Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Joken: (Huwelijks)reis Zuidwest Amerika 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joken
Amerika-newbie

Reis Joken: (Huwelijks)reis Zuidwest Amerika 2012

Bericht door Joken »

Hallo,

We zijn er misschien al vroeg bij, maar in juli - augustus 2012 zouden wij voor een tweede maal een rondreis door Amerika willen maken. Aangezien wij in 2012 ook trouwen, kunnen we dus ook meteen spreken van onze huwelijksreis :-)
In 2010 hebben wij reeds een 16-daagse reis gemaakt waarbij we geland zijn in Denver en van daaruit Canyonlands NP, Arches NP, Death Horse NP, 5 dagen Yellowstone NP bezocht hebben en met als afsluiter een bezoek aan de Frontier Days in Cheyenne.

In 2012 willen we de drie steden Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas en de grootste natuurparken die zich in die buurt zich bevinden bezoeken.

Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:

Dag 1 Brussel – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles – Santa Maria (Pismo Beach)
Dag 5 Santa Maria - Pacific Grove
Dag 6 Pacific Grove – San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco – Yosemite National Park
Dag 9 Yosemite National Park
Dag 10 Yosemite National Park– Sequoia & Kings Park
Dag 11 Sequoia & Kings Park – Lake Isabella
Dag 12 Lake Isabella – Death Valley National Park
Dag 13 Death Valley National Park– Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas – Zion National Park
Dag 16 Zion National Park – Bryce Canyon
Dag 17 Bryce Canyon - Page
Dag 18 Page (Bezoeken The Wave (indien we aan tickets geraken), Antelope Canyon, Lake Powell, Monument Valley)
Dag 19 Page – Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon – Las Vegas (Bezoek Hoover Dam)
Dag 22 Las Vegas - Brussel

Wat vinden jullie van dit eerste voorstel? Hebben jullie tips? Zijn er NP waar jullie langer zouden blijven?
Het aantal dagen voor de reis ligt ook nog niet vast, we kunnen misschien nog 2-3 dagen extra voorzien. In de NP zouden we kamperen met een tent.
Hebben jullie ook tips wanneer wij best onze vlucht en de hotels boeken? Hoe vroeger men boekt, hoe goedkoper? Of klopt dat niet altijd?

Bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: (Huwelijks)Reis Zuidwest Amerika 2012

Bericht door Rob »

Mooie route maar persoonlijk zou ik de dagen voor Las Vegas aan het eind zetten in plaats van middenin.
Lekker aan het eind van de reis in de luxe van de stad en shoppen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: (Huwelijks)Reis Zuidwest Amerika 2012

Bericht door Martin & Marianne »

Voor die ene nacht Sequoia zou ik niet die route nemen, maar liever via de Tioga Pass naar Death Valley rijden. Sequoiabomen kun je ook in Yosemite zien. Sequoia/Kings Canyon NP is veel te mooi en te groot om er even doorheen te rijden. Neem dan wel een extra dag (of meer) voor Yosemite. Of vergeet Yosemite en trek meerdere dagen uit voor Kings Canyon en Sequoia.
Monument valley zou ik niet vanuit Page doen, maar er overnachten. Mocht je inloten voor de Wave dan heb je te weinig tijd om alles te doen.
Als jullie meer dagen hebben zou ik die zeker gebruiken, ik vind het nu aardig gehaast, ondanks de 22 dagen.
Kamperen in de parken is prachtig. Denk er aan dat je voor Yosemite 5 maanden van te voren moet reserveren. Zie ook de AA-site voor meer informatie over Yosemite en het reserveren van de campings.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Joken: (Huwelijks)reis Zuidwest Amerika 2012

Bericht door gleuknie »

Ik zou Sequoia/Kings Canyon ook laten vallen en over de Tioga Road reizen. Hier win je dan een dag mee. Ik zou een extra overnachting rekenen voor San Francisco, Zion en Monument Valley. Dan zou ik dus minimaal 2 extra dagen toevoegen aan de reis. Eventueel 3, maar liever 4 als je Capitol Reef ook in je route wil opnemen (een aanrader).
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Joken
Amerika-newbie

Bericht door Joken »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb onze mogelijke route aangepast nav jullie opmerkingen. Sequoia & Kings hebben we niet geschrapt, maar doen we eerst, voor Yosemite en voor beide hebben we een extra dag voorzien. Dit creëert wel enkele lange rijdagen zoals dag 9: San Fransisco - Sequoia, dag 14: Yosemite - Death Valley en dag 16 Death Valley - Zion.
Zoals Rob ook heeft voorgesteld hebben we Las Vegas achteraan geplaatst, lijkt ons wel leuk en handig om de laatste dagen uit te rusten :-)

Nieuw voorstel:

Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 6 Pacific Grove – San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco – Sequoia & Kings Park
Dag 10 Sequoia & Kings Park
Dag 11 Sequoia & Kings Park – Yosemite National Park
Dag 12 Yosemite National Park
Dag 13 Yosemite National Park
Dag 14 Yosemite National Park– Death Valley NP (Tioga Road)
Dag 15 Death Valley National Park
Dag 16 Death Valley National Park– Zion National Park
Dag 17 Zion National Park
Dag 18 Zion National Park – Bryce Canyon
Dag 19 Bryce Canyon – Page
Dag 20 Page
Dag 21 Monument Valley
Dag 22 Page – Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas – Brussel

Wat vinden jullie van dit voorstel? Is het niet te zwaar?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In Juli/Augustus een volle dag in Death Valley... je moet het maar willen. Het is er echt bloedheet. Ik zou het daar toch echt op 1 overnachting houden en de route Yosemite - Death valley opdelen met de nacht die je dan over houdt.

Dag 21 snap ik niet, wil je een dagtripje maken?

Wat je ook kan doen en wat een prachtige route is:

Dag 19 Bryce Canyon – www.scenicroad12.com - Torrey
Dag 20 Torrey - Capitol Reef NP - Monument Valley
Dag 21 Monument Valley - Page
Dag 22 Page
Dag 23 Page - Grand Canyon

Bij de Grand Canyon is 1 overnachting voldoende voor het zien van alle viewpunten en een korte wandeling.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Een volle dag Death Valley? Heerlijk! :wink: Je moet alleen wel goed tegen de hitte kunnen, al is het wel een droge hitte. Vandaar dat ik er ook weinig last van had. Toch zou ik ook de route opdelen in jullie route, omdat Yosemite - Death Valley in 1 dag niet te doen is. Langs de Tioga Road kun je je een hele dag vermaken, waardoor een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes beter is. Die nacht zou je kunnen winnen door toch niet de kronkel via Sequoia/Kings Canyon te maken. Dan zou je die andere nacht nog kunnen toepassen in de optie van jolanxyz. De route Bryce Canyon - Torrey is 1 van de mooiste van het zuidwesten.

Als Sequoia/Kings Canyon toch een must is, zou je ook kunnen overwegen deze na Los Angeles te bezoeken om vervolgens richting Cambria te rijden en van daaruit het allermooiste deel van de kustroute (Big Sur) te bezoeken. Dat scheelt je ruim 100 kilometer en een reistijd van 1 uur en 20 minuten.

Dag 4 Los Angeles – Sequoia/Kings Canyon
Dag 5 Sequoia/Kings Canyon
Dag 6 Sequoia/Kings Canyon - Cambria
Dag 7 Cambria - Pacific Grove
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Joken
Amerika-newbie

Bericht door Joken »

Na een hele tijd van meer informatie opdoen, even laten bezinken en terug meer informatie opzoeken, hebben wij onze reisroute nog een beetje aangepast.
Hierbij de laatste versie:

Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 6 Pacific Grove/Monterey Bay (Whale Watch)
Dag 7 Pacific Grove – San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10 Francisco – Yosemite National Park
Dag 11 Yosemite National Park
Dag 12 Yosemite National Park
Dag 13 Yosemite National Park– Mammoth Lake (Tioga Road)
Dag 14 Mammoth Lake – Death Valley National Park
Dag 15 Death Valley National Park– Zion National Park
Dag 16 Zion National Park
Dag 17 Zion National Park – Bryce Canyon
Dag 18 Bryce Canyon – Torrey
Dag 19 Torrey – Capitool Reef – Monument Valley
Dag 20 Monument Valley – Page
Dag 21 Page
Dag 22 Page – Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas – Brussel

Wat vinden jullie van dit laatste voorstel?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer