Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vuurbloem: 1e keer Amerika: rondje vanaf Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Reis Vuurbloem: 1e keer Amerika: rondje vanaf Los Angeles

Bericht door Vuurbloem »

Dit jaar voor het eerst naar amerika :clap: . Lastig zo'n route. Wanneer ben je ergens lang genoeg, welke plaatsen moet je zien, welke laat je zitten, hoeveel km op een dag... :shock:
We willen het liever op ons gemak doen en de rest voor een volgende keer bewaren. :thumbup:
We hebben wat reizen bekeken en natuurlijk uitgebreid op het forum gekeken en hebben het volgende in elkaar geprutst.
Vlucht Los Angeles staat vast en Joshua tree, Grand Canyon, Bryce, Zion en Las Vegas willen we in ieder geval heen, voor de rest zijn alle alternatieven welkom :D

1 Aankomst s'avonds in Los Angeles
2 auto ophalen dan naar Palm Springs
3 Via Joshua tree naar Kingman (of laugling - Needles)
4 Kingman -Flagstaff
5 Flagstaf - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page - Lake Powell
7 Lake Powell - Bryce
8 Bryce
9 Bryce - Zion
10 Zion - Las Vegas (pas laat in middag of avond)
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death Valley (s'ochtends vertrekken)
14 Death Valley- sequoia
15 Sequoia
16 Sequoia - Fresno
17 Fresno - San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco -Via kustlijn naar zuiden (monterey)
20 Monerey ofzo - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Terugvlucht
Dude
Moderator

Re: 1e keer amerika: rondje vanaf Los Angeles

Bericht door Dude »

Welkom,
Gaan jullie met de wagen of de camper, in welke periode gaan jullie precies? en met hoeveel personen, kinderen ??
Toch een paar vreemde kronkels in de route.
Waarom een volle dag Flagstaff.
De volle dagen Bryce en Zion zou ik omdraaien, dus meer Zion dan Bryce.
Verder zou ik van Death Valley naar Yosemite rijden via Lee Vining en de Tioga Pass, er vanuitgaande dat jullie in de zomermaanden gaan. De Sequoia's kan je ook in Yosemite bekijken, vandaar deze keuze. Je vind ze oa. bij Mariposa Grove aan de zuid uitgang van het park.

De dag van LA naar Needles kan trouwens op één dag. Wij deden dat in 2008 op dag 2 van onze reis, na te lezen op onze website

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal met de tips van Bart eens.
Je hebt erg veel tijd voor het eerste stuk uitgetrokken, terwijl de rest, zeker op het laatst, erg gehaast gaat. Fresno begrijp ik niet, ik mis Yosemite in de route.

Het is inderdaad handig om te weten hoe je reis en in welke periode.
Als je er in juli of augustus bent zou ik niet te vroeg op de dag van LV naar Death Valley rijden; het is er dan te heet om veel te doen. Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen van onze route van LV naar DV. Misschien dan ook een dagje midner Las Vegas en die dag in SF of langs de kust gebruiken? Monterey - LA vind ik te vele, met maar 1 overnachting kun je die beter een stuk zuidelijker plannen.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou het ook een beetje aanpassen. Ik zie dat je met de auto gaat dus hotels (neem ik aan). Hieroevr kan ik je niks zeggen.

Ik zou het stuk over Joshua Tree of langer over doen of overslaan. Maar dat is mijn idee... Misschien kan het zo best.
De bovenstaande schrijvers melden ook al Kingman - Flagstaff Waarom? En dat is ook mijn vraag.
logischer is
4 Kingman - Grand Canyon NP
5 Grand Canyon - Page (= Lake Powell) Je kunt een hotel in Page nemen of bij het meer paar km)
6 Page - Bryce Evt ' smorgens vroeg eerst Antelop Canyon (de Lower), de afstand is een paar uur rijden dan kun je in de middag nog naar wat punten in Bryce.
7 Bryce - Zion zonsopkomst Bryce hopelijk heb je een hotel bij het park, dan nog een korte of langere wandeling misschien. Dan de route 2,5 -3 uur naar Zion. Heb je hotel in Springdale?
8 Zion - Zion Kun je dagje park in.. wandelen aller lei opties: hier kun je er wat vinden http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm
9 Zion - Las Vegas
10 evt 11 Las VEgas (ik zou geen 2 dagen gaan maar dat kan wel natuurlijk; het is er wel errrug heet 40- 50 gr is geen uitzondering!)
12 Las VEgas - Lee Vinning
13 Lee Vining via Tioga pass - Yosemite (lodge reserveren of net aan westkant hotel...
14 Yosemite -Yosemite
15 Yosemite (via Zuid route met Sequoia's)- SF
16 SF
17 Sf - Monterey
18 Monterey - San Luis Obispo/ San Simeon/ Cambria.
19 San Luis Obispo - LA
20 LA
21 over..
22 terugvliegen

((Dan heb je nog een dag over om in Page te blijven of eerder bij Joshua Tree, of in Yosemite, of Whale Watching te doen in Monterey/ santa Cruz etc.. ))
Oh foutje ik ben Death Valley vergeten.. dus de dag is dan al ingevuld tussen Las Vegas en Lee Vinning. Vanaf dag 12 loopt het dan uit de pas...
12 Las Vegas - Death Valley
13 DV - Lee Vinning
etc
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Re: Reis Vuurbloem: 1e keer Amerika: rondje vanaf Los Angele

Bericht door Vuurbloem »

Alvast bedankt voor de reacties. :D
We (met z'n tweetjes) gaan in mei, met een gewone auto.

Een hele dag Flagstaff is niet de bedoeling maar we weten niet of we de dag ervoor al helemaal tot Kingman komen, dat is afhankelijk van hoeveel tijd we bij Joshua tree besteden.
We vinden het lastig om in te schatten hoeveel we rijden op een dag. We hebben vooral reizen door Afrika gemaakt en dat is natuurlijk niet vergelijkbaar. :wink:

We hebben nog geen hotels gereserveerd, we zullen waarschijnlijk wel e.e.a. van te voren boeken maar met de optie tot annuleren een dag van te voren zodat we de route nog aan kunnen passen als het tegenzit of als we het ergens wel erg leuk vinden. (voor de zekerheid nemen we misschien ook nog wel een tent mee).
Fresno hadden we er alleen bijgezet omdat we de afstand tot San Francisco in 1 dag misschien te lang was.

Yosemite hadden we niet meegenomen in de route omdat de pas waarschijnlijk nog dicht is en we hadden begrepen dat het daar wel erg koud is in mei.
We gaan in ieder geval nog even sleutelen aan de route :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij zijn eind april/begin mei in Yosemite geweest. De pas was inderdaad nog dicht dus gingen we het park vanaf de zuidwest-kant in. Eerst bezochten we de Mariposa Grove (waar de sequoia's staan) en reden daarna door naar de vallei. Qua temperaturen; het was er niet koud hoor, een graad of 16/18. 's Nachts ging het richting vriespunt maar wij sliepen in een heated tent dus dat maakte niet veel uit. Je kunt het park zeker in die periode bezoeken!

EDIT: en de watervallen waren prachtig!!!
Laatst gewijzigd door RiverCola op 30 jan 2011, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vuurbloem schreef:Alvast bedankt voor de reacties. :D
We (met z'n tweetjes) gaan in mei, met een gewone auto.

Yosemite hadden we niet meegenomen in de route omdat de pas waarschijnlijk nog dicht is en we hadden begrepen dat het daar wel erg koud is in mei.
Daarom is het dus belangrijk te weten wanneer iemand op reis gaat :wink:
Het klopt inderdaad dat de Tioga Pass dan zeer waarschijnlijk nog dicht zal zijn. Ook in de Grand Canyon en in Bryce zal het nog wat frisjes zijn.
Je kan dus zoals RC aangeeft ook via de west-kant Yosemite bezoeken. Dat moeten jullie echter uitmaken of jullie het in je trip wil hebben. Persoonlijk zou ik het er wel inzetten. Met wat gepuzzel moet dat ook lukken met de dagen die jullie hebben.

Bart
Grts, Bart

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja in mei, dan is de route zoals ik had vorogesteld niet in orde.
Wil je wel een stuk van Yosemite bezoeken dan zou je inderdaad via Fresno kunnen rijden. Maar ligt er in Sequoia geen sneeuw?

Als je trouwens zo vroeg in het jaar gaat zou ik meer tijd inplannen voor Joshua Tree en Death Valley. Ik denk dat de woestijnen dan nog mooier zijn. Misschien twee dagen in Palm Springs dan en vervolgens op naar Kingman.
Of naar Havasupai afreizen (kost je 3 dagen).

Verder snap ik dan je route wel.
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Bericht door Vuurbloem »

We hebben de route aangepast maar zitten er wel aan te denken om hem dan in omgekeerde volgorde te doen. Zitten daar nog nadelen aan?
Kun je via Lee Vining wel naar Death Valley. Eventueel kunnen we daar of bij Joshua tree een dag langer blijven, de laatste dagen zijn variabel.

1 Aankomst s'avonds in Los Angeles
2 LA - San Luis Obispo
3 San Luis Obispo/ San Simeon/ Cambria.- Monterey
4 Monterey - San Francisco
5 San Francisco
6 San Francisco - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Lee Vining
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Kingman
18 Kingman - Joshua tree - Palm Springs
19 Palm Springs of ergens anders in de route langer
20 Palm Springs of ergens anders in de route langer
21 Palm Springs - Los Angeles
22 Terugvlucht
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Neen van Yosemite naar Lee Vining gaat nog steeds via de Tioga Pass. Je kan meer noordelijker de Sonara Pass nemen maar dat is omrijden. Ik ken die weg ook niet dus ik ken de rijtijden niet, kijk eens op google maps voor een indicatie.
Voor zover ik weet is die in mei wel open. (het ganse jaar dacht ik)

Bart
Grts, Bart

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wel een prachtige route maar Sonora is ook hoog, ligt daar geen sneeuw??? Je komt dan oog in oog met de hoogtste berg van CA. Is wel paar uur (zeker halve dag) omrijden schat ik in.
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Bericht door Vuurbloem »

Wat is dan de handigste route vanaf Yosemite via Death Valley naar Las Vegas? Is het het handigste in Yosemite te overnachten of net er buiten?
Eventueel willen we bij Death Valley wel een nachtje blijven, voor zover kon ik alleen Furnace Creek Ranch vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het altijd handig om in Yosemite zelf te overnachten.
Als de pas niet open is (wanneer ben je er precies? hij kan ook al begin mei of half mei open gaan, je weet het nooit) kun je ook via de Sonora Pass (gaat gewoonlijk iets eerder open dan de Tioga Pass) of nog wat noordelijker gaan. De CA88 is altijd open. Je bent dan wel veel langer onderweg, maar je kunt in 1 dag van Yosemite village naar Lee vining rijden als de Tioga Pass niet open is, en het is een mooie route.
Kijk eens in ons 2006-verslag voor Yosemite zelf en voor de route via de 88.
Je kunt ook nog de route omdraaien zodat je iets later in Yosemite bent. Veel scheelt het echter niet. Als je daar het weekend kunt vermijden is dat wel het overwegen waard.

Van http://www.monolake.org/visit/yosemite :
When Tioga Pass (Hwy 120), Sonora Pass (Hwy 108), Monitor Pass (Hwy 89), and Ebbets Pass (Hwy 4) are closed for the winter, the shortest way to Yosemite Valley from Lee Vining is over Carson Pass (Hwy 88) through Minden, NV, and Jackson, CA (via Hwy 395 and Hwy 49), which is about 300 miles and at least 6 hours of driving. Normally when the pass is open it is about 80 miles and two hours of driving between Lee Vining and Yosemite Valley.

Marianne
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Bericht door Vuurbloem »

Zoals het er nu uitziet gaan we de route toch niet in omgekeerde volgorde doen omdat we anders in het weekend in Yosemite zitten.
De eerste + laatste nacht Los Angeles zijn inmiddels geboekt, via Priceline..... inclusief tax omgerekend 53 + 51 euro voor 3 1/2 sterren Crowne Plaza.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer