Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis etienne&sarah: Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Reis etienne&sarah: Las Vegas

Bericht door etienne&sarah »

Dag allen,

Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats zet, maar het volgende.

Wij komen op 22 augustus om 18.26 uur lokale tijd aan in Las Vegas en vertrekken op 29 augustus om 09.05 uur lokale tijd. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar de planning. Nu zijn we twee jaar geleden naar New York gegaan met 3 reisgidsen (1 gekocht, 2 gekregen :P). Hierdoor hebben we veel gezien..alleen misschien een beetje te veel. Was vaak zo van..zo snel foto maken en weer verder..Achteraf gezien beetje jammer (al was de reis en amerika natuurlijk fantastisch en geeft dit alleen nog maar een reden om nog een keer terug te gaan om alles op het gemak te doen :thumbup: ).

Daarom willen we een beetje plannen dit jaar. Ik heb het volgende al bedacht (we verblijven in Planet Hollywood):

22 augustus: aankomst Las Vegas. Hopelijk rond een uur of 8 ingecheckt en op de kamer. Snel douchen ivm vliegreis. Aangezien je vaak niet genoeg hebt met vliegtuigeten en ik niet weet of je nog iets krijgt na de overstap van Philadelphia, neem ik aan eten. Na eten nog even wat rondlopen bij Miracle Miles Shoppingmall en om hotel heen. Even afhankelijk hoe de vliegreis is gegaan (bij reis New York niet kunnen slapen in vliegtuig).

23 augustus:
niet te vroeg opstaan. Deze dag willen we besteden aan het bezoeken van de outletscentra, gezien de lange reis lijkt het me niet helemaal verstandig om meteen naar de parken e.d. te gaan. Buiten Outletcentra ook nog rondwandelen op de Strip.
Een vraag:
Zijn de diverse outletcentra (Ik kan zo snel even de namen niet terugvinden) goed bereikbaar met openbaar vervoer of is al raadzaam om dan een auto te huren? Ik heb wel gezien dat de outletcentra bereikbaar zijn met een hop-on-hop-off bus. Klopt dit? heeft iemand hier ervaring mee?

24 augustus:
Vandaag ook nog rondkijken op de Strip en omgeving. Naar aantal hotels. Winkelen. 's-avonds naar de Freemont Experience.

25 augustus:
Eerste dagtrip. Ik had de volgende route gezien die mij leuk leek:
Via de Boulevard Highway naar Hoover Dam
Vanuit Hooverdam stukje terug en dan via de lakeshore scenic dr. langs lake mead. Met op deze weg een tussenstop aan Lake Mead.
Dan afslaan bij Northshore Scenic Drive en deze helemaal volgen tot aan Overton. Misschien tussendoor afslaan richting Overton Beach?
Als ik het dan goed zie kun je op een gegeven moment door Valley of Fire gaan. Ik zie op de kaart alleen niet goed de weg, ik meen route 167. Vanaf deze weg ga je weer terug naar Vegas.
Vraag:
Is deze route goed te doen, en heb je voldoende tijd om vanalles te bekijken?

26 augustus:
Vraag:
Is het te doen om zelf naar de Grand Canyon te rijden (inclusief een beetje rond te kijken)? Indien dit mogelijk is zal dit deze dag zijn. Anders misschien andere tips?

27 augustus:
Ik wil op deze dag nog een park bezichtigen. Ben er alleen niet echt uit. Misschien aanraders van jullie? eventueel een leuke route welke in een dag te doen is?

28 augustus:
Laatste dag. Nog laatste dingetjes halen. Rondlopen op Strip en diverse hotels bezoeken.

29 augustus:
Helaas....weer naar huis.

Tijdens de dagen dat ik aangeef dat we op de strip rondlopen, gaan we natuurlijk ook hier allerlei plannen uitvoeren. Alleen heb ik 1 vraag, welke ik nergens kan terugvinden. Ik zag dat Siegfried en Roy bij een van de hotels een soort van dierentuintje hebben. Waar je bij de dolfijnen zou kunnen en witte leeuwen e.d. hebt. Is dit iets leuks? Ik vind dieren leuk en heb altijd wel eens kort bij dolfijnen willen komen (wie niet). Maar als het is dat je ze vanaf 100 meter afstand kunt bekijken en er drie witte leeuwen en tijgers zijn is het wellicht zonde van je dollars.

Indien iemand nog tips en advies heeft..Hoor ik dat graag. Kan zijn dat ik een en ander in de tussentijd nog aanpas.

Alvast bedankt.

Groetjes Sarah en Etienne
Reizen:
juni 2009: New York
augustus 2011: Las Vegas
wezzzley
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sarah en Etienne: Las Vegas

Bericht door wezzzley »

http://www.robenannie.nl/lasvegas.html wellicht heb je hier iets aan!

op 22 augustus zal je in de avond niet veel meer doen denk ik, maar de dag erna zal je normaal vrij vroeg wakker worden ivm jetlag dus dat maakt dan wel weer wat goed :lol:
Afbeelding
Frannie
Amerika-ontdekker

Re: Reis etienne&sarah: Las Vegas

Bericht door Frannie »

Een auto is erg handig in Vegas. The Mirage is het hotel waarbij de leeuwen en dolfijnen van Siegfried en Roy zitten, zijn er zelf alleen langs gelopen.
Een helicoptertour over Grand Canyon is ook een aanrader.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De Grand Canyon is als dagtrip niet te doen. Als je daar naar toe gaat, dan zou ik er ook een overnachting nemen. Je kunt inderdaad ook een helicoptervlucht nemen naar de Grand Canyon, maar bedenk wel dat de meeste vluchten naar de West-Rim gaan, wat officieel niet binnen de parkgrenzen van de Grand Canyon valt.

Valley Of Fire is inderdaad als dagtrip wel te doen en ook Death Valley vind ik eigenlijk wel een must om te bezoeken, ook al is een overnachting in Death Valley ook zeker aan te raden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie »

Wij zijn in januari ook een week naar Las Vegas geweest. De Premium Outlets zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor de Primm Outlet heb je wel een auto nodig, maar deze vonden we dit jaar wat tegen vallen. Ook heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer is Town Square Las Vegas. Een erg leuk winkelcentrum. Een daguitstapje naar Valley of Fire en Death Valley is goed te doen. Bij de laatste wel vroeg vertrekken. We vonden beiden zeer de moeite waard. Zie hiervoor ook ons fotoverslag op http://kauffeld.net63.net/index.html
alma63
Amerika-ontdekker

Bericht door alma63 »

Toen wij een aantal jaren in Las Vegas waren, hadden we op de dag van aankomst al vrij vroeg in de avond de pijp leeg en zijn we dus vroeg gaan slapen.
De volgende ochtend waren we al heel vroeg wakker en zijn wij al rond 05:30 uur in de ochtend naar buiten gegaan om te gaan
ontbijten en dan zie je dus dat Las Vegas echt een stad is die 'never sleeps'. Je ziet vooral mensen die net het nachtleven uitkomen
(kleding en soms de zwalkende manier van lopen :P ). Ik vond het erg leuk om een keer gedaan en gezien te hebben. Dit doe je
eigenlijk alleen de 1ste ochtend omdat je dan erg vroeg wakker bent vanwege het tijdsverschil met Nederland.
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Dag,

Alvast bedankt voor de reacties!! Denk dan inderdaad dat we grand Canyon maar moeten overslaan...grotere reden om weer terug te gaan.

Dan zal het waarschijnlijk een dag naar Death Valley worden. Wel nog even uitzoeken welke route. Dan blijft er nog een dag over...eens goed nadenken. en tips van de ervaren reizigers naar amerika zijn uiteraard welkom!

@ Anne-Marie, je link doet het niet. Wilde graag even kijken voor wat indrukken. Misschien zie ik nog iets leuks ertussen om erbij te plannen.

Vandaag nog maar 2 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Sarah en Etienne
Reizen:
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

etienne&sarah schreef:Dag,

Dan blijft er nog een dag over...eens goed nadenken. en tips van de ervaren reizigers naar amerika zijn uiteraard welkom!
Op papier heb je misschien een dag over, maar als je er bent zul je merken dat je tijd te kort komt. Alleen al de grote thema hotels bekijken kost een hoop tijd. Verder heb je nog de Forum shops bij Ceasar en de Fashion Show Mall. Je kunt nog naar de Sirens of the TI bekijken, de fonteinen van de Bellagio, misschien nog een show bezoeken. Vergeet verder niet dat het in augustus heel warm kan zijn (ik ben net een week terug en vorige week was het al meer dan 100Fahrenheit) door de warmte kan best wat minder actief zijn dan normaal. En ja dan is het ook wel lekker om even bij het zwembad te gaan liggen.

Het is in iedergeval een geweldige stad, dus veel plezier.
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Hallo,

@dito2003: Ja misschien moeten we voor die ene dag dan gewoon de dag zelf bekijken hoe en wat we willen. Is idd ook de bedoeling de thema-hotels te bekijken..ook evt wat van de attrakties doen.

@alma: daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Lijkt me trouwens ook erg leuk, als je vroeg wakker bent om te doen.

Inmiddels hebben we de tickets en de toestemming van Esta. Dus begint nu helemaal te kriebelen.

Hebben ook een offerte voor een auto. een SUV voor € 210,- voor drie dagen. Alles verzekerd (ook de banden, dit had ik gelezen hier dat gezien de ruwe grond in de parken af en toe de banden wel eens kapot kunnen gaan), en natuurlijk GPS! Even bekijken of we hem hier al bestellen of dat het plaatselijk veel goedkoper is?

Groetjesss
Reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer