Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Grace80: Autorondreis SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Grace80
Amerika-newbie

Reis Grace80: Autorondreis SF-LV-LA

Bericht door Grace80 »

HAllo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag eind oktober begin november een rondreis maken in Amerika. We hebben niet zo heel veel dagen en ik heb nu een route gemaakt voor 15 dagen. Ik zou graag willen weten of dit haalbaar is en of er misschien iets anders in moet of uit moet.

Ik weet ook niet wat de temperaturen precies doen in deze periode. Ik hoef niet perse zon en warmte, maar als het ergens niet te doen is vanwege het weer en op een ander plaats juist wel dan hoor ik het graag. Zelf zit ik te twijfelen of ik de extra dag in Death Vally in moet wisselen voor een overnachting in Zion NP.
Ik had al begrepen dan de kans groot is dat de Tiogapas afgesloten kan zijn in deze periode.

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Death Valley
6 Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Bryce Canyon
10 Bryce Canyon - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Needles
13 Needles - Los Angeles
14 Los Angeles
15 Los Angeles - Amsterdam

Groetjes,
Grace
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Grace80: Autorondreis SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Grace, welkom op het forum!

Oktober is een mooie tijd om het zuidwesten te bezoeken, maar je kunt inderdaad ook met sneeuw te maken krijgen. De Tioga Pass is normaal gesproken wel open in oktober, maar zelfs met een open pas zou ik meer tijd uittrekken voor het stuk van Yosemite naar Death Valley. Die eerste nacht DV misschien vervangen door iets aan de CA 395?
Met zo weinig tijd trek je relatief veel tijd uit voor de Grand Canyon. Als je niet van plan bent om heel diep de canyon af te dalen zou dat ook wel met één overnachting kunnen. Die eerste nacht zou je dan in Page kunnen overnachten, dat geeft je meer tijd voor Bryce en voor de bezienswaardigheden rondom Page. Of je overnacht bij Zion.
Als je LA overslaat (in 1 dag kun je daar toch niet veel doen) zou je in Phoenix kunnen eindigen; dat geeft je meer tijd elders in de oute.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn diverse keren die tijd van het jaar in en bij de Eastern Sierras geweest. Tioga Pass was verleden jaar mid october gesloten en toen ging hij weer open. (De ene dag: Tioga Pass closed, de volgende dag: Tioga Pass open) Als je dat geluk hebt en over Tioga Pass kan rijden ga je een van de mooiste ritten ooit maken met de besneewde bergen, de fall colors en die prachtige pass. Ik zou dan zeker niet in een dag naar DV rijden. Er is gewoon veel te veel te bezoeken en te zien langs die route.
Ook voor DV is het de mooiste tijd van het jaar imo. Maar in november hebben de 49ers hun encampment en kan het moeilijk zijn om lodging te vinden. Ik zou dan ook in DV willen boeken.
Als Tioga Pass gesloten is moet je rond de southern sierras (kan ook ten noorden maar neemt langer) Van Oakhurst ten zuiden van Yosemite is het een dag rijden naar DV dan. Ik zou dan willen aanbevelen tot Ridgecrest te rijden en dan de volgende dag de mooie route langs west van DV naar de valley.
Met slechts 15 dagen zou ik Zion en Bryce helemaal overslaan. Je komt vast nog wel eens terug en dan kan je die prachtige parken vanaf Vegas bezoeken.
Van Las Vegas zou je bv meteen naar south rim kunnen rijden, dan naar Sedona www.visitsedona.com en dan naar LA. Je zou wat meer tijd hebben als je van Phoenix terugvliegt maar dan mis je LA.
Yeehaw
Grace80
Amerika-newbie

Bericht door Grace80 »

Dank voor de reacties!

Het is zo moeilijk, want je wil in korte tijd er zoveel mogelijk uithalen, maar het moet ook te doen zijn.
Los Angeles willen we erin houden (ook om even "bij te komen" van alle indrukken en het liefst Bryce (of Zion) ook. Ik weet namelijk niet wanneer ik ooit weer in de V.S. zal zijn.

Ik heb er 2 dagen bijgeplakt. Een in Los Angeles om daar ook nog wat te bezichtigen en op dit moment heb ik ook een dag bij Bryce erbij geplakt, maar misschien kan ik beter ergens anders aan dag meer nemen?
Ook heb ik een overnachting voor Death Valley en 1 in Death Valley. En de volledige dag Grand Canyon is eruit voor een overnachting in Page.

Het schema zou dan nu ongeveer zo zijn:

2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Ridgecrest (of Lone Pine?)
6 Ridgecrest - Furnace Creek
7 Furnace Creek - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Bryce Canyon (of Zion)
10 Bryce Canyon?
11 Bryce Canyon - Page
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Needles
14 Needles - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles
17 Los Angeles - Amsterdam
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou tenminste 1 nacht in Zion en 1 nacht bij Bryce plannen. Bryce is een compact park en normaliter is 1 overnachting voldoende voor een eerste bezoek.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, zou ik ook doen. Zion en Bryce. In november mag je zelf met de auto Zion Canyon in. De shuttle zijn dan niet meer in aktie. Ipv Needles zou ik in Kingman overnachten.
Grace80
Amerika-newbie

Bericht door Grace80 »

Na veel wikken en wegen en tellen van dagen zijn we tot te volgende conclusie gekomen. We gaan 19 dagen zodat we wat meer tijd hebben. Ik ben daarbij tot de volgende route gekomen.
Ik heb nu 2 volle dagen in San Fransisco, maar 1 van die dagen is eventueel te verschuiven naar een andere dag, misschien hebben jullie tips hierover.

Tot zover in ieder geval bedankt voor de tips, ik heb er echt een hoop aan. Samen met de andere info op deze site,

Heb ik nog 1 vraag. Wat doen de hotels in deze tijd van het jaar? Is het verstandig ze vooraf te boeken of om het maar te zien?

2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Ridgecrest
7 Ridgecrest - Furnace Creek
8 Furnace Creek - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Kingman
16 Kingman -Los Angeles
17 Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - Amsterdam
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heel goed Grace. Prachtige reis. Wij boeken zelf nooit maar zijn wellicht wat ervarener. Om teleurstellingen te voorkomen zou ik Yosemite, Death Valley en Grand Canyon boeken. En het hotel meteen na aankomst natuurlijk. Omdat je reis toch tamelijk strak is gepland zou ik overwegen ook de rest te boeken behalve tussen Yosemite en Death Valley, niet alleen vanwege de Tioga Pass maar ook omdat er veel te zien en te bezoeken is en je wellicht al eerder wil stoppen in bv Mammoth Lakes of Bishop. In Ridgecrest kom je niet als je over Tioga Pass rijdt.
Yeehaw
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou tussen Yosemite en Death valley en tussen Grand Canyon en L.A. niets boeken. Als de Tioga Pass open is, kom je niet in Ridgecrest maar bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Tussen Grand Canyon en L.A. kun je een stuk route 66 volgen en dat kan extra tijd kosten als je via Seligmann en zo rijdt ipv over de interstate. Kijk maar hoe ver je komt. Verder vind ik de route prima.
Grace80
Amerika-newbie

Bericht door Grace80 »

Ik had zelf ook inderdaad al het idee om geen hotel te boeken tussen Yosemite en Death Valley.
Ik denk dat de reis nu ook wel ongeveer zo blijft. Het enige waar ik nog aan twijfel is of we 1 dag minder in San Francisco blijven en dan 1 dag in Page verblijven.

Ik vind het zo spannend allemaal! Als kind zat ik al met een atlas mijn reis door de Verenigde Staten te plannen (ik wilde iedere staat bezoeken :wink: ). Het is echt een droom die uit gaat komen :D

Als ik een auto huur is GPS dan handig of red je het met een goede kaart ook?
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou het zo laten als het is. Het is veel rustiger om lekker 2 dagen in SF te zitten voor de rondreis. Zonder kaart kan je niet. Gps kan een handig hulpmiddel zijn in de steden maar beslist niet noodzakelijk onderweg. Tevens vind ik gps huur in een huurauto belachelijk duur. Je koopt er al een bij Walmart bv voor $ 100,-- of goedkoper.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gebruiken altijd de Hallwag kaarten - die zijn hier te koop, en ideaal om je route te plannen. Als we langs een AAA kantoor komen halen we daar (gratis met een ANWB-lidmaatschap) ook nog plattegronden en kaarten per staat.
Als je zonder GPS een Walmart kunt vinden kun je de rest ook gemakkelijk vinden.

Marianne
Grace80
Amerika-newbie

Bericht door Grace80 »

Na een tijdelijke stilte ben ik er weer.

Inmiddels zijn de tickets geboekt voor 19 dagen West-Amerika. Er is het een en ander gewijzigd. We vliegen op LA (en ook weer terug), we hebben de auto al geboekt en alleen de eerste overnachting (via WTC). Het besluit is gevallen dat we het toch wat "avontuurlijker" willen en dat we daar nog enige vrijheid willen hebben in wat we gaan doen en waar we heen gaan. Dat we eventueel buiten de parken moeten overnachten nemen we voor lief.

Dat we vliegen naar en van LA betekent dat we waarschijnlijk Zion en Bryce laten vallen zodat we wat meer tijd kunnen uittrekken voor de andere steden en bezienswaardigheden. Zion en Bryce laten we dan voor een volgende keer (zijn deze 2 parken haalbaar in een rondreis met Yellowstone?).

Nu kunnen we gaan aftellen, ons nog meer inlezen en voorbereidingen gaan treffen. Ik kan niet wachten tot het 17 oktober is ;)
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Grace80 schreef:Zion en Bryce laten we dan voor een volgende keer (zijn deze 2 parken haalbaar in een rondreis met Yellowstone?)
Dat ligt er aan hoeveel dagen jullie hebben uiteraard, maar je zou inderdaad kunnen starten in Las Vegas en eindigen in Salt Lake City.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer