Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis chantie124: route LA - LA, tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
chantie124
Amerika-newbie

Reis chantie124: route LA - LA, tips gevraagd

Bericht door chantie124 »

Hallo,

Ik lees hier al een hele tijd mee en vond het wel eens tijd om me voor te stellen.
Wij Chantal (26) en Marc (27) uit Eindhoven gaan over 2 weken een rond reis maken door het westen van Amerika met de auto.
Onze route gaat er als volgt uit zien:
Dag 1 wo 15 jun - vertrek Brussel --> Aankomst LA
Dag 2 do 16 jun - LA
Dag 3 vr 17 jun - (auto ophalen ) vertrek LA naar Bullhead City ( is nog niet helemaal zeker)
Dag 4 za 18 jun - vertrek Bullhead City naar Grand Canyon
Dag 5 zo 19 jun - Grand Canyon
Dag 6 ma 20 jun - Vertrek Grand Canyon naar Monument Valley
Dag 7 di 21 jun – Vertrek Monument Valley naar Lake Powell
Dag 8 wo 22 jun - Vertrek Lake Powell naar Bryce Canyon
Dag 9 do 23 jun - Bryce Canyon
Dag 10 vr 24 jun - Vertrek Bryce Canyon naar Zion
Dag 11 za 25 jun - Vertrek Zion naar Las Vegas
Dag 12 zo 26 jun - Las Vegas
Dag 13 ma 27 jun - vertrek Las Vegas naar Death valley
Dag 14 di 28 jun - Vertrek Death Valley naar Sequoia Park (nog iemand tips voor een leuke slaapplek?)
Dag 15 wo 29 jun - Sequoia Park (nog iemand tips voor een leuke slaapplek?)
Dag 16 do 30 jun - Vertrek Sequoia Park naar Yosemite (nog iemand tips voor een leuke slaapplek?)
Dag 17 vr 1 jul - Yosemite (nog iemand tips voor een leuke slaapplek?)
Dag 18 za 2 jul - Vertrek Yosemite naar San Francisco (nog iemand tips voor een leuke slaapplek?)
Dag 19 zo 3 jul - San Francisco
Dag 20 ma 4 jul - San Francisco
Dag 21 di 5 jul - vertrek San Francisco naar Santa Barbara (of ergens anders langs de kust, net waar we uit komen)
Dag 22 wo 6 jul - vertrek Santa Barbara naar LA ( of we doen er 1 nacht langer over langs de kust)
Dag 23 do 7 jul - Los Angeles ( of we doen er 1 nacht langer over langs de kust)
Dag 24 vr 8 jul - (auto inleveren) vertrek LA naar Brussel
Dag 25 za 9 jul - aankomst Brussel

Nu heb ik alleen nog een paar tips nodig, over een tussen stop tussen LA en de Grand Canyon. We hadden Bullhead City opgeschreven maar we weten niet zeker of dit ook wel iets. Heeft iemand anders hier nog ideeën over?

En de parken die we zo hebben opgeschreven is dat een beetje een logische volgorde, of zouden jullie iets anders aanraden, we moeten in ieder geval wel al eerst naar de Grand Canyon want heb voor die datums een Lodge (Bright Angel Lodge & Cabins) geboekt.

En heeft er iemand ervaring met in Brussel overnachten en de auto bij het hotel te kunnen parkeren tijdens de vakantie?

En dan de laatste vraag, hoe zit het nu met de TSA sloten voor op je koffer? Ik heb een harde koffer, met geen TSA sloten, doe ik er dan verstandig aan om de koffer open te laten, en dan met een TSA riem de koffer dicht te houden? Of iemand anders hier tips voor?

Alle tips en/of opmerkingen zijn welkom!

Groetjes Chantal en Marc
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis chantie124: route LA - LA, tips gevraagd

Bericht door gleuknie »

Je zou i.p.v. Bullhead City ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Needles of Kingman.
Eventueel zou je ook nog 1 nacht Bryce Canyon en 2 nachten Zion kunnen doen i.p.v. andersom. Hangt er vanaf wat je bij Bryce Canyon wilt doen natuurlijk, maar Zion is meer een wandelpark, waar 2 nachten geen overbodige luxe is. Twee nachten Page zou ook prachtig zijn trouwens.
De volgorde is prima en het is ook een prachtige route zo. Het enige wat jammer is, is dat je de Tioga Road (indien geopend) nu niet bezoekt.
O ja.. Santa Barbara lijkt me te ver vanaf San Francisco. Ik zou alle tijd nemen voor het prachtige Big Sur en als je de tijd hebt 2 overnachtingen nemen in bijvoorbeeld Monterey en Cambria.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou, hoe spijtig ook, Sequoia & Kings NP schrappen uit deze route.

Het zou dan zo worden:
Dag 14 di 28 jun - Vertrek Death Valley naar Lee Vining
Dag 15 wo 29 jun - Lee Vining - Yosemite via Tioga Pass
Dag 16 do 30 jun - Yosemite
Je hebt dan gelijk een dag over die je kan besteden aan de kustroute.

En inderdaad, Bullhead City schrappen voor Needles of Kingman.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoe laat vertrekken jullie vanuit Brussel? Want Eindhoven-Brussel is goed te doen. waarom wil je (als ik vragen mag) overnachten. Ik heb daar zelf nooit overnacht, (woon in Tilburg) maar wel de auto geparkeerd, lang parkeren is een optie, maar i kvind brussel airport best prijzig. Kunnen jullie niet weggebracht worden?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
jootje22
Amerika-ontdekker

Bericht door jootje22 »

Wij hebben voor 14 juli een overnachting geboekt bij het Ibis hotel in Diegem met een gratis hotelshuttle naar Zaventem.
Dit kost ons 59 euro voor de kamer en 1 euro per dag voor het parkeren. Wij gaan 3 weken en zijn dus 80 euro kwijt.
Lekker relaxed op donderdagavond naar Brussel rijden en de volgende ochtend fris en fruitig door de hotelshuttle worden afgezet op het vliegveld.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met de onzekerheid over de Tioga Pass is de route via Sequoia niet zo gek. Je zou de eerste nacht in Three Rivers kunnen overnachten, vlak voor het park, en de tweede nacht in Grant Grove (Kings Canyon) of in Cedar grove als je ook nog de Kings Canyon scenic Byway wilt rijden.
In Yosemite is overnachten in het park relatief duur, maar wel heel leuk en je voorkom daarmee de files bij de ingang en de parkeerproblemen in de vallei. De meeste kans maak je in Cury Village, zie voor meer info en reserveringen www.yosemitepak.com .
Mocht de Tioga Pass open zijn, dan is die route aan te raden. Neem dan extra tijd voor Yosemite zodat je daar ook nog de sequoia's in de Mariposa Grove kunt bekijken.

Ik vind zelf een volle dag Zion wel mooi, maar als jullie op tijd vertreken uit Bryce heb je die dag ook nog tijd voor Zion. Als je in Springdale overnacht kun je de volgende ochtend ook nog het park bezoeken.

Wat willen jullie die eerste dag in LA doen? Zonder auto kom je niet ver.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer