Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sven84: Maand zuidwesten, tips aub

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sven84
Amerika-newbie

Reis Sven84: Maand zuidwesten, tips aub

Bericht door Sven84 »

Hallo allemaal,

Ook ik ga binnenkort beginnen aan een avontuur in het Zuid Westen van Amerika.
Via het forum heb ik al de nodige tips gevonden, maar die zijn natuurlijk altijd gebonden aan persoonlijke wensen. Vandaar dat ik een eigen topic aanmaak.

Samen met een vriend komen we op 2 mei aan in vegas en vertrekken we op 30 mei richting Florida. We hebben dus een goede 4 weken de tijd om zoveel mogelijk van het westen te zien.
Aanvankelijk wilden we helemaal niks vastleggen, maar dat bleek uiteindelijk niet helemaal haalbaar. We houden nog wel vrijheid over, maar zitten soms ook gebonden (baseball wedstrijd, yosemite campground etc..) sommige zaken moet je wel reserveren.

Oke, nu onze route:

2 mei: aankomst Vegas
4 Mei: vertrek richting Yosemite NP (North Pines camping; aankomst 7 mei, vertrek 10 mei, op voorhand geboekt)
Langs: Death Valley
Sequoia / Kings Canyon
7 mei: aankomst Yosemite NP
10 mei: vertrek richting Lake Tahoe
13 mei: Vertrek via Reno (even kijken alleen) naar San Francisco, waar we laat zullen aankomen.
In San Francisco willen we denk ik 3 volledige dagen verblijven.
17 mei: Via Highway 1 naar Los Angeles
Op 19 mei hebben we tickets voor een baseball wedstrijd (dodgers - Giants) we moeten dan dus in LA zijn, maar dat lijkt me geen probleem. De verwachting is dat we op de 21ste vertrekken uit LA.
Vanaf hier is het een vrije doortocht. We pakken Route 66 tot Flagstaff en dan:
Grand Canyon
Monument Valley
Moab
Bryce
Zion
Vegas.

In de Grand Canyon willen we zeker een helikoptervlucht maken en naar de Skywalk, ik denk dat we hier wel 2 overnachtingen gaan maken
Monument Valley willen we ook zeker zien. Moab, Bryce en Zion zijn opties als we genoeg tijd hebben. We willen ook nog een paar nachten in Vegas zijn.

In de steden en parken weten we voor een groot gedeelte wel wat we willen, maar vooral op de weg weten we niet echt wat we tegen kunnen komen. We willen buiten de grote steden zoveel mogelijk kamperen (grand canyon, seqouia, lake tahoe, yosemite, zion, bryce, moab). Dit willen we niet reserveren. Nu vroeg ik me af of dit wel mogelijk is? Of zit alles dan al vol?

Verder willen we onderweg raften, naar een shooting range, quad/motorcross, drive in cinema.

Tips zijn meer dan welkom. Bedankt :)
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Maand zuidwesten, tips aub

Bericht door MichelH »

Wellicht makkelijker voor iedereen die tips wil geven als je de route per dag uitschrijft in een van-naar vorm:
2 mei: AMS-Las Vegas
3 mei: Las Vegas
4 mei: Las Vegas
5 mei: Las Vegas - Death Valley
6 mei: Death Valley - Sequoia/Kings
7 mei: Sequoia/Kings - Yosemite
etc.

Wat nu al meteen opvalt is dat je eigenlijk geen tijd voldoende hebt om Sequoia/Kings uitgebreid te bekijken.
De Skywalk ligt niet bij de Grand canyon maar bij de Grand Canyon West en wordt gezien als een van de grootste tourist traps die er zijn aangezien je er apart voor moet betalen om op te mogen, ik geloof iets van 26 USD. De helicoptervlucht naar de Grand Canyon West wordt aangeboden vanuit Las Vegas.
Qua kamperen kan ik je helaas niet helpen.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik denk dat je overal wel een kampeerplekje moet kunnen vinden in deze periode, m.u.v. Yosemite (maar die heb je al geboekt).
Hou er rekening mee dat het 's nachts op verschillende plekken nog zal vriezen; dus dat je kampeeruitrusting daarop voorbereid is.
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen in de echt koude streken (bijv. Sequoia en Lake Tahoe) een goedkope motelkamer te zoeken.
Er zijn diverse forumleden die regelmatig met een tent kamperen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Vanaf hier is het een vrije doortocht. We pakken Route 66 tot Flagstaff en dan:
Grand Canyon
Monument Valley
Moab
Bryce
Zion
Vegas.

In de Grand Canyon willen we zeker een helikoptervlucht maken en naar de Skywalk, ik denk dat we hier wel 2 overnachtingen gaan maken
Monument Valley willen we ook zeker zien. Moab, Bryce en Zion zijn opties als we genoeg tijd hebben. We willen ook nog een paar nachten in Vegas zijn.

In de steden en parken weten we voor een groot gedeelte wel wat we willen, maar vooral op de weg weten we niet echt wat we tegen kunnen komen. We willen buiten de grote steden zoveel mogelijk kamperen (grand canyon, seqouia, lake tahoe, yosemite, zion, bryce, moab). Dit willen we niet reserveren. Nu vroeg ik me af of dit wel mogelijk is? Of zit alles dan al vol?
Campings in Grand Canyon zou ik gokken op plekken, wel zodra je aankomt een plek vastleggen op de camping

Ideee Flagstaff - Grand Canyon (heli) (Mather campground)
Grand Canyon (heli) of wandelen (deze dag kun je misschien laten vallen) naar Desert View rijden en daar camperen
Grand Canyon(zonsopkomst) - Mon Valley
Mon Valley 0 Moab
Moab (Canyonlands)
Moab (in Arches campground, vroeg plek vastleggen als je er aankomt)
Moab - Page (of via Capitol Reef kan ook)
Page - Bryce (of Cap Reef - Bryce)
Bryce (evt een hele dag ..)
Bryce -Zion
Zion
Zion - Las VEGas

Reserveren in parken kan maar hoeft niet, wij hebben het wel gedaan voor de rust, omdat een aantal dingen toch al vaststonden en dan de rest niet meer uitmaakt en omdat het hoogseizoen was. Als je probeert op tijd een park in te gaan (zoals vanuit Moab Arches in ) dan kun je wellicht nog een plekje krijgen (wij hoorden dat om 09.00uur het laatste plekje vergeven was rond 20 aug)
In Moab zelf zijn genoeg campings. In Zion is een first com first serve camping (South) en een met elektra Watchman. Mijn favo vanwege ons plekje aan de rivier. In Page kun je bijna aan Lake Powel staan Wahweap heet dat ding, lopend naar het strandje. Capitol TReef is een prachtig geologisch wonder met alleen first come first serve plekken. Soms om 14 uur vol bij ons helemaal niet vol gelopen.
Bryce heeft ook 2 campings in het park als je keus hebt zou ik op North gaan staan, op loopafstand van de Rim. Net buiten het park zijn er ook commerciele campings.
Grand Canyon NP is een heeeeel eind van de skywalk, laatste ligt in Westen van de Canyon niet in het NP. Heli vluchten kun je wel vlakbij GCNP regelen. De skywalk lijkt erg leuk maar kan een deceptie worden. Je mag er geen foto's maken en mag er max een bepaalde tijd op staan, en het kost een lieve duit. Ik zou even googlen op skywalk Grand Canyon. Bij het NP mag je de hele dag op een plek staan; al schiet je wortel :mrgreen: .
Kijk op de sites van de NPS www.nps.gov en dan per park. Elk park heeft een overzicht van wat je op een dag kunt doen. (PLAN YOUR VISIT) dat is hele handig om te zien wat je in een halve / hele dag kunt doen. Wat realistisch is.
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer het eens van dag tot dag uit te schrijven zoals MichelH al suggereerde. Dan is beter te zien hoeveel tijd je overal hebt.
Als je niet met die overnachting in Yosemite zat zou ik willen aanraden om de route andersom te doen zodat je meer kans hebt dat de Tioga Pass en de Glacier Point road open zijn. Maar om nog een camping te vinden later in mei zal wel niet meer lukken.
Ga je met een camper of met auto/tent?
Wij hebben wel eens in mei/juni gekampeerd en niets vastgelegd. Ging alleen in Yosemite mis.

Marianne
Sven84
Amerika-newbie

Re: Reis Sven84: Maand zuidwesten, tips aub

Bericht door Sven84 »

Bedankt voor alle reacties. Eerst maar wat antwoorden geven :)

We gaan met de auto en willen het liefst kamperen. DIt is niet om te sparen, maar omdat we het simpelweg leuker vinden. Is het in onze periode echt te koud in Sequoia en Lake Tahoe, dan zullen we waarschijnlijk wel een hotel boeken. Uit andere topics heb ik gelezen dat we de skywalk gerust kunnen laten schieten, tourist trap (naar het schijnt)

Ik kan onze route uitstippelen tot en met Los Angeles. Daarna plannen we niks vast.

2 mei Ams- Las Vegas
3 mei Las Vegas
4 mei Las Vegas - Death Valley (hotel / camping tussen Death Valley en Sequoia) Waarschijnlijk rond Bakersfield
5 mei Bakersfield - Sequoia/Kings Canyon. Overnachten op een camping
6 mei Sequoia/Kings Canyon
7 mei Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
8 mei Yosemite
9 mei Yosemite
10 mei Yosemite - Lake Tahoe (Tioga Pass zal helaas nog dicht zijn, daar zijn we van op de hoogte)
11 mei Lake Tahoe
12 mei Lake Tahoe / Reno
13 mei Reno - San Francisco
14 mei San Francisco
15 mei San Francisco
16 mei San Francisco
17 mei San Francisco Highway 1 richting Los Angeles
18 mei Highway 1 (We weten hier nog absoluut niet waar te verblijven. We horen goede verhalen over Big Sur en Cambria)
19 mei Highway 1 - Los Angeles
20 mei Los Angeles
21 mei Los Angeles

Vanaf hier is het een schatting.

22 mei Los Angeles - Route 66 (waarschijnlijk Havasu)
23 mei Route 66 - Grand Canyon
24 mei Grand Canyon
25 mei Grand Canyon - Monument Valley

Vanaf hier twijfelen we ook. We weten niet of we Moab zullen aandoen. We hebben nu nog 5 dagen en willen eigenlijk naar Bryce, dan Zion en tot slot nog een nachtje Vegas.
Iemand toevallig in een zeppelin geweest? Het is in San Francisco mogelijk, maar kost wel $500.

Aan de reacties te zien hoef ik me over camping reserveringen geen zorgen te maken. Ik ga de voorstellen ook bekijken. Nogmaals bedankt iedereen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer