Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tosh: met camper Las Vegas Los Angeles enige suggesties

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tosh
Amerika-newbie

Reis tosh: met camper Las Vegas Los Angeles enige suggesties

Bericht door tosh »

Heeft er iemand suggesties of opmerkingen.
Wij gaan voor de eerste maal rondtrekken met een camper van LV naar LA.
Hierbij onze reisroute ;
29/05 Aankomst Las Vegas om 18:30 uur

zo 29/5 overnachten in het Luxor hotel en ma 30/05 overnachten in Hotel Luxor auto huren.

Di 31/05 ophalen mobilhome om 13 uur

Di 31/05 en woe 01/06 :Grand Canyon via St Gerorges (Noordelijk) 230 miles 6.15 u ?
(Zuidelijk) 277 miles 5 uur ?

Route 66?

Do 02/06: Page lake powell 139 mile 3 uur

vrij 03/06 en za 04/06 : Moab 271 miles 5 uur

Zo 05/06 : Capitol reef (Utah) 146 miles 2.40 uur

ma 06/06 en di 07/06: Bryce Canyon 124 miles en 2.45 uur

Wo 08/06 : Zion N.P. 87 miles 2 uur

Do 09/06 : Las Vegas : 168 miles 3.5 uur

Vr 10/06 : Death Valley 134 miles 3,26 uur

Za 11/06 : Mammoth Lakes 223 miles 4,44 uur

Zo 12/06 : Yosemite : 104 miles 2.16 uur

Ma 13/06 en Di 14/06 San Fransisco + Alcatraz 190 miles 3,40 uur

Wo 15/06 Santa Barbara 362 miles 6,30 min ????

Do 16/06 Vr 17/07 en za 18/06 Los Angeles + strand 95 miles 1,46 min

Do inleveren mobilhome + huren auto (middenklasse)

iemand een leuk idee voor een hotelletje aan het strand?

Za hotel dicht bij vlieghaven ( internationale vlieghaven LA ) of is de vlieghaven niet ver van hotel.

Zo morgen om 6:30 vliegen we naar huis!

Groetjes,
Tosh
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: rondreis met camper las vegas los angeles enige suggesti

Bericht door Rob »

Dinsdag zou ik in LV blijven of eventueel rijden tot Kingman, het ophalen van de camper kost je een uur of twee daarna boodschappen doen ben je ook een uur of twee aan kwijt.
Zou de zuiidelijke route nemen naar de Grand Canyon dan kan je gelijk een stuk van R-66 mee nemen.

De tijd voor Moab is erg krap, je bent al een dag kwijt aan de rit van Page naar Moab, zeker als je onderweg Monument valley nog mee wil nemen.
De dagen voor Bryce en Zion zou ik omdraaien voor Zion heb je meer tijd nodig dan voor Bryce.
Death Valley mag je in juni niet im/door van verschillende verhuurders, met een camper van Cruise America en El Monte mag het wel (op eigen risico) van de andere verhuurders mag het helemaal niet in juni.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Leuke route. Zie alleen wat weinig tijd in Yosemite? 1 dag, klopt dat. Hier zou ik zerker 1 dag extra plannen. Als je voor de eerste keer gaat zou ik Moab er uit laten en van GC naar MV, Page, Bryce en Zion.
Hier heb je dan iets meer tijd voor. Van Zion kun je via Valley of Fire naar LV, hier kom je dus 2 keer. Voor Death Valley inderdaad kijken of je mag van de camper organisatie anders moet je kijken voor een alternatief. Heb je de route ook uitgezet op Google maps, of een ander programma, en kijk eens wat logisch is. Met een camper voor de eerste keer gan dan uit van ± 200- 250 km per dag.

Maar wel leuk allemaal. Wij hebben vandaag de papieren ontvangen en nog een paar weekjes en dan kunnen we...

Succes,
Truus
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Met een camper voor de eerste keer gan dan uit van ± 200- 250 km per dag.
Daar zou ik toch maar mijlen van maken anders kom je helemaal nergens :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis tosh: met camper Las Vegas Los Angeles enige sugges

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt, zoals Truus al zegt, weinig tijd in Yosemite. Heb je daar al geboekt? Zo nee, dan zal een camping vinden in het park niet meer lukken, dus houd rekening met extra reistijd. Als je veel tijd in de parken wilt besteden is het niet gek om Moab over te lsaan. Dan kun je voor de grand Canyon meer tijd uittrekken, en voor Yosemite. Of een stop in Monument valley.
Ik zie dat je in Las Vegas een auto wilt huren. Ik weet niet wat je daar van plan bent, maar echt nodig is het niet denk ik.

Marianne
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Rob schreef:
Met een camper voor de eerste keer gan dan uit van ± 200- 250 km per dag.
Daar zou ik toch maar mijlen van maken anders kom je helemaal nergens :)
Ligt eraan wat je wil doen.? met alleen rijden en af en toe uitstappen is het wss te weinig. Zeker voor de eerste keer zal het wennen zijn om te rijden met een camper en met heel veel indrukken. Mijn zwager, een heel ervaren Amerika-ganger, gaf aan zeker voor je eerste vakantie niet te veel te willen en zeker te genieten. Wij gaan in mei a.s. en doen in 20 dagen ongeveer 3700 km. ik denk voor onze eerste keer meer dan genoeg. En dan hebben wij zeker een reden om terug te gaan.

ook voor de dag dat je je camper ophaalt kun je al niet echt veel km maken. En ik zie dat je de camper pas om 13.00 uur op kunt halen! met instructie, boodschappen etc kom je die dag net LV uit.
Truus
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoeveel men per dag of vakantie wil/kan rijden is per persoon anders, zo deden wij op onze eerste reis ruim 7.500 kilometer op 28 dagen en daar zitten we eigenlijk iedere reis wel ongeveer aan.
Je moet/kan het rijden in Amerika niet vergelijken met Europa en als je in Amerika iets wil zien zal je toch zeker in het zuidwesten een redelijk aantal kilometers moeten maken.
v.h.z verhalen heb ik weinig mee ik spreek liever uit eigen ervaring.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Kijk wat rijden betreft wat je aankunt het belangrijkste is dat je geniet van je omgeving en van je vakantie en dan is een km meer of minder niet belangrijk. Je hebt een mooie route uitgezet maar misschien is het ook nog wel te overwegen om de route van LV eerst naar Zion, Bryce, Page, GC, DV met een tussenstop in b.v. Needles, als je wil en mag van de verhuurder door DV,anders via Bakersfield, Kings Canyon naar Yosemite. Het ligt er ook aan hoe belangrijk steden voor je zijn. Maar zoals eerder al aangegeven mss iets meer tijd voor Yosemite zou mooi zijn.

Geniet van de voorbereidingen voor deze mooie reis,
Truus
tosh
Amerika-newbie

Bericht door tosh »

Hallo iedereen,
Alvast bedankt voor de reacties,
Nog enkele vraagjes :
We gaan onze reis toch nog wat aanpassen.
We zouden van LA tot LA een camper huren daar onze camper terug afgeven en dan verder gaan met een auto.
Zo winnen we toch wat tijd en extra kosten voor een andere drop-off locatie.
We zitten nogal krap in tijd, onze vlucht is reeds geboekt, maar kunnen we ook best de campgrounds,mobilhome, huurauto en hotels via internet boeken of raden jullie een reisorganisator aan?
Kan je ter plaatse toegan tot draadloos internet kopen waardoor je onderweg met de laptop nog taken kan opzoeken of reserveren?
We overwegen capitol reef over te slaan om een dag te winnen, dus rechtstreeks van Moab naar Bryce canyon, er zijn 3 mogelijke routes volgens google map. 1 langs capitol reef ten tweede UT22S en ten derde I 70 W
Kan je het risico nemen om bepaalde campgrounds niet vast te leggen om flexibiliteit in onze route te behouden vb.:Kingman of Williams( al naargelang hoe ver we geraken).
Groetjes
Tosh
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Camper en auto boek je het beste/goedkoopste via een reisorganisatie in Europa ten eerst is het goedkoper dan rechtstreeks bij de verhuurders boeken omdat die mannen kortingen krijgen door veel in te kopen, ten tweede zitten dan de nodige verzekeringen er bij.
Zelf boek ik de camper altijd via Tioga Tours.nl en de auto via usareisen.de
In de periode waarin jullie reizen is het reserveren van campgrounds in Yosemite, Grand canyon, Zion altijd verstandig en langs de kust en Moab als je er in het weekend staat handig voor de rest kan het zonder reserveren.
Hotel voor de eerste nacht zou ik ook van te voren regelen.
tosh
Amerika-newbie

Bericht door tosh »

hoe krijg ik zo'n route afbeelding van google maps gepost, het lukt me niet!!!!!
tosh
Amerika-newbie

Bericht door tosh »

Hallo iedereen,
We hebben dan toch een grote aanpassing gedaan, Moab gaan we laten vallen want we willen toch ook niet alleen rijden maar ook wel genieten van onze mooie reis.
Het rare is als je van page lake powel naar Bryce canyon gaat en daarna naar Zion dat je eigenlijk 2 keer dezelfde route moet nemen, klopt dit, Kan dit niet anders?
Nog een vraagje, als we onze campground in Grand canyon willen reserveren zijn dat allemaal plaatsen "RV non electric....) wil dit zeggen dat we daar dan geen elektriciteit hebben en zijn er alleen maar plaatsen zonder elekticiteit.
Het is de eerste keer dat we met een camper gaan slapen op een campground waar moeten we zeker rekening mee houden ivm de plaatsen, want ik weet niet echt de welke ik moet kiezen?
Alvast bedankt voor jullie reacties
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je Moab laat vallen, wil dat niet zeggen dat je Capitol Reef hoeft te laten vallen of dubbele stukken moet rijden...

Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion

Of je in Page langer wil blijven als dit, dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Bryce kan met 1 overnachting omdat het een wat kleiner en compacter park is. Zion is een echt wandelpark dus dan zijn 2 overnachtingen wel fijn.

Over de vraag qua camping in de Grand Canyon kan ik je niet helpen, wij reizen met de auto rond.
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

In de GC kan je overnachten op de mather campground waar geen electra/ water of afvoer voorhanden is of op het Trailer village zijn deze voorzieningen wel voor handen. ik zou kiezen voor de eerste, deze is veel ruimer opgezet zodat je meer in de natuur verblijft.
Zoals al eerder gezegd, je planning voor dag een is te vol tenzij je gebruik maakt van de vroeg ophalen optie, of je moet op je eerste camperdag in het pik donker willen aankomen. Kan of wil je de camper niet vroeg ophalen blijf dan de eerste nacht op sam's town, ideaal gelegen (tegen over een mega supermark), je kunt de camper rustig inrichten en als je vroeg vertrekt kan je toch nog het grootste gedeelte van de dag genieten van de GC.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer