Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplanning Tiara: LA - LV 2 personen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Forever_
Amerika-ontdekker

Reisplanning Tiara: LA - LV 2 personen

Bericht door Forever_ »

Goedemorgen :D

Ik ga met mijn vriend van de zomer 2 weken naar Amerika en heb een reisverslag gemaakt. Graag zou ik op of aanmerkingen willen op ons reisverslag zodat we het uiterste uit onze vakantie kunnen halen. Tips zijn dus welkom! :thumbup:
We beginnen 1 week LA en rijden dan zelf naar LV voor onze laatste week. We hebben een Ford escape 4 motion gehuurd, ruimte zat voor de koffers :P

Reisschema:

22 juli 2011:

11:00 uur aankomst LAX
Richting Hollywood hotel near Universal studio waar wij 6 nachten in verblijven voor attracties rondom Hollywood.

23 juli 2011

Universal studio (kaartjes nog niet gekocht, wel doen????)

24 juli 2011

Hollywood, walk of fame, rodeo drive etc bezichtigen.

25 juli 2011

Dagje strand Santa Monica

26 juli 2011

Six Flags Magic Mountain ( Kaartjes nog niet gekocht, wel doen???)

27 juli 2011

Nog geen planning

28 juli 2011

Ochtend uitchecken en richting SF rijden voor de avondtour Alcatraz. Blijven een nacht in het Holliday Inn slapen bij Fisherman's Wharf.

29 juli 2011

Ochtend uitchecken en richting Yosemite; Mariposa Grove Road bezichtigen. Daarna terug rijden naar LA Redondo Beach.
Hotel manhattan beach Mariott hotel voor 2 nachten geboekt.

30 juli 2011

Lauguna Beach bezichtigen.

31 juli 2011

Ochtend uitchecken en richting LV rijden. Hotel Stratosphere of the Mirage.

1 augustus 2011

Nog geen planning

2 augustus 2011

Helikopter tour Grand Canyon ( nog niet geboekt, misschien tip welke vlucht?)

3 augustus 2011

Paardrijden ( idee waar te boeken?)

4 augustus 2011

Nog geen planning

5 augustus

Nog geen planning
Wel in de avond vliegen we weer terug naar NL rond 23:00 uur.

Dit is de planning wat we tot nu toe hebben. Je ziet dat we nog best dagen over hebben waar we nog geen planning hebben. Graag tips!

Tiara
Laatst gewijzigd door Forever_ op 03 jun 2011, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reisverslag Tiara: LA - LV 2 personen

Bericht door Gijs&Kelly »

Dit is meer een reisplanning dan een reisverslag lijkt me.

Persoonlijk zou ik het niet zo doen, zo'n lange tijd in 1 stad. Vooral niet omdat er zoveel meer te zien is in de buurt daar.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Daarom vraag ik ook om tips :thumbup:
En wij zijn ook meer van niet alles plannen maar zien wel als we daar zijn ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Tiara,
Je hebt een bijzondere planning gemaakt, met erg veel tijd voor LA. Je kunt je daar prima en week vermaken, maar je houdt voor de rest erg weinig tijd over op die manier.
Heb je de auto vanaf de eerte dag gehuurd? Zo ja, dan zou je dus nog wel wat aan kunnen passen in die eerste week.

Je wilt in 1 dag van LA naar SF en dan oo nog de avondtour bij Alcatraz doen (reserveer op tijd!). Ik weet niet of je al een hebt gekeken hoe lang je over die rit doet? Je kunt het in 1 dag doen als je de interstate neemt, maar het is natuurlijk veel mooier als je (een stuk van) de kustweg neemt, Highway 1. En dat kost je minstens 2 dagen.
Je neemt ook helemaal geen tijd voor San Francisco, willen jullie alleen maar daar naar toe vanwege Alcatraz?
De route van SF naar LA via Yosemite is echt helemaal ondoenlijk - ook hier weer de vraag of je al een een routplanner hebt gebruikt. En of je al eens wat gelezen hebt over de parken en gekeken hebt wat er te doen is. Ik begrijp ook niet waarom je dan weer terug naar LA gaat terwijl je er net vandaan komt. Waarom niet naar Yosemite rijden en via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas rijden?
Als je de Grand Canyon wilt zien kun je het beste naar het park zelf rijden, met een tour vanuit LAs Vegas kom je niet in het nationale park.

Kortom, een bijzondere route waar je echt nog eens goed voor moet gaan zitten. Lees eens wat reisverslagen en bekijk de NPS-site voor informatie over de parken (http://www.nps.gov).

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reisplanning Tiara: LA - LV 2 personen

Bericht door jolanxyz »

En die helicoptertocht vanuit Las Vegas: hou er rekening mee dat je dan waarschijnlijk naar de Westrim gaat, dit valt niet binnen het Nationale Park. De Skywalk ligt ook aan de Westrim en is een behoorlijke touristtrap!

Over je route heeft Marianne al genoeg geschreven en ik ben het volledig met haar eens.
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Bij een bezoek aan de Grand Canyon zou ik er ook een overnachting bij boeken ter plekke.
Beetje zwaar en zonde om 2x ruim 5 uur te rijden op 1 dag.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Martin & Marianne

Ik heb een week voor elke stad uitgetrokken. Ben nog nooit in LA en LV geweest en wil graag zoveel mogelijk tijd besteden zodat ik alles in LA en omgeving kan zien. We hebben de auto vanaf de 2e dag, kunnen dus overal zelf heen en wanneer :D

We gaan idd maar 1 dag naar SF dit omdat we gekozen hebben voor LA en LV en niet voor SF. De reden waarom we toch naar SF gaan is alleen voor ALcatraz. Mijn vriend wil daar echt dolgraag heen en heb op dit forum gelezen dat je het beste de avondtour kan nemen. We gaan ook rond 09:00 uur in de ochtend vertrekken en heb gelezen dat het ongveer 6 uur rijden is.Genoeg tijd voor onderweg omdat de avondtour pas om 18:00 uur begint. Vandaar ook een overnachting omdat terug rijden geen optie is vanwege de tijd.

Heb op internet informatie gelezen over Yosemite en wat ons erg aantrok is het park wat ik al in mijn reisplanning vernoemd. (extreem grote bomen). We wilden ook graag overnachten op het park maar alles is al vol. We hebben gekozen om niet al te lang in Yosemite te blijven omdat we dat niet willen. Wij hoeven niet heel het park te zien, bewaren we liever als we een keer naar SF gaan voor langere periode.

We gaan terug naar LA omdat ik heel graag Laguna beach wil zien en nog een paar dagen van het strand te kunnen genieten. Willen wel bruin terug komen :lol: Ook omdat de route mooier blijkt te zijn van La naar LV.

Hoever is het rijden naar het park Grand Canyon vanaf las Vegas?
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Hoever is het rijden naar het park Grand Canyon vanaf las Vegas?
Volgens Google Maps ongeveer 5 uur. Ik zou daar nog iets bij op tellen voor stops, omweggetjes (Route 66?) en andere onvoorziene zaken.
Niets om op 1 dag heen en terug te rijden dus.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Los Angeles een goede uitvalsbasis is om te gaan zonnen en zwemmen, maar het is geen goede uitvalsbasis om het zuidwesten te verkennen. Het is maar net wat je wil.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom doe je al die dagen LA dan niet achterelkaar? Het is toch heel gek om weer terug te rijden?
Nogmaals, zet het eens in googlemaps en kijk vooral naar de reistijden.
Je zult echt geen boom zien in Yosemite als je dat op weg van SF naar LA wilt doen. Het park is wellicht vol, maar misschien kun je wat schuiven met de dagen, dan valt het nog wel eens mee. En gaat het je vooral om de sequoia's, dan is een overnachting in Oakhurst ook mooi. Je zou ook naar Kings Canyon/Seuqoia NP kunen rijden vanuit SF en daar overnachten. Meer en grotere bomen.

Marianne
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Oke wist niet dat het nog 5 uur rijden was.
Misschien een optie als we vanuit LA vertrekken om dan gelijk naar Crand canyon te gaan en daarna naar LV? Zit je toch op dezelfde route?
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

De dagen achterelkaar in LA kan niet omdat we een reservering al hebben gemaakt voor ALcatraz en de avondtour was nog beschikbaar op 28 juli, wilde al eerder maar was vol. Daar moet je ook rekening meehouden :wink:
En het gaat idd alleen maar om de extreme bomen. Dat trekt ons gewoon het meest of alleen dat trekt ons hihih :lol:
Wij zijn meer van strand, attractieparken, shoppen, uitgaan, en zoveel mogelijk zien van alle bezienswaardigheden in en rond LA.
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Maar wat hadden jullie anders gedaan dan?
Snap dat als je daar al een keer eerder bent geweest dat je er anders naar kijkt.

Maar waarom is mijn planning niet goed dan?
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Zoals ik al zei: het is maar net wat je zelf wil. Als jullie liever aan het strand willen liggen dan kan ik daar niet over oordelen. Ook zou ik zelf liever Yosemite in gaan om naar watervallen te kijken en te wandelen :-)

Qua route zou ik ervoor zorgen dat je een rondje of een logische rit gaat maken. Dat je niet 2 keer over dezelfde route rijdt. Dus van LA naar SF naar Yosemite/Kings Canyon, naar Death Valley, naar Las Vegas. Vanuit Vegas kun je misschien een rondje Grand Canyon met Page en Zion maken.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

L.A. - Grand Canyon is ruim 9 uur rijden zonder stops en pauzes. Het kan, maar het houdt niet over, zeker niet als je de dag er op weer naar Las Vegas wilt. Ik denk dat het in jullie geval een echte stedentrip moet worden.

Las Vegas biedt wel wat mogelijkheden voor uitstapjes buiten de stad: Red Rock Canyon, Valley of Fire, Lake Mead/Hooverdam etc. Ik zou S.F. (Alcatraz) en Yosemite (de boompjes) laten zitten, het is een behoorlijk race en op zijn Japans zoals je het nu opschrijft en dat is zonde. Zowel S.F. als Yosemite verdienen meer aandacht want wil je de Golden Gate Bridge niet zien of de watervallen in Yosemite? Doe dan een volgende keer een reisje S.F. - L.V.

Is San Diego trouwens niets voor jullie? Mooi stad, zonniger/warmer als L.A. en attracties als Seaworld, Legoland en the Zoo. Dan zou ik daar een paar dagen (eventueel wat afsnoepen van L.A. en Las Vegas) heen gaan ipv Grand Canyon, S.F. en Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Forever_ schreef:Maar wat hadden jullie anders gedaan dan?
Snap dat als je daar al een keer eerder bent geweest dat je er anders naar kijkt.

Maar waarom is mijn planning niet goed dan?
Omdat bepaalde stukken niet haalvbaar zijn, zoals de 29e. Ik zou Alcatraz vergeten. Rij vanuit LA naar Sequoia NP en vandaar rechtstreeks of via Death Valley naar Las Vegas. Dan maak je geen onnodige kilometers.
Nogmaals, zet het eens in een routeplanner, dan krijg je er zelf ook meer gevoel bij.

Marianne
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Ik denk dat het misschien ook beter is om Yosemite te laten vallen en dat een andere keer te doen. Alcatraz doen we wel en hebben ook al gereserveerd. Maar dan zouden we naar LA een andere route kunnen nemen. Om vanuit LA naar grand canyon te gaan is idd geen optie als het al 9 uur rijden is dan kunnen we beter doorgaan naar LV :thumbup: En een andere dag pakken om vanuit LV naar Grand Canyon te gaan.

De reisplanning staat voor ons al vast, we hadden graag nog meer tips willen weten over de kaartjes die we van te voren moeten kopen of niet en de dagplanning waar nog geen planning voor staat. Misschien nog dingen kunnen bezoeken? Misschien een groot outlet store in de buurt?

Ik snap dat sommige mensen het misschien anders hadden gedaan, maar ik hoef niet hele dagen te wandelen in een park om watervallen te kijken. Leuk om te zien maar hoef er nou niet een hele dag voor uit te trekken. Zo zijn wij gewoon niet ingesteld :D Ook wil ik een vakantiegevoel gaan krijgen en als ik dan alles moet gaan plannen en geen genoeg dagen tussen heb dat je kan zeggen hmm wat zullen we vandaag gaan doen dan heb ik geen vakantiegevoel maar is het van we moeten want dat hebben we gepland :cry:
Gijs&Kelly
Amerikakenner

In Vegas heb je 2 outlets, die zie ik nog niet op je planning, dus daar zou je prima naartoe kunnen.
1tje ligt in het zuiden (die heet ook South :-) http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=61
En de andere is in het noorden (warempel, die heet North) http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=58
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In twee dagen op en neer van Los Angeles naar San Francisco, dat is heel ambitieus. Als je dit echt gaat doen zou ik eerder vertrekken dan 9 am, want voordat je in en uit deze grote steden bent, ben je zo de nodige tijd verder (files). Neem in ieder geval warme kleding mee voor Alcatraz. Het kan knap koud zijn op de boot ook al is het in Los Angeles heel warm weer. Misschien kan je al een dagje eerder richting San Francisco vertrekken. Op 27 juli heb je nog niets in de planning staan.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tiara, het gaat ons niet om wat je doet, maar je verkijkt je op de afstanden, waardoor het onnodig rommelig en gehaast is. Had dan in S.F. begonnen met een dagje sightseeing en 's avonds Alcatraz en dan in 2-3 dagen langs de kust naar L.A. en dan naar Las Vegas gegaan. Dan had je geen loze kilometers gereden. Maar de tickets zijn al geboekt.

Even wat afstanden en rijtijden zonder pauzes/files/wegwerkzaamheden etc:
L.A. - S.F. : 6 uur + 18 minuten (via de interstate en dat is niet de mooiste route)
L.A. - Grand Canyon: 8 uur
Las Vegas - Grand Canyon: 5 uur (enkele reis! dus lijkt me niet echt geschikt voor even op en neer)

Zoek op het forum even naar de grote hoed en Rivercola, dan krijg je een leuk lijstje voor L.A.
Las Vegas heb ik je al gezegd.
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

De reisafstanden wist ik al en vind 6 uur rijden niet lang als je om 09:00 uur vertrekt dan ben je echt wel om 17:00 uur in SF. Wel zullen we Yosemite laten vallen en dat gewoon een keer doen als we naar SF gaan. Omdat het dan wel erg krap wordt zoals jullie zeiden. We moeten idd dan nog 6 uur terug rijden. Ik wil niet eigenwijs over komen omdat ik weet waar jullie over praten. Maar wij houden de route toch zoals die is, voor ons is het geen probleem. Zijn redelijk jong en mijn vriend is het wel gewend om lang te rijden en we vinden het juist leuk omdat je dan echt veel ziet onderweg.

De eerste route doen we via de kustweg en op de terug weg pakken we de interstate, probleem opgelost!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer