Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats zet, maar het volgende.
Wij komen op 22 augustus om 18.26 uur lokale tijd aan in Las Vegas en vertrekken op 29 augustus om 09.05 uur lokale tijd. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar de planning. Nu zijn we twee jaar geleden naar New York gegaan met 3 reisgidsen (1 gekocht, 2 gekregen

Daarom willen we een beetje plannen dit jaar. Ik heb het volgende al bedacht (we verblijven in Planet Hollywood):
22 augustus: aankomst Las Vegas. Hopelijk rond een uur of 8 ingecheckt en op de kamer. Snel douchen ivm vliegreis. Aangezien je vaak niet genoeg hebt met vliegtuigeten en ik niet weet of je nog iets krijgt na de overstap van Philadelphia, neem ik aan eten. Na eten nog even wat rondlopen bij Miracle Miles Shoppingmall en om hotel heen. Even afhankelijk hoe de vliegreis is gegaan (bij reis New York niet kunnen slapen in vliegtuig).
23 augustus:
niet te vroeg opstaan. Deze dag willen we besteden aan het bezoeken van de outletscentra, gezien de lange reis lijkt het me niet helemaal verstandig om meteen naar de parken e.d. te gaan. Buiten Outletcentra ook nog rondwandelen op de Strip.
Een vraag:
Zijn de diverse outletcentra (Ik kan zo snel even de namen niet terugvinden) goed bereikbaar met openbaar vervoer of is al raadzaam om dan een auto te huren? Ik heb wel gezien dat de outletcentra bereikbaar zijn met een hop-on-hop-off bus. Klopt dit? heeft iemand hier ervaring mee?
24 augustus:
Vandaag ook nog rondkijken op de Strip en omgeving. Naar aantal hotels. Winkelen. 's-avonds naar de Freemont Experience.
25 augustus:
Eerste dagtrip. Ik had de volgende route gezien die mij leuk leek:
Via de Boulevard Highway naar Hoover Dam
Vanuit Hooverdam stukje terug en dan via de lakeshore scenic dr. langs lake mead. Met op deze weg een tussenstop aan Lake Mead.
Dan afslaan bij Northshore Scenic Drive en deze helemaal volgen tot aan Overton. Misschien tussendoor afslaan richting Overton Beach?
Als ik het dan goed zie kun je op een gegeven moment door Valley of Fire gaan. Ik zie op de kaart alleen niet goed de weg, ik meen route 167. Vanaf deze weg ga je weer terug naar Vegas.
Vraag:
Is deze route goed te doen, en heb je voldoende tijd om vanalles te bekijken?
26 augustus:
Vraag:
Is het te doen om zelf naar de Grand Canyon te rijden (inclusief een beetje rond te kijken)? Indien dit mogelijk is zal dit deze dag zijn. Anders misschien andere tips?
27 augustus:
Ik wil op deze dag nog een park bezichtigen. Ben er alleen niet echt uit. Misschien aanraders van jullie? eventueel een leuke route welke in een dag te doen is?
28 augustus:
Laatste dag. Nog laatste dingetjes halen. Rondlopen op Strip en diverse hotels bezoeken.
29 augustus:
Helaas....weer naar huis.
Tijdens de dagen dat ik aangeef dat we op de strip rondlopen, gaan we natuurlijk ook hier allerlei plannen uitvoeren. Alleen heb ik 1 vraag, welke ik nergens kan terugvinden. Ik zag dat Siegfried en Roy bij een van de hotels een soort van dierentuintje hebben. Waar je bij de dolfijnen zou kunnen en witte leeuwen e.d. hebt. Is dit iets leuks? Ik vind dieren leuk en heb altijd wel eens kort bij dolfijnen willen komen (wie niet). Maar als het is dat je ze vanaf 100 meter afstand kunt bekijken en er drie witte leeuwen en tijgers zijn is het wellicht zonde van je dollars.
Indien iemand nog tips en advies heeft..Hoor ik dat graag. Kan zijn dat ik een en ander in de tussentijd nog aanpas.
Alvast bedankt.
Groetjes Sarah en Etienne