Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FamilieG: route zuidwesten met twee kleine kinderen
Reis FamilieG: route zuidwesten met twee kleine kinderen
Aankomende september gaan wij met ons dochtertje van 3 jaar en dochtertje van 10 maanden een rondreis maken door het Zuidwesten van de VS. Omdat dit de eerste keer is dan we met de kinderen zo'n verre reis maken zijn we ons goed aan het voorbereiden. We hebben nu een route opgesteld en vragen ons af of dit een goede route is (qua reistijden e.d.) om met twee kinderen te doen. We hebben een camper gehuurd voor 4 weken. Heeft iemand nog tips mbt onze route? En/of misschien nog tips in het algemeen?
O ja, we blijven wat langer in Moab, omdat we daar familie bezoeken. De eerste dagen hebben we een beetje rustig gehouden om te acclimatiseren.
1. Amsterdam - San Francisco
2. camper ophalen >> Santa Cruz
3. Santa Cruz
4. >> San Luis Obispo
5. >> Santa Barbara
6. Santa Barbara
7. >> Anaheim
8. Disneyland
9. >> Palm Springs
10. Palm Springs
11. door Joshua Tree richting Grand Canyon (stop in Needles?)
12. richting Grand Canyon (stop in ??)
13. >> Grand Canyon
14. >> Monument Valley
15. >> Moab
16. Moab
17. Moab
18. Moab
19. >> Torrey
20. >> Bryce Canyon (Ruby's Inn)
21. >> St. George
22. >> Las Vegas
23. >> Beatty?
24. >> Bishop
25. >> Groveland
26. >> Napa
27. >> San Francisco
28. San Francisco
29. camper inleveren >> terugvlucht Amsterdam
30. aankomst Amsterdam
Bedankt alvast voor de reacties!
Jasmijn
O ja, we blijven wat langer in Moab, omdat we daar familie bezoeken. De eerste dagen hebben we een beetje rustig gehouden om te acclimatiseren.
1. Amsterdam - San Francisco
2. camper ophalen >> Santa Cruz
3. Santa Cruz
4. >> San Luis Obispo
5. >> Santa Barbara
6. Santa Barbara
7. >> Anaheim
8. Disneyland
9. >> Palm Springs
10. Palm Springs
11. door Joshua Tree richting Grand Canyon (stop in Needles?)
12. richting Grand Canyon (stop in ??)
13. >> Grand Canyon
14. >> Monument Valley
15. >> Moab
16. Moab
17. Moab
18. Moab
19. >> Torrey
20. >> Bryce Canyon (Ruby's Inn)
21. >> St. George
22. >> Las Vegas
23. >> Beatty?
24. >> Bishop
25. >> Groveland
26. >> Napa
27. >> San Francisco
28. San Francisco
29. camper inleveren >> terugvlucht Amsterdam
30. aankomst Amsterdam
Bedankt alvast voor de reacties!
Jasmijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis FamilieG: route zuidwesten met twee kleine kinderen
Hallo Jasmijn,
Mooie route, en heel rustig. Ik vind het alleen jammer dat je op het laatst toch wat midner tijd neemt voor parken als zion. En yosemite mis ik helmaal. wil je daar neit wat meer tijd voor uittrekken? Van Bishop naar Groveland is een behoorlijke rit als je ook iets van het park wilt izen.
Zit je vast aan die dagen in Moab of kun je daar ook wat eerder zijn?
Waarom een overnachting in St George? Met een camper is het toch veel leuker om in het park te staan? Ik zou het ook een beetje open laten en gewoon kijken hoe ver je komt. Het zla alleen met Labor day druk zijn.
Misschien is het te overwegen om de route andersom te doen? Yosemtie zal ook druk zijn, maar dan eerst een dag Napa en dna Groveland? en zo mogelijk iets dichter bij het park?
Marianne
Mooie route, en heel rustig. Ik vind het alleen jammer dat je op het laatst toch wat midner tijd neemt voor parken als zion. En yosemite mis ik helmaal. wil je daar neit wat meer tijd voor uittrekken? Van Bishop naar Groveland is een behoorlijke rit als je ook iets van het park wilt izen.
Zit je vast aan die dagen in Moab of kun je daar ook wat eerder zijn?
Waarom een overnachting in St George? Met een camper is het toch veel leuker om in het park te staan? Ik zou het ook een beetje open laten en gewoon kijken hoe ver je komt. Het zla alleen met Labor day druk zijn.
Misschien is het te overwegen om de route andersom te doen? Yosemtie zal ook druk zijn, maar dan eerst een dag Napa en dna Groveland? en zo mogelijk iets dichter bij het park?
Marianne
Hallo Marianne,
Bedankt voor je reactie!
Ik kan inderdaad eens kijken of ik de route ook andersom kan doen. Ik dacht alleen dat het (ivm het weer) verstandiger was om meteen langs de kust te gaan, omdat de kans op mooie dagen begin sept groter is dan eind sept. Ik kan wel kijken of ik alvast vanuit Nederland een camping kan reserveren ivm Labor day... Verder durf ik nog niet echt veel vast te leggen, omdat we er dan zo aan vast zitten...
Wat Moab betreft, echt veel eerder kunnen we er niet zijn (dan is de familie daar nog niet), we zouden er wel wat later kunnen zijn, maar dat is in dit geval denk ik niet zo handig...
De overnachting in St George had ik erin gedaan, omdat ik bang was dat de rit van Bryce naar Las Vegas anders te lang zou zijn, het is dus meer een tussenstop.
Je hebt gelijk wat Yosemite betreft, misschien gaan we daar nu iets te snel aan voorbij. Ik kan (als we de route op deze manier laten staan, dus eerst naar beneden via de kust) ook kijken hoe ver we komen en hoe voorspoedig alles gaat en misschien zijn we dan al wat eerder bij Yosemite en anders kunnen we ook nog het eind wat inkorten en bijv Napa overslaan.
In Zion ben ik al eens geweest en op de een of andere manier heb ik daar niet heel leuke herinneringen aan, weet niet waarom, maar ik hoef er niet perse nog een keer heen.
Nogmaals bedankt!
groetjes Jasmijn
Bedankt voor je reactie!
Ik kan inderdaad eens kijken of ik de route ook andersom kan doen. Ik dacht alleen dat het (ivm het weer) verstandiger was om meteen langs de kust te gaan, omdat de kans op mooie dagen begin sept groter is dan eind sept. Ik kan wel kijken of ik alvast vanuit Nederland een camping kan reserveren ivm Labor day... Verder durf ik nog niet echt veel vast te leggen, omdat we er dan zo aan vast zitten...
Wat Moab betreft, echt veel eerder kunnen we er niet zijn (dan is de familie daar nog niet), we zouden er wel wat later kunnen zijn, maar dat is in dit geval denk ik niet zo handig...
De overnachting in St George had ik erin gedaan, omdat ik bang was dat de rit van Bryce naar Las Vegas anders te lang zou zijn, het is dus meer een tussenstop.
Je hebt gelijk wat Yosemite betreft, misschien gaan we daar nu iets te snel aan voorbij. Ik kan (als we de route op deze manier laten staan, dus eerst naar beneden via de kust) ook kijken hoe ver we komen en hoe voorspoedig alles gaat en misschien zijn we dan al wat eerder bij Yosemite en anders kunnen we ook nog het eind wat inkorten en bijv Napa overslaan.
In Zion ben ik al eens geweest en op de een of andere manier heb ik daar niet heel leuke herinneringen aan, weet niet waarom, maar ik hoef er niet perse nog een keer heen.
Nogmaals bedankt!
groetjes Jasmijn
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ziet eruit als een leuke route. Wij zitten te denken om volgend jaar ongeveer dezelfde route te maken met 2 kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd als die van jullie. Houden jullie ook een blog bij? Ben erg benieuwd hoe het jullie bevalt
Groetjes Laura
Groetjes Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Hi Laura!
Wat leuk dat jullie misschien hetzelfde gaan doen!
Ik weet nog niet of ik een blog ga bijhouden (wil tijdens de vakantie even geen 'verplichtingen'), maar ik wil je zeker wel wat tips geven na de reis!
Laat me je email anders even weten!
groetjes Jasmijn
Wat leuk dat jullie misschien hetzelfde gaan doen!
Ik weet nog niet of ik een blog ga bijhouden (wil tijdens de vakantie even geen 'verplichtingen'), maar ik wil je zeker wel wat tips geven na de reis!
Laat me je email anders even weten!
groetjes Jasmijn
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3519 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne