Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martinvdm: dagschema en tips!
Re: Reis Martinvdm: dagschema en tips!
Super bedankt voor je reactie. Ik zal vanavond even dag 18 bekijken idd. Is page de moeite waard? en Kingman? anders is wellicht doorijden verstandiger en de tijd benutten in Zion / Bryce. En Momument Valley?
Laatst gewijzigd door Rob op 16 mar 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Je kunt route 66 tussen Seligman en Kingman nemen als je op weg bent naar Las vegas. Je zult qua tijd iets langer onderweg zijn, maar je hebt heel de dag de tijd en als je dan een dag kunt winnen zou ik dat zeker doen. Bv. om die extra dag aan Monument Valley te besteden. MV is wel de moeite waard denk ik, zeker een fotogenieke rotsformatie, zeker tijdens een zonsondergang, maar de meningen zijn verdeeld hier. De een vind het overrated, de ander krijgt het ultieme western gevoel.
Page staat bekend om the Wave (kaarten via loterij), Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe bend en nog wat minder bekende bezienswaardigheden. Het dorp zelf ligt echt in the middle of nowhere en stelt niet veel voor, maar er valt genoeg te zien om je er een dag (of meer) te vermaken. Ik vond vooral Horsehoe bend echt heel indrukwekkend.
Page staat bekend om the Wave (kaarten via loterij), Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe bend en nog wat minder bekende bezienswaardigheden. Het dorp zelf ligt echt in the middle of nowhere en stelt niet veel voor, maar er valt genoeg te zien om je er een dag (of meer) te vermaken. Ik vond vooral Horsehoe bend echt heel indrukwekkend.
Bedankt voor al jullie adviezen. Het het schema toch nog iets aangepast.
Hiermee verblijven we een dag langer in Bryce en een dag langer in Page en omgeving.
Dag 1 : Vliegen DUS – LA
Dag 2 : Verblijf in LA
Dag 3 : Verblijf in LA (Disneyland)
Dag 4 : LA - Cambria / San Simeon (360 km)
Dag 5 : Cambria / San Simeon - SF (360 km)
Dag 6 : SF
Dag 7 : SF
Dag 8 : SF - Yosemite (300 km)
Dag 9 : Yosemite
Dag 10 : Yosemite - Bishop via Tioga Pass (250 km)
Dag 11 : Bishop - Death Valley (260 km)
Dag 12 : Death Valley - Las Vegas (320 km)
Dag 13 : Las Vegas - Zion (335 km)
Dag 14 : Zion - Bryce (220 km)
Dag 15 : Bryce
Dag 16 : Bryce - Page/Lake Powell (450 km)
Dag 17 : Page/Lake Powell
Dag 18 : Page - Grand Canyon (290 km)
Dag 19 : Grand Canyon – Las Vegas via Route66 (440 km)
Dag 20 : Verblijf in Las Vegas
Dag 21 : Vliegen naar NY, vliegen naar DUS
Dag 22 : Aankomst DUS
Hiermee verblijven we een dag langer in Bryce en een dag langer in Page en omgeving.
Dag 1 : Vliegen DUS – LA
Dag 2 : Verblijf in LA
Dag 3 : Verblijf in LA (Disneyland)
Dag 4 : LA - Cambria / San Simeon (360 km)
Dag 5 : Cambria / San Simeon - SF (360 km)
Dag 6 : SF
Dag 7 : SF
Dag 8 : SF - Yosemite (300 km)
Dag 9 : Yosemite
Dag 10 : Yosemite - Bishop via Tioga Pass (250 km)
Dag 11 : Bishop - Death Valley (260 km)
Dag 12 : Death Valley - Las Vegas (320 km)
Dag 13 : Las Vegas - Zion (335 km)
Dag 14 : Zion - Bryce (220 km)
Dag 15 : Bryce
Dag 16 : Bryce - Page/Lake Powell (450 km)
Dag 17 : Page/Lake Powell
Dag 18 : Page - Grand Canyon (290 km)
Dag 19 : Grand Canyon – Las Vegas via Route66 (440 km)
Dag 20 : Verblijf in Las Vegas
Dag 21 : Vliegen naar NY, vliegen naar DUS
Dag 22 : Aankomst DUS
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Stel, je wil ergens nog een dag winnen dan zou je de route Bishop - Las Vegas in een dag kunnen doen. Je hebt dan in principe heel de dag de tijd voor Death Valley en wint zo een extra overnachting in Las vegas (of Zion?).
Maar goed, da's een persoonlijke afweging die je moet maken. Een overnachting in Death Valley schijnt supermooi te zijn i.v.m. de sterrenhemel. Aan de andere kant is een extra nachtje verwennerij in Las vegas ook weleens lekker. Ligt er dus net aan waar je prioriteit ligt.
Maar goed, da's een persoonlijke afweging die je moet maken. Een overnachting in Death Valley schijnt supermooi te zijn i.v.m. de sterrenhemel. Aan de andere kant is een extra nachtje verwennerij in Las vegas ook weleens lekker. Ligt er dus net aan waar je prioriteit ligt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben altijd wel een voorstander van een overnachting in Death valley. In plaats van Bishop zou je ook in Lee Vining kunnen overnachten. Dat geeft je meer tijd voor Yosemite, en eventueel ook nog voor Bodie.
Verder zou ik overwegen om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen in plaats van andersom.
Marianne
Verder zou ik overwegen om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen in plaats van andersom.
Marianne
Bedankt voor de tips. Een nachtje Death Valley doen we denk ik wel. Ik twijfel nog twee nachten Zion of twee nachten Bryce, maar ik denk dat ik het zo hou. We overnachten ook al 2 nachten bij Page / Lake Powell, en dat wil ik wel zo houden vanwege de Upper en Lower Antelope pass. Die lijkt me erg mooi.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht