Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis De Stampies: Camper Kids Hoogseizoen 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
De Stampies
Amerika-ontdekker

Reis De Stampies: Camper Kids Hoogseizoen 2011

Bericht door De Stampies »

Beste Amerika-Forummers.

Allereerst: Wat een geweldige site!
Ik ben al vanaf oktober aan het lezen, maar om nou te zeggen dat ik het nu allemaal weet…neuh!
Er is zoveel!! :shock:

Wij gaan deze zomer in het hoogseizoen met onze 3 kids, 11,14 en 17 jaar, en een camper een rondje ZuidWesten doen.
Ik ben al een paar keer eerder in West-USA geweest, maar voor de rest van het gezin is het de eerste keer. De parken zijn voor ons allemaal helemaal nieuw!

Camper en vlucht zijn geboekt.
Willen jullie eens naar onze route kijken?
Leuke tips, ideeën voor RV Parken, , routes en Must-Sees zijn heel erg welkom!
Op 10 augustus moet de camper terug. Daarna zijn we nog een week vlakbij LA bij familie en zullen we nog wat pretparken bezoeken, shoppen, beachen en relaxen!
Op het einde wordt het een beetje haasten! Misschien heeft iemand tips hoe ik dat beter kan plannen?

Ik heb vandaag geoefend met het boeken van een Yosemite Campsite en dat ging prima!
2 Tabbladen openstaan en twee keer raak! Na het invoeren van het creditcardnummer niet op boeken gedrukt, want ik ga pas volgende maand voor het echie!

Gooi alle tips eruit! :thumbup: Ben zeer beniewd!

Datum Van Naar Miles
donderdag 14 juli 2011 Amsterdam Los Angeles
vrijdag 15 juli 2011 Los Angeles Malibu 31
zaterdag 16 juli 2011 Malibu Pismo Beach 179
zondag 17 juli 2011 Pismo Beach San Francisco 222
maandag 18 juli 2011 San Francisco 0
dinsdag 19 juli 2011 San Francisco Yosemite 250
woensdag 20 juli 2011 Yosemite 0
donderdag 21 juli 2011 Yosemite Bishop 138
vrijdag 22 juli 2011 Bishop Las Vegas 263
zaterdag 23 juli 2011 Las Vegas 0
zondag 24 juli 2011 Las Vegas Zion 168
maandag 25 juli 2011 Zion 0
dinsdag 26 juli 2011 Zion Bryce 89
woensdag 27 juli 2011 Bryce Capitol Reef 121
donderdag 28 juli 2011 Capitol Reef Moab 168
vrijdag 29 juli 2011 Moab 0
zaterdag 30 juli 2011 Moab Page 261
zondag 31 juli 2011 Page 0
maandag 1 augustus 2011 Page Grand Canyon 152
dinsdag 2 augustus 2011 Grand Canyon Needles of Barstow 234 of 381
woensdag 3 augustus 2011 Needles - Barstow Los Angeles 258 of 115
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camper Kids Hoogseizoen 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Denk er aan dat je de volgende keer al om 15.00 uur klaar zit ipv 16.00 uur!

Ik zit wat de route betreft een beetje te dubben of ik Moab nou wel of niet vind passen; ik denk dat ik zelf voor meer rust zou kiezen en Moab zou overslaan, ten gunste van meer tijd voor Yosemite, en een overnachting bij Monument valley. Of meer tijd voor de kust. Het kan echter wel zo, het hangt er van af wat jullie willen.
Bedenk wel dat je zeker met kinderen erg veel kunt doen in Yosemite, en dat je als je de sequoia's ook wilt bekijken daar een extra dag (oof meer) echt niet verkeerd is.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen, onze dochters zaten ongeveer in dezelfde leeftijdscategorie.

Marianne
De Stampies
Amerika-ontdekker

Re: Reis De Stampies: Camper Kids Hoogseizoen 2011

Dank voor je reactie!
Ik heb Moab gekozen, omdat er veel te doen is, maar vooral omdat we daar wilden gaan raften.
Misschien kunnen we dat ergens anders doen?? (liefst een beetje wild!!)

Als we Moab overslaan winnen we twee dagen en kunnen we er eentje extra aan de kust zetten, zodat we meer tijd hebben voor "whale watchen" in Monterrey.
Waar zullen we die ander eens onderbrengen?

Wat we willen: Tsja, een mooie combinatie van van alles! Park-Stad-Actief -Shop-Relax!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Stampies schreef:.
Waar zullen we die ander eens onderbrengen?
In Yosemite natuurlijk! :wink: Je zou daar zelfs kunnen raften, maar echt wild is het niet (zie onze reisverslagen). Maar dat zal bij Moab ook niet het geval zijn.
Je kunt ook bij Page kijken, voor het raften op de Colorado. Als je van Bryce naar Page gaat (en dus Capitol Reef en Moab overslaat) heb je daar ook voldoende tijd, en zou je nog via Monument valley kunnen rijden.

Marianne
De Stampies
Amerika-ontdekker

Ik ga de reis uitwerken zonder Moab.
Ik denk dat we voor de kinderen genoeg parken hebben met Yosemite, Zion, Bryce, en GC.
Iemand nog ideen waar we leuk kunnen raften?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gezien de reisperiode zal het raften niet echt spectaculair zijn maar de beste mogelijkheid bied Yosemite denk ik.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Met kids kun je bij Page ook een jetski huren of een speedboot. Schrik niet van de prijzen.. mhajaw raften kost ook lieve duit.
Je gaat een geweldige reis maken ook voor de kids (zij waren in 2010 met 11 en 14 jr) Goed dat je hebt geoefend met Yosemite! Succes voor het echie. Ga je andere parken ook reseveren? Zion kan ik je wel een plekkie aanraden. Het gaf ons rust omdat je ook later kunt aankomen maar anderen vinden het juist niet fijn. Bryce is op North erg handig, op loop afstand van de Rim.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
De Stampies
Amerika-ontdekker

Isis, ik heb al veel tips en ideeen uit jullie reisverslag gehaald! Dank je wel!
Ja, ik ben wel van plan om de meeste campgrounds te reserveren. Lijkt me toch wat relaxter reizen!
Bij Zion dacht ik aan Watchman en bij Bryce aan Ruby's Inn. Lekker toeristisch een rodeootje meepakken!
Ik heb nog niets geboekt, omdat ik de route nog niet definitief heb. Ik lees me 'n ongeluk, maar heb het nog niet helemaal voor elkaar!
Als je nog meer tips voor Campgrounds hebt, graag!!!

Ik denk toch dat Moab eruit gaat. Wat mis ik dan allemaal? Canyonlands & Arches? Nog andere dingen?
Moet ik dan van Bryce naar Capitol Reef?Of gelijk maar door naar Monument Valley?
Als iemand nog wat tips heeft voor de route vanaf Bryce.....Graag!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce - Capitol Reef - Monument valley - Page - Grand Canyon is een mogelijkheid. Of Bryce- Page - Monument Valley - Grand Canyon.
Je kunt een extra dag (of 2) voor Yosemite nemen, of een dag extra bij de Grand Canyon. Voor LA kun je ook nog wel tijd gebruiken, doe bijvoorbeeld een studiotour, of ga naar Universal Studios.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben zelf niet bij Ruby's Inn gestaan (en dus geen ervaring) maar ik heb er wel wat niet al te positieve dingen over gelezen (in de trant van toerist trap). De rodeo is niet alle dagen dus kijk daar even naar en is ook vanaf de camping in Bryce goed te rijden (10 min).
Als je een dagje zonder elektra wilt doen dan zou ik voor North Cg op Bryce kiezen.

Voor elektra kun je in NL ook een omvormer kopen die je in de aansteker stopt en die 12V naar 220V omvormt. Dan kun je via een stekkerdoos (met 2/3 stekkerpunten) onderweg van alles opladen. Was erg handig!

Moab eruit kan ene goede keus zijn, dat brengt wat rust. Dagje extra in Page, Zion of Yosemite of als je stad liefhebber bent in een van de steden.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De Stampies schreef:woensdag 27 juli 2011 Bryce Capitol Reef 121
donderdag 28 juli 2011 Capitol Reef Moab 168
vrijdag 29 juli 2011 Moab 0
zaterdag 30 juli 2011 Moab Page 261
Ik zou dit deel veranderen, zoals Marianne al aangaf in:

27-07: Bryce - Capitol Reef
28-07: Capitol Reef
29-07: Capitol Reef - Monument Valley
30-07: Monument Valley - Page

Verder zou ik weinig aan de route veranderen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
De Stampies
Amerika-ontdekker

Ik denk dat we Capitol Reef ook gaan skippen tgv een extra dag kust en een extra dag Yosemite.
Of mag ik dat eigenlijk niet missen?

Dan wordt de route zo:

Amsterdam Los Angeles
Los Angeles Malibu
Malibu Pismo Beach
Pismo Beach Monterey
Monterey San Francisco
San Francisco San Francisco
San Francisco Yosemite
Yosemite Yosemite
Yosemite Yosemite
Yosemite Bishop
Bishop Las Vegas
Las Vegas Las Vegas
Las Vegas Zion
Zion Zion
Zion Bryce
Bryce Monument Valley
Monument Valley Page
Page Page
Page Grand Canyon
Grand Canyon Needles
Needles Los Angeles

Of rijd ik beter Bryce - Page - MV - GC?
Als jullie nu denken, nou, als je er dan toch bent, zou ik ook ff langs ... rijden! Dan hoor ik dat graag!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De Stampies schreef:Ik denk dat we Capitol Reef ook gaan skippen tgv een extra dag kust en een extra dag Yosemite.
Of mag ik dat eigenlijk niet missen?
Dat is inderdaad ook een goede optie. Op die manier hebben jullie inderdaad meer tijd in Yosemite en ook meer tijd voor het prachtige Big Sur.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat geeft inderdaad wat meer rust onderweg en dat is helemaal niet verkeerd. Je krijgt zoveel indrukken te verwerken dat het goed is om wat meer tijd te hebben op de plekken die je aandoet, of er wat langer over doet. Wij vonden het aan de kust heerlijk. Afgezien van het weer, vaak 's morgens bewolkt en drizzel-regen en later op de dag breekt dan de zon door.
De route die je nu neemt komt op veel fronten overeen met die van ons. Misschien kun je nog ideeën opdoen uit ons verslag (pb voor ww).
De Stampies
Amerika-ontdekker

Dank je wel!
Ik heb jouw verslag al talloze keren geraadpleegd, Isis!

Nog een klein vraagje:
Wat is slimmer ( of mooier!) :
Bryce- Page- Monument Valley - Grand Canyon
of
Bryce - Monument Valley - Page - Grand Canyon?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De snelste route van Bryce Canyon naar Monument Valley gaat ook al door Page, maar als je kiest om via Torrey naar Monument Valley te reizen, ben je minimaal 1 extra overnachting in Torrey nodig, want het is bijna 540 kilometer en je wilt echt overal stoppen als je dat stuk rijdt had ik begrepen.
Met de huidige planning zou ik dus Bryce Canyon - Page - Monument Valley - Grand Canyon doen.
Groetjes René

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik dacht dat ik ook wat had gepost maar dat is niet aangekomen... foutje. Maar mijn idee was zoals René ook zegt: Bryce - Page- Mon Valley -GCNP anders rijd je wel erg heen en weer.

's Morgens nog een zonsopgang in Bryce en dan naar Page; plekje bij Lake Powell vastleggen (let op de douches zijn op coins, douchen in eigen RV kan ook met full hookup), evt nog naar Horse Shoe bend rijden (da's 15 km vlgs mij). Dag erna ANtelope Canyon en lekker 's middags in het meer duiken, of misschien wel jetskien. Volgende dag naar Mon valley heerlijk op je gemak ook fijn voor de pubers .. boodschapje en Frappucino bij de Starbucks (mmmmhh), middag het Park in misschien een tour of bakkie koffie / bier bij The View. 's Morgens 13 miles naar Noorden rijden (163) en bij Milemarker 13 het beroemde plaatje schieten midden op de weg haha. Dan naar GCNP als je op tijd bent is er misschien wel plek op desert view campground.. mooie zonsopgangen! En zo zijn er weer een paar dagen verstreken :cry: maar nu gelukkig nog niet. :P
De Stampies
Amerika-ontdekker

Aaaaah!!! We kunnen bijna niet meer wachten!!!
Dank voor je geweldige reactie, Isis! :clap:
Betekent dit dat ik niet in Monument Valley stop voor een overnachting?
Die had ik wel ingecalculeerd...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou daar ook zeker weten overnachten voor een prachtige zonsondergang en zonsopkomst.
Groetjes René

De Stampies
Amerika-ontdekker

Okee! Dank je, Rene!
Dan houd ik MV erin! En ga ik van Bryce naar Page, daar even relaxen en dan door naar MV.
Dan moet ik op Gouldings Campground wezen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer