra stukje (terug) rijden. Ik heb gekeken voor Springdale en Hurricane maar daar liggen de prijzen voor een overnachting minimaal 2 keer hoger als dat we nu in ST. George hebben. Dit heeft uiteraard met de afstand te maken, maar dan maar wat vroeger op staan. Ik heb wel Canyon Ranch Motel een e-mail gestuurd. Mocht daar nog wat vrij zijn voor deze data, dan zullen we die wel reserveren. Thanks! Bryce blijft toch ook wel Parowan. We hebben net gekeken voor Tropic, maar dat is toch meteen allemaal een heel stuk duurder. Ook gewoon weer lekker vroeg op staan.

We slapen in Mammoth Lakes en ’s ochtends weer vroeg op om naar Yosemite te gaan. Vanaf Yosemite dan naar San Francisco. In San Francisco kunnen we tot laat inchecken bij ons hotel en de rit duurt volgens Google Maps zo’n 4 uur. We proberen dus zo vroeg mogelijk in Yosemite te zijn zodat we toch nog de meeste tijd in Yosemite kunnen gebruiken! Het is ook niet zeker of we Bodie gaan meepakken, dat moeten we maar op het moment zelf zien. Mono Lake willen we eigenlijk wel graag even zien. Wat is de minimale tijd die je daar toch wel moet besteden? Vanaf Las Vegas naar Mammoth Lakes rijden we als het goed is via de 95, van wat Google Maps aan geeft.

We zullen niet in alle parken alles kunnen zien, zeker niet natuurlijk. Maar we hebben niet veel tijd en willen toch zoveel mogelijk zien. In ieder geval van alles wat.
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Yeehaw schreef:Goed, dat scheelt al weer wat geschrijf. Thx Marianne ;)
Palm Springs is geen "plaatsje" Er wonen 500.000 mensen in Coachella Valley waarvan PS een onderdeel is. Behalve 130 golfbanen en nog veel meer hotels is er niet zo veel te zien. Wellicht dat je de Aerial Tramway nog kan nemen (geen goedkoop uitje)
Vanaf Palm Springs een kort dagje Joshua Tree en dan doorrijden naar Flagstaff? Dan zal je niet veel van Joshua Tree NP zien. Williams ligt aan I40 bij de afslag naar GC south rim. Veel goedkope hotels maar idd aan de rim is aanbevolen. In 29Palms heb je ook goedkope hotels. Ik zou willen voorstellen: San Diego-kort bezoek PS-ca62 naar Joshua Tree en overnachten in Twentynine Palms.
Het is natuurlijk jouw reis maar dat stuk over I15 naar Barstow en weer terug lijkt mij overbodig en dan zou je zelfs van LV naar Barstow kunnen gaan en dan via 395 naar Mammoth rijden. Dan sla je wel Death Valley over. Vermijd I15 op een vrijdagmiddag tussen Barstow en Las Vegas. Dan komt al het verkeer uit LA voor een weekend bezoek aan LV. I15 tussen LV en LA behoort voor mij tot de onaantrekkelijkste interstates. Maar goed, kennelijk is Galico een must.
Mammoth-Bodie-Lee Vining-Tioga Pass-Yosemite-San Francisco???? Blimey!
Ik moet het dan allemaal nog maar eens gaan bekijken. Vooral van al die wegen weten wij niks af. I15, I14, 395 etc. Calico ben ik in 2008 geweest en vond ik hartstikke leuk en ik wil graag nog een keer naar Peggy Sue's. In ieder geval bedankt beide voor jullie berichten :thumbup:
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Dat een dagje Las Vegas minder en wel Monolake en Bodie is misschien wel een optie. Dat zullen we even moeten uitzoeken dan! :mrgreen:
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Martin & Marianne schreef:Ik had over Barstow/Calico heen gelezen. Niet doen. Zie ook ons 2006-verslag voor dat stuk. Waarom dan niet een dag minder Las Vegas en die tijd gebruiken voor de route naar Mammoth Laekes. Daar zul je geen spijt van krijgen.

Marianne
Waar raden jullie aan om te overnachten als we ipv 3 nachten Las Vegas er 2 doen, zodat we ipv de 3e overnachting iets pakken waardoor we Mono Lake en Bodie kunnen pakken. Dan hebben we de dag er na de hele dag voor Yosemite.

Barstow is ook vanaf L.A. te doen, is precies even ver als vanaf Las Vegas. Dus dat plannen we dan daar nog maar ergens tussen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voorbeeld:
Las Vegas - Death Valley/Lone Pine (Death Valley, Alabama Hills)
Death valley/Lone Pine - Lee Vining (Mono Lake/Bodie)
Lee Vining - Yosemite - SF

Het mooiste is overnachten in DV maar dat is duur, dus dan maar door naar Lone Pine. Of Bishop. Of toch maar die tent kopen.
Als je op die tweede dag naar Bodie gaat is het wat minder handig om in Mammoth Lakes te overnachten, vandaar Lee Vining.

Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk Las Vegas - Yosemite.

Koop een kaart, of de randMcNally roadatlas, dan zie je ook welke routes scenic zijn.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En vertrouw niet te veel op Google Maps. De route via 95 is lang niet zo mooi als via Death Valley (Niet te vergelijken eigenlijk) en nog niet eens sneller ook (zonder stops)
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Death Valley hoeven we niet perse heen als een bezoek. We willen nu dan gewoon van Las Vegas naar Mammoth Lakes en in Mammoth Lakes overnachten. We zullen dan vroeg vertrekken uit Las Vegas waardoor we misschien zelfs dezelfde dag nog Monolake - Bodie kunnen bezoeken. Die nacht overnachten we dan dus in Mammoth Lakes en de volgende dag naar Yosemite. De route vanaf Las Vegas naar Mammoth Lakes via DV moeten we dan nog maar eens uitzoeken en anders wordt het toch maar gewoon de snelste route wat de tomtom aan geeft. Hoe is de 395 als route? Deze zie ik op Google Maps ook voorbij komen?
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

We got it! Thanks voor al de tips nogmaals. :clap:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tja, wat is goedkoop en wat is wijsheid? Je hebt nu uit prijsoverwegingen plaatsen gekozen die ver van de parken liggen. Heb je dan ook de extra benzine geteld in je sommetjes?

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat het in het donker rijden anders is als hier. Na zonsondergang en voor zonsopkomst is het donker, schemering zoals hier kennen ze niet echt. In de parken en ook op de binnenwegen van de parken naar de stadjes als Flagstaff, is geen verlichting en ander reflecterend materiaal om de weg te markeren maar wel wildlife die je niet tegen wilt komen op je motorkap. Het is dus niet zonder risico en vooral vermoeiend om lange stukken in het donker te turen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ArMau schreef:Death Valley hoeven we niet perse heen als een bezoek. We willen nu dan gewoon van Las Vegas naar Mammoth Lakes en in Mammoth Lakes overnachten. We zullen dan vroeg vertrekken uit Las Vegas waardoor we misschien zelfs dezelfde dag nog Monolake - Bodie kunnen bezoeken. Die nacht overnachten we dan dus in Mammoth Lakes en de volgende dag naar Yosemite. De route vanaf Las Vegas naar Mammoth Lakes via DV moeten we dan nog maar eens uitzoeken en anders wordt het toch maar gewoon de snelste route wat de tomtom aan geeft. Hoe is de 395 als route? Deze zie ik op Google Maps ook voorbij komen?
Rij gewoon door DV. Zoals Yeehaw zegt maakt het qua tijd nauwelijks uit en je hebt een veel mooiere route dan langs de 95. Hoe je ok rijdt, je zult geen tijd hebben voor Bodie. Bekijk dat eens met googlemaps en reken voor Bodie zelf ook nog ruim een uur. En hou rekening met de openingstijden.
Waar doe je nu die extra nacht?

Marianne
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Ja klopt zo gaan we dat ook doen. De extra nacht wordt dan ook bij Lee Vining en mochten we niets vinden dan doen we gewoon nog een nachtje Mammoth Lakes.
Bedankt nogmaals :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ArMau schreef: Ik heb gekeken voor Springdale en Hurricane maar daar liggen de prijzen voor een overnachting minimaal 2 keer hoger als dat we nu in ST. George hebben. Dit heeft uiteraard met de afstand te maken, maar dan maar wat vroeger op staan. Ik heb wel Canyon Ranch Motel een e-mail gestuurd. Mocht daar nog wat vrij zijn voor deze data, dan zullen we die wel reserveren. .
Hmm beetje een vreemde tread, maar toch even vermelden:
Canyon Ranch motel betaalde wij in 2009 66 euro per nacht. Prima hotel met de shuttle bus pal voor de deur, er is ook een zwembad en een bubbelbad, heerlijk na een wandeling in Zion.
Ik wou ook het benzine verhaal vertellen maar ik zag dat Jolanxyz dat al deed. Je praat voortdurend over besparen op motels maar dat je vanuit St George en Parowan een uur moet rijden, enkel, dus twee uur moet je ook verrekenen + de tijd die je telkens verliest ... die zou me trouwens nog het dierbaarst zijn, zeker gezien wat jullie willen zien in de gegeven tijd.
Nu goed, het is jullie reis en geld en als jullie er mee tevreden zijn hoeven wij hier niet verder over door te drammen :wink:

Jullie gaan zowiezo mooie dingen zien !
veel succes

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij drammen graag door hier. :wink:
Op die leeftijd en met een beperkt budget was een tent toch veel leuker en goedkoper geweest. Midden in de parken slapen voor een schijntje.

Marianen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer