Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis robby_d: Go west - september
Reis robby_d: Go west - september
Hallo,
In september vertrek ik met mijn vrouwtje richting San Francisco. Vanaf daar doen we een road trip met wat voor ons het leukste van het westen zou moeten zijn. Graag had ik nog wat opmerkingen gekregen van jullie meer ervaren mensen.
7 september Brussel - San Francisco
We landen maar 's avonds, dus meteen richting hotel.
8-9-10 september san francisco (tijd om san francisco op het gemak te ontdekken... Alcatraz, Golden Gate Bridge, Alamo Square, Fisherman's Wharf, ...)
11 september vertrekken we richting Yosemite NP en verblijven we dicht bij het park
12 september bezoek aan Yosemity en 's avonds verder rijden naar Mammoth Lakes
13 september Mammoth Lakes via Death Valley naar Las Vegas
14 -15 september Las Vegas
16 september richting Zion NP en overnachten in Kayenta
17 september richting Monument Valley
18 september bezoek Monument Valley en naar de avond rijden naar Flagstaff
19 september bezoek aan Grand Canyon en s' avonds naar Kingman rijden
20 september naar San Diego en daar overnachten
21 september bezoek aan Sea World en overnachten in San Diego
22 september Whale Watching met Captain Dave en in de namiddag richting LA
23 september Venice beach, Hollywood Boulevard, Walk of Fame, Chinse theatre,...
24 september Universal Studios
25 september bezoek aan Warner Bros studio, eventueel opname van Jay Leno bijwonen in Burbank
26 september kustweg richting San Francisco
27 september verder kustweg afleggen en inchecken bij hotel nabij luchthaven
28 september vlucht naar huis
Groeten Robby
In september vertrek ik met mijn vrouwtje richting San Francisco. Vanaf daar doen we een road trip met wat voor ons het leukste van het westen zou moeten zijn. Graag had ik nog wat opmerkingen gekregen van jullie meer ervaren mensen.
We landen maar 's avonds, dus meteen richting hotel.
8-9-10 september san francisco (tijd om san francisco op het gemak te ontdekken... Alcatraz, Golden Gate Bridge, Alamo Square, Fisherman's Wharf, ...)
11 september vertrekken we richting Yosemite NP en verblijven we dicht bij het park
12 september bezoek aan Yosemity en 's avonds verder rijden naar Mammoth Lakes
13 september Mammoth Lakes via Death Valley naar Las Vegas
14 -15 september Las Vegas
16 september richting Zion NP en overnachten in Kayenta
20 september naar San Diego en daar overnachten
21 september bezoek aan Sea World en overnachten in San Diego
22 september Whale Watching met Captain Dave en in de namiddag richting LA
23 september Venice beach, Hollywood Boulevard, Walk of Fame, Chinse theatre,...
24 september Universal Studios
25 september bezoek aan Warner Bros studio, eventueel opname van Jay Leno bijwonen in Burbank
26 september kustweg richting San Francisco
27 september verder kustweg afleggen en inchecken bij hotel nabij luchthaven
Groeten Robby
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Go west - september
Ik neem aan dat je 16 september in Springdale wilt overnachten. Kayenta ligt n.l. maar zo'n 40 km van Monument Valley. Kayenta als overnachtingsplaats bij Monument Valley kan, maar Gouldings en The View liggen echt bij Monument Valley, waardoor het gemakkelijker wordt zonsopkomst en ondergang mee te maken.robby_d schreef:16 september richting Zion NP en overnachten in Kayenta
Ik zou bij de Grandcanyon proberen te overnachten aan de rim of in Tusayan en niet in Flagstaff. Je kunt dan komend van MV de viewpoints aan de east rim doen met 's avonds een zonsondergang. De volgende ochtend een zonsopkomst en het gedeelte bij Hermits Rest en vervolgens de rit naar Kingman.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nou, je gaat er op bepaalde stukken met een rotgang doorheen als je het mij vraagt.
"12 september bezoek aan Yosemity en 's avonds verder rijden naar Mammoth Lakes"
Vergeet het maar rustig. Als je 's avonds nog over de Tioga Pass heen wil zie je niks en het kost minstens 3 uur om van Yosemite naar Mammoth Lakes te geraken. 's Avonds rijden wordt sowieso niet aanbevolen. Beter is om nog een overnachting te plannen in Yosemite en de volgende dag te gebruiken voor de Tioga Pass en in Lone Pine of Bishop te overnachten.
16-21 september lijkt me ook onhaalbaar als je uberhaupt nog iets van Zion NP wil zien. Verder raas je Bryce Canyon en Page voorbij als het nooit bestaan heeft terwijl daar heel wat moois te zien is.
Meer haalbaar lijkt mij het volgende:
8-9-10 september san francisco
11 september SF - Yosemite
12 september Yosemite
13 september Yosemite - Bishop/Lone Pine
14 september Lone Pine - Las vegas
15 september Las Vegas
16 september LV - Zion NP
17 september Zion - Page
18 september Page - Monument Valley
19 september MV - Grand Canyon
20 september Grand canyon - San Diego
21 september San Diego
22 september SD - LA
23 september LA
24 september LA
25 september LA - Cambria
26 september Cambria - Monterey
27 september Monterey - SF
Wellicht ook beter om de eerste dagen meteen meters te maken en de laatste dagen in San Francisco wat rustiger aan te doen om bij te komen en te genieten van de stad. Dus eerste dagen en laatste dagen omruilen.
"12 september bezoek aan Yosemity en 's avonds verder rijden naar Mammoth Lakes"
Vergeet het maar rustig. Als je 's avonds nog over de Tioga Pass heen wil zie je niks en het kost minstens 3 uur om van Yosemite naar Mammoth Lakes te geraken. 's Avonds rijden wordt sowieso niet aanbevolen. Beter is om nog een overnachting te plannen in Yosemite en de volgende dag te gebruiken voor de Tioga Pass en in Lone Pine of Bishop te overnachten.
16-21 september lijkt me ook onhaalbaar als je uberhaupt nog iets van Zion NP wil zien. Verder raas je Bryce Canyon en Page voorbij als het nooit bestaan heeft terwijl daar heel wat moois te zien is.
Meer haalbaar lijkt mij het volgende:
8-9-10 september san francisco
11 september SF - Yosemite
12 september Yosemite
13 september Yosemite - Bishop/Lone Pine
14 september Lone Pine - Las vegas
15 september Las Vegas
16 september LV - Zion NP
17 september Zion - Page
18 september Page - Monument Valley
19 september MV - Grand Canyon
20 september Grand canyon - San Diego
21 september San Diego
22 september SD - LA
23 september LA
24 september LA
25 september LA - Cambria
26 september Cambria - Monterey
27 september Monterey - SF
Wellicht ook beter om de eerste dagen meteen meters te maken en de laatste dagen in San Francisco wat rustiger aan te doen om bij te komen en te genieten van de stad. Dus eerste dagen en laatste dagen omruilen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Robby, ligt deze route al volledig vast of kan er nog wat in geschoven worden? Zijn je vluchten al geboekt? ;-
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Re: Reis robby_d: Go west - september
De vluchten liggen reeds vast omdat ik kon profiteren van vroegboekkortingen. Verder zou ik wel de eerste paar dagen San Francisco doen omdat mij dat een paar dagen autoverhuur minder kost. (de dagen in San Fran maken we gebruik van het openbaar vervoer).
Enkel het hotel in San Francisco ligt vast. Verder willen we zeker ook een paar dagen LA doen. (oa bezoek aan Universal en Warner bros alsook Hollywood staat op het programma)
Heeft er verder iemand ervaring met het "swim with dolphins" progamma van Sea World? Is dit de moeite?
Enkel het hotel in San Francisco ligt vast. Verder willen we zeker ook een paar dagen LA doen. (oa bezoek aan Universal en Warner bros alsook Hollywood staat op het programma)
Heeft er verder iemand ervaring met het "swim with dolphins" progamma van Sea World? Is dit de moeite?
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Behoorlijke drukke route waarin je zowat alleen de binnen kant van de auto zit. Ik zou her en der wat weglaten en meer rust inbouwen.
Heb al met het idee om Zion en Monument Vally links te laten liggen. Is dit een groot verlies? Yosemite en Grand Canyon wil ik zowiezo zeker doen. Verder wil ik niet teveel dagen wegnemen van San Diego, LA en San Francisco. Daar zijn zeker genoeg dingen dat we willen zien.
Monument Valley leek ons leuk omdat je daar paard kan rijden en er daar veel cowboy films opgenomen zijn... maar Monument Valley kan ik niet doen zonder langs Zion te passeren...
Monument Valley leek ons leuk omdat je daar paard kan rijden en er daar veel cowboy films opgenomen zijn... maar Monument Valley kan ik niet doen zonder langs Zion te passeren...
Laatst gewijzigd door Rob op 21 apr 2011, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wil je graag met deze reis? Veel parken? Wandelen? Of liever pretparken en steden? Dan is het makkelijker om advies te geven.
Wij hebben de fout gemaakt om onze 1e reis ook mega druk in te delen en na 2 weken waren we gewoon bekaf! Kom er straks nog even op terug!
Wij hebben de fout gemaakt om onze 1e reis ook mega druk in te delen en na 2 weken waren we gewoon bekaf! Kom er straks nog even op terug!
Nadruk ligt bij ons toch vooral op de steden. Natuurlijk neem ik er graag wat natuur bij (vooral Yosemite en Grand Canyon lijken mij must see) maar LA, San Fran, Las Vegas en San Diego (sea world) zijn zeker belangrijk voor mij. Vooral als grote filmliefhebber staat LA bij mij hoog aangeschreven.
In San Diego zouden we een dagje Sea Wold willen doen. Verder tussen LA en San Diego een boottocht willen maken om dolfijnen en walvissen te spotten. In LA wil ik de gebruikelijke zaken zien (Hollywood, Walk of fame, Chinese Theatre, Venice Beach, Santa Monica, ...) verder staat er een dag Universal Studios op het programma. Ook zou ik graag de warner bros studio tour doen (meer echte studio tour ipv een amusements park dat Universal wel is). Misschien zouden we ook een opname bijwonen van the tonight show with Jay Leno. (lijkt mij ook leuk om dit eens mee te maken).
In San Francisco ook de "gebruikelijke" toeristisch zaken. (Altcatraz, Golden Gate Bridge (+ park), Alamo Square, China town, Fisherman's wharf,....) (Hoeveel dagen heb je nodig om San Francisco te zien?
Yosemity nemen we er zowiezo bij want het ligt toch op de weg tussen San Francisco en Las Vegas. Is trouwens ook 1 van de mooiste natuurparken in die regio. Van Zion ben ik niet echt overtuigd en dat gingen we ook maar bijnemen omdat het op de weg naar Monument Valley is. (waar we dus graag eens paard gingen rijden)
Las Vegas is ook wel een to do (zowiezo om eens uit te blazen in luxe en we zouden ook een bezoek willen maken aan "the gun store" waarje kan leren schieten met verschillende soorten wapens)
Vrees echter ook dat ik in die 3 weken teveel wil zien/doen... en ik zou niet willen dat ik daardoor dingen te vlug moet skippen. Het voordeel van onze route is dat er buiten het verblijf in San Fran nog niets vast ligt en we ook niets vast zullen willen leggen omdat de dan gemakkelijker kunnen schuiven met de planning. Zouden de hotels misschien de dag vooraf boeken (nemen zowiezo laptop mee, meeste hotels hebben ook wifi)
In San Diego zouden we een dagje Sea Wold willen doen. Verder tussen LA en San Diego een boottocht willen maken om dolfijnen en walvissen te spotten. In LA wil ik de gebruikelijke zaken zien (Hollywood, Walk of fame, Chinese Theatre, Venice Beach, Santa Monica, ...) verder staat er een dag Universal Studios op het programma. Ook zou ik graag de warner bros studio tour doen (meer echte studio tour ipv een amusements park dat Universal wel is). Misschien zouden we ook een opname bijwonen van the tonight show with Jay Leno. (lijkt mij ook leuk om dit eens mee te maken).
In San Francisco ook de "gebruikelijke" toeristisch zaken. (Altcatraz, Golden Gate Bridge (+ park), Alamo Square, China town, Fisherman's wharf,....) (Hoeveel dagen heb je nodig om San Francisco te zien?
Yosemity nemen we er zowiezo bij want het ligt toch op de weg tussen San Francisco en Las Vegas. Is trouwens ook 1 van de mooiste natuurparken in die regio. Van Zion ben ik niet echt overtuigd en dat gingen we ook maar bijnemen omdat het op de weg naar Monument Valley is. (waar we dus graag eens paard gingen rijden)
Las Vegas is ook wel een to do (zowiezo om eens uit te blazen in luxe en we zouden ook een bezoek willen maken aan "the gun store" waarje kan leren schieten met verschillende soorten wapens)
Vrees echter ook dat ik in die 3 weken teveel wil zien/doen... en ik zou niet willen dat ik daardoor dingen te vlug moet skippen. Het voordeel van onze route is dat er buiten het verblijf in San Fran nog niets vast ligt en we ook niets vast zullen willen leggen omdat de dan gemakkelijker kunnen schuiven met de planning. Zouden de hotels misschien de dag vooraf boeken (nemen zowiezo laptop mee, meeste hotels hebben ook wifi)
Dan is de optie die Michel je aangeeft, niet eens zo verkeerd. Al zou ik Monument Valley overslaan voor een extra nacht San Diego. Seaworld kost toch een groot deel van de dag en ook the Zoo, de stad en de stranden zijn het bezoeken waard.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Weet je uiteindelijk maak je zelf de keuzes omdat je bepaalde ideeën hebt wat er te zien is en wat je wilt zien. Maar mijn idee is dat je niet weet wat je overslaat in Zion en Bryce. Je schrijft nog wel eens 's avonds naar x rijden. Dat doe je in de USA niet, daar is donker echt heel donker en er lopen best veel beesten rond (kans op aanrijdingen). Je kunt beter voor het echt donker is bij je hotel zijn.
Voor wat betreft het niet vastleggen van hotels dat is een idee om dat pas tijdens de reis te doen. Misschien is het wel zinvol om al wat plekken te bekijken... hotels. Anders zoek je je misschien een ongeluk naar iets leuks. En ben je elke avond alleen daarmee bezig. Als het vastligt geeft het ook rust dat je gewoon 's avonds een bed hebt.
Om te beginnen kun je je vast 3 dagen vermaken in SF, maar als je er 2 hebt zie je ook veel en kun je alles in het centrum incl Alcatraz en Golden Gate bekijken. Het OV is prima geregeld. Wij hadden een day-pass van het Muni systeem heel praktisch.
Voor Yosemite vraag ik me af wat dichtbij de ingang is...? Vanaf de toegang van het park (ik heb het even over I-120) is het nog bijna een uur rijden naar de Vallei! Portal schijnt het meest praktische te zijn. Dan ga je de volgende dag naar Mammoth Lakes; dat is wel te rijden maar geeft je eigenlijk geen gelegenheid om ergens iets langer te zijn of wat meer van te zien, laat staan om Glacier Point/ Mariposa Grove /Mist trail te lopen. Dat is wel erg jammer. Ik zou er een dagje SF voor opofferen. Zorg inderdaad dat je voor donker bij je hotel bent want het is echt donker (geen verlichting langs wegen!!!!).
Las VEgas.. ieder moet dat voor zich uitmaken .. voor mij is het niet echt fijn om daar te zijn. Met 1 dag heb ik dat licht-, zuip- en herrie spektakel wel gezien.
Als je naar Kayenta gaat vanuit Las VEgas sla je inderdaad veel te veel over... op onze eerste reis in 1990 was Bryce de grootste verrassing die meer indruk maakte dan de hele Grand Canyon bij elkaar. En deze keer was ik bijzonder blij er te zijn.
Als je dan niet van wandelen houdt is Bryce ook prima te doen, met veel uitzichtpunten. Je zou dan vanuit LV naar Zion ± 3 uur kunnen rijden daar met de bus het park in en uit gaan (kost 1-3 uur afh wat je gaat doen) en dan door rijden naar Bryce in ±2 uur. De volgende ochtend zou ik Bryce bezoeken (uitzichtpunten) en dan naar Mon Valley rijden. In Bryce kun je ook op paardjes rijden tussen de hoodoos.
Overigens vond ik MV wel mooi om te zien maar erg shabby en onprettige sfeer.
Daarna zou ik MV - Grand Canyon reizen.. en ook daar een hotel pakken. Dan zit je vlakbij de Rim en kun je zons- opgang en ondergang bekijken.. Als je in Flagstaff zit gaat dat echt niet. Ook GC is een park met veel uitzichtpunten en hoogtepunten zijn juist als zon laagste staat!
Wat ik van Hollywood blvd heb gezien was het echt een tourist trap met heel veel t-shirt shops.. Misschien even met Google streetview kijken? voor indruk..
De kustweg zou ik inderdaad in 2 dagen doen Dag 1 LA - Cambria en dag 2 Cambria - SF (Big Sur is ook een mooie tussenstop)
Voor wat betreft het niet vastleggen van hotels dat is een idee om dat pas tijdens de reis te doen. Misschien is het wel zinvol om al wat plekken te bekijken... hotels. Anders zoek je je misschien een ongeluk naar iets leuks. En ben je elke avond alleen daarmee bezig. Als het vastligt geeft het ook rust dat je gewoon 's avonds een bed hebt.
Om te beginnen kun je je vast 3 dagen vermaken in SF, maar als je er 2 hebt zie je ook veel en kun je alles in het centrum incl Alcatraz en Golden Gate bekijken. Het OV is prima geregeld. Wij hadden een day-pass van het Muni systeem heel praktisch.
Voor Yosemite vraag ik me af wat dichtbij de ingang is...? Vanaf de toegang van het park (ik heb het even over I-120) is het nog bijna een uur rijden naar de Vallei! Portal schijnt het meest praktische te zijn. Dan ga je de volgende dag naar Mammoth Lakes; dat is wel te rijden maar geeft je eigenlijk geen gelegenheid om ergens iets langer te zijn of wat meer van te zien, laat staan om Glacier Point/ Mariposa Grove /Mist trail te lopen. Dat is wel erg jammer. Ik zou er een dagje SF voor opofferen. Zorg inderdaad dat je voor donker bij je hotel bent want het is echt donker (geen verlichting langs wegen!!!!).
Las VEgas.. ieder moet dat voor zich uitmaken .. voor mij is het niet echt fijn om daar te zijn. Met 1 dag heb ik dat licht-, zuip- en herrie spektakel wel gezien.
Als je naar Kayenta gaat vanuit Las VEgas sla je inderdaad veel te veel over... op onze eerste reis in 1990 was Bryce de grootste verrassing die meer indruk maakte dan de hele Grand Canyon bij elkaar. En deze keer was ik bijzonder blij er te zijn.
Als je dan niet van wandelen houdt is Bryce ook prima te doen, met veel uitzichtpunten. Je zou dan vanuit LV naar Zion ± 3 uur kunnen rijden daar met de bus het park in en uit gaan (kost 1-3 uur afh wat je gaat doen) en dan door rijden naar Bryce in ±2 uur. De volgende ochtend zou ik Bryce bezoeken (uitzichtpunten) en dan naar Mon Valley rijden. In Bryce kun je ook op paardjes rijden tussen de hoodoos.
Overigens vond ik MV wel mooi om te zien maar erg shabby en onprettige sfeer.
Daarna zou ik MV - Grand Canyon reizen.. en ook daar een hotel pakken. Dan zit je vlakbij de Rim en kun je zons- opgang en ondergang bekijken.. Als je in Flagstaff zit gaat dat echt niet. Ook GC is een park met veel uitzichtpunten en hoogtepunten zijn juist als zon laagste staat!
Wat ik van Hollywood blvd heb gezien was het echt een tourist trap met heel veel t-shirt shops.. Misschien even met Google streetview kijken? voor indruk..
De kustweg zou ik inderdaad in 2 dagen doen Dag 1 LA - Cambria en dag 2 Cambria - SF (Big Sur is ook een mooie tussenstop)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al overna gedacht om tusen LA en SF walvissen te gaan spotten? Dan verdeel je een beetje de ´attracties´ zeg maar
7 BRU / SFO
8 SF
9 SF
10 SF
11 SF - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Mammoth
14 Mammoth - Vegas
15 Vegas
16 Vegas
17 Vegas -Grand Canyon
18 GC - Kingman
19 San Diego
20 San Diego
21 SD - LA
22 LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 LA - Kustweg
27 Kustweg - SF
28 SFO - BRU

7 BRU / SFO
8 SF
9 SF
10 SF
11 SF - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Mammoth
14 Mammoth - Vegas
15 Vegas
16 Vegas
17 Vegas -Grand Canyon
18 GC - Kingman
19 San Diego
20 San Diego
21 SD - LA
22 LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 LA - Kustweg
27 Kustweg - SF
28 SFO - BRU
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Isis heeft het allemaal goed verwoord.
In de route van Dimple zou je nog een dag LA of SD kunenn schrappen - je kunt meerdere van de LA-attracties die jij noemt op 1 dag doen. Dat geldt ook voor SF: 2 volle dagen is ook mooi.
Van Mammoth Lakes naar LV vind ik erg ver, dat vraagt om een overnachting in death valley - je houdt dan nog steeds voldoende tijd over voor Las Vegas als je daar vroeg in de ochtend naar toe rijdt.
Marianne
In de route van Dimple zou je nog een dag LA of SD kunenn schrappen - je kunt meerdere van de LA-attracties die jij noemt op 1 dag doen. Dat geldt ook voor SF: 2 volle dagen is ook mooi.
Van Mammoth Lakes naar LV vind ik erg ver, dat vraagt om een overnachting in death valley - je houdt dan nog steeds voldoende tijd over voor Las Vegas als je daar vroeg in de ochtend naar toe rijdt.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Mammoth Lakes - LV wel gaan. Een pittige dag maar te doen; tenzij je ook DV wilt bezoeken!! Wij reden met camper Bishop - LV en dan op rustig tempo (maar dus geen DV).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat ze via DV willen, maar als ze dat niet doen is het wel te doen in 1 dag natuurlijk.
Marianne
Marianne
Heb er ondertussen nog eens over gesproken met de vrouw en we gaan Zion en Monument Valley gewoon droppen. Hierdoor kunnen we een volledige dag Yosemite doen en een extra dagje San Diego erbij plannen. De reis is al vol genoeg.
Dus programma zou er als volgt uit zien
7 september: landen in San Francisco
8 - 9- 10 : Stad bezoeken
(bezoek aan Alamo square, union square, Fishermans Wharf, Pier 29, Golden gate bridge, China Town, Alcatraz)
11 september : Auto ophalen en verplaatsing naar Yosemite
12 september: Yosemite (volledige dag in park)
13 september: Yosemite - Death Valley (via het park en de tioga pas naar Death Valley)
14 september: Death Valley - Las Vegas (aankomst in Las Vegas rond de middag, bezoek aan de strip, gambling)
15 september: Las Vegas (the gun store, evenutueel een show)
16 september: Las Vegas - Grand Canyon (in de namiddag aankomst rond Grand Canyon, zonsondergang in Grand Canyon)
17 september: Grand Canyon - Kingsman (Nogmaals richting Grand Canyon en in de namiddag richting Kingsman)
18 september: Kingsman - San Diego (lange rit richting San Diego)
19 september: San Diego (Sea World + eventueel swimming with dolphins)
20 september: San Diego (relax at the beach of San Diego Zoo)
21 september: San Diego - LA (in de voormiddag in newport boottrip whale spotting)
22 september: LA (Hollywood, Walk of fame, Chinese theatre, Venice Beach, Santa Monica,...)
23 september: LA (Universal Studios)
24 september: LA (bezoek warner bros studio tour + eventueel opname Jay Leno)
25 september: LA (relaxeren of iets bezoeken)
26 september: LA - Big Sur
27 september: Big Sur - San Francisco
28 september: vlucht naar huis
Lijkt me nu al rijkelijk gevuld maar op deze manier hebben we wel wat meer tijd voor Yosemite, Grand Canyon en San Diego.
Dus programma zou er als volgt uit zien
7 september: landen in San Francisco
8 - 9- 10 : Stad bezoeken
(bezoek aan Alamo square, union square, Fishermans Wharf, Pier 29, Golden gate bridge, China Town, Alcatraz)
11 september : Auto ophalen en verplaatsing naar Yosemite
12 september: Yosemite (volledige dag in park)
13 september: Yosemite - Death Valley (via het park en de tioga pas naar Death Valley)
14 september: Death Valley - Las Vegas (aankomst in Las Vegas rond de middag, bezoek aan de strip, gambling)
15 september: Las Vegas (the gun store, evenutueel een show)
16 september: Las Vegas - Grand Canyon (in de namiddag aankomst rond Grand Canyon, zonsondergang in Grand Canyon)
17 september: Grand Canyon - Kingsman (Nogmaals richting Grand Canyon en in de namiddag richting Kingsman)
18 september: Kingsman - San Diego (lange rit richting San Diego)
19 september: San Diego (Sea World + eventueel swimming with dolphins)
20 september: San Diego (relax at the beach of San Diego Zoo)
21 september: San Diego - LA (in de voormiddag in newport boottrip whale spotting)
22 september: LA (Hollywood, Walk of fame, Chinese theatre, Venice Beach, Santa Monica,...)
23 september: LA (Universal Studios)
24 september: LA (bezoek warner bros studio tour + eventueel opname Jay Leno)
25 september: LA (relaxeren of iets bezoeken)
26 september: LA - Big Sur
27 september: Big Sur - San Francisco
28 september: vlucht naar huis
Lijkt me nu al rijkelijk gevuld maar op deze manier hebben we wel wat meer tijd voor Yosemite, Grand Canyon en San Diego.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het er zo inderdaad veel beter uitzien! 

Yosemite - Death Valley is een flink stuk. Op papier lijkt het wel te doen, maar je zult stops willen maken op de Tioga Pass, bij Mono lake etc. Ik zou 1 nacht L.A. offeren en tussen Yosemite en Death Valley nog een overnachting plannen in bijvoorbeeld Lee Vining.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je wel gekeken naar wat Bryce / Zion te bieden hebben? Zoals zoekfunktie met google afbeeldingen: Bryce Canyon... ik zou er nog over denken hoor. Het is zo uniek!
Ik snap dat Zion, Bryce en Monument Valley waarschijnlijk wel doe moeite waard zijn om het te bezoeken maar uiteindelijk is de trip nu al boordevol en hebben we in de 21 dagen die we er zijn nu al weinig rustmomenten ingebouwd. Ik denk dat ik het bij de huidige planning zal houden.
We verblijven paar dagen in LA maar dat is gewoon omdat we allebei grote filmfreaks zijn en we daar al bijna 3 dagen aan spenderen (universal, warner bros, hollywood scene), verder willen we de laatste dagen ook wat uitblazen (eens een dagje strand ofzo) en willen we ook zeker een boottocht doen om naar walvissen en dolfijnen te gaan kijken. Verder heb ik van Yosemite een volledige dag gemaakt (en zelfs iets langer) zodat we daar toch ook wat langer spenderen.
Het gaat om keuzes en ze zijn moeilijk om maken, maar dan moeten we maar nog eens teruggaan om de rest te bekijken .
We verblijven paar dagen in LA maar dat is gewoon omdat we allebei grote filmfreaks zijn en we daar al bijna 3 dagen aan spenderen (universal, warner bros, hollywood scene), verder willen we de laatste dagen ook wat uitblazen (eens een dagje strand ofzo) en willen we ook zeker een boottocht doen om naar walvissen en dolfijnen te gaan kijken. Verder heb ik van Yosemite een volledige dag gemaakt (en zelfs iets langer) zodat we daar toch ook wat langer spenderen.
Het gaat om keuzes en ze zijn moeilijk om maken, maar dan moeten we maar nog eens teruggaan om de rest te bekijken .

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1605 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 19 Reacties